Og³oszenie z dnia 2024-07-04
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00428097/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-24
- 2024/BZP 00430840/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-25
- 2024/BZP 00443679/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-02
- 2024/BZP 00557461/01 - Wynik z dnia 2024-10-22
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Marii Sk³odowskiej-Curie w Zawieprzycach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Spiczyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019916
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Spiczyn 10C
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Spiczyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-077
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@spiczyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.spiczyn.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Marii Sk³odowskiej-Curie w Zawieprzycach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e4e3c5fd-39d3-11ef-b37c-4e696a6d8c25
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00397808
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00048946/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Marii Sk³odowskiej - Curie w Zawieprzycach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://spiczyn.ezamawiajacy.pl/pn/spiczyn/demand/165133/notice/public/details3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://spiczyn.ezamawiajacy.pl/pn/spiczyn/demand/165133/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa
siê przy u¿yciu Platformy zakupowej. Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne
wymagania sprzêtowo- aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zakupowej tj.:- pod³±czenie do
Internetu: min 512 Kb/s
na komputer (zalecane szerokopasmowe ³±cze internetowe);- komputer PC/MAC z aktualnym
systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;- wybrana przegl±darka wpierana przez
producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;2. Zamawiaj±cy okre¶la
niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne umo¿liwiaj±ce prawid³owe z³o¿enie kwalifikowanego
podpisu elektronicznego:- zainstalowan± bezp³atn± wersjê oprogramowania Oracle JAVA w wersji co
najmniej 1.8.0_202 lub u¿ycie JAVA w wersji oprogramowania OpenJDK wydanej na licencji GPL.
Rekomendowan± wersj± jest AdoptOpenJDK, dostêpn± na stronie https://adoptopenjdk.net;-
pod³±czony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcê
certyfikatu u¿ywanego przez Wykonawcê;- certyfikat kwalifikowany zainstalowany na komputerze, na
którym Wykonawca bêdzie siê logowa³ do konta (certyfikat musi byæ widoczny w magazynie logicznym
certyfikatów systemu Windows o nazwie „Osobisty”).3. Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty
przesy³anych danych tj. plików o wielko¶ci do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt,
docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4,
ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES,CAdES, ASIC, XMLenc. 4.
Zamawiaj±cy okre¶la informacje na temat kodowania i czasu odbioru
danych tj.:- plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w
Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest
dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu otwarcia ofert.- znaczenie czasu
odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu.5. Wykonawca sk³ada ofertê za
po¶rednictwem Platformy zakupowej w sposób zgodny z pkt 11.15 SWZ.6. Ofertê nale¿y sporz±dziæ w
jêzyku polskim.7. Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.8. Je¿eli dokumenty
elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje
stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o
zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania w
poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z
jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Za³±cznik stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa” a nastêpnie wraz z plikami stanowi±cymi jawn± czê¶æ nale¿y ten plik zaszyfrowaæ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Marii Sk³odowskiej-Curie w Zawieprzycach” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ.
5) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UZP.271.8.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, a nastêpnie wykonanie robót w ramach realizacji w systemie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Marii Sk³odowskiej-Curie w Zawieprzycach” w zespole p³acowo-parkowym w Zawieprzycach wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych woj. lubelskiego pod Nr rej. A/458 na mocy decyzji WKZ w Lublinie znak KL.V-7/14/70 z dnia 17.06.1970 r.
4.2. Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem w szczególno¶ci:
1) Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-u¿ytkowym – dalej PFU (za³. Nr 1 do SWZ) zawieraj±cej:
a) projekt budowlany opracowany zgodnie z ustaw± Prawo budowlane, Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2020 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego - w formie papierowej oraz w formie elektronicznej na p³ycie CD/DVD
b) projekty wykonawcze (techniczne) dla ca³ego zakresu zamówienia opracowane zgodnie Rozporz±dzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. poz. 2454). - w formie papierowej oraz w formie elektronicznej na p³ycie CD/DVD;
c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno-u¿ytkowym - w formie papierowej oraz w formie elektronicznej na p³ycie CD/DVD
d) specyfikacjê techniczn± wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2020 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego – w formie papierowej oraz w formie elektronicznej na p³ycie CD/DVD
z zastrze¿eniem, ¿e Zamawiaj±cy dopuszcza podzia³ przedmiotu zamówienia na odrêbne opracowania wg decyzji Wykonawcy.
2) uzyskanie wymaganych prawem decyzji, opinii, uzgodnieñ i sprawdzeñ Dokumentacji Projektowej dla planowanego przedsiêwziêcia;
3) uzyskanie pozwolenia na
4) wykonanie prac budowlanych na podstawie wykonanej Dokumentacji Projektowej opracowanej zgodnie z PFU stanowi±cych za³±cznik nr 1 do SWZ obejmuj±cych w szczególno¶ci:
a) wymianê stolarki okiennej i drzwiowej zewnêtrznej,
b) wymianê pokrycia i poszycia dachu z obróbkami i orynnowaniem,
c) przebudowê konstrukcji dachu,
d) remont i wymianê tynków elewacji wraz z kolorystyk±,
e) wykonanie daszków nad wej¶ciami do budynku,
f) wykonanie izolacji przeciwwilgociowych i termicznych (dachu, stropu i ¶cian poddasza, ¶cian fundamentowych i p³yt w gruncie, posadzki parteru na gruncie),
g) wykonanie niezbêdnych robót remontowych towarzysz±cych zwi±zanych z doprowadzeniem budynku do pe³nej u¿ywalno¶ci po wykonaniu robót (m.in. remont posadzki parteru, zabudowy poddasza, napraw tynkarskich i malowania wnêtrza).
h) remont nawierzchni wokó³ budynku wraz z uporz±dkowaniem spadków i odwodnienia terenu,
i) przebudowê muru oporowego i schodów terenowych,
j) modernizacj± ¼ród³a ciep³a - wymiana kot³a gazowego (pokrycie aktualnych potrzeb grzewczych instalacji c.o. i na produkcjê c.w.u.) wraz z niezbêdnymi pracami towarzysz±cymi,
k) wykonaniem wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej z rekuperacj± i pomp± ciep³a oraz mechanicznej wywiewnej w pomieszczeniach,
l) roboty instalacyjne zwi±zane z instalacj± elektryczn± zasilaj±c± i zabezpieczeniem projektowanych urz±dzeñ,
m) roboty instalacyjne zwi±zane z regulacj±, sterowaniem i automatyk± z równoczesnym wykorzystaniem modu³ów sterowniczych oraz aplikacji,
n) remont instalacji odgromowej.
o) Parametry określające wielkość budynku:
Powierzchnia zabudowy: 279,29 m2,
Powierzchnia użytkowa: 782,21 m2,
Kubatura części ogrzewanej: 2.530 m3,
Wymiary rzutu bry³y g³ównej: 21,05 x 13,93 m
Wysokość w kalenicy: 18,52 m
Wysokość do stropu najwyższej kondygnacji: 14,37 m
Ilość kondygnacji: 3 + poddasze użytkowe
Podpiwniczenie: częściowe w postaci sutereny
p) Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy takiej organizacji prac, aby Budynek przez ca³y czas trwania robót umo¿liwia³ prowadzenie zajêæ z wy³±czeniem jednej kondygnacji (z wy³±czeniem okresów wakacji oraz ferii)
5) Przygotowanie wszelkich niezbêdnych dokumentów odbiorowych.
6) Inwentaryzacjê geodezyjn± powykonawcz±
7) Dokumentacjê powykonawcz±
8) Wykonanie tablic informacyjnych i pami±tkowych (o ile bêd± wymagane)
9) Nadzór autorski projektanta.
10) Uzyskanie nieprawomocnego pozwolenia na u¿ytkowanie w imieniu zamawiaj±cego lub za¶wiadczenia o niewniesieniu sprzeciwu w sprawie przyst±pienia do u¿ytkowania w imieniu zamawiaj±cego. (je¿eli dotyczy)
11) Wykonanie pozosta³ych dokumentów i opracowañ, których obowi±zek opracowania zosta³ okre¶lony w PFU.
Wykonawca podlega wykluczeniu tak¿e w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., poz. 507 z pó¼n. zm.).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261210-9 - Wykonywanie pokryæ dachowych
45262520-2 - Roboty murowe
45442110-1 - Malowanie budynków
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45331110-0 - Instalowanie kot³ów
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45421132-8 - Instalowanie okien
45421131-1 - Instalowanie drzwi
45321000-3 - Izolacja cieplna
45261320-3 - K³adzenie rynien
45262310-7 - Zbrojenie
45262300-4 - Betonowanie
45324000-4 - Roboty w zakresie ok³adziny tynkowej
45233251-3 - Wymiana nawierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz materia³ydostarczone i wbudowane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:6.1.4 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazaæ, ¿e wykona³ nale¿ycie nie wcze¶niej ni¿
w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie:
co najmniej jedn± robotê budowlan±, która:
a) mia³a warto¶æ minimum 4.000.000 z³ brutto(s³ownie: cztery miliony z³otych 00/100),
b) polega³a na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku bêd±cego zabytkiem nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury lub ujêtych w ewidencji zabytków, a w jej zakres wchodzi³o wykonanie hydroizolacji.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ w okresie wykonywania zamówienia
i skieruj± do jego realizacji:
a) min. jedn± osob± (która bêdzie pe³ni³a funkcjê projektanta w bran¿y architektonicznej) posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej których zakres uprawnia j± projektowania robót objêtych przedmiotem zamówienia (lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane równowa¿ne do wy¿ej wskazanych),
b) min. jedn± osob± (która bêdzie pe³ni³a funkcjê projektanta w bran¿y konstrukcyjno-budowlanej) posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej, których zakres uprawnia j± do projektowania robót objêtych przedmiotem zamówienia (lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane równowa¿ne do wy¿ej wskazanych),
c) min. jedn± osob± (która bêdzie pe³ni³a funkcjê projektanta w bran¿y sanitarnej) posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, których zakres uprawnia j± do projektowania robót objêtych przedmiotem zamówienia (lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane równowa¿ne do wy¿ej wskazanych),
d) min. jedn± osob± (która bêdzie pe³ni³a funkcjê projektanta w bran¿y elektrycznej) posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, których zakres uprawnia j± do projektowania robót objêtych przedmiotem zamówienia (lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane równowa¿ne do wy¿ej wskazanych),
e) min. jedn± osobê (która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy), która:
posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia (lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanych),
przez co najmniej 18 miesiêcy bra³a udzia³ w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury (art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami),
f) min. jedn± osobê (która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika robót sanitarnych) posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, , których zakres uprawnia go do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia (lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanych),
g) min. jedn± osobê (która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika robót elektrycznych) posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia (lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanych,)
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZ¡CE WARUNKÓW
UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyra¼nie okre¶liæ zakres robót oraz ich warto¶æ, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu.
2) Warto¶ci podane w dokumentach potwierdzaj±cych spe³nianie warunku
w walutach innych ni¿ wskazane przez Zamawiaj±cego Wykonawca przeliczy wg ¶redniego kursu NBP na dzieñ zawarcia umów o ich wykonanie.
3) Sformu³owanie „zabytek” u¿yte w opisie warunku udzia³u w postêpowaniu oznacza zabytek w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z pó¼n. zm.) wpisany do rejestru zabytków o którym mowa w art. 8 ww. ustawy lub ewidencji zabytków o której mowa w art. 21 ww. ustawy "
4) Przez posiadanie uprawnieñ budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestnicz±cych w realizacji zamówienia, rozumie siê uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2024 r, poz. 725) oraz przepisów wcze¶niejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalno¶ci i ich zakresy) bêd± rozpatrywane zgodnie z przepisami reguluj±cymi nadawanie uprawnieñ budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu.
5) Wykonawca w celu wykazania spe³niania warunków okre¶lonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ mo¿e wskazaæ osobê bêd±c± obywatelem pañstwa cz³onkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551), która naby³a kwalifikacje zawodowe do wykonywania dzia³alno¶ci w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334 ze zm.) oraz ustaw± z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
6) Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „budowê” rozumie siê wykonywanie obiektu budowlanego w okre¶lonym miejscu, a tak¿e odbudowê, rozbudowê, nadbudowê obiektu budowlanego.
7) Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „przebudowê” rozumie siê wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których nastêpuje zmiana parametrów u¿ytkowych lub technicznych istniej±cego obiektu budowlanego, z wyj±tkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysoko¶æ, d³ugo¶æ, szeroko¶æ b±d¼ liczba kondygnacji; w przypadku dróg s± dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagaj±cym zmiany granic pasa drogowego.
8) Zgodnie z art. 3 pkt 8 prawa budowlanego przez „remont” rozumie siê wykonywanie w istniej±cym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegaj±cych na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowi±cych bie¿±cej konserwacji, przy czym dopuszcza siê stosowanie wyrobów budowlanych innych ni¿ u¿yto w stanie pierwotnym.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 8.3. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie (nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania) nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ z³o¿enia):
8.3.1. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u
w postêpowaniu:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿
w okresie ostatnich 5 lat przed terminem sk³adania ofert,
a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (sporz±dzonego zgodnie z Za³±cznikiem Nr 6 do SWZ), oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest wstanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ.
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami sporz±dzonego zgodnie z Za³±cznikiem Nr 7 do SWZ – w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
12.1. Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 50 000 PLN(s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy z³otych 00/100).
12.2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
12.3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy
rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Bank Spó³dzielczy w Niemcach O/Spiczyn
nr rachunku: 38 8702 1011 1000 0140 2000 0060
z adnotacj± „Wadium – Znak postêpowania: UZP.271.8.2024”.
12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu, Zamawiaj±cy uzna wadium, które zostanie zaksiêgowane na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
12.5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej – przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub porêczenia gwarancja lub porêczenie musi byæ nieodwo³alne, bezwarunkowe i p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
a) nazwê: daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (zamawiaj±cego), gwaranta lub porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotê wadium,
c) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia kwoty wskazanej w gwarancji/porêczeniu na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego w sytuacjach zatrzymania wadium okre¶lonych w przepisach ustawy.
12.7. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium okre¶lono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ichw postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) o¶wiadczenia, o których mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertê sk³ada spó³ka cywilna, a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach umowy spó³ki o¶wiadczenie powinno potwierdzaæ ten fakt.
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowyw stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1) Przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia mo¿e nast±piæ w przypadku:
a) wyst±pienia okoliczno¶ci si³y wy¿szej, przez któr± nale¿y rozumieæ zdarzenia niezale¿ne od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do zapobie¿enia, które nast±pi³o po dniu wej¶cia w ¿ycie umowy, w szczególno¶ci: wojny, akty terroryzmu, klêski ¿ywio³owe, strajki oraz akty w³adzy i administracji publicznej; - o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi wystêpowania okoliczno¶ci si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie zamówienia w terminie umownym;
b) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ zastosowania innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w Programie Funkcjonalno – U¿ytkowym, aby zapewniæ zgodno¶æ przedmiotu umowy z tymi przepisami; - o liczbê dni niezbêdn± Wykonawcy do wprowadzenia modyfikacji;
c) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucaj±; - o czas niezbêdny do uzyskania tych dokumentów, z uwzglêdnieniem terminów przewidzianych prawem oraz wewnêtrznymi aktami organizacyjnymi podmiotów uprawnionych do ich wydania;
d) gdy w³a¶ciwe organy administracji publicznej i instytucje nie wyda³y wymaganych do wykonania ¶wiadczenia decyzji administracyjnych lub uzgodnieñ lub opinii w ustawowym terminie (a je¶li nie wyznaczono terminu ustawowego - w terminie zwyczajowo przyjêtym na ich wydanie); - o czas wystêpuj±cego opó¼nienia;
e) oczekiwania na konieczne decyzje urzêdowe i w³adz samorz±dowych, zmiany obowi±zuj±cego prawa, wyniki ekspertyz, wyroki s±dowe itp. o ile oczekiwanie to nie nast±pi³o z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ; - przy czym przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi oczekiwania;
f) konieczno¶ci dokonania korekt, zmian, poprawek w PFU w zakresie wynikaj±cym ze zmiany opisu przedmiotu zamówienia na skutek b³êdów w opisie przedmiotu zamówienia lub zmiany opisu przedmiotu zamówienia na skutek okoliczno¶ci niezale¿nych od stron w szczególno¶ci zwi±zanych z czynnikiem spo³ecznym, zmian± przepisów lub zmian± stanowiska instytucji uzgadniaj±cych (opiniuj±cych); - o czas potrzebny na dokonanie korekt, zmian, poprawek w PFU;
g) konieczno¶ci przeprowadzenia konsultacji spo³ecznych, uzyskania zgód spo³ecznych, ustaleñ, uzgodnieñ lub innych czynno¶ci z osobami niebêd±cymi stronami umowy, za przeprowadzenie których odpowiada Zamawiaj±cy, je¿eli s± one niezbêdne do wykonania dokumentacji projektowej; - o czas trwania konsultacji, uzyskania zgód, ustaleñ, uzgodnieñ lub innych czynno¶ci, a ich wykonanie okaza³o siê konieczne podczas realizacji umowy. O konieczno¶ci przeprowadzenia ustaleñ, uzyskania zgód, uzgodnieñ lub innych czynno¶ci Zamawiaj±cy jest zobowi±zany poinformowaæ niezw³ocznie Wykonawcê;
h) w przypadku skierowania przez Zamawiaj±cego do Wykonawcy pisemnego ¿±dania wstrzymania wykonywania etapu projektowania; - o czas, przez który Zamawiaj±cy pisemnie wstrzyma³ Wykonawcy wykonywanie zadania;
i) w przypadku zmian zakresu ¶wiadczenia dokonanych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3) lub 4) lub ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych; - o czas niezbêdny do wykonania dodatkowych czynno¶ci, je¿eli czynno¶ci tych Wykonawca nie móg³ zrealizowaæ w pierwotnym terminie wykonania umowy.
budowlanych;
Dalsze zapisy znajduj± siê w rubryce "Informacje dodatkowe"
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-30 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://spiczyn.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-30 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-28
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Klauzula waloryzacyjna1. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie
z poni¿szymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia:
1) wyliczenie wysoko¶ci zmiany wynagrodzenia odbywaæ siê bêdzie w oparciu
o miesiêczny wska¼nik cen produkcji budowlano-monta¿owej liczony do po-przedniego miesi±ca = zwany dalej wska¼nikiem GUS,
2) w sytuacji, gdy ¶rednia opublikowanych wska¼ników GUS za pe³ne miesi±ce
w okresie miêdzy zawarciem umowy, a podpisaniem protoko³u odbioru koñcowego, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 3) przekroczy poziom 20%, strony mog± z³o¿yæ wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia;
3) strona po spe³nieniu przes³anek wskazanych w pkt 1) i 2) mo¿e z³o¿yæ wniosek
o zmianê wynagrodzenia w wysoko¶ci wynikaj±cej z wyliczenia:
A x (B% - 20%) = C,
gdzie:
A – warto¶æ wynagrodzenia umownego,
B – ¶rednia opublikowanych wska¼ników GUS za pe³ne miesi±ce w okresie miêdzy zawarciem umowy, a podpisaniem protoko³u odbioru koñcowego,
C - warto¶æ zmiany.
4) strona sk³adaj±c wniosek o zmianê powinna przestawiæ w szczególno¶ci:
a) wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia;
b) dowody na to, ¿e wzrost kosztów materia³ów lub us³ug mia³ wp³yw na koszt realizacji zamówienia.
5) ³±czna warto¶æ zmian wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, dokonanych na podstawie postanowieñ niniejszego ustêpu nie mo¿e byæ wy¿sza ni¿ 6%
w stosunku do pierwotnej warto¶ci umowy,
6) klauzula waloryzacyjna nie ma zastosowania w okresie 6 miesiêcy od dnia podpisania umowy;
7) zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustêp wymaga zgodnej woli obu stron wyra¿onej aneksem do umowy.
Pozosta³e zmiany umowy znajduj± siê w za³±czniku Nr 2, § 18
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków bêd±cych w zarz±dzie Nadle¶nictwa Skwierzyna"
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analiz± rzeczowo-finansow± dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
- Modernizacja systemu wodoci±gowego w Gminie Tymbark
- "Pod³±czenie wykonanej instalacji fotowoltaicznej do budynku Szko³y Podstawowej w Stró¿y "budynek stary " ul. Akacjowa 2A, 23-206 Stró¿a Kolonia, Dz. 175/4 (.....)"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.