Og³oszenie z dnia 2024-05-27
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00402088/01 - Wynik z dnia 2024-07-08
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont budynku zabytkowej szko³y w Chomêcicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Komorniki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258709
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Stawna 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Komorniki
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-052
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznañski
1.5.7.) Numer telefonu: +48618107751
1.5.8.) Numer faksu: +48618107985
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@komorniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.komorniki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont budynku zabytkowej szko³y w Chomêcicach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e82494b3-1c1f-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00341055
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00028322/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.6 Remont budynku zabytkowej Szko³y w Chomêcicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9321403.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postêpowaniu komunikacja Zamawiaj±cego z Wykonawcami odbywa siê za po¶rednictwem ¶rodków komunikacji elektronicznej: Platformy https://platformazakupowa.pl/transakcja/932140
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej zosta³y opisane w Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o.
Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ za po¶rednictwem Platformy i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”. Oferta wraz z wymaganymi w SWZ za³±cznikami musi zostaæ sporz±dzona w ogólnie przyjêtych formatach danych i z³o¿ona w formie elektronicznej pod rygorem niewa¿no¶ci opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Po wype³nieniu Formularza ofertowego oraz wszystkich wymaganych w SWZ dokumentów nale¿y je podpisaæ i klikn±æ przycisk „Przejd¼ do podsumowania”. Nastêpnie w drugim kroku sk³adania oferty nale¿y sprawdziæ poprawno¶æ z³o¿onej oferty, za³±czonych plików oraz ich ilo¶ci. Nastêpnie nale¿y klikn±æ przycisk „Z³ó¿ ofertê”, aby zakoñczyæ etap sk³adania oferty. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem Platformy poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ”, po którym pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego. Szczegó³owa „Instrukcja dla Wykonawców” dotycz±ca z³o¿enia i wycofania oferty znajduje siê na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.: a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., d) w³±czona obs³uga JavaScript, e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, f) platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Gminy Komorniki, ul. Stawna 1, 62-052 Komorniki;
- w sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi proszê siê kontaktowaæ z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, którym jest Krzysztof Kozik, kontakt: adres e-mail: inspektor@rodo-krp.pl, telefon/ +48 792 304 042;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstaw± prawn± ich przetwarzania jest obowi±zek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówieñ publicznych spoczywaj±cy na Zamawiaj±cym;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
- Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
- obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
• na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia.
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
- nie przys³uguje Pani/Panu:
• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Wykonawca przystêpuj±c do postêpowania jest zobowi±zany do pisemnego poinformowania o powy¿szych zasadach ka¿dej osoby, której dane osobowe bêd± podane w ofercie, o¶wiadczeniach i dokumentach z³o¿onych w postêpowaniu. W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca z³o¿y stosowne o¶wiadczenie zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 1 – Formularza ofertowego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 3. W przypadku gdy Wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych ni¿ bezpo¶rednio jego dotycz±cych lub zachodzi wy³±czenie stosowania obowi±zku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO tre¶ci o¶wiadczenia Wykonawca nie sk³ada.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.23.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest remont poszycia dachowego w zabytkowym budynku starej szko³y przy ul. Poznañskiej 112, na dzia³ce numer ewidencyjny 373/4, obrêb: Chomêcice, gmina: Komorniki, powiat: poznañski, województwo: wielkopolskie, wpisanej do gminnej ewidencji zabytków. Obiekt ujêty jest w gminnym rejestrze zabytków.
2. W ramach remontu poszycia dachowego wykonano obliczenia konstrukcyjne wg nowych norm obci±¿eniowych oraz wg nowych warstw dachu przewiduj±ce docelowo docieplenie w przysz³o¶ci we³n± mineraln± z foli± dachow± oraz wykonanie sufitów podwieszanych z p³yt gipsowo-kartonowych na ruszcie systemowym (stalowym). Zaprojektowano wzmocnienie p³atwi i s³upów drewnianych konstrukcj± stalow±, zdjêcie istniej±cej dachówki i ³at drewnianych. Nowe warstwy dachu do zrealizowania na tym etapie to: dachówka karpiówka podwójna w koronkê w kolorze naturalna czerwieñ na ³atach drewnianych 4x6cm w rozstawie co~ 30cm i kontr³atach drewnianych 2,5x5cm u³o¿onych na deskowaniu pe³nym grubo¶ci 25mm pokrytym membran± dachow± – bitumiczn± na sucho. Projektuje siê ponadto wymianê rynien i rur spustowych w wykonaniu z blachy stalowej tytan-cynk oraz prze³o¿enie instalacji odgromowej wraz z nowymi iglicami. W ramach remontu nale¿y wykonaæ zalecenia zawarte w opinii kominiarskiej tj. remont kominów z przemurowaniem ich i otynkowaniem, wykonanie ³aw kominiarskich, drabin wysokich dla wyj¶cia na dach oraz wymianê dwóch okienek dachowych - wy³azowych.
3. Zakres prac wg nastêpuj±cej kolejno¶ci:
1) Zabezpieczenie foli± stropu ostatniej kondygnacji przed warunkami atmosferycznymi.
2) Rozbiórka istniej±cego pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej „karpiówki” w koronkê wraz z opierzeniami i orynnowaniem oraz istniej±cej instalacji odgromowej.
3) Demonta¿ „o³atowania” z desek drewnianych oraz okien dachowych – wy³azowych (szt. 2).
4) Rozbiórka istniej±cych ¶cianek drewnianych i drzwi drewnianych na poddaszu.
5) Wzmocnienie konstrukcji drewnianej wiê¼by dachowej wg opracowania konstrukcyjnego.
6) Wykonanie nowego deskowania z desek sosnowych heblowanych grubo¶ci 25,00 mm wraz z membran± dachow±-bitumiczn± na sucho.
7) Wykonanie kontr³at drewnianych (2,5x5cm) i ³at drewnianych (4x6cm) w rozstawie co~30cm.
8) Monta¿ nowych okien dachowych - wy³azowych 80x80cm – szt. 2.
9) Wykonanie remontu kominów (szt. 2) ponad dachem poprzez przemurowanie ubytków, nowe tynkowanie i now± czapê kominow±.
10) Wykonanie nowego pokrycia dachowego z dachówki karpiówki podwójnie w koronkê w kolorze naturalna czerwieñ.
11) Wykonanie nowych ³aw kominiarskich, zabezpieczenia anty¶niegowego przyokapowego oraz zamontownie drabinê do wyj¶cia na dach.
12) Wykonanie obróbki blacharskieJ, rynny (Ø120 – szt. 2) i rury spustoweJ (Ø100 – sztuk 4) z blachy tytan-cynk.
13) W razie konieczno¶ci, uzupe³nienie braków cegie³ na zaprawie cementowo-wapiennej gzymsów, okapów i ¶ciany szczytowej (ceg³a jak istniej±ca).
14) Wykonanie nowej instalacji odgromów.
15) Uporz±dkowanie terenu po remoncie.
4. Prace prowadzone s± w s±siedztwie istniej±cej Szko³y Podstawowej, st±d Zamawiaj±cy wymaga zachowania warunków bezpieczeñstwa.
5. Prace realizowane bêd± w zgodnie z dokumentacj± projektow± „REMONT POSZYCIA W CHOMÊCICACH”, stanowi±c± za³±cznik do postêpowania.
6. Zadanie dofinansowane bêdzie z Rz±dowego Programu Odbudowy Zabytków na podstawie udzielonej przez Bank Gospodarstwa Krajowego wstêpnej promesy nr Edycja2RPOZ/2023/1626/PolskiLad.
7. Szczegó³owy zakres robót, zgodnie z którymi nale¿y wykonaæ prace, zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne, przedmiary robót, stanowi±ce za³±czniki do niniejszej SWZ.
8. Szczegó³owy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest w projektowanych postanowieniach umowy stanowi±cych za³±cznik nr 8 do SWZ.
9. Wykonawca zobowi±zany jest przez ca³y okres, na jaki zostanie zawarta Umowa, posiadaæ ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 500.000,00 z³ (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych 00/100), wa¿ne nie pó¼niej ni¿ od daty podpisania umowy do czasu odbioru koñcowego. Zamawiaj±cy zaakceptuje posiadany przez Wykonawcê dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± wymagan± przez Zamawiaj±cego, która bêdzie zawarta na okres roczny i bêdzie odnawialny z zachowaniem ci±g³o¶ci ochrony ubezpieczeniowej do czasu odbioru koñcowego. W takiej sytuacji Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ Zamawiaj±cemu wa¿ny dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia najpó¼niej w ci±gu 7 dni od daty wystawienia tego dokumentu.
10. Zakres prac obejmuje równie¿ z³o¿enie do Nadzoru Budowlanego zg³oszenia rozpoczêcia i zakoñczenia robót budowlanych, jak równie¿ uzyskanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznañskiego decyzji pozwolenia na u¿ytkowanie.
11. Wykonawca zobowi±zany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz elektronicznej na no¶niku pendrive i przekazania jej Zamawiaj±cemu.
12. Gwarancja i rêkojmia
1) Wymagany okres gwarancji na roboty budowlano-monta¿owe - zgodnie z ofert±, minimum 36 miesiêcy,
2) Zakres uprawnieñ z tytu³u rêkojmi reguluj± przepisy Kodeksu cywilnego.
13. Informacje dotycz±ce zastosowania wyrobów, materia³ów i technologii równowa¿nych.
W przypadku u¿ytych w dokumentacji postêpowania nazw materia³ów nale¿y je rozumieæ jako przyk³adowe – o parametrach po¿±danych przez Zamawiaj±cego. Oznacza to, ¿e Zamawiaj±cy dopuszcza w ka¿dym wypadku u¿ycie materia³u równowa¿nego pod wzglêdem g³ównych (istotnych) parametrów technicznych i u¿ytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu jako¶ci, trwa³o¶ci, funkcjonalno¶ci oraz kompatybilno¶ci z pozosta³ymi materia³ami u¿ytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne s± jedynie takie zmiany materia³ów, które mieszcz± siê w ramach zawartych rozwi±zañ konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów potwierdzaj±cych parametry materia³ów i urz±dzeñ. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwi±zañ lub materia³ów równowa¿nych Wykonawca ma obowi±zek opisaæ je szczegó³owo w ofercie oraz wykazaæ ich równowa¿no¶æ. W takim wypadku Wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisuj±cych przedmiot zamówienia zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszy³o wyra¿enie „lub równowa¿ne”, to Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne w stosunku do opisywanych w ka¿dej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej oraz w ka¿dym systemie referencji technicznych.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne w stosunku do opisywanych w dokumentach jest obowi±zany udowodniæ poprzez do³±czenie do oferty stosownych przedmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, ¿e proponowane rozwi±zania w równowa¿nym stopniu spe³niaj± wymagania okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia.
Zaoferowane urz±dzenia i materia³y równowa¿ne musz± posiadaæ stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego.
Wszystkie wymagania okre¶lone w dokumentach wskazanych w dokumentacji projektowej stanowi± wymagania minimalne, a ich spe³nienie jest obligatoryjne. Niespe³nienie ww. wymagañ minimalnych bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
We wszystkich miejscach niniejszej SWZ, w których u¿yto przyk³adowego znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, jest to uzasadnione specyfik± przedmiotu zamówienia i Zamawiaj±cy nie mo¿e opisaæ przedmiotu zamówienia za pomoc± dostatecznie dok³adnych okre¶leñ. U¿yte w dokumentacji technicznej zapisy opisuj±ce przedmiot zamówienia nie maj± na celu naruszenia art. 99, 101, 104 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Pzp. Nazwy materia³ów i urz±dzeñ lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów s³u¿± jedynie okre¶leniu po¿±danego standardu wykonania i okre¶lenia w³a¶ciwo¶ci i wymogów techniczno-u¿ytkowych za³o¿onych w dokumentacji technicznej dla danego typu rozwi±zania, nie s± one w ¿aden sposób wi±¿±ce przysz³ego Wykonawcê do ich stosowania.
14. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób na podstawie stosunku pracy
Zamawiaj±cy stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych ni¿ej wskazane czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Rodzaj czynno¶ci niezbêdnych do realizacji zamówienia, których dotycz± wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: roboty rozbiórkowe, prace ciesielskie i dekarskie oraz operatorzy sprzêtu.
Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ zwi±zanych z zatrudnianiem osób oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ zosta³y okre¶lone w § 6 projektowanych postanowieñ umowy (za³±cznik nr 8 do SWZ ).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45262690-4 - Remont starych budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261210-9 - Wykonywanie pokryæ dachowych
45261900-3 - Naprawa i konserwacja dachów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta Wykonawcy, która odpowiada wymaganiom Specyfikacji Warunków Zamówienia i nie podlega odrzuceniu, natomiast Wykonawca spe³ni warunki udzia³u w postêpowaniu oraz potwierdzi brak podstaw do wykluczenia, a jego oferta uzyska najwiêksz± liczbê punktów w ramach kryteriów okre¶lonych w SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1) w zakresie zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym.Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu w odniesieniu do warunku dot. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym.
2) w zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dot. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4) w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
A. Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca (do¶wiadczenie w/w podmiotów nie sumuje siê) wyka¿e, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na remoncie poszycia dachowego z dachówki ceramicznej karpiówki budynku o warto¶ci 300 000,00 z³ ka¿da (s³ownie: trzysta tysiêcy z³otych 00/100) i za³±czy dowody okre¶laj±ce, ¿e roboty te zosta³y wykonane nale¿ycie.
B. Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej jednym kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023, poz. 682).
Za uprawnienia budowlane odpowiadaj±ce wy¿ej okre¶lonym uznane zostan± uprawnienia, które wydane zosta³y na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawnych oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrze¿eniem, art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351, ze zm) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z pó¼n. zm.).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenia o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w rozdziale VII ust. 10 pkt. 1 SWZ - za³±cznik nr 7 do SWZ (dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia oraz podmiot, na zasoby którego Wykonawca powo³uje siê).
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat (licz±c wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adnia ofert), a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – za³±cznik nr 5 do SWZ.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami w ramach konsorcjum, powy¿szy wykaz dotyczy robót budowlanych faktycznie przez niego wykonanych.
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia, wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 6 do SWZ;
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) Pe³nomocnictwo - Gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy.W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika. Dokument pe³nomocnictwa, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców nale¿y za³±czyæ do oferty.
2) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy – za³±cznik nr 3 do SWZ.
3) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego – za³±cznik nr 2 do SWZ (o ile dotyczy).
4) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa – W przypadku informacji objêtych tajemnic± przedsiêbiorstwa Wykonawca powinien w momencie ich przekazania wyra¼nie oznaczyæ, które informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa oraz nie powinny byæ udostêpniane. W przypadku zastrze¿enia informacji jako tajemnicy przedsiêbiorstwa Wykonawca wraz z ich przekazaniem obowi±zany jest do wykazania, ¿e zastrze¿one informacje
stanowi± tak± tajemnicê. Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia uzasadnienia zastrze¿enia informacji stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa w Formularzu ofertowym (za³±cznik nr 1 do SWZ).
5) wype³niony Formularz ofertowy – za³±cznik nr 1 do SWZ.
6) Wykaz rozwi±zañ równowa¿nych (je¿eli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2) W przypadku spó³ki cywilnej Zamawiaj±cy przyjmuje, ¿e Wykonawcami s± wspólnicy spó³ki cywilnej, których udzia³ w postêpowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie siê o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp.
3) Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
4) Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
5) Do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo dla ustanowionego pe³nomocnika.
6) O¶wiadczenia i dokumenty wspólne, takie jak np.: Formularz ofertowy sk³ada pe³nomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich.
7) W Formularzu ofertowym nale¿y wskazaæ firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
8) Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by wi±za³a prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Osoba podpisuj±ca ofertê musi posiadaæ umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikaæ z tre¶ci pe³nomocnictwa za³±czonego do oferty – tre¶æ pe³nomocnictwa powinna dok³adnie okre¶laæ zakres umocowania.
9) O¶wiadczenie z art. 125 ustawy Pzp sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
10) ¿aden z Wykonawców nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³niania warunków, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, a tak¿e art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
11) Wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± ponosiæ odpowiedzialno¶æ solidarn± za wykonanie umowy.
12) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wyznacz± spo¶ród siebie Wykonawcê kieruj±cego (lidera), upowa¿nionego do zaci±gania zobowi±zañ, otrzymywania poleceñ oraz instrukcji dla i w imieniu ka¿dego, jak te¿ dla wszystkich partnerów.
13) Zamawiaj±cy mo¿e w ramach odpowiedzialno¶ci solidarnej ¿±daæ wykonania umowy w ca³o¶ci przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ³±cznie lub ka¿dego z osobna.
14) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. Wtedy powinni do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie (za³±cznik nr 3 do SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane wykonuj± poszczególni Wykonawcy.
15) Warunek okre¶lony w rozdziale IV ust. 9 pkt. 4 lit. A dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej musi spe³niæ co najmniej jeden z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspólnie. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sumowania potencja³u Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie w zakresie posiadanego do¶wiadczenia zawodowego
16) Warunek okre¶lony w rozdziale IV ust. 9 pkt. 4 lit. B dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej mog± spe³niaæ Wykonawcy ³±cznie.
17) Przed podpisaniem umowy Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê konsorcjum.
18) Wykonawca winien przed³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia wymienione w rozdziale VII ust. 1 pkt 2) lit. a SWZ dotycz±ce ka¿dego partnera konsorcjum osobno.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w okoliczno¶ciach wymienionych w § 17 projektowanych postanowieñ umowy.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-06-11 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: za po¶rednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/komorniki na stronie dotycz±cej odpowiedniego postêpowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-11 09:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-07-10
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego przepisów Ustawy, przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej okre¶lone w dziale IX Ustawy.O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Ustawy oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
INNE PRZETARGI KOMORNIKI
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi ³±cz±cej ul. Towarow± w Komornikach z ul. Szkoln± w Plewiskach (...)"
- ¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu dzieci niepe³nosprawnych zamieszka³ych na terenie Gminy Komorniki w 2025 roku
- Dostawa i uruchomienie dwóch zasilaczy UPS wraz z przerobieniem istniej±cej instalacji elektrycznej dla potrzeb pod³±czenia urz±dzeñ
wiêcej: przetargi KOMORNIKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na now± siedzibê Pañstwowej Szko³y Muzycznej I i II stopnia w Zduñskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wyk³adowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposa¿enia
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudzi±dzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Ko¶ciuszki 40
- Remont ³azienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
- "Budowa ujêcia wody wraz z budow± sieci wodoci±gowej w miejscowo¶ci Markocin, gmina Cedynia "
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.