eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Racibórz › "Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej "Złota Jesień" w Raciborzu".



Ogłoszenie z dnia 2024-06-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej „Złota Jesień” w Raciborzu”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT RACIBORSKI

1.3.) Oddział zamawiającego: Powiat Raciborski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255111

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Stefana Okrzei 4

1.5.2.) Miejscowość: Racibórz

1.5.3.) Kod pocztowy: 47-400

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 324597385

1.5.8.) Numer faksu: 324597410

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiatraciborski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatraciborski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej „Złota Jesień” w Raciborzu”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f09c36d-1bee-11ef-a7c1-72acb4a2af8f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00350294

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00044783/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 "Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej „Złota Jesień” w Raciborzu"–

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2f09c36d-1bee-11ef-a7c1-72acb4a2af8f

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e- Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Adres strony internetowej, na której udostępnione
będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz dostępne wszelkie dokumenty związane z prowadzeniem
postępowania:www.bip.powiatraciborski.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym, a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w
ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki
komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r.
poz. 123 i 730). Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa,
sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc,
.docx, .odt1. Ofertę, a także oświadczenia o jakich mowa w pkt 7 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest
dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Adres strony internetowej
prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-2f09c36d-1bee-11ef-a7c1-72acb4a2af8f. Postępowanie można
wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”). Identyfikator (ID)
postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-2f09c36d-1bee-11ef-a7c1-72acb4a2af8f
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści
dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e Zamówienia ani logowania. Sposób sporządzenia
dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej
(cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych.
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach
rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały
bezpośredniego zastosowania. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci
elektronicznej: w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). Jeżeli dokumenty
elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1233) (...)

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OR.VII.272.8.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja i docieplenie budynków Domu Pomocy Społecznej ”Złota Jesień” w Raciborzu przy ulicy Grzonki 1. Obiekt składa się z kilku prostopadłościennych brył o dachach płaskich, połączonych ze sobą i jest podzielony na 4 segmenty:
- Segment 1.1 – budynek parterowy, częściowo podpiwniczony pełni funkcję jadalni i kuchni, wykonany w technologii tradycyjnej murowanej,
- Segment 2.1 – budynek czterokondygnacyjny, pełni funkcję budynku mieszkalnego (mniejszego) wykonany w technologii szkieletowej, ściany zewnętrzne obłożone blacha trapezową,
- Segmenty 2.2 i 2.3 – budynek czterokondygnacyjny, pełniący funkcję budynku mieszkalnego (większego) wykonany w technologii szkieletowej, ściany zewnętrzne obłożone blacha trapezową,
- Segment 3.1 – pełni funkcję łącznika pomiędzy budynkami, wykonany w technologii szkieletowej, ściany zewnętrzne obłożone blacha trapezową.

Zakres zadania obejmuje głównie:
1. dla zakresu branży architektoniczno – budowlanej:
a) w segmencie 1.1:
- wymianę okładzin schodów, podestów i pochylni,
- wymianę, malowanie balustrad i poręczy,
- wymianę stolarki okiennej i drzwiowej (zewnętrznej), montaż rolet zewnętrznych natynkowych,
- wykonanie docieplenia ścian pomieszczeń jadalni i hallu (od wewnątrz) płytami mineralnymi izolacyjnymi wraz z całym zakresem prac wykończeniowych,
- docieplenie fragmentu ściany zewnętrznej wykończonej pokryciem blachą trapezową - styropianem, metodą lekką mokrą z wykończeniem tynkiem cienkowarstwowym barwionym po uprzednim demontażu blach,
- docieplenie stropodachu budynku metodą wtrysku granulatu z wełny mineralnej (nad pomieszczeniami kuchni z zapleczem) i docieplenie dachu budynku płytami z wełny mineralnej na ruszcie stalowym od wewnątrz w przestrzeni pomiędzy dachem a sufitem podwieszanym (nad pomieszczeniami jadalni i hallu z zapleczem),
- wymianę docieplenia attyk i podcieni płytami warstwowymi,
- wykonanie nowych warstw papy termozgrzewalnej o odporności ogniowej BroofT1 na dachu nad pomieszczeniami jadalni i hallu z zapleczem,
- wymianę części tynków i wykończenie cokołu budynku,
- wymianę części tynków, wyrównanie i malowanie tynków cienkowarstwowych istniejącego docieplenia ścian zewnętrznych,
b) w segmentach 2.1, 2.2, 2.3:
- wymianę okładzin schodów, podestów, pochylni, loggi i balkonów,
- wymianę, malowanie balustrad i poręczy,
- wymianę stolarki okiennej i drzwiowej (zewnętrznej) wraz z montażem rolet zewnętrznych zabudowanych,
- demontaż blach poszycia elewacji i docieplenie ścian płytami warstwowymi wraz z wymianą obróbek blacharskich,
- docieplenie stropodachów budynków metodą wtrysku granulatu z wełny mineralnej,
- docieplenie ścian klatki schodowej segmentu 2.1 wełną mineralną, metodą lekką mokrą z wykończeniem tynkiem cienkowarstwowym barwionym,
- docieplenie dachów klatek schodowych i szybów windowych styropapą z wykonaniem pokrycia papą termozgrzewalną o odporności ogniowej BroofT1,
- wykonanie nowych warstw papy termozgrzewalnej o odporności ogniowej BroofT1 na dachach segmentów 2.2 i 2.3
- wymiana rynien i rur spustowych,
- malowanie ścian zewnętrznych klatek schodowych i szybów windowych,
- wymiana okładzin cokołu budynków,
c) w segmencie 3.1:
- wymianę stolarki okiennej i drzwiowej (zewnętrznej),
- demontaż blach poszycia elewacji i docieplenie ścian płytami warstwowymi wraz
z wymianą obróbek blacharskich,
- docieplenie dachu styropapą z wykonaniem pokrycia papą termozgrzewalną
o odporności ogniowej BroofT1,
- wymiana okładzin cokołu budynku;

2. dla zakresu branży sanitarnej:
- wymianę kotłów w kotłowni gazowej na nowy układ kaskady trzech kotłów wraz ze sterowaniem i podłączeniem do istniejącej instalacji gazu,
- wymianę systemu spalinowego dla nowego układu kotłów,
- częściową wymianę rurociągów oraz wymianę, montaż nowej armatury i aparatury kontrolno-pomiarowej w kotłowni,
- wymianę urządzeń c.o. zmieszania pompowego,
- modernizację instalacji c.o. w poszczególnych segmentach (wymianę, zabudowę zaworów, termometrów, manometrów, wymianę zaworów termostatycznych na zawory termostatyczne z regulatorem przepływu w segmencie 3.1) oraz od kotłowni do węzłów c.o.,
- doprowadzenie czynnika grzewczego do nagrzewnic central wentylacyjnych
w segmencie 1.1

3. dla zakresu branży elektrycznej:
- montaż instalacji wyłącznika głównego p-poż. w kotłowni (segment 2.2),
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy TBK wraz z wykonaniem zasilania urządzeń kotłowni,
- przełożenie instalacji odgromowej w segmentach 1.1, 2.1. 2.2 i 2.3,

4. dla zakresu branży Aparatury Kontrolno-Pomiarowej i Automatyki (AKPiA):
- montaż rozdzielnicy zasilającej RGK,
- wykonanie instalacji sterowania i sygnalizacji do automatycznej regulacji pracy kotłowni wraz z wykonaniem ochrony przeciwporażeniowej i przepięciowej, instalacji uziemiająco – wyrównawczej oraz odgromowej dla systemu odprowadzania spalin;

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w poniższej dokumentacji:
a) branża architektoniczno- budowlana:
- projekt architektoniczno-budowlany „Remont i docieplenie budynku Domu Pomocy Społecznej” – projekt remontu i docieplenia,
- przedmiar robót, roboty budowlane – segment 1.1,
- przedmiar robót, roboty budowlane – segment 2.1,
- przedmiar robót, roboty budowlane – segment 2.2 – 2.3,
- przedmiar robót, roboty budowlane – segment 3.1,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, STB 00 Wymagania ogólne, STB 01 – Termomodernizacja, STB 02 Roboty wykończeniowe,
b) branża sanitarna:
- projekt techniczny – „Remont i docieplenie budynku Domu Pomocy Społecznej”, regulacja instalacji c.o.,
- projekt techniczny – „Remont i docieplenie budynku Domu Pomocy Społecznej”, modernizacja kotłowni gazowej, węzłów c.o. oraz doprowadzenie czynnika grzewczego do nagrzewnic central wentylacyjnych,
- przedmiar robót - regulacji instalacji c.o.
- przedmiar robót -modernizacji kotłowni gazowej, węzłów c.o. oraz doprowadzenie czynnika grzewczego do nagrzewnic,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, ST-00 Wymagania ogólne, ST-01 Instalacja c.o., ST-02 Kotłownia gazowa i węzły c.o.,
c) branża elektryczna i AKPiA kotłownia:
- projekt techniczny – „Remont i docieplenie budynku Domu Pomocy Społecznej” – branża elektryczna,
- projekt techniczny – „Remont i docieplenie budynku Domu Pomocy Społecznej” – branża elektryczna i AKPiA kotłownia,
- przedmiar robót dla branży elektrycznej -segment 1.1 i 2.1
- przedmiar robót dla branży elektrycznej -segment 2.2 i 2.3,roździelnice,
- przedmiar robót - AKPiA kotłownia,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - STE-01, STE 01.00 Wymagania ogólne, ST E-01.01 tablice elektryczne i wewnętrzne linie zasilające,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - STA-01 AKPiA Kotłownia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 430 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ofertą najkorzystniejszą zostanie wybrana ta oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów w
kryterium cena (60%) oraz okres gwarancji (40%):
Okres gwarancji na przedmiot zamówienia - znaczenie 40 %
36 miesięcy od daty odbioru - 0 pkt.
48 miesięcy od daty odbioru - 20 pkt,
60 miesięcy od daty odbioru - 40 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.

2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca musi przedstawić informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą, iż w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, posiada środki finansowe lub zdolność kredytową co najmniej 2 000 000,00 złotych (słownie: dwa miliony złotych),

4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi wykazać, iż nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z obowiązującymi przepisami i prawidłowo ukończył) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku o wartości minimum 2 500 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych brutto) każda, obejmujące w swoim zakresie prace termomodernizacyjne lub związane z montażem lub wymianą stolarki okiennej
o wartości minimum 700 000,00 zł brutto (słownie: siedemset tysięcy złotych brutto) w każdej z tych robót.

Definicje budowy, przebudowy lub remontu należy rozumieć zgodnie z definicjami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.)

Zamawiający na podstawie art. 117 pkt 1 ustawy p.z.p. zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania doświadczenia.

W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji (w przypadku inwestycji rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 4 do SWZ oraz pisemne zobowiązanie załącznik nr 7 do SWZ.
Informacje zawarte w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 7.1, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu w postępowaniu.
Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ,
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
4) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 8 do SWZ;
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa:
1) w pkt 7.4. 2) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem,
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o którym mowa w pkt 7.4. 2) zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca musi przedstawić informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą, iż w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, posiada środki finansowe lub zdolność kredytową co najmniej 2 000 000,00 złotych (słownie: dwa miliony złotych),

Wykonawca musi wykazać, iż nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z obowiązującymi przepisami i prawidłowo ukończył) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku o wartości minimum 2 500 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych brutto) każda, obejmujące w swoim zakresie prace termomodernizacyjne lub związane z montażem lub wymianą stolarki okiennej o wartości minimum 700 000,00 zł brutto (słownie: siedemset tysięcy złotych brutto) w każdej z tych robót.

Definicje budowy, przebudowy lub remontu należy rozumieć zgodnie z definicjami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.)

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Wykonawca musi przedstawić informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą, iż w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, posiada środki finansowe lub zdolność kredytową co najmniej 2 000 000,00 złotych (słownie: dwa miliony złotych),

Wykonawca musi wykazać, iż nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z obowiązującymi przepisami i prawidłowo ukończył) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku o wartości minimum 2 500 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych brutto) każda, obejmujące w swoim zakresie prace termomodernizacyjne lub związane z montażem lub wymianą stolarki okiennej
o wartości minimum 700 000,00 zł brutto (słownie: siedemset tysięcy złotych brutto) w każdej z tych robót.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Nie dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

9.1 Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).
9.2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
9.3 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2024 r. poz. 419)
9.4 Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Powiatu Raciborskiego, prowadzony przez Velo Bank S.A. – nr rachunku: 06 1560 0013 2227 7506 3000 0011 z dopiskiem :
„Wadium do przetargu nr OR.VII.272.8.2024 pn.: „Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej „Złota Jesień” w Raciborzu.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia - załącznik nr 5 do SWZ, spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu załącznik nr 4 do SWZ oraz pisemne zobowiązanie - załącznik nr 7 do SWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

zmiany przewidziane w art. 454-455 ustawy pzp oraz we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 1 so SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-19 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-19 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy. Zgodnie z art. 22 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego przepisy art. 7 oraz środek sankcyjny polegający na wykluczeniu z postępowania o udzielenie
zamówienia lub konkursu, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy, będą miały zastosowanie również do postępowań o
udzielenie zamówienia publicznego oraz konkursów wszczętych i niezakończonych do dnia wejścia w życie ustawy, z tym
że okres wykluczenia, o którym mowa w art. 7 ust. 2 ustawy, rozpocznie się nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia
wejścia w życie ustawy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.