Ogłoszenie z dnia 2023-08-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00434565/01 - Wynik z dnia 2023-10-09
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług przewozów autokarowych osób
dla Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001844
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 28
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-637
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: radoslaw.jankowski@up.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.up.poznan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług przewozów autokarowych osób
dla Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-871eab76-417f-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00364262
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/up_poznan3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/up_poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę wraz z wymaganymi
dokumentami należy umieścić na Platformie zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/up_poznan w wierszu
oznaczonym numerem sprawy oraz tytułem zgodnym z niniejszym postępowaniem.
Oferta składana elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. W procesie składania oferty za pośrednictwem platformazakupowa.pl, Wykonawca powinien złożyć podpis bezpośrednio
na dokumentach przesłanych za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Zalecamy stosowanie podpisu na każdym załączonym pliku
osobno. Zgodnie z art. 63 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy Pzp, oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz
oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 składa się, pod rygorem nieważności, w postaci lub formie elektronicznej i opatruje się
odpowiednio w odniesieniu do wartości postępowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym.
Szczegółowa instrukcja dla Wykonawców dotycząca złożenia, zmiany i wycofania oferty znajduje się na stronie internetowej pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Oferta, wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane
elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w
tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty
Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu.
Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać zapisy
„Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji
elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj.
podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.
Dokumenty i oświadczenia składane przez Wykonawcę powinny być w języku polskim, chyba że w SWZ dopuszczono inaczej. W
przypadku załączenia dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony, Wykonawca zobowiązany jest załączyć
tłumaczenie na język polski.
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a. .zip
b. .7Z
Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty
złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na
ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę
możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
Zaleca się, aby komunikacja z Wykonawcami odbywała się na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do
zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.
Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, dalej RODO, Zamawiający informuje, że:
a) administratorem danych osobowych przekazywanych przez Wykonawców jest Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu (ul. Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań);
b) Inspektorem ochrony danych osobowych na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu jest Pan Tomasz Napierała e-mail: tomasz.napierala@up.poznan.pl tel. 61 8487799;
c) uzyskane dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym - na podstawie przepisów ustawy Pzp;
d) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
e) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy;
f) podanie przez Wykonawcę danych osobowych jest dobrowolne, lecz równocześnie jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany (stosowanie do art. 22 RODO);
h) Wykonawcy oraz osoby, których dane osobowe zostały podane w związku z postępowaniem posiadają:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych,
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
i) nie przysługuje Wykonawcom oraz osobom, których dane osobowe zostały podane w związku z postępowaniem:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2538/AZ/262/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozów autokarowych osób, według potrzeb Zamawiającego, z uwzględnieniem wymienionych możliwości: przewóz studentów na ćwiczenia terenowe, przewóz członków organizacji studenckich, przewóz pracowników naukowych i doktorantów oraz uczniów Zespołu Szkół Przyrodniczych.
2. Charakterystyka przewozów:
a) Przewozy studentów na ćwiczenia terenowe - najczęściej są to wyjazdy do 300 km od siedziby Zamawiającego, trwające od 1 do 3 dni;
b) Przewozy gości zagranicznych na trasie z lotniska do miejsca zakwaterowania;
c) Przewozy pracowników w ramach organizowanych akcji socjalnych – najczęściej wycieczki 1-dniowe;
d) Przewozy pracowników na uroczystości okolicznościowe;
e) Przewozy pracowników na wyjazdy integracyjne i szkoleniowe;
f) Przewozy uczniów Zespołu Szkół Przyrodniczych na ćwiczenia praktyk zawodowych i wycieczki szkolne.
3. Zamawiający zastrzega, iż zamówienia będą realizowane zgodnie z bieżącymi potrzebami Uczelni.
4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczestników wyjazdu zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w zakresie przewozu osób oraz pojazdami, które:
a) spełniają wymagania techniczne określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2022 poz. 655 ze zm.) i innych przepisach związanych z przewozem osób - ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2022 poz. 180 ze zm.);
b) posiadają aktualny przegląd techniczny i ubezpieczenie OC, AC, NNW;
c) spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa;
d) są prowadzone przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje zawodowe do prowadzenia danego typu pojazdów.
5. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca dysponował następującym potencjałem technicznym, niezbędnym do wykonania zamówienia, tj.:
a) autokarami z ilością miejsc (A1) od 12 do 20 osób (rok produkcji nie starszy niż 2014);
b) autokarami z ilością miejsc (A2) od 21 do 30 osób (rok produkcji nie starszy niż 2014);
c) autokarami z ilością miejsc (A3) od 31 do 50 osób (rok produkcji nie starszy niż 2014);
d) autokarami z ilością miejsc (A4) powyżej 50 osób (rok produkcji nie starszy niż 2014).
6. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca dysponował osobami, które będą skierowane do realizacji zamówienia tj. kierowania autokarami, w liczbie niezbędnej do należytej realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia niezbędnej ilości kierowców do obsługi każdego wyjazdu przy założeniu przestrzegania wymaganego ustawowo czasu pracy kierowców.
7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres świadczenia usługi posiadał ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydanej na podstawie ustawy z dnia 6 września 2021 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2022 poz. 180 ze zm.).
8. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca posiadał ubezpieczenie pasażerów środków transportu od następstw nieszczęśliwych wypadków na poszczególne środki transportowe.
9. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić autokary:
a) sprawne technicznie, posiadające sprawną klimatyzację oraz nawiew grzewczy, w zależności od panującej temperatury;
b) wyposażone w system audio-video oraz system GPS;
c) posiadające fotele regulowane przynajmniej w dwóch płaszczyznach, przyciemniane szyby, przestrzeń bagażową;
d) posiadające toaletę dostępną na całej trasie, barek, lodówkę, jeżeli pozwalają na to parametry techniczne pojazdu;
e) posiadające przestrzeń bagażową nie mniejszą niż 10m3 z wyłączeniem autokarów w grupie A1 i A2.
10. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w trakcie realizacji wyjazdu, Wykonawca zobowiązuje się do natychmiastowego ich usunięcia.
11. W przypadku awarii technicznej pojazdu w czasie realizacji zamówienia, niedopuszczenia go przez policję lub inne organy do tego uprawnione do jazdy lub innej przeszkody uniemożliwiającej kontynuowanie podróży powstałej z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia awarii lub przeszkody uniemożliwiającej kontynuowanie podróży w trybie natychmiastowym. W sytuacji kiedy Wykonawca nie jest w stanie usunąć awarii lub przeszkody uniemożliwiającej kontynuowanie podróży w trybie natychmiastowym, zobowiązany jest zapewnić na własny koszt zastępczy środek transportu (autokar) o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, zgodnych z SWZ, w czasie do 3 godzin od momentu stwierdzenia nieużyteczności środka transportu zamówienia lub innej przeszkody uniemożliwiającej kontynuowanie podróży. Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.
12. Jeżeli z powodu awarii technicznej pojazdu, niedopuszczenia go przez policję lub inne organy do tego uprawnione do jazdy lub innej przeszkody uniemożliwiającej kontynuowanie podróży powstałej z winy Wykonawcy, wystąpi konieczność odbycia noclegów na trasie, a zapewnienie zastępczego środka transportu nie jest możliwe w terminie określonym w ust. 11, koszty zakwaterowania i wyżywienia uczestników spowodowane wydłużeniem trasy, pokrywa Wykonawca.
13. Jeżeli w trakcie przewozu, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub jego kierowcy wystąpią opóźnienia, przerwy lub uniemożliwienie kontynuowania jazdy Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zmiennika kierowcy w trybie natychmiastowym.
14. Jeżeli w trakcie przewozu, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub jego kierowcy wystąpią opóźnienia, przerwy lub uniemożliwienie kontynuowania jazdy, a zmiennik kierowcy również nie będzie dysponowany do jazdy, Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia na własny koszt, w trybie natychmiastowym, innego kierowcy posiadającego stosowne uprawnienia, w czasie do 3 godzin od momentu zaistnienia zdarzenia uniemożliwiającego kontynuowanie jazdy.
15. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za posiadanie wszelkich niezbędnych dokumentów służących do prawidłowej realizacji przewozów.
16. Zamawiający będzie powiadamiał Wykonawcę o planowanym wyjeździe za pośrednictwem poczty e-mail na podstawie druku Zlecenie wykonania wyjazdu, stanowiącym załącznik do umowy. Czas niezbędny do przygotowania wyjazdu stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Maksymalny dopuszczalny czas niezbędny do przygotowania wyjazdu to 5 dni roboczych, od pierwszego dnia następującego po dniu zgłoszenia wyjazdu (dokonanego do godziny 15:00 dnia poprzedzającego) do dnia poprzedzającego datę wyjazdu.
17. Ostateczna ilość wyjazdów będzie zależeć od bieżącego zapotrzebowania Zamawiającego, jednak zsumowana wartość brutto, nie może przekroczyć maksymalnej wartości brutto zawartej umowy. Ostateczna wartość zakupionych przez Zamawiającego wyjazdów może być jednak niższa od maksymalnej wartości brutto umowy, a Wykonawcy nie będzie przysługiwać z tego tytułu roszczenie o zapłatę różnicy. Zamawiający zobowiązuje się do wykorzystania nie mniej niż 70% wartości brutto umowy.
18. Kategorie przewozów zostały szczegółowo określone w treści Załącznika nr 5 (formularz cenowy) oraz Załącznika nr 1 (projekt umowy).
19. Ceny dla przedstawionych powyżej przewozów, muszą być tak skalkulowane, aby jednoznacznie obejmowały wszelkie koszty, w tym:
a) wynajem autokaru;
b) podstawienia autokaru do siedziby Zamawiającego;
c) koszt zaangażowania kolejnego kierowcy;
d) koszt pobytu kierowców (nocleg oraz wyżywienie);
e) opłaty za parkingi, przejazdy autostradami itp.
20. Zarówno do obsługi przewozów ryczałtowych jak i przewozów krajowych, Zamawiający wymaga od Wykonawcy autokarów zawierających określoną liczbę miejsc w przedziałach:
a) A1 – od 12 do 20 miejsc;
b) A2 – od 21 do 30 miejsc;
c) A3 – od 31 do 50 miejsc;
d) A4 – powyżej 50 miejsc.
21. Zamawiający wymaga, aby przy realizacji zamówienia wszyscy pracownicy, którzy są zatrudniani bezpośrednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, którzy będą wykonywać czynności związane bezpośrednio z realizacją zamówienia (tj. kierowcy) byli zatrudnieni na podstawie stosunku pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. 2020 poz. 1320 ze zm.). Każda godzina wykonywanej usługi przez każdego pracownika Wykonawcy lub Podwykonawcy powinna być realizowana w ramach umowy o pracę. Sposób weryfikacji zatrudnienia takich osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcje z tytułu ich niespełnienia zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik do SWZ (Załącznik nr 1 - projekt umowy).
4.2.6.) Główny kod CPV: 60170000-0 - Wynajem pojazdów przeznaczonych do transportu osób wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: został zawarty w rozdziale 22 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas niezbędny do przygotowania wyjazdu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający wymaga od Wykonawcy udowodnienia posiadania ważnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydanej na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2022 poz. 180 ze zm.).
Zamawiający (w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu) wymaga przedstawienia ważnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do realizacji których te uprawnienia są wymagane.
b) zdolności zawodowej
Zamawiający wymaga od Wykonawcy potwierdzenia wykonania (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywania), w okresie ostatnich 3 lat (okres liczony wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług polegających na świadczeniu usług przewozów autokarowych osób (każda usługa realizowana na podstawie odrębnej umowy) o wartości minimum 200.000,00 zł brutto każda.
Zamawiający, w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, wymaga złożenia wykazu wykonanych usług z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (lub są wykonywane) oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (okres liczony wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert).
W przypadku świadczeń nadal wykonywanych Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wartość wykazanej usługi wykonanej w części do momentu złożenia przez Wykonawcę wykazu usług (jako podmiotowego środka dowodowego) będzie opiewała na wartość minimum 200.000,00 zł brutto.
W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże się wymaganym doświadczeniem w całości.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia Wykonawca może polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Warunek zostanie spełniony, jeżeli podmiot udostępniający zasoby wykaże się wymaganym doświadczeniem w całości.
c) zdolności technicznej
Zamawiający wymaga żeby Wykonawca dysponował autokarami posiadającymi aktualny przegląd techniczny i ubezpieczenie OC, AC, NNW, w liczbie niezbędnej do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, tj.:
- (A1) co najmniej 2 autokary z ilością miejsc od 12 do 20 (rok produkcji nie starszy niż 2014 r.),
- (A2) co najmniej 2 autokary z ilością miejsc od 21 do 30 (rok produkcji nie starszy niż 2014 r.),
- (A3) co najmniej 2 autokary z ilością miejsc od 31 do 50 (rok produkcji nie starszy niż 2014 r.),
- (A4) co najmniej 2 autokary z ilością miejsc powyżej 50 (rok produkcji nie starszy niż 2014 r.).
Zamawiający w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu wymaga złożenia wykazu zasobów (pojazdów dostępnych Wykonawcy) w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz wykonanych usług - Zamawiający zaleca aby powyższy wykaz został sporządzony według Załącznika nr 6 do SWZ.
2. Dowody potwierdzające należyte wykonanie usług wykazanych w Załączniku nr 6 do SWZ,
określające, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (okres liczony wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert).
3. Wykaz zasobów (pojazdów dostępnych Wykonawcy) - Zamawiający zaleca aby powyższy wykaz został sporządzony według Załącznika nr 7 do SWZ.
Dokument ten składany jest w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, który został określony w Rozdziale 10 SWZ.
4. Ważna licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydana na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2022 poz. 180 ze zm.).
Dokument ten składany jest w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, który został określony w Rozdziale 10 SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz oferty - Załącznik nr 2 do SWZ2. Formularz cenowy - Załącznik nr 5 do SWZ
3. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w formularzu oferty dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
4. Jeżeli dotyczy:
a) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty (umocowanie do reprezentowania wykonawcy) - jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów określających status prawny wykonawcy.
b) Pełnomocnictwo dla osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - dotyczy ofert składanych przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
c) Pełnomocnictwo dla osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
5. Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia z postępowania - Załącznik nr 3 do SWZ
6. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 4 do SWZ
7. Jeżeli dotyczy:
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (art. 118 ust. 3 Pzp) - Załącznik nr 8 do SWZ
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
8. Jeżeli dotyczy:
Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SWZ.
Uwaga! Nadmieniamy, że w przypadkach, o których mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynikać będzie, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie przedmiotowego zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Wypełniając dokumenty, w których jest mowa o „Wykonawcy”, należy wpisać dane wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. W ofercie powinien być podany adres do korespondencji oraz dane kontaktowe do Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako Pełnomocnik.
5. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców (zaleca się załączenie tej umowy do oferty).
6. Formularz oferty składa Pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków.
10. W przypadkach, o których mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynikać będzie, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SWZ - Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określają istotne postanowienia umowy, które stanowią załącznik nr 1 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-31 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/up_poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-31 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-09-29
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Wykonanie robót budowlanych w pięciu pomieszczeniach Wielkopolskiego Centrum Onkologii
- Rozbudowa drogi krajowej nr 83 na odcinku Turek - Turkowice - Kowale Pańskie w zakresie budowy ścieżki pieszo-rowerowej oraz kanału technologicznego w km 0+050 do 2+300
- Świadczenie usług pocztowych w zakresie niepowszechnej przesyłki hybrydowej w obrocie krajowym
- AN/ZP/129/24 Aranżacja kawiarni wraz z zapleczem na terenie Politechniki Poznańskiej Budynek A3 Parter, ul. Piotrowo 3a, 61-138 Poznań
- DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO III
- TPm-112/24 Dostawa z wniesieniem i montażem foteli biurowych, hokerów i krzeseł oraz sof modułowych dla Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Najem pojazdów przeznaczonych do przewozu osób wraz z kierowcą na potrzeby Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Mikołowie w 2025 roku.
- Świadczenie usług w zakresie transportu dla zespołów MKS Avia Świdnik sekcji piłki nożnej oraz piłki siatkowej w 2025 roku
- Przewóz uczniów niepełnosprawnych do Zespołu Placówek Szkolno Wychowawczo-Rewalidacyjnych i innych placówek oświatowych w Wodzisławiu Śląskim, Raciborzu, Żorach, Rybniku i Jastrzębiu-Zdroju w 2025 r
- Świadczenie usług dowozu i odwozu seniorów z terenu Gminy Przemęt do Dziennego Domu Pomocy Senior+ w Błotnicy w 2025 roku
więcej: Wynajem pojazdów przeznaczonych do transportu osób wraz z kierowcą »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.