eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ko³obrzeg › Dostosowanie budynku A SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Ko³obrzegu do przepisów prawa w zakresie klatki K1



Og³oszenie z dnia 2024-07-04

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dostosowanie budynku A SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Ko³obrzegu do przepisów prawa w zakresie klatki K1

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAK£AD OPIEKI ZDROWOTNEJ SANATORIUM UZDROWISKOWE MINISTERSTWA SPRAW WEWNÊTRZNYCH I ADMINISTRACJIW KO£OBRZEGU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330904944

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Portowa 22

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ko³obrzeg

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-100

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliñski

1.5.7.) Numer telefonu: 94 3544620

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.stawska@mswia.kolobrzeg.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://mswia.kolobrzeg.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostosowanie budynku A SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Ko³obrzegu do przepisów prawa w zakresie klatki K1

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6effe134-39ed-11ef-880f-0e435a8a43bc

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00397244

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00564855/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.2 Dostosowanie budynku A SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Ko³obrzegu do przepisów prawa w zakresie klatki K1

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/mswia.kolobrzeg/proceedings

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Z zastrze¿eniem art. 61 ust. 2 ustawy Pzp, komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a
wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie o¶wiadczenia, wnioski ( w tym o wyja¶nienie tre¶ci SWZ), zawiadomienia i informacje
przekazywane s± wy³±cznie poprzez ich z³o¿enia na Platformie OpenNexus pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/mswia.kolobrzeg/proceedings (zwanej dalej „Platform±").
2) Korespondencja przekazana zamawiaj±cemu w inny sposób (np. listownie,
mailem) nie bêdzie brana pod uwagê.
3) Adres Platformy: https://platformazakupowa.pl/pn/mswia.kolobrzeg/proceedings

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Rozporz±dzeniem Prezesa Rady
Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne
wymagania sprzêtowo – aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj: sta³y dostêp do
sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s; komputer klasy PC lub MAC
o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4 , Linux, lub ich nowsze
wersje;zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalna
wersja 10 0.; w³±czona obs³uga JavaScript;zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny
obs³uguj±cy format plików .pdf;szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u
TLS 1.3; oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas
(hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.Wykonawca
przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie
zamówienia:akceptuje warunki korzystania z Platformy okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin” oraz uznaje go za wi±¿±cy; zapozna³ i stosuje
siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem. Zamawiaj±cy nie ponosi
odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z Platformy, w
szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu
sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty
w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”). Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje z
korzystania z Platformy, dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie
tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy
u¿yciu Platformy znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Zalecenia: Formaty plików
wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z „OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY
MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie og³oszenia jednolitego tekstu rozporz±dzenia Rady
Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów
publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów
teleinformatycznych”: zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf, .doc, .xls, .jpg, (.jpeg)
ze szczególnym wskazaniem na .pdf; w celu ewentualnej kompresji danych zamawiaj±cy rekomenduje
wykorzystanie jednego z formatów: .zip, .7z; w¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w
rozporz±dzeniu wystêpuj±: .gif, .bmp, .numbers, .pages. komunikacja z wykonawcami odbywa siê tylko
na Platformie za po¶rednictwem formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, nie za
po¶rednictwem adresu email;korespondencja przekazana zamawiaj±cemu w inny sposób ni¿ za
pomoc± Platformy na przyk³ad listownie, mailem nie bêdzie brana pod uwagê; Sugerujemy z³o¿enie
oferty na 24 godziny przed terminem sk³adania ofert/wniosków;podczas podpisywania plików zaleca
siê stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1;zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie
podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu;zamawiaj±cy zaleca aby nie wprowadziæ jakichkolwiek
zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym.Maksymalny rozmiar jednego pliku
przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, wycofania oferty wynosi 150
MB natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB. Ze wzglêdu na ograniczon±
ilo¶æ znaków szczegó³owe informacje dotycz±ce wymagañ technicznych i organizacyjnych znajduj± siê w rozdziale III podrozdziale 1
niniejszej SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1) Zgodnie z art. 13 ust. 1-3 RODO Rozporz±dzenia
parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zwanego dalej
„RODO”, informujê ¿e, Administratorem Pani/Pana danych osobowych ujawnionych w przedmiotowym
postêpowaniu jest 107 Szpital Wojskowy z Przychodni± SP ZOZ, przy ul. Ko³obrzeskiej 44, 78-600
Wa³cz.
2) Inspektor Ochrony Danych Osobowych dostêpny jest pod adresem email: iod@107sw.pl.
3) Podane dane w zakresie wynikaj±cym z w³a¶ciwych przepisów ustawy Pzp oraz wydanych na jej
podstawie aktów wykonawczych, przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu
przeprowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego. W pozosta³ym
zakresie na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wynikaj±cej z faktu z³o¿enia
przedmiotowej oferty.
4) Administrator przekazuje dane osobowe odbiorcom w ramach ¶wiadczenia us³ug na
administrowanie i serwisowanie systemami informatycznymi, obs³ugê poczty oraz innym
zainteresowanym na zasadach, w szczególno¶ci wynikaj±cych z art. 18, art. 74, art. 76, art. 222, art. 253, art. 260 wymienionej
ustawy Pzp.
5) Dane przechowywane bêd± przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie
zamówienia.
6) Przys³uguje Pani/Panu prawo: dostêpu do swoich danych, w tym otrzymania kopii, ich sprostowania,
ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych
oraz do cofniêcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie. Dane nie bêd± podlegaæ
zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Podanie danych, w zakresie
wynikaj±cym z wymienionych przepisów prawa, jest niezbêdne do realizacji celu. W pozosta³ym
zakresie podanie danych jest dobrowolne.
7) Ponadto informujê, ¿e:
a) w przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (prawo dostêpu
do swoich danych i otrzymania ich kopii), wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy
mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz± wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu
sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu;
b) skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia
danych osobowych, o których mowa w art. 16 RODO nie mo¿e skutkowaæ zmiana wyniku
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w
zakresie niezgodnych z ustaw±;
c) w postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenia ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o których
mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: AT/2374/19/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiot zamówienia stanowi:
Dostosowanie budynku A SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Ko³obrzegu do przepisów prawa w zakresie klatki K1.
Opis przedmiotu zamówienia prócz SWZ zosta³ zawarty w nastêpuj±cych dokumentach stanowi±cych integraln± czê¶æ SWZ:
za³±czniki nr 6 do SWZ projektowane postanowienia umowne;
za³±czniki nr 7 do SWZ szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia;
za³±czniki nr 8 do SWZ dokumentacja projektowa;
za³±cznik nr 9 do SWZ wzór harmonogramu rzeczowo – finansowego.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45442100-8 - Roboty malarskie

45261410-1 - Izolowanie dachu

45410000-4 - Tynkowanie

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpo¿arowe

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 126 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielania zamówieñ podobnych o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, polegaj±cych na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o warto¶ci do 40% warto¶ci zamówienia podstawowego. Podstaw± ustalenia warunków realizacji zamówienia podobnego s± przeprowadzone z wykonawc± negocjacje.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami
oceny ofert:
1. Cena 60,00 %
2. Okres gwarancji i rêkojmi 40,00 %
1) Cena – 60,00%
Sposób przyznania punktów w kryterium „cena”: [C] – 60,00 pkt
Ww. kryterium bêdzie obliczone za pomoc± nastêpuj±cego wzoru:
najni¿sza cena ofertowa*
Cena = -------------------------------------------- x 100 x 60%
cena badanej oferty
* spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
W kryterium „cena” oferta mo¿e uzyskaæ maksymalnie 60 punktów. Wynik zostanie zaokr±glony do dwóch miejsc po przecinku,
zgodnie z zasadami zaokr±glania.
2) Okres obowi±zywania gwarancji i rêkojmi – [G] – 40,00%
W ramach kryterium „Termin gwarancji i rêkojmi” punkty w kryterium zostan± przyznane w nastêpuj±cy sposób:
− termin gwarancji i rêkojmi wynosz±cy 60 miesiêcy – 0,00 pkt;
− termin gwarancji i rêkojmi wynosz±cy 66 miesiêcy – 10,00 pkt;
− termin gwarancji i rêkojmi wynosz±cy 72 miesi±ce – 20,00 pkt;
− termin gwarancji i rêkojmi wynosz±cy 78 miesiêcy – 30,00 pkt;
− termin gwarancji i rêkojmi wynosz±cy 84 miesi±ce – 40,00 pkt.
Minimalny okres gwarancji i rêkojmi wynosi 60 miesiêcy liczony od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu
Umowy.
Maksymalny okres gwarancji i rêkojmi wynosi 84 miesi±ce liczone od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu
Umowy.
Je¿eli wykonawca zaproponuje termin gwarancji i rêkojmi na okres krótszy ni¿ 60 miesiêcy, oferta zostanie odrzucona jako
niezgodna z warunkami SWZ.
Je¿eli wykonawca zaproponuje termin gwarancji i rêkojmi na okres d³u¿szy ni¿ 84 miesi±ce, do oceny ofert w kryterium „okres
gwarancji i rêkojmi” zostanie przyjêty okres 84 – miesiêczny, czyli maksymalny zgodny z ¿±daniem zamawiaj±cego, natomiast do
umowy zostanie wpisany okres gwarancji i rêkojmi zgodny z o¶wiadczeniem wykonawcy.
W przypadku niewype³nienia lub nieczytelnego wype³nienia formularza oferty w powy¿szym zakresie zamawiaj±cy, uzna, ¿e
wykonawca oferuje okres gwarancji i rêkojmi w minimalnym wymiarze okre¶lonym w SWZ, tj. 60 miesiêcy. Wykonawca otrzyma
wówczas 0,00 pkt w tym kryterium.
S = C + G

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mo¿e siê ubiegaæ wykonawca, który spe³nia poni¿ej okre¶lone warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w powy¿szym zakresie,
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w powy¿szym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w powy¿szym zakresie,
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci techniczne lub zawodowe zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) spe³nia warunki dotycz±ce do¶wiadczenia, tj.:
wykona³ nale¿ycie w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie:
4.1) minimum dwie podobne roboty budowlane o warto¶ci równej lub przekraczaj±cej kwotê: 150 000,00 z³ brutto (s³ownie sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych i 00/100) ka¿da.
Uwaga!
Za podobn± robotê budowlan± zamawiaj±cy uzna budowê lub przebudowê lub remont budynku w zakresie bran¿y ogólnobudowlanej uwzglêdniaj±c± wymianê stolarki okiennej lub drzwiowej z atestami p.po¿. o warto¶ci równej lub przekraczaj±cej kwotê: 100 000,00 z³ brutto w warto¶ci ca³kowitej roboty budowlanej. Zamawiaj±cy uwzglêdni tylko zadania zakoñczone.
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek co najmniej jeden z Wykonawców musi spe³niaæ warunek w ca³o¶ci.
b) dysponuje lub bêdzie dysponowaæ minimum 1 (jedn±) osob± skierowan± przez wykonawcê do realizacji zamówienia na wymienione poni¿ej stanowisko:
b) Kierownik robót bran¿y ogólnobudowlanej:
posiadaj±cy uprawnienia do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej;
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mog± spe³niaæ ³±cznie.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy w niniejszym
postêpowaniu nie ¿±da od wykonawców z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie
niepodlegania wykluczeniu prócz z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3.2 do SWZ;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3.1 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

przedmiotowe ¶rodki dowodowe:
a) opis rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale II, podrozdzia³ 2, pkt 4) SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci). W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia wykonawcy ci sk³adaj± wspólnie ww. dokumenty.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Dokumenty wymagane przez zamawiaj±cego, które nale¿y z³o¿yæ sk³adaj±c ofertê:
1) formularz oferty, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej
Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu (odpowiednio: wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania; wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ w za³±czniku nr 1 do SWZ (formularz oferty) dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów;
3) pe³nomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia), je¿eli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia) dzia³a osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt 3);
4) o¶wiadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie
zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców,
5) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców, w zakresie, w jakim wskazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6) o¶wiadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ;
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
7) o¶wiadczenia podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 i 3 do SWZ).
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
8) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ). Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby mo¿e byæ zast±pione innym podmiotowym ¶rodkiem dowodowym potwierdzaj±cym, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu.
Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
9) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wskazuj±ce, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ.
Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ tylko w przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia.
10) przedmiotowe ¶rodki dowodowe:
a) opis rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale II, podrozdzia³ 2, pkt 4) SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci).
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia wykonawcy ci sk³adaj± wspólnie ww. dokumenty.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1) Wadium nale¿y wnie¶æ w wysoko¶ci: 2 000,00 z³ (s³ownie: dwa tysi±ce z³otych i 00/100) przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Decyduje moment wp³ywu ¶rodków do zamawiaj±cego.
2) Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1. w pieni±dzu – przelewem na konto zamawiaj±cego Bank Gospodarstwa Krajowego, Nr: 89 1130 1176 0022 2122 0720 0002,
2. gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (z zastrze¿eniem, ¿e porêczenie jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym) – wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej na Platformie.
3) W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu zaleca siê, aby w tytule przelewu wyra¼nie oznaczyæ wykonawcê wnosz±cego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pe³nomocnika/po¶rednika.
4) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia:
1. dokument gwarancji/porêczenia sporz±dzony w jêzyku obcym nale¿y z³o¿yæ wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski,
2. gwarancje/porêczenia podlegaæ musz± prawu polskiemu; wszystkie spory dotycz±ce gwarancji/porêczeñ bêd± rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji s±dów polskich,
3. musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie Pzp. bez potwierdzenia tych okoliczno¶ci,
4. jej tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium,
5. powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie,
6. termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem, i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert),
7. w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa lub numer przedmiotowego postêpowania,
8. Beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest:
Samodzielny Publiczny Zak³ad Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowym Ministerstwa Spraw Wewnêtrznych i Administracji w Ko³obrzegu wpisanym do Rejestru Stowarzyszeñ Innych Organizacji Spo³ecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Samodzielnych Publicznych Zak³adów Opieki Zdrowotnej Krajowego Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy w Koszalinie IX Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS 0000006495, adres: ul. Portowa 22, 78-100 Ko³obrzeg, NIP 6711554411, REGON 330904944
5) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy wymaga, aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u po-rêczenia lub gwarancji) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6) Dokument wadialny z³o¿ony w postaci elektronicznej nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu wadialnego do jego wystawcy. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) lub porêczenia musi mieæ tak± sam± p³ynno¶æ jak wadium wniesione w pieni±dzu – dochodzenie roszczenia z tytu³u wadium wniesionego w tej formie nie mo¿e byæ utrudnione.
7) Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. W zwi±zku z powy¿szym zaleca siê aby w tre¶ci gwarancji/porêczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który nale¿y prze-s³aæ o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium.
8) W formularzu oferty nale¿y wpisaæ nr konta, na które zamawiaj±cy ma zwróciæ wadium wniesione w pieni±dzu.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia, w takim przypadku: a) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy
siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania
ich w postêpowaniu i zawarcia umowy; b) pe³nomocnictwo, o którym mowa w lit. a) nale¿y do³±czyæ do oferty; c) wszelk±
korespondencjê w postêpowaniu zamawiaj±cy kieruje do pe³nomocnika; d) wspólnicy spó³ki cywilnej s± wykonawcami
wspólnie ubiegaj±cymi siê o udzielenie zamówienia i maj± do nich zastosowanie zasady okre¶lone w lit a) – d).
Je¿eli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców,
zawieraj±c±, co najmniej: − zobowi±zanie do realizacji wspólnego przedsiêwziêcia gospodarczego obejmuj±cego swoim
zakresem realizacjê przedmiotu zamówienia, − okre¶lenie zakresu dzia³ania poszczególnych stron umowy, w tym wskazania
pe³nomocnika uprawnionego do kontaktów z zamawiaj±cym oraz do wystawiania dokumentów zwi±zanych z p³atno¶ciami, −
czas obowi±zywania umowy, który nie mo¿e byæ krótszy, ni¿ okres obejmuj±cy realizacjê zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień umowy polegających na:
1) zmianie terminów rozpoczęcia i zakończenia realizacji przedmiotu Umowy;
2) zmianie wynagrodzenia;
3) zmianie zasad i terminów dokonywania odbiorów oraz p³atności wynagrodzenia;
4) zmianie sposobu spe³nienia oraz zakresu świadczenia;
5) zmianie osób wskazanych w § 7 ust. 1 niniejszej umowy;
przedstawienia dowodów wp³ywu na zmianê kosztów i ich wysoko¶ci.
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków zmiany umowy oraz warunki ich wprowadzenia zosta³y szczegó³owo opisane w §15
zmiana umowy w tre¶ci za³±cznika nr 6 do SWZ stanowi±cego projektowane postanowienia umowne.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-22 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mswia.kolobrzeg/proceedings

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-22 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-20

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Wykonawcy zagraniczni:
1. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, to zgodnie z § 4 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale II, podrozdzia³ 7, pkt 1, ppkt 2) SWZ, sk³ada:
dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wie-rzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
3. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 1 zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. Przepis pkt 2 stosuje siê odpowiednio.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania
wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego z postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza siê:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i
rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o
zastosowaniu
¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wy-mieniona
w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie de-cyzji w sprawie wpisu
na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk±
dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê
rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.