eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Istebna › Modernizacja infrastruktury drogowej wraz z budową obiektów mostowych w Gminie Istebna



Ogłoszenie z dnia 2024-06-20

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja infrastruktury drogowej wraz z budową obiektów mostowych w Gminie Istebna

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Istebna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182500

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Istebna 1000

1.5.2.) Miejscowość: Istebna

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-470

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 33 8556500 wew. 47

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@istebna.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.istebna.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja infrastruktury drogowej wraz z budową obiektów mostowych w Gminie Istebna

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-64c862da-2d67-11ef-b373-0e435a8a43bc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00376539

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00017644/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Modernizacja infrastruktury drogowej wraz z budową obiektów mostowych w Gminie Istebna

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-64c862da-2d67-11ef-b373-0e435a8a43bc

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiający dopuszcza także komunikację e-mail (z wyłączeniem składania ofert) na adres
inwestycje@istebna.eu

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku
załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być
opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu
(zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem
podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Zmiany i wyjaśnienia treści specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z
postępowaniem o udzielenie zamówienia zamieszczane będą na platformie e-zamówienia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO) przekazujemy
następujące informacje:Administrator danych, dane kontaktowe. Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy
Istebna. Kontakt do administratora: Istebna 1000, 43-470 Istebna, e-mail: urzad@istebna.eu tel.: +48 33 855 65 00. Inspektor
ochrony danych. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można
skontaktować się: pisemnie na ww. adres Urzędu Gminy Istebna lub na adres poczty elektronicznej:
iod@istebna.eu Cele przetwarzania danych. Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu wymiany korespondencji w związku z
wysłanym przez Państwa pismem, emailem, wnioskiem, formularzem lub inną formą kontaktu. Cele te mogą wynikać z
przygotowania umowy, zawarcie umowy, realizacja
umowy, a także w szczególności z realizacji obowiązków administratora wynikających z ustawy o
samorządzie gminnym

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Prawa przysługujące osobom, których są przetwarzane dane osobowe. Posiadają
Państwo prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, ich usunięcia lub przeniesienia, o ile pozwalają na to
przepisy prawa. Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do danych, które Państwa dotyczą, otrzymywania ich
kopii, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego - Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych, mającym siedzibę pod adresem ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.Zautomatyzowane
przetwarzanie oraz profilowanie. W trakcie przetwarzania danych osobowych administrator nie będzie podejmował decyzji w sposób
zautomatyzowany. Dane osobowe nie będą poddawane profilowaniu

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.1.7.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

-Przebudowę mostu gminnego Szkawlonka na drodze gminnej 617 002S we wsi Jaworzynka. Z uwagi na zły stan techniczny istniejący obiekt mostowy na drodze gminnej Szkawlonka poddany zostanie rozbiórce. Światło projektowanego obiektu mostowego zapewni swobodny przepływ miarodajny wody potoku bez spowodowania nadmiernego spiętrzenia wody w cieku. Na czas budowy ruch samochodowy zostanie poprowadzony objazdem. Zaprojektowano most jednoprzęsłowy. Obiekt w planie znajduje się na łuku, jezdnia ukształtowana jest w spadku jednostronnym równym 2,0 %. Most zostanie wyposażony w urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Zaprojektowany most będzie o konstrukcji żelbetowej, ramowej. Przyjęte rozwiązanie konstrukcyjne jest w przypadku pokonywanej przeszkody, którą stanowi potok Czadeczka rozwiązaniem optymalnym pod względem konstrukcyjnym, uzasadnionym również względami ekonomicznymi i estetycznymi. Takie rozwiązanie zminimalizuje ilość materiału konstrukcyjnego oraz ograniczy czas budowy do minimum. Ściany pionowe o grubości 80 cm połączone są sztywno z płytą poziomą o grubości 50 cm. Przy połączeniu płyty ze ścianami zastosowano skosy o długości 100 cm zwiększające grubość pomostu do 70 cm. Ze ścian pionowych wykonstruowane są skrzydła utrzymujące nasyp drogowy na dojazdach. Grubość skrzydeł równa jest 30 cm. W tylnej części ścian wykształcono wsporniki pod płyty przejściowe o wysięgu 0,35 m. Zaprojektowano płyty przejściowe o długości 4,0 m i grubości 0,25 m. Obiekt posadowiony jest bezpośrednio na gruncie. Ławy żelbetowe o długości 3,7 m posadowione są za pośrednictwem warstwy betonu podkładowego. Beton konstrukcji nośnej B35 (C30/37), zbrojenie ustroju nośnego, stal BSt500S.

-Remont drogi gminnej Szkawlonka etap I we wsi Jaworzynka zaprojektowano na długości 990,00m. Zaprojektowano modernizację nawierzchni jezdni polegającą na wykonaniu nowej nawierzchni z betonu asfaltowego w dwóch warstwach, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W grubości 4cm i warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grubości 4cm, szerokość jezdni tak jak w stanie istniejącym zmienna. W KM 0-004,5 – 0+217 przewidziano rozbiórkę starego korytka odwadniającego 30x50cm i ułożenie w tym miejscu nowego korytka 50x50cm na ławie betonowej, w KM 0+334 – 0+973 rów odwadniający należy wyczyścić i pogłębić średnio o 20cm. Pobocze lewostronne na całej długości i prawostronne w KM 0+217 – 0+334 i 0+973 – 0+990 wykonać z kruszywa gr. 10cm z podwójnym powierzchniowym utrwaleniem emulsją asfaltową i grysami. Dodatkowo przewidziano czyszczenie lub rozbiórkę przepustów pod wjazdami i założenie nowych wraz ze ściankami czołowymi. Modernizacja drogi odbywać się będzie po istniejącym śladzie, w pasie drogowym drogi gminnej.

- Remont drogi gminnej Szkawlonka etap II we wsi Jaworzynka zaprojektowano na długości 188,00m. Zaprojektowano modernizację nawierzchni jezdni polegającą na wykonaniu nowej nawierzchni z betonu asfaltowego w dwóch warstwach, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W grubości 4cm i warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grubości 4cm, szerokość jezdni tak jak w stanie istniejącym zmienna. Pobocze lewostronne na całej długości i prawostronne w KM 0+000 – 0+048 i 0+116 – 0+188 wykonać z kruszywa gr. 10cm z podwójnym powierzchniowym utrwaleniem emulsją asfaltową i grysami. W celu poprawy widoczności zaprojektowano ścinanie skarpy 1:1 w KM 0+048 – 0+116. Modernizacja drogi odbywać się będzie po istniejącym śladzie, w pasie drogowym drogi gminnej.

-Remont drogi gminnej Zapasieki we wsi Jaworzynka zaprojektowano na długości 998,00m. Zaprojektowano modernizację nawierzchni jezdni polegającą na wykonaniu nowej nawierzchni z betonu asfaltowego w dwóch warstwach, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W grubości 4cm i warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grubości 4cm, szerokość jezdni tak jak w stanie istniejącym zmienna. W KM 0+001 – 0+016 i KM 0+353 przewidziano rozbiórkę starego korytka odwadniającego i ułożenie w tym miejscu nowego korytka 50x50cm na ławie betonowej odprowadzeniem do studni z kręgów betonowych Ø1000. Od KM 0+163 rów z dnem z korytek betonowych należy wyczyścić na długości 132,00mb, zgodnie z przedmiarem. W KM 0+332 – 0+371 należy wykopać dodatkowy rów odwadniający. Pobocze obustronne wykonać z kruszywa gr. 10cm z podwójnym powierzchniowym utrwaleniem emulsją asfaltową i grysami. Zgodnie z przedmiarem wykonać pobocza z masy asfaltowej w dwóch warstwach 4cm + 4cm. Dodatkowo przewidziano czyszczenie lub rozbiórkę przepustów pod wjazdami i założenie nowych wraz ze ściankami czołowymi. Modernizacja drogi odbywać się będzie po istniejącym śladzie, w pasie drogowym drogi gminnej.

-Budowa nowego obiektu mostowego na rzece Czadeczka w Jaworzynce polegającego na budowie mostu jednoprzęsłowego w postaci żelbetowej ramy otwartej. Ściany pionowe o grubości 90 cm połączone są sztywno z płytą poziomą o grubości 50 cm. Ze ścian pionowych wykonstruowane są skrzydła utrzymujące nasyp drogowy na dojazdach. Grubość skrzydeł równa jest 30 cm. W tylnej części ścian wykształcono wsporniki pod płyty przejściowe o wysięgu 0,35 m. Zaprojektowano płyty przejściowe o długości 4,0 m i grubości 0,35 m. Obiekt posadowiony jest bezpośrednio na gruncie. Ławy żelbetowe o długości 3,10 m posadowione są za pośrednictwem warstwy betonu podkładowego. Beton konstrukcji nośnej B35 (C30/37), zbrojenie ustroju nośnego stal BSt500S. Za przyczółkami należy wykonać zasypki z gruntu przepuszczalnego, niewysadzinowego, możliwie jednorodnego. Zasypkę podpór należy wykonać z pospółki i piasku. Wskaźnik zagęszczenia powinien wynosić Is=1,0. Na krawędziach obiektu zastosowano bariero poręcze ze słupkami co 1 m lub 1,33 m. Wysokość górnej krawędzi prowadnicy bariery powinna wynosić 75 cm od poziomu jezdni. Izolacja ustroju nośnego oraz płyt przejściowych powinna zostać wykonana z pojedynczej warstwy papy zgrzewalnej odpornej na uszkodzenia mechaniczne, niewymagającej stosowania warstwy ochronnej. Izolację podziemnej części podpór od strony zasypki przewidziano zabezpieczyć materiałem powłokowym stosowanym na zimno. W celu odprowadzenia wody z powierzchni izolacji płyty pomostowej zastosowano drenaż podłużny izolacji – taśma profilowana z tworzywa owinięta geowłókniną. Drenaż poprowadzony zostanie przez całą długość obiektu. Konstrukcja nawierzchni na obiekcie: w-wa ścieralna z betonu asfaltowego 4 cm, w-wa wiążąca z betonu asfaltowego 5 cm. Zaprojektowano kapy skrajne betonowe monolitycznie z wykształconym gzymsem. Wysokość gzymsu wynosi 60 cm, a grubość 30 cm. Przed betonowaniem należy przy górnej powierzchni kap zamocować elementy zakotwienia barieroporęczy. W ramach zadania projektuje się umocnienia skarp potoku przy obiekcie koszami siatkowo kamiennymi na dł. 25 m.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233320-8 - Fundamentowanie dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233140-2 - Roboty drogowe

45221110-6 - Roboty budowlane w zakresie mostów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Za minimalny poziom zdolności zawodowej uznane zostanie wykazanie przez Wykonawcę:

a) doświadczenie:
- Wykonawca spełni ten warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 – ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, co najmniej jedną robotę polegającą na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni asfaltowej wraz z robotami towarzyszącymi o wartości całkowitej minimum 500.000,00 zł. brutto, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
- Wykonawca spełni ten warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 – ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, co najmniej jedną robotę polegającą na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie obiektu mostowego wraz z robotami towarzyszącymi o wartości całkowitej minimum 1.000.000,00 zł. brutto, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
b) kwalifikacji zawodowych:
Wykonawca musi wykazać że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy:
- Kierownikiem robót branży drogowej posiadającym uprawienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- Kierownikiem budowy branży mostowej posiadającym uprawienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust.1 uPzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej
oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia,
następujących podmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu;
-wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty; wzór wykazu stanowi załącznik nr 8a do SWZ.
-wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi załącznik nr 8b do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 50.000,00 zł. Szczegółowy opis
dotyczący wadium znajduje się w rozdziale 12 SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego- nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z
dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo- zgodnie z pkt. 8.2.2- nie dotyczy
spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty
umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką sama nazwą albo z umowy
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie
zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego
pełnomocnika).
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art.
125 uPzp (pkt. 8.1.2 SWZ), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te
potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia- każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w
oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza iż:
oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia;
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w
postępowaniu potwierdza jego spełnianie. Dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie
podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów. Warunek
dotyczy uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej
jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej
działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te
uprawnienia są wymagane (art. 117 ust. 2 uPzp). W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są
wymagane. Zatem ten spośród Wykonawców, który posiada zdolności do realizacji zamówienia, tj. spełnia warunki udziału
w postępowaniu, powinien zrealizować zamówienie w zakresie, do wykonania którego niezbędne są te zdolności.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, składane na podstawie art.
117 ust. 4 uPzp, z którego musi jednoznacznie wynikać, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem pkt. 15.9.1. Z uwagi na informacje (wartość pola nie
może być dłuższa niż 4000 znaków) szczegółowe informacje dotyczące wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie zostały określone w pkt 15 SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie i na zasadach określonych w art. 455 ustawy Pzp. Zgodnie z
art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp oraz Zamawiający przewiduje co najmniej następujący zakres zmian: Zmiana terminu
przewidzianego na zakończenie robót w przypadku okoliczności, za które Wykonawca w żaden sposób nie odpowiada:
a) wstrzymania realizacji robót z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, b) działania siły wyższej rozumianej jako
zdarzenie zewnętrzne, nadzwyczajne, nieprzewidywalne, poza kontrolą stron umowy, którego skutkom nie można zapobiec,
a występujące po podpisaniu umowy, powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy, c) wyjątkowo niesprzyjających
warunków fizycznych bądź atmosferycznych. Zamawiający ma na uwadze warunki atmosferyczne odbiegające od typowych
mających wpływ na niemożność prowadzenia danego rodzaju robót budowlanych jak: długotrwałe intensywne opady
trwające powyżej 3 dni kalendarzowych, powódź (czas niezbędny na usunięcie wody z zalanego terenu i możliwość
kontynuacji lub rozpoczęcia robót), wczesny okres zimy, opady śniegu, niskie temperatury, które zgodnie ze szczegółową
specyfikacją techniczną uniemożliwiają prowadzenie robót, d) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej
warunków, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów,
e) zmian wynikających z konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy i
nieprzewidywalnych, których brak wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy, f)
wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w szczególności tych, które wynikają z błędów projektowych lub
niedostosowania projektu do faktycznych warunków terenowych, a także zmian powodujących poprawę efektywności
ekonomicznej inwestycji, g) wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy - Pzp, niezbędnych do prawidłowego
wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji
niemożliwej do przewidzenia, h) nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których
Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a także zdarzeń, które niezależnie od Zamawiającego mają
wpływ na budżet Gminy Istebna (np. zmiana obowiązujących przepisów). 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany
wysokości wynagrodzenia określonego w § 6 Umowy w następujących przypadkach: a) w zakresie zmniejszenia
wynagrodzenia Wykonawcy i zasad płatności tego wynagrodzenia w przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu Umowy,
b) zmiany będącej skutkiem działań organów państwowych - ustawowej zmiany obowiązującej stawki podatku VAT lub
wprowadzenie nowego podatku. W takim przypadku wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w
aneksie wartość brutto Wykonawcy zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów,
c) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10
października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie
zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio
wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia z uwzględnieniem
wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia,
Z uwagi na informację ( wartość pola nie może być dłuższa niż 4000 znaków) szczegółowe informacje dotyczące zmian
postanowień umowy oraz ich wprowadzenia określone zostały w projektowanych postanowieniach umowy załącznik nr 3 do
SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-05 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-05 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-03

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.