Og³oszenie z dnia 2024-07-11
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00480815/01 - Wynik z dnia 2024-09-02
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zeroemisyjne ¼ród³o ogrzewania w Szpitalu Powiatowym w Kolbuszowej -modernizacja kot³owni etap II
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Kolbuszowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581382
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 10
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Kolbuszowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-100
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 172275880
1.5.8.) Numer faksu: 177445734
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kolbuszowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.powiat.kolbuszowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zeroemisyjne ¼ród³o ogrzewania w Szpitalu Powiatowym w Kolbuszowej -modernizacja kot³owni etap II
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a61df825-a636-40e7-9562-7107b1a8dcf8
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00409301
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00043840/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Zeroemisyjne ¼ród³o ogrzewania w Szpitalu Powiatowym w Kolbuszowej-modernizacja kot³owni etap II
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_kolbuszowski3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie Pzp, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn±. Komunikacja poprzez portal
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_kolbuszowski lub e-mail: przetargi@kolbuszowski.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 2. Podmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, o których mowa w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy sk³ada siê w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób okre¶lony w przepisach rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie –dalej zwane jako „Rozporz±dzenie”:
1) Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe (w tym o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp), pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym., w ogólnie dostêpnych formatach danych (okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne
2) Zgodnie z § 2 ust. 2 Rozporz±dzenia informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ okre¶lone w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia, przekazywane w postêpowaniu, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, o których mowa w § 3 ust. 1 rozporz±dzenia
Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wyja¶nienia, dokumenty podmiotowe sk³adane na wezwanie, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazuj±:
1) drog± elektroniczn±: na adres mailowy przetargi@kolbuszowski.pl oraz
2). przy u¿yciu platformy zakupowej dostêpnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_kolbuszowski
z zastrze¿eniem, ¿e oferta musi zostaæ z³o¿ona poprzez Platformê.
Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.: sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer, w³±czona obs³uga JavaScript, zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip ; 7Z.
W¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
dZamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Administratorem Pañstwa danych osobowych w rozumieniu Rozporz±dzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 5/46MIE („RODO”)
jest: Starosta Powiatu Kolbuszowskiego, ul. 11-go Listopada 10, 36-100 Kolbuszowa.
2. W sprawach zwi±zanych z Pañstwa danymi osobowymi proszê kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych, wysy³aj±c e-mail
na adres: iod@kolbuszowski.pl
3. Pañstwa dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z prowadzeniem niniejszego
postêpowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez mo¿liwo¶ci prowadzenia
negocjacji (art. 275 ust. 1 ustawy Pzp) oraz na podstawie art.6 ust 1 lit. f) RODO w celu ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeñ
wynikaj±cych z odrêbnych przepisów.
4. Odbiorcami Pañstwa danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r., dalej „ustawa Pzp".
5. Maj±c na uwadze powy¿sze przys³uguje Pañstwu prawo do:
• uzyskania informacji, czy Zamawiaj±cy/Administrator przetwarza Pañstwa dane osobowe, a je¿eli ma to miejsce, to do uzyskania
dostêpu do nich, z takim zastrze¿eniem ¿e Zamawiaj±cy/Administrator ma prawo do ¿±dania od osoby, której dane dotycz±
wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie
zamówienia;
• sprostowania danych osobowych w przypadku, gdy s± nieprawid³owe, z zastrze¿eniem, ¿e skorzystanie z prawa do sprostowania
nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie
niezgodnym z ustaw± Pzp, jak równie¿ integralno¶ci± protoko³u oraz jego za³±czników;
• uzupe³nienia danych osobowych, w przypadku, gdy s± niekompletne, z zastrze¿eniem, ¿e skorzystanie z prawa do uzupe³nienia nie
mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie
niezgodnym z ustaw± Pzp, jak równie¿ integralno¶ci± protoko³u oraz jego za³±czników;
• ¿±dania ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO tj.
przechowywania danych osobowych w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej
osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, z
zastrze¿eniem ¿e prawo nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego; • wniesienia sprzeciwu dotycz±cego przetwarzanych danych, z zastrze¿eniem, i¿ przys³uguje ono
wy³±cznie w zakresie danych przetwarzanych na podstawie art.6 ust 1 lit. f RODO,
• wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznaj± Pañstwo, ¿e przetwarzanie danych osobowych
narusza przepisy RODO.
6. Pañstwa dane osobowe bêd± przechowywane .
a) w celu zwi±zanym z prowadzeniem postêpowania - zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia
postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas
trwania umowy;
b) w przypadku prowadzenia postêpowañ na roboty budowlane lub us³ugi - okres przechowywania dokumentacji postêpowania
wynosi 5 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o zawarcie umowy koncesji, a w przypadku gdy czas trwania umowy koncesji
przekracza 5 lat - przez okres jego trwania.
c) w celu ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeñ - do momentu przedawnienia roszczeñ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7. Obowi±zek podania przez Pañstwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym
okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; tj. odrzucenie oferty, lub wykluczenie wykonawcy i odrzucenie oferty.
8. W odniesieniu do Pañstwa danych osobowych decyzje nie bêd± cg zmiany umowy podejmowane w sposób zautomatyzowany.
cd zmiany umowy §21.
1. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê zakresu rzeczowego w nastêpuj±cych przypadkach:
1) w zakresie materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, robót zamiennych, sposobu i
zakresu wykonania przedmiotu Umowy bez zwiêkszania wynagrodzenia Wykonawcy w nastêpuj±cych sytuacjach:
a) konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ
technicznych lub technologicznych, innych materia³ów, parametrów technicznych, innego rodzaju robót ni¿ wskazane w
dokumentacji przetargowej, i/lub technicznej (PFU) a wynikaj±cych ze stwierdzonych nieprecyzyjnych zapisów, nieprawid³owo¶ci,
b³êdów, tej dokumentacji, zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano lub nakazów organów administracji publicznej,
gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem, nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy, lub
niezgodnie z zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej i/lub obowi±zuj±cych przepisów prawnych i/lub w celu zapewnienia
optymalnych parametrów technicznych i jako¶ciowych przedmiotu umowy lub u³atwiaj±cych pó¼niejsza eksploatacjê
b) zmiana ta jest korzystna dla Zamawiaj±cego i interesu publicznego - wykonawca bez zwiêkszania swojego wynagrodzenia
zaoferowa³ materia³y, sprzêt o znacznie lepszych parametrach ni¿ te wskazane w SIWZ i ofercie, a które w sposób znacz±cy
poprawi± jako¶æ wykonania przedmiotu umowy, walory u¿ytkowe lub obni¿enie kosztów eksploatacji
c) zmiana materia³ów budowlanych, urz±dzeñ, sprzêtu, technologii wykonania, wykonania robót zamiennych, gdy wykorzystanie
materia³ów budowlanych, urz±dzeñ, technologii wykonania, robót wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie siê
niemo¿liwe b±d¼ podyktowane bêdzie usprawnieniem procesu budowy, pó¼niejsz± lepsz± eksploatacj± przedmiotu umowy lub
wynika to z wzglêdów technicznych, technologicznych, konstrukcyjnych lub materia³owych, uzasadnione jest postêpem
technologicznym, zwiêkszeniem bezpieczeñstwa robót budowlanych lub obiektu, lepszym funkcjonowaniem
modernizowanego/przebudowywanego/remontowanego obiektu, lub wp³ywa to na podniesienie standardu, lepszej eksploatacji,
walorów u¿ytkowych i/lub przyczyni siê do skrócenia terminu wykonania robót, obni¿enia kosztów wykonania Umowy lub
rozwi±zania te spowoduj± obni¿enie kosztów na eksploatacjê i konserwacjê wykonanego przedmiotu umowy bez pogorszenia
parametrów technicznych materia³ów, wyrobów i urz±dzeñ,
d) niedostêpno¶ci lub czasowej d³u¿szej niedostêpno¶ci na rynku materia³ów, wyrobów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji
projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji, wycofaniem z rynku lub zbyt du¿± ilo¶ci± zamówieñ u producenta w wyniku
czego nast±pi³oby opó¼nienia w realizacji umowy,
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR.272.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia: obejmuje wykonanie w systemie “zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji projektowej (technicznej) oraz robót budowlanych dla inwestycji wymienionej w ust 2 tj.: opracowanie pe³nobran¿owej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na podstawie, której mo¿liwa bêdzie realizacja inwestycji zarówno pod wzglêdem formalnoprawnym jak i technicznym oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowan± dokumentacj± inwestycji.
Zamówienie bêdzie realizowane na terenie Szpitala Powiatowego w Kolbuszowej, który ma swoj± siedzibê w dwóch lokalizacjach:
ul. Grunwaldzka 4 oraz Kolejowa 3 w Kolbuszowej.
Inwestycja na terenie Szpitala Powiatowego w Kolbuszowej dotyczy II etapu modernizacji istniej±cej kot³owni gazowo-olejowej parowo-wodnej.
W I etapie zaplanowano wymianê urz±dzeñ na kondensacyjne kot³y gazowe oraz podgrzewacze c.w.u. wraz z monta¿em Odnawialnych ¬róde³ Energii polegaj±cym na zastosowaniu pomp ciep³a.
Natomiast aktualnie w niniejszym postêpowaniu w II etapie przewiduje siê monta¿ instalacji fotowoltaicznej oraz agregatu kogeneracyjnego, które pozwol± dodatkowo obni¿yæ koszty eksploatacyjne ze wzglêdu na produkcjê w³asnej energii elektrycznej (fotowoltaika (PV) i kogeneracja) oraz energii cieplnej – kogeneracja.
Silnik agregatu kogeneracyjnego bêdzie pracowa³ w oparciu o gaz ziemny.
Wraz ze wzrostem kosztów ogrzewania i energii elektrycznej oraz zaostrzaniem wymagañ prawnych, istnieje konieczno¶æ wdro¿enia w SPZOZ w Kolbuszowej systemu energooszczêdnego i przyjaznego ¶rodowisku. Jedn± z mo¿liwo¶ci jest wykorzystanie kogeneracji. Kogeneracja polega na wspólnym wytwarzaniu ciep³a i energii elektrycznej, czyli w jednym procesie technologicznym. Energia eklektyczna i cieplna powstaje w miejscu swojego wykorzystania, dlatego jej koszt pomniejszony jest o straty wynikaj±ce z konieczno¶ci przesy³ania na znaczne odleg³o¶ci. Taki system planuje siê zastosowaæ w II etapie w SPZOZ Kolbuszowa.
W szerokiej perspektywie, kogeneracja zaliczana jest do najbardziej ekologicznych, a zarazem ekonomicznie uzasadnionych technologii produkcji energii elektrycznej i cieplnej.
Pozwoli to wygenerowaæ du¿e oszczêdno¶ci w kosztach funkcjonowania szpitala w zakresie op³at i przeznaczyæ je na leczenie chorych.
Inwestycja pozwoli na stworzenie w szpitalu i optymalizacjê nowoczesnego syst. ciep³owniczego zintegrowanego z OZE. Inwestycja pomo¿e stworzyæ nowoczesn± infrastrukturê SPZOZ oraz pozwoli dostosowaæ j± do obecnie panuj±cych przepisów i standardów.
Inwestycja realizowana bêdzie w II etapach:
1) Etap I: Opracowanie dokumentacji projektowej (technicznej) oraz uzyskanie prawomocnej Decyzji pozwolenia na budowê, zezwalaj±cej na realizacjê inwestycji::
Etap II: Realizacja robót budowlanych
Zamawiaj±cy wymaga odbycia przez Wykonawcê obowi±zkowej wizji lokalnej. Wizja lokalna ma na celu oglêdziny miejsca wykonywania przedmiotu zamówienia przez potencjalnych Wykonawców. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ z³o¿enia oferty po odbyciu przez Wykonawcê wizji lokalnej przy udziale wyznaczonego przedstawiciela Zamawiaj±cego.
Wizja lokalna jest obligatoryjna dla z³o¿enia oferty.
cd zmiany umowy par 21
e) pojawienia siê na rynku materia³ów, wyrobów lub urz±dzeñ o lepszych parametrach technicznych, poprawiaj±cych
warunki realizacji robót, co umo¿liwi skrócenie terminu realizacji umowy, lepsze funkcjonowanie przedmiotu umowy lub
eksploatacji obiektu, obni¿enie kosztów pó¼niejszej eksploatacji, walory u¿ytkowe itp.
f) wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od
przyjêtych w dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk
archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ w ¶wietle dotychczasowych za³o¿eñ
projektowych niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy,
h) wyst±pienia warunków terenu budowy, linii elektrycznych i innych, kabli, rur, przewodów odbiegaj±cych w sposób istotny
od przyjêtych w dokumentacji przetargowej, dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych
sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
i) wyst±pi konieczno¶æ wykonania zamówieñ dodatkowych nie objêtych zamówieniem podstawowym, niezbêdnych do
prawid³owego wykonania przedmiotu zamówienia których realizacja spowoduje zmianê w zakresie rzeczowym zamówienia
podstawowego (np. materia³y, technologia).
Wprowadzenie powy¿szych zmian wymaga pisemnej zgody inspektora nadzoru, projektanta i akceptacji Zamawiaj±cego.
2) zakresu robót poprzez rezygnacjê z czê¶ci robót, je¿eli bêdzie to niezbêdne dla prawid³owej realizacji, rozpoczêcia
eksploatacji lub zakoñczenia przedmiotu umowy. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do niezrealizowania pe³nego zakresu
robót, je¿eli nie mo¿na by³o tego przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, a nie powsta³ej z winy Zamawiaj±cego ani
Wykonawcy, bez ¿adnych negatywnych skutków prawnych i finansowych. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy
zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty,
które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami,
3) w przypadku prac projektowych Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê zakresu rzeczowego w przypadku zaistnienia
okoliczno¶ci wskazanych w pkt 1 lit a) -h) przy czym przez „dokumentacjê projektow±”, o której mowa w tych punktach
rozumie siê PFU.
§22.
1. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê wynagrodzenia w przypadku:
1) zmniejszenia zakresu robót. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone o warto¶æ robót, o które
pomniejszono zakres przedmiotu Umowy. Warto¶æ tych robót zostanie wyliczona na podstawie informacji o stawkach
robocizny kosztorysowej wskazanych w kosztorysie ofertowym wykonawcy oraz o cenach pracy sprzêtu budowlanego i
materia³ów budowlanych.
2) dopuszcza siê zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w formie pisemnego aneksu, w przypadku
wyst±pienia jednej z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
a) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug, akcyzowego
b) wprowadzenia nowego podatku lub op³aty wp³ywaj±cej istotnie na koszt realizacji umowy
c) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie
przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
d) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na
ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania umowy przez Wykonawcê.
2. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przes³anki, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit. a, bêdzie odnosiæ
siê wy³±cznie do czê¶ci przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umow±, po dniu wej¶cia w ¿ycie
przepisów zmieniaj±cych stawkê podatku od towarów i us³ug lub akcyzowego oraz wy³±cznie do czê¶ci przedmiotu umowy,
do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i us³ug lub akcyzowego
3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit a, warto¶æ wynagrodzenia netto nie zmieni siê, a warto¶æ
wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
4. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przes³anki, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit a, b lub c, bêdzie
obejmowaæ wy³±cznie czê¶æ wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w odniesieniu do której nast±pi³a zmiana wysoko¶ci
kosztów wykonania umowy przez Wykonawcê w zwi±zku z wej¶ciem w ¿ycie przepisów odpowiednio zmieniaj±cych
wysoko¶æ podatków, minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej lub dokonuj±cych
zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysoko¶ci
stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne.
5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit c, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotê
odpowiadaj±c± wzrostowi kosztu Wykonawcy w zwi±zku ze zwiêkszeniem wysoko¶ci wynagrodzeñ osób wchodz±cych w
sk³ad zespo³u Wykonawcy, do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci
minimalnej stawki godzinowej, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego
wynagrodzenia albo stawki godzinowej. Kwota odpowiadaj±ca wzrostowi kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie
do czê¶ci wynagrodzenia osób ¶wiadcz±cych us³ugi, o których mowa w zdaniu poprzedzaj±cym, odpowiadaj±cej zakresowi,
w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu umowy.
6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit d, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotê odpowiadaj±c± zmianie kosztu ponoszonego w zwi±zku z wyp³at± wynagrodzenia osobom wchodz±cym w sk³ad zespo³u
Wykonawcy realizuj±cego przedmiot umowy. Kwota odpowiadaj±ca zmianie kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci wynagrodzenia osób realizuj±cych przedmiot umowy, o których mowa w ust 5 odpowiadaj±cej zakresowi, w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± umowy.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232142-9 - Roboty budowlane w zakresie stacji przesy³u ciep³a
71242000-6 - Przygotowanie przedsiêwziêcia i projektu, oszacowanie kosztów
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71321000-4 - Us³ugi in¿ynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
45232140-5 - Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Kryteria oceny i wyboru ofert i ich znaczenie:
l) KI: Cena -50% (50 pkt)
2) Kryterium: „do¶wiadczenie nr 1 projektanta” bran¿y instalacyjnej (elektrycznej) w zakresie projektowania instalacji PV o mocy min. 30kWp ka¿da w okresie ostatnich 5 lat, znaczenie w ocenie 20% (20 pkt).
3) Kryterium: „do¶wiadczenie nr 2 projektanta” bran¿y instalacyjnej (elektrycznej) w zakresie projektowania instalacji agregatu kogeneracyjnego o mocy min. 100 kWe ka¿da w okresie ostatnich 5 lat znaczenie w ocenie 15% (15 pkt).
4) Kryterium: „do¶wiadczenie nr 3 projektanta” bran¿y instalacyjnej (sanitarnej) dotycz±ce realizacji instalacji agregatu kogeneracyjnego o mocy cieplnej min. 120kW w okresie ostatnich 5 lat znaczenie w ocenie 15% (15 pkt).
Ocenie bêd± podlega³y oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu.
Ad 1) Kryterium: Cena (na podstawie ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcê w formularzu Oferty) - znaczenie w ocenie 50% (50 pkt)
Punkty zostan± przyznane wg wzoru:
Najni¿sza cena spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu {Cena badanej oferty brutto 100x50%
Ad 2) Kryterium: „do¶wiadczenie nr 1 projektanta” bran¿y instalacyjnej (elektrycznej) w zakresie projektowania instalacji PV o mocy min. 30kWp ka¿da w okresie ostatnich 5 lat, znaczenie w ocenie 20% (20 pkt).
Liczba punktów w ramach kryterium ,,do¶wiadczenie nr 1 projektanta” wylicza siê nastêpuj±co:
Lp/. Liczba wykazanych(opracowanych) projektów instalacji PV w okresie ostatnich 5 lat o mocy min 30kWp / Liczba przyznanych pkt
1. 2 0
2. 4 5
3. 6 10
4. 8 15
5. 10 20
Ad 3) Kryterium: „do¶wiadczenie nr 2 projektanta” bran¿y instalacyjnej (elektrycznej) w zakresie projektowania instalacji agregatu kogeneracyjnego o mocy min. 100 kWe ka¿da w okresie ostatnich 5 lat znaczenie w ocenie 15% (15 pkt).
Liczba punktów w ramach kryterium ,, do¶wiadczenie nr 2 projektanta” wylicza siê nastêpuj±co:
Lp./Liczba wykazanych (opracowanych) projektów instalacji agregatu kogeneracyjnego o mocy min. 100kWe ka¿da w ci±gu ostatnich 5 lat /Liczba przyznanych pkt
1. 2 0
2. 3 15
Ad 4) Kryterium: „do¶wiadczenie nr 3 projektanta” bran¿y instalacyjnej (sanitarnej) dotycz±ce realizacji instalacji agregatu kogeneracyjnego o mocy cieplnej min. 120kW w okresie ostatnich 5 lat znaczenie w ocenie 15% (15 pkt).
Liczba punktów w ramach kryterium ,, do¶wiadczenie nr 3 projektanta” wylicza siê nastêpuj±co:
Lp./ Liczba wykazanych (opracowanych) projektów instalacji agregatu kogeneracyjnego o mocy min. 120 kW ka¿da w ci±gu ostatnich 5 lat / Liczba przyznanych pkt
1. 2 0
2. 3 15
Za najkorzystniejsz± uznana zostanie ta oferta, która uzyska najwy¿sz± liczbê punktów (P=Kl+K2+K3+K4):
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: „do¶wiadczenie nr 1 projektanta” bran¿y instalacyjnej (elektrycznej) w zakresie projektowania instalacji PV o mocy min. 30kWp ka¿da w okresie ostatnich 5 lat,
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: „do¶wiadczenie nr 2 projektanta” bran¿y instalacyjnej (elektrycznej) w zakresie projektowania instalacji agregatu kogeneracyjnego o mocy min. 100 kWe ka¿da w okresie ostatnich 5 lat
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: do¶wiadczenie nr 3 projektanta” bran¿y instalacyjnej (sanitarnej) dotycz±ce realizacji instalacji agregatu kogeneracyjnego o mocy cieplnej min. 120kW w okresie ostatnich 5 lat
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:1) Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie wskazuje ¿adnego warunku w tym zakresie.
2) Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie wskazuje ¿adnego warunku w tym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie wskazuje ¿adnego warunku w tym zakresie.
4) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie i uzna, ¿e warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli:
4.1) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie) wykona³ nale¿ycie co najmniej:
a) dwie roboty budowlane polegaj±ce na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 40 kWp ka¿dej z nich (w tym co najmniej jedna w formule zaprojektuj- wybuduj)
b) jedna robota budowlana polegaj±ca na budowie uk³adu kogeneracji o min. mocy elektrycznej 100kWe w formule zaprojektuj – wybuduj)
c) jedn± robotê budowlan± w ramach której Wykonawca zamontowa³ magazyny energii o ³±cznej mocy co najmniej 150kWh i min. pojemno¶æ przynajmniej jednego z nich wynosi³a 35kWh.
Dopuszcza siê sytuacjê, ¿e ins. fotowoltaiczna i/lub uk³ad kogeneracji zosta³ zaprojektowany przez Wykonawcê w ramach jednej umowy, a nastêpnie wykonany przez niego w ramach innej umowy. Wówczas kwotê z tych dwóch umów nale¿y zsumowaæ.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia robót budowlanych z ró¿nych kontraktów w celu ich zsumowania dla osi±gniêcia okre¶lonej warto¶ci.
W przypadku, gdy jakakolwiek warto¶æ dotycz±ca ww. warunku wyra¿ona bêdzie w walucie obcej, Zamawiaj±cy przeliczy t± warto¶æ w oparciu o ¶redni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczêcia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datê wszczêcia postêpowania Zamawiaj±cy uznaje datê umieszczenia og³oszenia o zamówieniu na stronie internetowej prowadzonego postepowania). Je¿eli w tym dniu nie bêdzie opublikowany ¶redni kurs NBP, zamawiaj±cy przyjmie kurs ¶redni z ostatniej tabeli przed wszczêciem postêpowania.
W przypadku gdy Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami np. w konsorcjum, wówczas mo¿e wykazaæ tylko te roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³ (wykonywa³).
cd zmiany umowy par 22
7. Dopuszcza siê równie¿ mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian umowy, dotycz±cych wynagrodzenia Wykonawcy, poprzez jego
waloryzacjê w sytuacji spe³nienia ni¿ej wymienionych wymagañ:
1) zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia; Poziom zmiany ceny materia³ów lub kosztów
zwi±zanych z realizacj± zamówienia uprawniaj±cy Strony Umowy do ¿±dania zmiany wynagrodzenia ustala siê na 5 % w
stosunku do poziomu cen tych samych materia³ów lub kosztów dla miesi±ca poprzedzaj±cego dzieñ sk³adania ofert.
Pocz±tkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia ustala siê na dzieñ zaistnienia przes³anki w postaci wzrostu
wynagrodzenia ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia o 5%. Ustalone zostanie to na podstawie
wska¼nika cen produkcji budowlano-monta¿owej, ustalanego przez Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego i
og³aszanego w Dzienniku Urzêdowym RP „Monitor Polski” .W przypadku gdyby wska¼niki przesta³y byæ dostêpne,
zastosowanie znajd± inne, najbardziej zbli¿one, wska¼niki publikowane przez Prezesa GUS.
W sytuacji wzrostu ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia powy¿ej 5% Wykonawca mo¿e z³o¿yæ
Zamawiaj±cemu pisemny wniosek o zmianê Umowy w zakresie p³atno¶ci po zmianie ceny materia³ów lub kosztów
zwi±zanych z realizacj± zamówienia. Wniosek powinien zawieraæ wyczerpuj±ce uzasadnienie faktyczne i wskazanie
podstaw prawnych oraz dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy.
Zmiana wynagrodzenia w tym trybie nie mo¿e prowadziæ do wzrostu zysku Wykonawcy, a jedynie ma prowadziæ do
zrekompensowania kosztów jakie bêdzie ponosi³ w zwi±zku z realizacj± umowy. W celu wykazania wp³ywu zmian, o których
mowa w niniejszym ust., na koszty wykonania umowy, Wykonawca przedstawi Zamawiaj±cemu szczegó³ow± kalkulacjê cen
materia³ów lub kosztów wed³ug stanu sprzed danej zmiany cen materia³ów lub kosztów uwzglêdniaj±c± dane z kosztorysu
ofertowego (w tym szczegó³owego) oraz szczegó³ow± kalkulacjê cen materia³ów lub kosztów wed³ug stanu po danej
zmianie cen materia³ów lub kosztów oraz wska¿e kwotê (w tym przed³o¿y kosztorys szczegó³owy), o jak± wynagrodzenie umowne powinno ulec zmianie. Zamawiaj±cy ustosunkuje siê do przedstawionych kalkulacji, w szczególno¶ci przez zaakceptowanie wskazanej przez Wykonawcê kwoty lub przez zg³oszenie zastrze¿eñ, wskazanie omy³ek rachunkowych lub
¿±danie wyja¶nieñ lub dowodów co do poszczególnych elementów kalkulacji. W wypadku akceptacji kalkulacji Wykonawcy, strony zawr± aneks zmieniaj±cy Umowê w zakresie wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy o kwotê wynikaj±c± z kalkulacji.
cd dalej
-
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmuj± równie¿:
1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
4) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 4 pkt 1, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci,
jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
5) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 1, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszka nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
Dokumenty, o których mowa wy¿ej powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
cd zmiany umowy par 22
12. Postanowieñ umownych w zakresie waloryzacji nie stosuje siê od chwili osi±gniêcia limitu, o którym mowa w ust. 10.
13. Maksymalna warto¶æ zmiany wynagrodzenia, jak± dopuszcza Zamawiaj±cy w efekcie waloryzacji zgodnie z ust. 10 niniejszego
paragrafu, nie przekroczy 15 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 10 ust. 1. Zastrzega siê, i¿ w przypadku, gdy zaistnia³e
okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 7, implikowa³yby zwiêkszenie wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy ³±cznie o wiêcej ni¿ 15 %
w stosunku do wysoko¶ci wynagrodzenia umownego (wynikaj±cego z oferty Wykonawcy), okoliczno¶æ tak± poczytywaæ siê bêdzie
jako istotn± zmianê okoliczno¶ci i w takim przypadku Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy (w ca³o¶ci b±d¼ w czê¶ci) w terminie 30
od powziêcia informacji o przedmiotowym fakcie bez negatywnych dla siebie skutków prawnych.
13. Wykonawca, którego wynagrodzenie zosta³o zmienione zgodnie z ust. 7 zobowi±zany jest do zmiany wynagrodzenia
przys³uguj±cego podwykonawcy, z którym zawar³ umowê, w zakresie odpowiadaj±cym zmianom cen materia³ów lub kosztów
dotycz±cych zobowi±zania podwykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; (Za³±cznik Nr 5 do SWZ)
3) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
cd zmiany umowy par 22 ust 7 pkt1)
W sytuacji spadku ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia powy¿ej 5% Zamawiaj±cy mo¿e z³o¿yæ
Wykonawcy pisemn± informacjê o zmianê Umowy w zakresie p³atno¶ci po zmianie ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z
realizacj± zamówienia. Informacja powinna zawieraæ wyczerpuj±ce uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz
dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy.
Wysoko¶æ wynagrodzenia Wykonawcy okre¶lonego w rozliczeniu czê¶ciowym ulegnie waloryzacji o zmianê wska¼nika cen produkcji
budowlano-monta¿owej, ustalanego przez Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego i og³aszanego w Dzienniku Urzêdowym RP
„Monitor Polski” .W przypadku gdyby wska¼niki przesta³y byæ dostêpne, zastosowanie znajd± inne, najbardziej zbli¿one, wska¼niki
publikowane przez Prezesa GUS.
Wniosek o podwy¿szenie wynagrodzenia z³o¿yæ mo¿na nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie 6 miesiêcy od dnia zawarcia umowy. Kolejny
wniosek mo¿e z³o¿yæ po zaistnieniu kolejnej sytuacji wzrostu ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia
powy¿ej 5% w stosunku do miesi±ca, w którym podpisano aneks dotycz±cy pierwszej waloryzacji.
8. Obowi±zek wykazania wp³ywu zmian, o których mowa w ust. 7 na zmianê wynagrodzenia, o którym mowa w § 10 Umowy, nale¿y
do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany Umowy przez Zamawiaj±cego.
9. Waloryzacja zgodnie z ust. 7 niniejszego paragrafu dotyczy tylko czê¶ci zamówienia, która nie zosta³a wykonana do dnia
waloryzacji wynagrodzenia i nieodebrana przez Zamawiaj±cego przed dniem z³o¿enia wniosku o waloryzacjê.
10. £±czna maksymalna warto¶æ wszystkich zmian wynagrodzenia, jak± dopuszcza Zamawiaj±cy w efekcie zastosowania
postanowieñ o zasadach wprowadzania zmian wysoko¶ci wynagrodzenia to 15% wynagrodzenia, o którym mowa w § 10 ust 1.
11. Warto¶æ zmiany (WZ) o której mowa w ust. 7 okre¶la siê na podstawie wzoru: WZ = (W x F)/100, przy czym: W - wynagrodzenie
netto za zakres Przedmiotu Umowy, niezrealizowany jeszcze przez Wykonawcê i nieodebrany przez Zamawiaj±cego przed dniem
z³o¿enia wniosku, F – ¶rednia arytmetyczna trzech nastêpuj±cych po sobie przed dniem z³o¿enia wniosku warto¶ci zmiany cen
materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± Przedmiotu umowy wynikaj±cych z komunikatów Prezesa GUS;
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê wykonawcê:1) bêd±cego osob± fizyczn±, którego prawomocnie skazano za przestêpstwo:
a) udzia³u w zorganizowanej grupie przestêpczej albo zwi±zku maj±cym na celu pope³nienie przestêpstwa lub przestêpstwa
skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu lud¼mi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228–230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46–48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie
(Dz. U. z 2022 r. poz. 1599 i 2185) lub w art. 54 ust. 1–4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, ¶rodków
spo¿ywczych specjalnego przeznaczenia ¿ywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 826),
d) finansowania przestêpstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub
przestêpstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestêpnego pochodzenia pieniêdzy lub ukrywania ich
pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 S 20 Kodeksu karnego, lub maj±ce na celu pope³nienie tego
przestêpstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy ma³oletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca
2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywaj±cym wbrew przepisom na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestêpstwo oszustwa, o którym
mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestêpstwo przeciwko wiarygodno¶ci dokumentów, o których mowa w art. 270-277d
Kodeksu karnego, lub przestêpstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy
cudzoziemcom przebywaj±cym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn
zabroniony okre¶lony w przepisach prawa obcego;
2) je¿eli urzêduj±cego cz³onka jego organu zarz±dzaj±cego lub nadzorczego, wspólnika spó³ki w spó³ce jawnej lub
partnerskiej albo komplementariusza w spó³ce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie
skazano za przestêpstwo, o którym mowa w pkt 1 ;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok s±du lub ostateczn± decyzjê administracyjn± o zaleganiu z uiszczeniem
podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, chyba ¿e wykonawca odpowiednio przed up³ywem
terminu do sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert
dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub
grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³aty tych nale¿no¶ci;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania siê o zamówienia publiczne;
5) je¿eli zamawiaj±cy mo¿e stwierdziæ, na podstawie wiarygodnych przes³anek, ¿e wykonawca zawar³ z innymi
wykonawcami porozumienie maj±ce na celu zak³ócenie konkurencji, w szczególno¶ci je¿eli nale¿±c do tej samej grupy
kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z³o¿yli odrêbne oferty,
oferty czê¶ciowe lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, chyba ¿e wyka¿±, ¿e przygotowali te oferty lub
wnioski niezale¿nie od siebie;
6) je¿eli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. IJ dosz³o do zak³ócenia konkurencji wynikaj±cego z wcze¶niejszego
zaanga¿owania tego wykonawcy lub podmiotu, który nale¿y z wykonawc± do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba ¿e spowodowane tym zak³ócenie konkurencji mo¿e byæ wyeliminowane w inny sposób ni¿ przez wykluczenie wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Termin realizacji zamówienia 18 miesiêcy w tym 8 miesiêcy dokumentacja projektowaPe³nomocnictwo - je¶li dotyczy
formularz ofertowy
2. Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z
okoliczno¶ci wskazanych: w
art. 109 ust. 1 pkt. 4 Pzp, tj.: a) w stosunku do którego otwarto likwidacjê, og³oszono upad³o¶æ, którego aktywami zarz±dza likwidator lub s±d, zawar³
uk³ad z wierzycielami, którego dzia³alno¶æ gospodarcza jest zawieszona albo znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
wadium w kwocie 50 000 z³Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1)pieni±dzu;
2)gwarancjach bankowych;
3)gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2020 r. poz. 291).
3. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania
ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
4. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium
albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
5. Wadium wnoszone w formie pieniê¿nej wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: Nr 09 1240 1792
1111 0010 8529 4083
6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 wykonawca przekazuje
zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. Beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest:
Powiat Kolbuszowski ul.11 Listopada 10, 36-100 Kolbuszowa. Gwarancja przedk³adana jako wadium w postêpowaniu o
zamówienie publiczne musi mieæ postaæ gwarancji bezwarunkowej, tj. gwarancji na pierwsze ¿±danie. Gwarant/Porêczyciel
w zapisach gwarancji/porêczenia musi zobowi±zaæ siê do nieodwo³alnego i bezwarunkowego zap³acenia kwoty wadium na
pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, je¿eli wyst±pi± przes³anki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust.
6 ustawy Je¿eli gwarant uzale¿ni zap³atê sumy gwarancyjnej od dokonania czynno¶ci sprawdzaj±cych, które maj± wykazaæ
zasadno¶æ ¿±dania beneficjenta (zamawiaj±cego), to takie ¿±danie nie odpowiada wymogom co do jej bezwarunkowo¶ci.
7. Wadium powinno zostaæ przekazane Zamawiaj±cemu drog± komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem Platformy e-
Zamówienia przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin
sk³adania ofert). Je¿eli Wykonawca przesy³a wadium poza ofert± np. mailem powinno ono byæ oznaczone w sposób
umo¿liwiaj±cy jednoznaczne zidentyfikowanie, którego postêpowania dotyczy (przypisanie do postêpowania
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Oferta wspólna1) Wykonawcy mog± wspólnie (konsorcja, spó³ki cywilne) ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w
Rozdziale VII ust 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenie te potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz
spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w
postêpowaniu.
3) Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie (art.117 ust.4 Pzp), z
którego ma wynikaæ, które roboty budowlane dotycz±ce przedmiotu zamówienia) wykonaj± poszczególni wykonawcy.
2) Dokumenty, o których mowa w Rozdziale V SWZ ust 6 oraz Rozdzia³ VII ust 9 pkt 4 tj. zobowi±zanie podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie,
bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów oraz o¶wiadczenie o którym mowa w art.117 ust.4 ustawy Pzp –
je¶li ofertê sk³adaj± podmioty wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum/spó³ki cywilne)- z którego
wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonuj± poszczególni Wykonawcy.
3) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pe³nomocnictwa (je¿eli dotyczy) tj .
pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie
zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez podmioty wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia; oraz
pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty - o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik,
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§18.Termin realizacji przedmiotu zamówienia mo¿e ulec przesuniêciu w sytuacji:
1) wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych.
a) Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie siê wyst±pienie dziennej temperatury ni¿szej ni¿ minus 10 °C. oraz
wy¿szej ni¿ plus 30 stopni.
Dopuszcza siê jako niekorzystn± inn± temperaturê je¿eli uniemo¿liwia ona prawid³owe wykonanie robót, monta¿u, z powodu
technologii realizacji prac/robót, wymagañ sprzêtowych, materia³owych okre¶lonych Umow±, normami lub innymi
przepisami, wymagaj±cej konkretnych temperatur i warunków atmosferycznych.
b) Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie siê tak¿e opady atmosferyczne (¶nieg, deszcz) trwaj±ce co najmniej 3
dni w zakresie robót budowlanych zewnêtrznych.
c) Przez niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie siê tak¿e zjawiska pogodowe takie jak: nawa³nice, ulewne deszcze,
bardzo silne wiatry – uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie zewnêtrznych robót, podtopienia, zalegaj±cy ¶nieg, oblodzenia.
Przesuniêcie terminu nast±pi o okres adekwatny do wystêpuj±cego niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, czasu jego
trwania i o czas potrzebny do usuniêcia skutków tego dzia³ania.
2) prowadzenia równoleg³ych robót budowlano - monta¿owych przez inne podmioty, które uniemo¿liwiaj± realizacjê
zamówienia – o okres, w którym nie by³a mo¿liwa realizacja zamówienia z tego powodu.
3) wyst±pienia si³y wy¿szej rozumianej jako po¿ar, powód¼, huragan, eksplozje, awarie energetyczne, wojna, operacje
wojskowe, stan wojenny, stan wyj±tkowy, rozruchy, niepokoje spo³eczne, ataki terrorystyczne, strajki, epidemie, stany
pandemii, znaleziska archeologiczne, ograniczenia i zakazy wydane przez organy administracji publicznej, a tak¿e inne
nadzwyczajne zjawiska losowe i przyrodnicze, wszystkie z nich pozostaj±ce poza kontrol± Stron, których nie mo¿na by³o
przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, a je¿eli mo¿liwe by³y do przewidzenia nie mo¿na by³o im zapobiec - o czas dzia³ania
si³y wy¿szej oraz potrzebny do usuniêcia skutków tego dzia³ania,
4) wyst±pienia okoliczno¶ci nie le¿±cych po stronie Wykonawcy w szczególno¶ci:
a) wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego z przyczyn, których nie móg³ przewidzieæ, lub w przypadku niezbêdnej
konieczno¶ci np. z uwagi na bezpieczeñstwo uczniów, pracowników, konieczno¶æ realizowania zadañ szko³y np. matury itp.
b) brak dostêpu do mediów niezawiniony przez Wykonawcê (np. awarie w dostawach energii elektrycznej, wody, gazu czy
innych mediów niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy),
- o czas niezbêdny do usuniêcia przeszkody w prowadzeniu robót objêtych przedmiotem umowy,
5) wstrzymania przez Zamawiaj±cego lub organy administracji publicznej np. urzêdy nadzoru budowlanego (w tym
orzeczeniem s±du) prac objêtych Umow±, w szczególno¶ci z powodu zagro¿enia ¿ycia lub zdrowia na budowie, prac
archeologicznych, - o czas niezbêdny do usuniêcia przeszkody w prowadzeniu robót objêtych przedmiotem umowy,
6) konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ i ekspertyz - o czas niezbêdny do uzyskania wymaganych decyzji b±d¼
uzgodnieñ lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badañ,
7) realizacji w drodze odrêbnej umowy, w tym zleconej przez innego Zamawiaj±cego, przez inny podmiot prac powi±zanych
z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszaj±cej konieczno¶æ skoordynowania prac i uwzglêdnienia wzajemnych powi±zañ
w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówieñ dodatkowych – o czas niezbêdny do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-29 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_kolbuszowski
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-29 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-27
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
cd zmiany umowy par188) niedostêpno¶ci lub czasowej d³u¿szej niedostêpno¶ci na rynku materia³ów, wyrobów lub urz±dzeñ wskazanych w
dokumentacji projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji, ograniczeniem produkcji, du¿± ilo¶ci± zamówieñ u
producenta a w zwi±zku z tym d³ugim oczekiwaniem na produkt, wycofaniem z rynku- o czas niezbêdny na dokonanie zmian
w dokumentacji technicznej, oraz niezbêdny do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z tymi zmianami lub o czas
oczekiwania na zamówiony produkt/materia³/ towar, je¶li nie jest to spowodowane zbyt pó¼nym zamówieniami towaru przez
Wykonawcê na hurtowni/u producenta.
9) wykonywania robót, prac zamiennych, które bêd± niezbêdne do prawid³owego wykonania i zakoñczenia robót objêtych
umow± podstawow±. je¿eli konieczno¶æ ich wykonania mo¿e spowodowaæ opó¼nienie w realizacji przedmiotu umowy–o
czas wynikaj±cy z przygotowañ do ich realizacji oraz o czas ich wykonywania je¿eli wymagaj± one d³u¿szego okresu
wykonywania ni¿ w pierwotnej umowie
10) wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od
przyjêtych w dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk
archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, o czas niezbêdny do usuniêcia przeszkody w prowadzeniu
robót objêtych przedmiotem umowy, w tym przeprojektowania.
11) wyst±pienia warunków architektonicznych tj. przebiegu kabli przewodów elektrycznych, rur, przewodów wentylacyjnych i
innych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej o czas niezbêdny do
usuniêcia przeszkody w prowadzeniu robót objêtych przedmiotem umowy, w tym przeprojektowania.
12( w zakresie wykonania dokumentacji projektowej termin mo¿e ulec przesuniêciu w przypadku niezale¿nych od
Wykonawcy i nie wynik³ych z jego winy (tj. np. nie wynikaj±cych z opó¼nienia w przekazaniu, zg³oszeniu do odpowiednich
organów) przed³u¿aj±cych siê terminów uzgodnieñ, wydawania ekspertyz decyzji.
Wykonawca musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ze d³u¿szy ni¿ standardowy termin oczekiwania nie wynika z jego winy.
§19.
Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê przedstawicieli stron, podmiotów bior±cych udzia³ w zamówieniu – w przypadku
niemo¿no¶ci pe³nienia przez nich powierzonych funkcji, realizacji zamówienia (np. zdarzenia losowe, zmiana pracy,
rezygnacja i.t.p.) np. kierownika budowy, kierownika robót, inspektora nadzoru inwestorskiego. Zmiana jest mo¿liwa
wy³±cznie wtedy, gdy kwalifikacje i do¶wiadczenie wskazanych osób bêd± spe³niaæ warunki okre¶lone w SWZ.
Zamawiaj±cy dopuszcza:
1) zmianê podwykonawcy (zmiana niewymagaj±ca sporz±dzania aneksu),
2) rezygnacjê z udzia³u podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia.
3) mo¿liwo¶æ zmiany zakresu /robót/ prac jakie Wykonawca wskaza³ w ofercie do wykonania przy pomocy Podwykonawców
(zmniejszenie, zwiêkszenie), je¿eli w odniesieniu do danej czê¶ci nie zosta³a wy³±czona dopuszczalno¶æ podwykonawstwa
(nie dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w
postêpowaniu)
Strony ponadto dopuszczaj±:
1) zmiany zapisów umowy wynikaj±ce z wyst±pienia oczywistych omy³ek pisarskich i rachunkowych w tre¶ci umowy.
2) zmiany adresu, lub oznaczenia Stron Umowy, przedstawicieli - wynikaj±cych ze zmiany stanu faktycznego lub prawnego,
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na przebudowie pomieszczeñ przyziemia budynków B, B1 i C w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja, przebudowa i doposa¿enie SOR (...)".
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modu³owej dla budowy Centrum Aktywno¶ci na os. Jagielloñskim w Krakowie
- Przebudowa stacji uzdatniania wody w Radomierowicach
- Odbudowa ziemnego stawu o powierzchni 2880 m2 w miejscowo¶ci Szczytniki Czerniejewskie, gm. Czerniejewo
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.