eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceŚwiadczenie usług reklamowych na rzecz GZM na rowerach wchodzących w skład systemu Metrorower



Ogłoszenie z dnia 2024-06-10

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług reklamowych na rzecz GZM na rowerach wchodzących w skład systemu Metrorower

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: "GÓRNOŚLĄSKO - ZAGŁĘBIOWSKA METROPOLIA"

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367882926

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Barbary 21A

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-053

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@metropoliagzm.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.metropoliagzm.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek metropolitalny

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług reklamowych na rzecz GZM na rowerach wchodzących w skład systemu Metrorower

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-09df9e03-181e-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00358070

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00008294/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.15 Świadczenie usług reklamowych na rzecz GZM na rowerach wchodzących w skład systemu Metrorower

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00339960

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Postępowanie o udzielenie zamówienia przeprowadzono na podstawie art. 305 pkt 1 w zw. z art. 214 pkt 1. ust. 1 pkt 1) lit. a) i b), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji jest jedynym i wyłącznym podmiotem uprawnionym do umieszczania i sprzedaży reklam na rowerach wchodzących w skład systemu roweru metropolitalnego funkcjonującego na terenie GZM, na podstawie umowy podwykonawczej zawartej między Nextbike GZM Sp. z o.o., a NEXTBIKE Polska S.A w restrukturyzacji, w ramach, której to Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji zarządza eksploatacją systemu roweru metropolitalnego tj. Metrorower na czas zawartej umowy, w tym odpowiada za sprzedaż powierzchni reklamowych na tzw. skrzydełkach rowerów.
Metrorower jest największym systemem rowerów miejskich w Polsce.

Ciąg dalszy w informacjach dodatkowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.270.11.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 600150,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług reklamowych na rzecz GZM na rowerach wchodzących w skład systemu Metrorower przez Nextbike Polska SA w restrukturyzacji

4.5.3.) Główny kod CPV: 79341000-6 - Usługi reklamowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 640000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 640000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 640000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8951981007

7.3.3) Ulica: Przasnyska 6B

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 01-756

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 640000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-09-30

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Aktualnie mieszkańcy GZM mogą korzystać z 1860 rowerów i 267 stacji wypożyczeń, zlokalizowanych w 8 miastach: w Katowicach, Sosnowcu, Czeladzi, Tychach, Gliwicach, Zabrzu, Chorzowie i w Siemianowicach Śląskich. W kolejnej fazie projektu (latem 2024) dostępnych będzie 7000 Metrorowerów i będzie można z nich korzystać w 31 miastach i gminach GZM. Metrorower jest elementem systemu Transport GZM obok autobusów, tramwajów czy trolejbusów i jest to jedyne tego typu rozwiązanie w Polsce. Informacje poświęcone systemowi notują bardzo duże zasięgi w mediach co przekłada się na bardzo korzystny wskaźnik ekwiwalentu reklamowego. Od 1 lutego 2024 roku według danych Instytutu Monitoringu Mediów, Metrorowerowi poświęcono 2061 publikacji z czego 82 w prasie, 13 materiałów telewizyjnych i 158 radiowych. Publikacje przełożyły się na kwotę blisko 7 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego.
Według danych Nextbike w obsługiwanym przez nich systemie rowerów miejskich na terenie Polski w porównaniu do okresu styczeń-marzec 2023 r. liczba wypożyczeni w I kwartale 2024 wzrosła o 56% osiągając 625 000, a liczba unikalnych użytkowników wzrosła o 71%, osiągając 92 240. Potencjał miejskich sieci bike-share ciągle rośnie, co dowodzi, iż jest to idealna okazja do wykorzystania dla reklamodawców.
Skuteczność reklamy na rowerach miejskich polega na jej prostocie. Reklama jest eksponowana samoczynnie zarówno w drodze do pracy, na zakupach jak i wtedy, gdy rower się nie przemieszcza. Użytkownik reklamy, przemieszczając się na rowerze zabiera ją ze sobą. Rower przez to, że pozostaje w ruchu przyciąga większą uwagę niż nośnik statyczny. Jednocześnie ze względu na niewielkie tempo przemieszczania się pojazdu, reklama tam ulokowana jest bardziej czytelna oraz ma ogromny zasięg, ponieważ dociera wszędzie tam, gdzie sam rowerzysta, przez co może się pojawić w wielu miejscach tego samego dnia, jak również w takich lokalizacjach, gdzie inne formy promocji są niedozwolone np. w związku z zamykaniem centrów miast dla komunikacji czy z ustawą krajobrazową. Ponadto rowery przeznaczone do wypożyczenia stoją na dedykowanych im stacjach, które rozmieszczone są w głównych punktach komunikacyjnych, o dużym natężeniu ruchu pieszych. Do dyspozycji reklamodawców na rowerach są specjalne skrzydełka mocowane z tyłu roweru na ochraniaczu koła oraz na koszyku z przodu.
Biorąc pod uwagę powyższe Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zaplanowała realizację trzech regionalnych kampanii promocyjnych z wykorzystaniem powierzchni reklamowych w systemie Metroroweru, obejmujących reklamę na 1950 rowerach, przez okres 2 miesięcy, na terenie co najmniej 8 gmin GZM. Reklama na rowerach trafia do specyficznego segmentu odbiorców i jest niezbędnym elementem media planu dla zbudowania zasięgu marketingowego w kampaniach promocyjnych GZM. Wykorzystanie w kampaniach poszczególnych kanałów komunikacji tj. telewizja, radio, outdoor, internet, media społecznościowe a także roweru pozwoli na uzyskanie efektu synergii i podniesienie skuteczności kampanii.
Mając zatem na uwadze charakter przedmiotu zamówienia, jakim jest świadczenie usług reklamowych na obszarze związku metropolitalnego na rowerach ogólnodostępnych, przeznaczonych do korzystania w obrębie obszaru związku metropolitalnego, stwierdzić należy, iż zrealizowanie usług w ramach systemu Metrorower, stanowi z punktu widzenia technicznego wyłączne rozwiązanie dla tak zdefiniowanego przedmiotu zamówienia, odpowiadającego określonym powyżej założeniom, warunkom oraz mającego skutkować osiągnieciu przyjętych efektów promocyjnych. Na obszarze GZM nie funkcjonuje bowiem alternatywny system ogólnodostępnego roweru miejskiego o tak znaczącym zasięgu terytorialnym oraz podobnej dostępności. Tym samym uznać należy, iż obiektywnie wyłącznie Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji może być wykonawcą przedmiotowych usług, jako podmiot wyłącznie uprawniony do realizacji zamówienia na świadczenie usług promocyjnych w ramach systemu Metrorower.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.