eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lwówek › "Przebudowa ulicy Modrakowej w Lwówku".



Ogłoszenie z dnia 2024-06-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa ulicy Modrakowej w Lwówku”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LWÓWEK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258879

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ratuszowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Lwówek

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-310

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: +48 614414024 - centrala

1.5.8.) Numer faksu: +48 61 4414024 - centrala prosić o włączenie

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@lwowek.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lwowek.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa ulicy Modrakowej w Lwówku”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b3559f20-2e0d-11ef-b373-0e435a8a43bc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00372963

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00055740/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Przebudowa ulicy Modrakowej w Lwówku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/lwowek

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej oraz poczty elektronicznej , e-mail: przetargi@lwowek.com.pl
2) Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w:
- „Regulaminie Internetowej Platformy Zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o. o.” dostępnym pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz
- „Instrukcji dla wykonawców” dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym złożenie ofert oraz oświadczeń, o których mowa w art. 125 PZP, odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków do wpisania pozostała treść zapisów jest udostępniona w rozdziale XIII SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca składa ofertę w oryginale wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem „Formularza składania oferty” Platformy Zakupowej Open Nexus, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/lwowek w miejscu publikacji dokumentacji zamówienia publicznego.
2) Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców muszą być zgodne z Załącznikiem nr 2 do “Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: .zip, .7Z
3) Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
4) Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert określonym w niniejszej SWZ wycofać ofertę za pośrednictwem „Formularza składania oferty” Platformy Zakupowej. Z uwagi na to, że złożona oferta zostaje zaszyfrowana, nie ma możliwości zmiany oferty poprzez jej edycję, a wyłącznie poprzez wycofanie oferty i złożenie nowej. Złożenie nowej oferty w miejsce wycofanej należy wykonać przed upływem terminu składania ofert.
5) Zasady korzystania z Platformy Zakupowej, jak również sposób składania oferty, zmiany oferty i wycofania oferty, w tym także podpisywanie dokumentów opisane zostały w:
- „Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o. o.” dostępnym pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz
- „Instrukcji dla wykonawców” dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
6) Sposób sporządzenia oraz przekazywania dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy.
7) Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z dokumentacją postępowania oraz dokumentami, o których mowa w ppkt 5-6 powyżej w celu prawidłowego przygotowania i złożenia oferty.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków do wpisania pozostała treść zapisów jest udostępniona w rozdziale XIII SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Lwówek, reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy Lwówek Piotra Długosza z siedzibą w Urzędzie Miasta i Gminy w Lwówku, ul. Ratuszowa 2, 64-310 Lwówek.
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Lwówek jest Sekretarz Gminy pan Maciej Piechowiak, nr tel. 61 44 14 024 - centrala, adres email: iod@lwowek.com.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
(prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.06.00.2024.ZJ

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

W ramach inwestycji planowane jest wykonanie przebudowy ulicy Modrakowej o długości 458mb, z obecnej nawierzchni tłuczniowej na ulice o nawierzchni asfaltowej, z włączeniem z jednej strony do ulicy Kamionki, a z drugiej strony do ulicy Młyńskiej. Ulica Modrakowa jest drogą istotną dla funkcjonowania sieci dróg w Gminie Lwówek, gdyż łączy sieć dróg gminnych z droga powiatową nr 2708P.
Wzdłuż ulicy Modrakowej zlokalizowanych jest 14 posesji zamieszkałych oraz kilkanaście posesji planowanych do zabudowy w najbliższej przyszłości. Obszar oddziaływania planowanej przebudowy mieści się w granicach działek
nr ewid. 933, 935/39, 945/1, 941/17, 942/15, 943/29, 944/35, 952 (ewidencyjny obręb geodezyjny miasta Lwówek).
Zamawiający przekazuje w załączeniu SWZ dokumentację projektową:
- opracowany na tę okoliczność projekt architektoniczno-budowlany branży drogowej wraz z projektowaną siecią
kanalizacji deszczowej ze stałą organizacją ruchu;
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zwane stwior), branży drogowej;
- dokumentację projektową budowy gazociągu n/c PE dn 125 wraz z przyłączem PE dn 40 oraz specyfikacje techniczne
wykonania i odbioru robót (stwior) dotyczące sieci i przyłączy gazu;
- dokumentację projektową usunięcia kolizji słupa linii SN 15KV dz. nr 944/35 oraz 945/1 w Lwówek, ul. Modrakowa;
- dokumentację projektową branży telekomunikacyjnej i energetycznej – budowa kanału technologicznego + podejścia
pod usytuowanie słupów oświetlenia drogowego;
- warunki techniczne przyłączenia do sieci wodociągowej wraz z graficznym przedstawieniem sieci i przyłączy;
- warunki przyłączenia do sieci kanalizacji sanitarnej wraz z graficznym przedstawieniem sieci i przyłączy;
- przedmiary robót do wykonania opracowane na bazie przygotowanych dokumentacji, z uwagą że szczegółowe
rozwiązania projektowe określające zakresy koniecznych do wykonania robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą
podstawą do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.
Zamawiający informuje i zastrzega, że przedmiary robót do wykonania opracowane na przygotowanych dokumentacji stanowią jedynie podstawę informacyjną, nie są obligatoryjne dla Wykonawcy mają jedynie znaczenie pomocnicze w określeniu przedmiotu zamówienia. Jeżeli wykonawca uważa że załączone przedmiary robót wymagają korekty np. zakresu robót lub zawierają błędy, to winien je wprowadzić. Roboty budowlane, czy inne prace nie ujęte w przedmiarach robót, a występujące w przedmiocie zamówienia nie są robotami dodatkowymi.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków do wpisania pozostała treść zapisów jest udostępniona w rozdziale IV SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233140-2 - Roboty drogowe

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

44322100-4 - Kanały kablowe

45231221-0 - Roboty budowlane w zakresie gazowych sieci zasilających

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych czyli tzw. zamówienia „uzupełniającego” do 30% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, w szczególności polegających na wykonaniu przebudowy odcinka drogi wraz z konstrukcją elementów dróg (w tym chodników), na warunkach wynikających z umowy dla zamówienia podstawowego z zastrzeżeniem zmian terminów realizacji oraz cen jednostkowych po przeprowadzonych negocjacjach.
Zamówienie zostanie udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia
podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Zamawiający może udzielić jednego
zamówienia lub kilku zamówień na ten zakres robót.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wybór oferty do realizacji części zamówienia zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione poniżej:
1) cena ryczałtowa brutto kompletnego wykonania zamówienia - waga 60% znaczenia,
2) wydłużenie okresu gwarancji jakości i rękojmi powyżej 36 miesięcy – waga 40% znaczenia.

Zastosowany wzór do obliczenia punktowego;
Con : Cob x 100pkt. x 60% + Gjirob : Gjirno x 100pkt. x 40% = wartość punktowa oferty
gdzie;
ad 1) ceny ryczałtowej brutto kompletnego wykonania zamówienia - waga 60% znaczenia,
- w ramach kryterium cena będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, maksymalną ilość 60pkt. otrzyma Wykonawca oferujący najniższą cenę, pozostali Wykonawcy proporcjonalnie mniej, wg poniższego wzoru:
Zastosowany wzór do obliczenia punktowego, kryterium cena; wzór Con : Cob x 100pkt. x 60%
gdzie;
Con - najniższa cena ryczałtowa brutto kompletnego wykonania zamówienia ze wszystkich ofert nieodrzuconych,
Cob - cena ryczałtowa brutto kompletnego wykonania zamówienia z oferty badanej

ad 2) wydłużenia okresu gwarancji jakości i rękojmi powyżej 36 miesięcy – waga 40% znaczenia,
- w ramach kryterium okresu gwarancji jakości i rękojmi będzie rozpatrywany okres gwarancji i rękojmi zaoferowany przez Wykonawcę (obligatoryjnie wymagany 36 miesięcy) powyżej 36 miesięcy, ale nie dłuższy niż 72 miesięcy, maksymalną ilość 40pkt. otrzyma Wykonawca oferujący najdłuższy okres gwarancji jakości i rękojmi, pozostali Wykonawcy otrzymają proporcjonalnie mniejszą ilość punktów, wg poniższego wzoru.
Zastosowany wzór do obliczenia punktowego, kryterium gwarancja jakości i rękojmia;
Gjirob : Gjirno x 100pkt. x 40%
gdzie,
Gjirob – Gwarancja jakości i rękojmia oferty badanej, ilość miesięcy gwarancji jakości i rękojmi z oferty badanej (ilość zaoferowana przez Wykonawcę w swojej ofercie powyżej 36 miesięcy, a nie przekraczająca 72 miesięcy)
Gjirno – Gwarancja jakości i rękojmia najdłuższy okres, najdłuższy okres gwarancji jakości i rękojmi przewidziany w swz – 72 miesięcy,

2. Maksymalny punktowany przez Zamawiającego okres gwarancji jakości i rękojmi udzielanej przez Wykonawcę to 72 miesięcy od daty pozytywnego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia (umowy).
Minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi udzielanej przez Wykonawcę to 36 miesięcy od daty pozytywnego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia (umowy) i przekazania obiektu zamawiającemu. Wynik punktowy w wyborze oferty liczony będzie do drugiego miejsca po przecinku.

3. Spośród ocenionych ofert, wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza, która uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach. Przy obliczaniu punktów Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku według zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Jeśli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza niż 5, to druga cyfra po przecinku nie ulega zmianie.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków do wpisania pozostała treść zapisów jest udostępniona w rozdziale XVIII SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: wydłużenie okresu gwarancji jakosci i rękojmi powyżej 36 miesięcy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Wykonawca musi spełnić warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
4) Zdolność techniczna lub zawodowa:
Zamawiający określa minimalne warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej następująco.
Zamawiający wymaga aby Wykonawcy spełniając warunek zdolności technicznej wykazali, że:
a) w okresie ostatnich pięciu lat (licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną drogową robotę budowlaną polegającą na budowie bądź przebudowie lub modernizacji drogi o nawierzchni asfaltowej - określenia budowa bądź przebudowa lub modernizacja są rozumiane znaczeniowo przez zamawiającego jako tożsame) o wartości;
- nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto oraz posiadają dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty te zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji powyższych robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Wykonawca musi wykazać co najmniej jedną drogową robotę budowlaną.
b) że dysponuje co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej.

Od osób przewidzianych do pełnienia funkcji kierownika budowy Zamawiający wymaga doświadczenia w pełnieniu funkcji Kierownika budowy w zakresie przynajmniej 2 (dwóch) inwestycji polegających na budowie lub przebudowie, lub modernizacji dróg o nawierzchni asfaltowej w okresie ostatnich 5 lat (zakres rzeczowy doświadczenia winien być analogiczny do zakresu przedmiotowego zamówienia).

Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, wyrażając minimalne poziomy zdolności dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r., poz. 65), wówczas Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie (zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych) w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.

Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 725), samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, m. in. kierowanie budową, lub robotami budowlanymi mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, oraz zrzeszone we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełniać warunek zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadanego doświadczenie zawodowego oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w sposób wspólny.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, według załącznika nr 2 do SWZ.
2) W celu potwierdzenia przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona braku podstaw wykluczenia, zgodnie z art. 126 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, lub odpowiadające im dokumenty zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
b) oświadczenia Wykonawcy/ów o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 Pzp, w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 Pzp,
oraz na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r., o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień składania, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej, oraz zdolności zawodowej:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat (licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty te zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone (wzór wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi załącznik nr 6 do SWZ).
- W wykazie należy wykazać co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie bądź przebudowie lub modernizacji drogi o nawierzchni asfaltowej - określenia budowa bądź przebudowa lub modernizacja są rozumiane znaczeniowo przez zamawiającego jako tożsame) o wartości;
- nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto oraz posiadają dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty te zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone (wzór wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi załącznik nr 6 do SWZ).
b) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Wykaz będzie potwierdzeniem, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi.
Minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję Kierownika budowy posiadającą co najmniej 5 lat doświadczenia liczonego od uzyskania uprawnień (w tym pełnienie funkcji kierownika budowy na przynajmniej 2 (dwóch) inwestycjach polegających na budowie lub przebudowie lub modernizacji dróg o nawierzchni asfaltowej - obiektów porównywalnych zakresem robót do obiektów występujących w przedmiotowym zamówieniu, w okresie ostatnich
5 lat (zakres rzeczowy doświadczenia winien być analogiczny do zakresu przedmiotowego zamówienia).

Wykazywana osoba odpowiedzialna za kierowanie robotami budowlanymi, winna posiadać uprawnienia budowlane
w zakresie i specjalności objętej zamówieniem, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 2) ustawy z dnia 7 lipca 1994roku
- Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ), t. j. uprawnienia drogowe czyli uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej umożliwiają sprawowanie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie jako kierownik budowy lub robót przy pracach związanych z budową oraz projektowaniem dróg i autostrad (wzór wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SWZ).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

W przypadku zastosowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych.
Przedmiotowe środki dowodowe, w przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia.
Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę).
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo (nie dotyczy spółki cywilnej), o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia – każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
Powyższe oznacza, iż:
1) Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6. Dopuszcza się aby wadium (jeżeli było wymagane) zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z poniższym zastrzeżeniem.
W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego, co oznacza że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
tj.: działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia podmiotowe środki dowodowe (żądane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona), należy przedłożyć odrębnie dla każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki na poczet wykonania przedmiotu zamówienia, wynikającej z Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w wysokości 2% wartości inwestycji, co przedstawiono w Projektowanych postanowieniach umowy - zał. Nr 8 do SWZ.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić w przypadkach wskazanych w art. 455 ustawy Prawo zamówień
publicznych, a także w następujących przypadkach:
1) zmiana terminu wykonania robót w przypadku:
a) wystąpienia zdarzeń losowych,
b) wstrzymania budowy przez właściwy organ, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
c) wystąpienia siły wyższej, np. pożaru, powodzi, trąby powietrznej, itp;
d) wystąpienie przedłużania się okresu osiągania parametrów technologicznych, nie zawinionego przez Wykonawcę,
e) wystąpienia niekorzystnych warunków pogodowych, uniemożliwiających:
- dochowania wymogów technicznych i technologicznych,
- prowadzenia prac,
f) wystąpienia udokumentowanych przez Wykonawcę, niezawinionych przez niego opóźnień w dostawie materiałów,
g) przedłużenia się okresu uzyskania decyzji, uzgodnień lub zezwoleń z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
h) wystąpienia kolizji z niezinwentaryzowaną infrastrukturą podziemną,
i) wystąpienia innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny;
2) sposobu i zakresu wykonania robót w przypadkach:
a) zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
b) wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych lub ujętych w programie funkcjonalno-użytkowym,
c) ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia o którym mowa w § 11 ust. 10;
3) podwykonawców;
4) wynagrodzenia w zakresie:
a) stawek podatku od towarów i usług;
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1342),
e) cen materiałów związanych z realizacją zamówienia;
5) sposobu rozliczenia umowy;
6) limitów fakturowania w poszczególnych etapach realizacji inwestycji.
2. Zmiana umowy, o której mowa w ust. 1 może zostać dokonana, jeżeli:
1) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 – przyczyny wystąpienia wpływają na niemożność dochowania terminu wykonania robót;
2) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, c – jest konieczna z uwagi na:
a) zmianę przepisów powodującą konieczność przyjęcia innych rozwiązań technicznych poszczególnych elementów robót niż przewidzianych w dokumentacji projektowej,
b) wykonanie robót zgodnie z projektem okaże się niemożliwe z przyczyn technicznych lub rynkowych, bądź też gdy zmiana nie jest istotna.
3) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 wystąpienie niezależnych od stron okoliczności, które powodują, że kontynuacja robót przez dotychczasowego podwykonawcę nie jest możliwa lub celowa,
4) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 jeżeli wystąpią okoliczności wskazane w § 9 lub § 10.
5) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, gdy wystąpi zmiana terminu wykonania umowy,
6) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, gdy w ocenie Wykonawcy zajdzie taka potrzeba z uwagi na wielkość przerobu i zgłosi on wniosek oraz Zamawiający uzyska zmianę Wieloletniej Prognozy Finansowej która umożliwi zmianę.
3. W przypadku wystąpienia zdarzeń stanowiących podstawę do zmiany terminu umowy, termin ten przedłuża się o czas niezbędny do dokonania czynności warunkujących zmianę terminu lub do dokonania czynności wynikających z tych zdarzeń.

Z uwagi na ograniczoną ilość znaków do wpisania pozostała treść zapisów jest udostępniona w załączniku nr 8 do SWZ - projektowanych postanowieniach umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-05 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lwowek

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-05 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.