Ogłoszenie z dnia 2024-07-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00433232/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-26
- 2024/BZP 00465950/01 - Wynik z dnia 2024-08-21
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont w placówkach oświatowych powiatu nowodworskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT NOWODWORSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013270034
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ignacego Paderewskiego 1B
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-100
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 765 32 36
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@nowodworski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowodworski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont w placówkach oświatowych powiatu nowodworskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-15aaaceb-cd4b-4a80-b359-c7140dcdc28b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00401404
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00068279/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Remont w placówkach oświatowych powiatu nowodworskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-15aaaceb-cd4b-4a80-b359-c7140dcdc28b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-15aaaceb-cd4b-4a80-b359-c7140dcdc28b
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje o środkach
komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie się komunikował z Wykonawcami w ramach niniejszego
postępowania, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji
elektronicznej w ramach tego postępowania zawarte są w części VIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji prac remontowych w czterech placówkach edukacyjnych powiatu nowodworskiego. W ramach przeprowadzonych robót wykonane zostaną między innymi prace budowlane z zakresu termomodernizacyjnych, sanitarnych oraz roboty mające na celu dostosowanie pomieszczeń do potrzeb osób niepełnosprawnych, likwidacja barier architektonicznych.
W zakres remontu placówek oświatowych powiatu nowodworskiego wchodzi:
1) Remont Liceum Ogólnokształcącego im. Wojska Polskiego w Nowym Dworze Mazowieckim przy ul. Chemików 1, w tym:
wymiana instalacji centralnego ogrzewania,
wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej,
remont schodów wewnętrznych.
2) Remont Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim przy ul. Górskiej 39, w tym:
termomodernizacja budynku sali gimnastycznej wraz z łącznikiem,
budowa łącznika między budynkiem głównym szkoły a budynkiem warsztatów szkolnych,
budowa windy w szybie zewnętrznym,
remont klatek schodowych.
3) Remont Zespołu Szkół Zawodowych w Nasielsku przy ul. Lipowej 10, w tym:
termomodernizacja budynku szkoły wraz z wymianą części stolarki okiennej.
4) Remont Liceum Ogólnokształcącego im. Jarosława Iwaszkiewicza w Nasielsku przy ul. Starzyńskiego 10, w tym:
wymiana instalacji centralnego ogrzewania,
remont łazienki - dostosowanie jej dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
termomodernizacja budynku szkoły wraz z izolacją przeciwwilgociową fundamentów.
Zamówienie objęte niniejszym postępowaniem objęte jest współfinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, edycja 8.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 1-4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45261221-9 - Malowanie dachów
45262110-5 - Demontaż rusztowań
45262120-8 - Wznoszenie rusztowań
45262522-6 - Roboty murarskie
45262690-4 - Remont starych budynków
45410000-4 - Tynkowanie
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45422000-1 - Roboty ciesielskie
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45452000-0 - Zewnętrzne czyszczenie budynków
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45262300-4 - Betonowanie
45321000-3 - Izolacja cieplna
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45442100-8 - Roboty malarskie
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45431000-7 - Kładzenie płytek
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45262520-2 - Roboty murowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 280 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Przewiduje się możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem. Zamawiający przewiduje, iż w zakres takiego zamówienia będą mogły wejść kategorie robót określonych w przedmiarach zamówienia podstawowego, odpowiednio dla każdej z placówek oświatowych objętych zamówieniem. Zamawiający przewiduje, iż zakres zleconych Wykonawcy robót w ramach zamówienia, o którym mowa w art. 305 pkt 1 ustawy Pzp udzielanego w związku z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, w danej kategorii asortymentowej, dla której przewidziane jest wykonanie takiego zamówienia, wyniesie w granicach 50% ilości wskazanych w przedmiarach dla zamówienia podstawowego, odpowiednio dla każdej z placówek oświatowych objętych zamówieniem. Zamawiający zastrzega jednak, iż ostateczny zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach zamówienia, o którym mowa w art. 305 pkt 1 ustawy Pzp udzielanego w związku z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, może ulec zmianie w stosunku do ilości zakładanych. Zamawiający jednocześnie zastrzega, iż łączna maksymalna wartość nominalna ewentualnych robót prowadzonych w ramach zamówienia, o których mowa w art. 305 pkt 1 ustawy Pzp w związku udzielanego w związku z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, nie przekroczy ustalonej przez Zamawiającego kwoty 3 047 309,63 zł brutto.
Zamówienie, o którym mowa w art. 305 pkt 1 ustawy Pzp udzielane w związku z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, będzie mogło być udzielone w sytuacji posiadania przez Zamawiającego środków finansowych pozwalających na prowadzenie robót na obiektach objętym zamówieniem w zakresie większym, niż zakładany w zamówieniu podstawowym, gdy ich dalsze wykonywanie okaże się zasadne z uwagi na stan techniczny, warunki terenowe lub lokalowe lub decyzje Zamawiającego w zakresie jego przyszłego wykorzystania i użytkowania.
Zamówienie udzielane na podstawie art. 305 pkt 1 ustawy Pzp w związku z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, realizowane będzie w oparciu o zasady określone umową podstawową. Zamawiający, przystępując do negocjacji z Wykonawcą, określi wymagany zakres i termin realizacji zamówienia. Negocjacjom podlegać będzie jedynie cena za wykonanie zamówienia. Zamówienie, o którym mowa w art. 305 pkt 1 ustawy Pzp udzielane w związku z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, zostanie udzielone Wykonawcy zamówienia podstawowego wyłącznie w sytuacji, gdy Wykonawca ten będzie rzetelnie wykonywał zamówienie podstawowe, zaakceptuje kontynuację realizacji robót na dotychczasowych warunkach, w wymaganym przez Zamawiającego zakresie i terminie, a strony – w trakcie prowadzonych negocjacji - dojdą do porozumienia odnośnie ceny za dalsze ich wykonywanie.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający stawia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej. Odnośnie przedmiotowego warunku Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał, iż:1) posiadane doświadczenie:
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną (robotę zrealizowaną w ramach jednej umowy / jednego zlecenia), polegającą na remoncie / przebudowie / budowie obiektu kubaturowego, której elementami były: wykonanie instalacji sanitarnej, wykonanie instalacji elektrycznej, roboty termomodernizacyjne polegające na ociepleniu elewacji budynku oraz budowa szybu windowego zewnętrznego wraz z montażem dźwigu osobowego.
Wyżej wskazane terminy „remont”, „przebudowa”, „budowa” należy definiować zgodnie z zapisami art. 3 pkt 6, 7a oraz 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 725 z późn.zm.).
Zamawiający dopuszcza wykazanie przez Wykonawcę spełnienia warunku udziału w postępowaniu przy pomocy więcej niż jednej roboty budowlanej (więcej niż jednej umowy / jednego zlecenia), jeśli wymagane przez Zamawiającego kategorie robót (odpowiednio: wykonanie instalacji sanitarnej, wykonanie instalacji elektrycznej, roboty termomodernizacyjne polegające na ociepleniu elewacji budynku oraz budowa szybu windowego zewnętrznego wraz z montażem dźwigu osobowego) były wcześniej wykonywane przez Wykonawcę w ramach różnych umów / różnych zleceń. Istotne jest, by Wykonawca wykazał, iż wszystkie wymagane przez Zamawiającego kategorie robót były już wcześniej przez niego wykonywane.
Dodatkowe wymagania:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum / spółka cywilna), są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek spełnia w całości co najmniej jeden z nich. Zamawiający dopuszcza również, by w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, wykazali oni, iż stawiany przez Zamawiającego warunek w danej kategorii robót (odpowiednio: wykonanie instalacji sanitarnej, wykonanie instalacji elektrycznej, roboty termomodernizacyjne polegające na ociepleniu elewacji budynku oraz budowa szybu windowego zewnętrznego wraz z montażem dźwigu osobowego), spełnia co najmniej jeden z nich. Potencjał (doświadczenie) poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie może być zatem sumowany w zakresie wyżej wskazanych kategorii robót.
W przypadku Wykonawców powołujących się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek spełniają w całości samodzielnie – lub – w całości jest on spełniany przez podmiot, na zasoby, którego Wykonawca się powołuje.
Zamawiający dopuszcza również, by w przypadku Wykonawców powołujących się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania w/w warunku, wykazali oni, iż stawiany przez Zamawiającego warunek w danej kategorii robót (odpowiednio: wykonanie instalacji sanitarnej, wykonanie instalacji elektrycznej, roboty termomodernizacyjne polegające na ociepleniu elewacji budynku oraz budowa szybu windowego zewnętrznego wraz z montażem dźwigu osobowego), spełnia odpowiednio Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby. Potencjał (doświadczenie) Wykonawcy i podmiotu udostępniającego zasoby może być zatem sumowany w zakresie wyżej wskazanych kategorii robót.
Zamawiający dopuszcza, by w sytuacji składania przez Wykonawcę oferty wspólnej (konsorcjum / spółka cywilna) lub w przypadku powoływania się na zasoby innych niż Wykonawca podmiotów w celu wykazania spełniania
w/w warunku, Wykonawcy wspólnie lub Wykonawca wspólnie z podmiotem udostępniającym zasoby (przy zachowaniu w/w zasad), wykazali spełnienie warunku postawionego przez Zamawiającego, jedynie w sytuacji, gdy podmiot, który wykazał spełnienie warunku postawionego przez Zamawiającego
w zakresie w/w kategorii robót, będzie faktycznie wykonywał tę część zamówienia, co do której wykazał posiadane zdolności.
Odnośnie doświadczenia zdobytego uprzednio przez Wykonawców w ramach wspólnie zrealizowanego zamówienia z innym Wykonawcą / Wykonawcami (konsorcjum / spółka cywilna) Zamawiający wskazuje, iż Wykonawcy mogą posługiwać się nim w celu wykazania spełniania postawionego przez Zamawiającego warunku w niniejszym postępowaniu wyłącznie w sytuacji, gdy bezpośrednio uczestniczyli w wykonywaniu wykazywanych robót budowlanych w zakresie kategorii robót wymaganych przez Zamawiającego w ramach tego warunku.
2) personel:
a) dysponuje co najmniej jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń oraz:
b) dysponuje co najmniej jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika robót branżowych elektrycznych), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, oraz:
c) dysponuje co najmniej jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika robót branżowych sanitarnych) posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
Zamawiający dopuszcza wykazanie spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu poprzez dysponowanie przez Wykonawcę osobą (lub osobami) posiadającymi jednocześnie uprawnienia budowlane w więcej niż jednej z w/w specjalności. W takiej sytuacji, osoba posiadająca uprawnienia w więcej niż jednej z w/w specjalności, będzie mogła zostać wskazana przez Wykonawcę w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dla wszystkich specjalności, dla których posiada wymagane przez Zamawiającego uprawnienia.
Kierownik budowy i kierownicy robót branżowych powinni posiadać wymagane przez Zamawiającego uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z późn.zm.).
Wykonawca może wykazać również osoby posiadające uprawnienia odpowiadające ww. uprawnieniom budowlanym, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także osoby, posiadające uprawnienia budowlane wydane na podstawie odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 334).
W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy
o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w rozumieniu art. 4a ustawy
z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 551), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnionymi wyżej, jeżeli:
nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi wskazanymi przez Zamawiającego, oraz:
posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych – lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych – zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum / spółka cywilna), są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek spełnia co najmniej jeden z nich – lub - że warunek ten spełniają wspólnie (łącznie). Potencjał posiadany przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie może być zatem sumowany.
W przypadku Wykonawców powołujących się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek spełnia co najmniej Wykonawca, lub co najmniej podmiot udostępniający zasoby, lub – że warunek ten spełniają wspólnie (łącznie) Wykonawca i podmiot, na zasoby, którego Wykonawca się powołuje. Potencjał posiadany przez Wykonawcę oraz podmiot udostępniający mu swe zasoby może być zatem sumowany.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1
ustawy Pzp, Zamawiający - przed wyborem najkorzystniejszej oferty - wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej
oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia,
następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania:
1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w
zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego w ust. 1 i 2 części VI SWZ;
2) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w
zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego w ust. 4 części VI SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w/w oświadczenia składa każdy z tych Wykonawców w
zakresie go dotyczącym. Oświadczenia te zobowiązany będzie również złożyć podmiot udostępniający Wykonawcy swoje zasoby na
zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku, gdy Wykonawca będzie posługiwał się zasobami tego podmiotu w
celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu:
1) podmiotowe środki dowodowe składane przez Wykonawcę wraz z ofertą w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu:
a) zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna),
wspólnie wykazujący spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadanego doświadczenia, są zobowiązani złożyć
wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
b) zgodnie z art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawcy polegający na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby na zasadach
wskazanych w art. 118 ustawy Pzp, są zobowiązani złożyć wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do
oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, lub inny podmiotowy środek
dowodowy, potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Szczegółowe wymogi odnośnie przedmiotowych dokumentów zostały określone przez Zamawiającego w ust. 4 pkt 1 części V SWZ.
2) zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający - przed wyborem najkorzystniejszej oferty - wezwie Wykonawcę, którego
oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na
dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów,
na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,
na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do kierowania robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień
niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o
podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu dotyczącepodmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, składane
na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy Pzp (jeśli dotyczy).
2) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub
informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego
właściwego rejestru, a w przypadku, gdy w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do reprezentowania
Wykonawcy nie wynika z w/w dokumentów, również pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie tej
osoby do reprezentacji Wykonawcy (wymóg niniejszy stosuje się odpowiednio do osób działających w imieniu
poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz osoby działającej w imieniu podmiotu
udostępniającego Wykonawcy zasoby w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, jeśli Wykonawca
korzysta z takiego udostępnienia);
3) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika do wspólnego reprezentowania
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeśli dotyczy).
W/w dokumenty należy złożyć wraz z ofertą.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż:
1) Dokumenty lub oświadczenia wymagane przez Zamawiającego w ramach niniejszego postępowania, sporządzone w
języku obcym, przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
2) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych lub odpisu lub informacji z
Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego
rejestru, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający będzie żądał
od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski tych dokumentów pobranych samodzielnie przez
Zamawiającego, jeżeli możliwość ich pobrania występuje wyłącznie w języku innym niż polski.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego zobowiązany jest wnieść wadium w kwocie: 77 000,00 zł.2. Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 419).
3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj.: Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach, numer rachunku: 53 8009 1046 0019 8904 2002 0009 z dopiskiem w tytule przelewu: „Wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego numer ZP.272.10.2024”.
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, który wskazano w ust. 3, pod warunkiem, że uznanie środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert, który wyznaczono na 31.07.2024r., godz. 12:00.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach musi zawierać zobowiązanie gwaranta do zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego nieodwołalnie
i bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w terminie związania ofertą, jeżeli zaistnieją przesłanki do zatrzymania wadium, określone
w ust. 13 na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7. Pozostałe informacje dotyczące wadium zawarte są w części IX SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum/spółka cywilna), są oni zobowiązaniwykazać, iż wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego przy jednoczesnym
zachowaniu zasad określonych w części V ust. 1 SWZ.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, wykazujący wspólnie spełnienie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie posiadanego doświadczenia, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art.
125 ust. 1 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą każdy z tych Wykonawców.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego.
5. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przed zawarciem
umowy będą oni zobowiązani do przedstawienia Zamawiającemu kopii umowy regulującej
współpracę tych Wykonawców.
6. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy, paragraf 117.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy, paragraf 13.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-31 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-15aaaceb-cd4b-4a80-b359-c7140dcdc28b
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-31 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca zostanie również wykluczony z postępowania w przypadku zaistnienia wobec niego przesłanek wskazanych wart. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 507).
INNE PRZETARGI Z NOWEGO DWORU MAZOWIECKIEGO
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych dla Szkoły Podstawowej nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim w 2025 roku
- Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Nowodworskiego Centrum Medycznego w Nowym Dworze Mazowieckim
- Zakup i sukcesywne dostawy oleju napędowego dla Miejskiego Zakładu Oczyszczania w Nowym Dworze Mazowieckim
- Usługa ochrony osób i mienia oraz obsługa stacji monitorowania w budynkach Nowodworskiego Ośrodka Kultury w Nowym Dworze Mazowieckim przy ul. Paderewskiego 1a i ul. Ledóchowskiego 160 w 2025 roku
- Asysta techniczna i konserwacja zintegrowanego systemu zarządzania miastem "OTAGO" w 2025 roku
- Zakup i sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych na potrzeby stołówki szkolnej w roku 2025
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.