Ogłoszenie z dnia 2023-09-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00343771/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-08-07
- 2023/BZP 00358539/01 - Modyfikacja z dnia 2023-08-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 2.324.037,50 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy na 2023 rok oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań "
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Gaworzyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647587
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 95
1.5.2.) Miejscowość: Gaworzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-180
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.kubas@gaworzyce.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gaworzyce.com.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/gaworzyce1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 2.324.037,50 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy na 2023 rok oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań "2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6036ecda-351d-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00400309
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00052096/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 2.324.037,50 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy na 2023 rok oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00343771
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 944779,23 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2023 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.1) Okres kredytowania: 31.08.2023 r. do 02.01.2032 r.
2) Harmonogram spłaty kredytu (Proponowane terminy spłaty oraz wysokości rat kredytu):
1) Spłata kredytu – 2.324.037,50 zł
a) 2028 rok – spłata 330.879,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 02.01.2028 r. – spłata 330.879,00 zł
b) 2029 rok – spłata 460.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 02.01.2029 r. – spłata 460.000,00 zł
c) 2030 rok – spłata 405.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 02.01.2030 r. – spłata 405.000,00 zł
d) 2031 rok – spłata 600.000,00 zł
- rata płatna w terminie do dnia 02.01.2031 r. – spłata 600.000,00 zł
e) 2032 rok – spłata 528.158,50 zł
- rata płatna w terminie do dnia 02.01.2032 r. – spłata 528.158,50 zł
3) Spłaty rat kapitałowych – roczne tj. 2 stycznia każdego roku, z tym że termin pierwszej spłaty przypada na dzień 02.01.2028 r.
4) Spłaty rat odsetek – miesięcznie (ostatni dzień miesiąca).
5) Odsetki od kredytu będą naliczane od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki od kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych i płatne w okresach miesięcznych w ostatnim dniu miesiąca. Pierwsza płatność odsetek od 30.09.2023 r.
6) Jeśli data spłaty kredytu i/lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, iż termin został dotrzymany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w harmonogramie spłat.
7) Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej części kredytu.
8) Do obliczenia oprocentowania kredytu należy przyjąć aktualna stawkę WIBOR 3 M z dnia 04.08.2023 r.
Aktualna stawka WIBOR 3 M z dnia 04.08.2023 r. będzie służyła jedynie do porównania złożonych ofert.
Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej rocznej stopie procentowej składającej się z sumy:
- stałej w okresie kredytowania marży banku,
- zmiennej w okresie kredytowania stawki oprocentowania określonej dla trzymiesięcznych depozytów bankowych WIBOR 3M – notowanej na ostatni dzień roboczy kwartału poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego kwartalnego okresu obrachunkowego.
Prowizja jednorazowa liczona jako % od kwoty udzielonego kredytu zawiera w sobie wszystkie opłaty związane z uruchomieniem kredytu.
Bank nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza opłatami określonymi w pkt 8).
9) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie wyłącznie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą Skarbnika.
10) Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty, tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu).
11) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
12) Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
13) Uruchomienie kredytu nastąpi w złotych polskich (PLN), w formie bezgotówkowej poprzez realizację dyspozycji Zamawiającego.
14) Umowę kredytową przygotuje Wykonawca z uwzględnieniem powyższych punktów oraz istotnych dla stron postanowień, o których będzie mowa w SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1404679,69 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1404679,69 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1404679,69 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Legnicy
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 691-020-54-23
7.3.3) Ulica: ul. Wjazdowa 2
7.3.4) Miejscowość: Legnica
7.3.5) Kod pocztowy: 59-220
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1404679,69 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2032-01-028.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI GAWORZYCE
więcej: przetargi GAWORZYCE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego do wysokości 2.550.000,00 PLN
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 2 900 000 zł
- Kredyt na pokrycie planowanego deficytu oraz zobowiązań planowanych w rozchodach budżetu Gminy Słomniki w roku 2024r
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000,00 zł.
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 574 000,00 zł
- Udzielenie kredytu długoterminowego wysokości 1 500 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.