Ogłoszenie z dnia 2024-07-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00382171/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-06-25
- 2024/BZP 00391509/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa artykułów spożywczych i jaj kurzych dla potrzeb kuchni szpitalnej - z podziałem na zadania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: SPECJALISTYCZNY PSYCHIATRYCZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ IM.PROF.ANTONIEGO KĘPIŃSKIEGO W JAROSŁAWIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000296638
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 18
1.5.2.) Miejscowość: Jarosław
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-500
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@spzozjaroslaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spzozjaroslaw.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://portal.smartpzp.pl/pcmrzeszow/public/lista_przetargow1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa artykułów spożywczych i jaj kurzych dla potrzeb kuchni szpitalnej - z podziałem na zadania2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-30bb6d61-32df-11ef-acf6-4e696a6d8c25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00409598
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00025966/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Dostawa artykułów spożywczych i jaj kurzych dla potrzeb kuchni szpitalnej - z podziałem na zadania
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00382171
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP-3502/45/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 458140,59 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
L.p. PRODUKTY Wymagana wielkość opakowania1. Budyń śmietankowy 64g 64 -100g
2. Budyń śmietankowy, waniliowy, czekoladowy 1000g
3. Ciastka zbożowe 50g
4. Ciastka zbożowe owsiane z owocami 30g
5. Chili pieprz cayenne 1000g
6. Chrupki kukurydziane smakowe 15g
7. Chrupki kukurydziane kręcone 25g
8. Chrzan tarty 180-260 g.
9. Cukier paczkowany Max. 1kg
10. Cukier puder 500g
11. Cukier waniliowy 32g 32g
12. Cynamon 20 g 20g
13. Curry 20g 20g
14. Czosnek granulowany 1000g 1000g
15. Dżem N/S wiśniowy, truskawkowy, brzoskwiniowy jednorazowy 25g
16. Dżem N/S wiśniowy , truskawkowy 280g 280g
17. Fasola "Jaś" 500g
18. fasolka konserwowa 400g (czerwona, biała) 400g
19. Gałka muszkatołowa 10g 10g
20. Groch żółty łuskany połówka 500g 500g
21. Groszek konserwowy 400g 400g
22. Herbata ekspresowa "MINUTKA"
op.140g lub równoważna 140g
23. Herbata liściasta Madras 100g lub równoważny 100g
24. Herbatniki petitki 50g
25. Imbir mielony 15g 15g
26. Kakao 200g 200g
27. Kasza gryczana 1000g 1000g
28. Kasza jaglana 500g 500g
29. Kasza jęczmienna średnia 1000g
30. Kasza manna 1000g
31. Kasza pęczak 1000g
32. Kawa zbożowa 500g 500g
33. Keczup łagodny 480g bez dodatku substancji konserwujących 450g
34. Kisiel 1000g 1000g
35. Kminek 1000g 1000g
36. Koncentrat pomid.30% op. 360g 360g
37. Koncentrat pomid.30% op. 4550g 4550g
38. Koper suszony nać 20g 20g
39. Kukurydza konserwowa 400g 400g
40. Kurkuma 1000g 1000g
41. Kwasek cytrynowy 20g 20g
42. Liść laurowy 1000g 1000g
43. Majeranek 1000g 1000g
44. Majonez 0.85 L 0,85l
45. Majonez 5 L 5 l.
46. Makaron(rurki, świderki, spaghetti, risoni, muszelki, nitka) Max. 1kg.
47. Makaron razowy Max 1kg
48. Marmolada wieloowocowa 950g 950g
49. Mąka pszenna typ 450 paczkowana 1000g Max. 1kg.
50. Mąka pszenna typ 550 paczkowana 1000g Max. 1kg.
51. Mąka ziemniaczana Max. 1kg.
52. Mąka żytnia razowa (żurek) Max. 1kg.
53. Miód wielokwiatowy 25g. 25g.
54. Musztarda Delikatesowa 900g 900g.
55. Musztarda Delikatesowa 210g 210g.
56. Ocet 500 l 0,5l.
57. Olej (rzepakowy, uniwersalny) 1 L 1l.
58. Olej (rzepakowy, uniwersalny) 5 L 5l.
59. Papryka mielona słodka 1000g 1000g.
60. Pasztet drobiowy 160g 160g.
61. Pieprz naturalny czarny mielony 1000g.
62. Pieprz ziołowy 1000g.
63. Pietruszka suszona nać 20g 20g
64. Płatki jęczmienne 500g 500g
65. Płatki owsiane górskie 500g 500g.
66. Powidło śliwkowe 290g 290g
67. Przyprawa w płynie "Winiary" 1 kg lub równoważny 1kg.
68. Rodzynki 100g 100g
69. Ryż Max. 1kg.
70. Soczewica czerwona 350g 350g.
71. Sok owocowy b/c (plastik) 0,30l
72. sok 0,33 l ( wielowarzywny, pomidorowy) 0,33l.
73. Wafle ryżowe 110g
74. Sól Max 1kg
75. Śliwki suszone 200g ( bez pestek ) 200g.
76. Vegeta bez glutaminianu (np. Vegeta Natur lub równoważny) 1000g.
77. Ziele angielskie opakowanie 1000g 1000g.
78. Zioła prowansalskie 1000g 1000g.
4.5.3.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15600000-4 - Produkty przemiału ziarna, skrobi i produktów skrobiowych
15830000-5 - Cukier i produkty pokrewne
15871000-4 - Ocet; sosy; mieszanki przypraw; mąka i mączka z gorczycy; gotowa musztarda
4.5.5.) Wartość części: 341140,59 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Jaja kurze świeże konsumpcyjne klasy ,,L” (63-73g) 1.Dostarczany towar winien być świeży i posiadać ważną datę do spożycia;2. Każdy produkt ma być oznakowany czytelnym weterynaryjnym numerem identyfikacji zakładu;
3. Wartości smakowe i organoleptyczne powinny odpowiadać pierwszemu gatunkowi wyrobu;
4.5.3.) Główny kod CPV: 03142500-3 - Jaja
4.5.5.) Wartość części: 117000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 PZP Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Natomiast na gruncie przepisu z art. 457 ust. 1 pkt 1 PZP umowa podlega unieważnieniu m.in. w sytuacji, gdy Zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia.
Dodatkowo, przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty (art. 99 ust. 1 PZP) i nie można go opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, szczególnie przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów (art. 99 ust. 4 PZP).
W niniejszym postępowaniu przedmiot zamówienia został opisany w sposób nieprawidłowy. Zgodnie z SWZ (rozdział IV pkt 5): „Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, podane nazwy handlowe i wielkość opakowania w Opisie przedmiotu zamówienia są przykładowe. Wykonawca może zaproponować produkt o innej nazwie pod warunkiem, że posiadać on będzie nie gorsze parametry oraz właściwości, co produkty podane przykładowo, tzn. spełniają ten sam poziom technologiczny, wydajnościowy, smakowy i jakościowy. W Formularzu Cenowym należy podać nazwę handlową, producenta, wagę lub objętość oraz podać proponowaną ilość opakowań.” Z kolei w załączniku nr 3 do SWZ – Opisie przedmiotu zamówienia znalazło się postanowienie, zgodnie z którym „Podane w tabeli wymagane wielkości opakowania mogą ulec zmianie wyłącznie za zgodą Zamawiającego. Zaproponowanie produktu o innej niż podane w tabeli wielkości opakowania i składzie skutkować będzie odrzuceniem oferty”.
Dopuszczenie możliwości składania ofert równoważnych z zastrzeżeniem, że każdorazowo wykonawca musi uzyskać zgodę Zamawiającego pod rygorem odrzucenia oferty stanowi przejaw naruszenia zasady uczciwej konkurencji, o której mowa w art. 16 pkt 1 PZP, a tym samym naruszenia ustawy PZP, a konkretnie jej art. 99 ust. 1 i 4. Jak wskazała KIO w wyroku z dnia 24 lipca 2023 r. (KIO 1959/23), istota art. 99 ust. 1 PZP sprowadza się do określenia przez Zamawiającego swoich wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia tak szczegółowo i tak dokładnie, aby każdy wykonawca był w stanie zidentyfikować, czego Zamawiający oczekuje. Z kolei opis niepełny i niewystarczający, tj. naruszający dyspozycję art. 99 ust. 1 PZP, to taki, który jest dla potencjalnych wykonawców niejasny, a w konsekwencji nieuwzględniający wszystkich okoliczności mających wpływ na sporządzenie ważnej oferty. Nie ulega wątpliwości, że na gruncie niniejszego postępowania opis przedmiotu zamówienia nie został sporządzony w sposób umożliwiający wykonawcom zidentyfikowanie rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, bowiem potrzeby te zostały przedmiotem każdorazowej, indywidualnej decyzji Zamawiającego. Tak skonstruowana zasada postępowania może z kolei prowadzić do faworyzowania niektórych wykonawców lub produktów, a jak zwróciła uwagę KIO w wyroku z dnia 11 lipca 2023 r. (KIO 1797/23), zgodnie z art. 99 ust. 4 PZP zakazana jest już sama możliwość utrudnienia uczciwej konkurencji, a nie tylko jej rzeczywiste utrudnienie.
[...]
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 PZP Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Natomiast na gruncie przepisu z art. 457 ust. 1 pkt 1 PZP umowa podlega unieważnieniu m.in. w sytuacji, gdy Zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia.
Dodatkowo, przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty (art. 99 ust. 1 PZP) i nie można go opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, szczególnie przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów (art. 99 ust. 4 PZP).
W niniejszym postępowaniu przedmiot zamówienia został opisany w sposób nieprawidłowy. Zgodnie z SWZ (rozdział IV pkt 5): „Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, podane nazwy handlowe i wielkość opakowania w Opisie przedmiotu zamówienia są przykładowe. Wykonawca może zaproponować produkt o innej nazwie pod warunkiem, że posiadać on będzie nie gorsze parametry oraz właściwości, co produkty podane przykładowo, tzn. spełniają ten sam poziom technologiczny, wydajnościowy, smakowy i jakościowy. W Formularzu Cenowym należy podać nazwę handlową, producenta, wagę lub objętość oraz podać proponowaną ilość opakowań.” Z kolei w załączniku nr 3 do SWZ – Opisie przedmiotu zamówienia znalazło się postanowienie, zgodnie z którym „Podane w tabeli wymagane wielkości opakowania mogą ulec zmianie wyłącznie za zgodą Zamawiającego. Zaproponowanie produktu o innej niż podane w tabeli wielkości opakowania i składzie skutkować będzie odrzuceniem oferty”.
Dopuszczenie możliwości składania ofert równoważnych z zastrzeżeniem, że każdorazowo wykonawca musi uzyskać zgodę Zamawiającego pod rygorem odrzucenia oferty stanowi przejaw naruszenia zasady uczciwej konkurencji, o której mowa w art. 16 pkt 1 PZP, a tym samym naruszenia ustawy PZP, a konkretnie jej art. 99 ust. 1 i 4. Jak wskazała KIO w wyroku z dnia 24 lipca 2023 r. (KIO 1959/23), istota art. 99 ust. 1 PZP sprowadza się do określenia przez Zamawiającego swoich wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia tak szczegółowo i tak dokładnie, aby każdy wykonawca był w stanie zidentyfikować, czego Zamawiający oczekuje. Z kolei opis niepełny i niewystarczający, tj. naruszający dyspozycję art. 99 ust. 1 PZP, to taki, który jest dla potencjalnych wykonawców niejasny, a w konsekwencji nieuwzględniający wszystkich okoliczności mających wpływ na sporządzenie ważnej oferty. Nie ulega wątpliwości, że na gruncie niniejszego postępowania opis przedmiotu zamówienia nie został sporządzony w sposób umożliwiający wykonawcom zidentyfikowanie rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, bowiem potrzeby te zostały przedmiotem każdorazowej, indywidualnej decyzji Zamawiającego. Tak skonstruowana zasada postępowania może z kolei prowadzić do faworyzowania niektórych wykonawców lub produktów, a jak zwróciła uwagę KIO w wyroku z dnia 11 lipca 2023 r. (KIO 1797/23), zgodnie z art. 99 ust. 4 PZP zakazana jest już sama możliwość utrudnienia uczciwej konkurencji, a nie tylko jej rzeczywiste utrudnienie.
[...]
INNE PRZETARGI Z JAROSŁAWIA
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na remont Budynku nr 2 w zakresie parteru i II piętra wraz ze zmianą sposobu użytkowania
- Opracowanie dokumentacji na budowę drogi pieszo-rowerowej od granicy Jarosławia w kierunku Radymna
- Dostawa Artykułów Spożywczych Dla Domu Pomocy Społecznej w Jarosławiu od 01.01.2025 do 30.06.2025r.
- Utrzymanie czystości w budynkach i na posesji Sądu Rejonowego w Jarosławiu
- Zakup i montaż dwóch transformatorów" w lokalizacji Centrum Opieki Medycznej w Jarosławiu budynek stacji trafo i rozdzielni NN ul 3 Maja 70, 37-500 Jarosław
- Modernizacja drogi gminnej nr 111521 w m. Munina od km 0+000 do km 1+509 oraz przebudowa drogi gminnej nr 111507 w miejscowości Pełkinie klasy "D" od km 2+930 do km 3+340
więcej: przetargi w Jarosławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Samorządowego w Celestynowie
- Dostawa produktów żywnościowych dla Miejskiego Przedszkola nr 17 w Piekarach Śląskich
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych dla Szkoły Podstawowej nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim w 2025 roku
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Starej Wsi
- Dostawa artykułów spożywczych różnych na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Kontkiewicza 2 na rok 2025
- Dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 5 w Pułtusku w podziale na 8 części
więcej: Jaja »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.