eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zapolice › Budowa PSZOK wraz z modernizacją infrastruktury społecznej i wodno-kanalizacyjnej w gm. Zapolice



Ogłoszenie z dnia 2024-07-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa PSZOK wraz z modernizacją infrastruktury społecznej i wodno-kanalizacyjnej w gm. Zapolice

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAPOLICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934482

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Strażacki 5

1.5.2.) Miejscowość: Zapolice

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-161

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 438231982

1.5.8.) Numer faksu: 438231982

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zapolice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zapolice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/zapolice/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa PSZOK wraz z modernizacją infrastruktury społecznej i wodno-kanalizacyjnej w gm. Zapolice

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-00429733-2a32-11ef-86d2-4e696a6d8c25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00396667

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00028921/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa PSZOK wraz z modernizacją infrastruktury społecznej i wodno- kanalizacyjnej w gm. Zapolice

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00367317

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GKI.271.15.2024.AZK

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. W ramach wielobranżowego projektu planuje się budowę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Zapolice, gm. Zapolice wraz z niezbędnym wyposażeniem do obsługi i jego utrzymania. PSZOK będzie stanowić miejsce bezpiecznego dla środowiska i ludzi oraz zgodnego z prawem, zbierania i magazynowania dostarczonych przez mieszkańców odpadów komunalnych, które będą przekazywane zgodnie z hierarchią postępowania do ponownego użycia, recyklingu oraz odzysku innymi metodami redukując w ten sposób ilość składowanych odpadów. W ramach modernizacji infrastruktury społecznej zostaną wykonane instalacje odnawialnych źródeł energii oraz przebudowane i rozbudowane budynki użyteczności publicznej. Modernizacja infrastruktury wodno- kanalizacyjnej będzie polegała na poprawie funkcjonowania urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w gm. Zapolice. Kompleksowość podjętych działań wpłynie na poprawę podstawowej infrastruktury w gm. Zapolice, która jest niezbędna dla rozwoju gospodarczego, społecznego i środowiskowego gminy zmniejszając dysproporcje pomiędzy miastem a wsią w zakresie dostępności do przyjętych standardów infrastrukturalnych.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach 8 i 9,10 do SWZ.
3. Zatrudnianie na podstawie stosunku pracy, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp.
1) Zamawiający w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca zatrudniał na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.). Wymagania w tym zakresie dotyczą zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy w szczególności pracowników fizycznych (robotników budowlanych), wykonujących roboty bezpośrednio związane z wykonywaniem robót pod kierownictwem oraz operatorów sprzętu mechanicznego przy pomocy którego realizowany będzie przedmiot zamówienia (wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową czy dostawców materiałów budowlanych oraz sytuacji, gdy prace te wykonuje osobiście osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo). Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w dokumentach zamówienia.
2) Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność dokumentacji projektowej. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymiany tych już zgłoszonych.
3) Do pracowników podwykonawców zapisy o pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio.
4) Sposób kontroli i weryfikacji zatrudnienia uregulowano w projekcie umowy.
4. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ i w załącznikach do SWZ normy krajowe lub normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie rozwiązania równoważne. Oznacza to, że parametry techniczne tak wskazanych produktów, określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Ponadto, w każdym przypadku stwierdzenie, że opis czy też cecha opisanego produktu, która może wskazywać na źródło pochodzenia lub producenta to Wykonawca również jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ i/lub w załącznikach do SWZ. Dopuszcza się również wykazanie tej równoważności normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentach zamówienia. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. Przy doborze materiałów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić również osiągnięcie wskaźników określonych w dokumentach zamówienia.
5. Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych.
6. Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części: W związku z dofinansowaniem zamówienia ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych, Zamawiający jest zobowiązany do zrealizowania wszystkich zadań objętych Promesą. Podział zamówienia na części przy założeniu unieważnienia chociażby jednej z nich i konieczności wszczęcia na nią kolejnego postępowania, które z różnych przyczyn (np. zdarzenia losowe, odwołanie do KIO itp.) uniemożliwiłoby zawarcie umowy z wykonawcą przed upływem wymaganego okresu, oznaczałoby to utratę dofinansowania dla całego projektu. Ponadto wystąpiłaby konieczność realizacji umów już zawartych w ramach wcześniejszych części pomimo braku środków oraz braku możliwości zrealizowania części dla której nie udało się podpisać umowy w wyznaczonym terminie. Zatem mając na względzie bezpieczeństwo finansowe Gminy, aby zapobiec potencjalnym trudnościom, które mogą się pojawić w przypadku podziału zamówienia na części powodując ostatecznie brak możliwości skorzystania z dofinansowania promesy, Zamawiający postanowił nie dokonywać podziału zamówienia na części.
7. Ponadto Kompleksowa realizacja zamówienia wynika z charakteru zamówienia. Podział zamówienia na części mógłby w sposób istotny zagrozić terminowemu oraz właściwemu jakościowo wykonaniu zamówienia z uwagi na brak możliwości dokładnego i zgodnego w czasie skoordynowania współpracy kilku wykonawców. Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót funkcjonalnie ze sobą związanych. Rozdzielenie robót groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy robót wykonywanych przez różnych Wykonawców.
2) Przedmiot zamówienia musi być realizowany etapowo i wg kolejności etapów. Ponadto przy tego typu robotach wykonywanych przez różnych Wykonawców opóźnienie jednego z Wykonawców wpłynęło by negatywnie na terminowość wykonania innych elementów lub etapów inwestycji — zależnych od terminowego wykonania prac przez innego Wykonawcę.
3) Przy tego typu pracach wykonywanych przez różnych Wykonawców niemożliwe byłoby jednoznaczne określenie zasad odpowiedzialności OC (np. w razie jednoczesnego wykonywania robót przez wielu Wykonawców utrudnione byłoby ustalenie podmiotu odpowiedzialnego za szkody objęte polisą OC).
4) Wykonawcy powielaliby koszty prac, co wpływałoby na koszty inwestycji. W każdej z ofert częściowych Wykonawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia tego samego rodzaju sprzętu, w sytuacji, w której składając jedną ofertę, użycie sprzętu wyceniłby jednokrotnie. W dokumentacji projektowej wskazane są rozwiązania wymagające użycia wielorodzajowego sprzętu budowlanego.
5) Każdy z Wykonawców w cenę wliczałby odrębne koszty ubezpieczenia, co zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiającego. Reasumując Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.
6) Niedokonanie podziału zamówienia na części podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnymi oraz charakterem przedmiotu zamówienia
8. Podkreślić należy, że zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw ze względu na to, iż zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zamawiający nie określił wygórowanych wymagań progowych dotyczących doświadczenia dla potencjalnych wykonawców zainteresowanych zamówieniem. Warunki udziału w postępowaniu zostały dostosowane w taki sposób aby mali i średni wykonawcy mogli złożyć oferty. Potencjalni Wykonawcy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw jeżeli nie są zainteresowani wykonaniem całości zamówienia mogą złożyć ofertę wspólną, tworząc np. konsorcja. W takiej sytuacji należy złożyć oświadczenie określając w nim jaki zakres świadczenia wykona każdy z nich.
9. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji na przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż 60 miesięcy. Niezależnie od gwarancji Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Okres rękojmi ustala się na okres tożsamy okresowi gwarancji.
10. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 10 dni od daty zawarcia Umowy przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji szczegółowy harmonogram rzeczowo – terminowo - finansowy dla zakresu objętego przedmiotem niniejszej Umowy. Wskazany harmonogram musi określać szczegółowe terminy realizacji poszczególnych czynności w ujęciu tygodniowym, kolejność wykonywania prac, czas w jakim wykonawca zamierza wykonać prace.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45233320-8 - Fundamentowanie dróg

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

32400000-7 - Sieci

32240000-7 - Kamery telewizyjne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45432200-6 - Wykładanie i tapetowanie ścian

45410000-4 - Tynkowanie

45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45262300-4 - Betonowanie

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45262310-7 - Zbrojenie

45262311-4 - Betonowanie konstrukcji

45262520-2 - Roboty murowe

45321000-3 - Izolacja cieplna

44112400-2 - Dach

44112000-8 - Różne konstrukcje budowlane

45422100-2 - Stolarka drewniana

45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej

44212310-5 - Rusztowania

09332000-5 - Instalacje słoneczne

45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45442100-8 - Roboty malarskie

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

16700000-2 - Ciągniki

43313100-1 - Pługi odśnieżające lemieszowe

34921000-9 - Sprzęt do konserwacji dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 3 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
W niniejszym postępowaniu cena najkorzystniejszej oferty przewyższa możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 7 900 000,00 złotych brutto. Zamawiający nie może obecnie zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego niniejszą procedurą do ceny oferty najkorzystniejszej. Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 12500000 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 12500000 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.