Ogłoszenie z dnia 2024-07-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00345162/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-05-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce i Stróże Wielkie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SANOK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440749
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 23
1.5.2.) Miejscowość: Sanok
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-500
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 134656551
1.5.8.) Numer faksu: 134656553
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.kaczak@gminasanok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gmina.sanok.com.pl/bip
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9334551.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce i Stróże Wielkie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1099dd44-1d9b-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00411335
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00085413/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce i Stróże Wielkie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00345162
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GKI.271.9.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 2566322,07 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce i Stróże Wielkie”.
2. Opis inwestycji ujęty we wniosku o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych:
Zakres rzeczowy obejmuje przebudowę dróg gminnych w miejscowościach: Bykowce i Stróże Wielkie, na terenie których funkcjonowało Państwowe Gospodarstwo Rolne. W miejscowości Bykowce przebudową zostaną objęte ulice: Ogrodowa, Różana, Zielona, Wiśniowa, Piaskowa, Polanki. W miejscowości Stróże Wielkie będą to drogi: Sanok-Stróże Wielkie oraz droga przebiegająca obok bloków PGR. Inwestycje zostały zainicjowane przez rady sołeckie wsi Bykowce oraz Stróże, które do Gminy Sanok złożyły wnioski o uwzględnienie przebudowy infrastruktury drogowej, jako istotnej nie tylko dla mieszkańców, ale również dla podmiotów gospodarczych zlokalizowanych na terenie obydwu sołectw. Realizacja projektu znacząco poprawi jakość życia mieszkańców obydwu wsi. Funkcjonujące wiele lat gospodarstwo rolne doprowadziło do znaczącej degradacji infrastruktury wsi, w szczególności dróg i przestrzeni użytkowej. Dzięki realizacji projektu poprawi się przepustowość komunikacyjna i drożności sieci drogowej, poprzez redukcję zanieczyszczenia powietrza poprawi się jakość środowiska naturalnego, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego. Miejscowości zyskają na atrakcyjności osiedleńczej i inwestycyjnej, a także znacznej poprawie ulegną warunki zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Realizacja projektu wpłynie na poprawę jakości powietrza i zmniejszenie niskiej emisji. Projekt uwzględnia zasady uniwersalnego projektowania zapewniając wygodne użytkowanie bez wysiłku dla największej ilości osób bez konieczności adaptacji. Realizacja projektu poprawi mobilność mieszkańców oraz poprzez obniżenie krawędzi jezdni i jej poszerzenie zniweluje bariery architektoniczne, umożliwiając osobom niepełnosprawnym wygodniejsze poruszanie na wózkach inwalidzkich. W efekcie projekt ułatwi wykonywanie codziennych czynności życiowych zapewniając maksymalną równość i dostępność. Projekt bezpośrednio oddziałuje na populację 1 000 osób (mieszkańcy: Bykowiec i Stróży Wielkich), co stanowi ok. 6,00 % ogółu mieszkańców Gminy Sanok. Podsumowując, realizacja projektu ma bardzo pozytywny wpływ na mieszkańców obydwu sołectw.
3. Zakres robót obejmuje między innymi:
- przebudowę dróg gminnych: „ul. Ogrodowa”, „ul. Różana”, „ul. Zielona”, „ul. Wiśniowa”, „ul. Piaskowa”, „ul. Polanki”, (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, elementy ulic, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe);
- przebudowę drogi gminnej Sanok-Stróże Wielkie położonej na dz. nr ew. 850/2, 890, 7/39, 7/41, 7/43, 34, 35/4, 36, 37/6, 38/1, 38/4, 7/4, wraz z odnogą położoną na dz. nr ew. 7/2 oraz 7/5 (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją asfaltową oraz grysem kamiennym podbudowy tłuczniowej (km 0+800 -:- 0+900), montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe).
- kompleksową obsługę geodezyjną na etapie realizacji umowy i po jej wykonaniu, w szczególności wytyczenie geodezyjne i urządzeń do wbudowania.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w przedmiarach robót stanowiących załączniku Nr 1 do SWZ.
W związku z tym, że wynagrodzenie będzie miało charakter kosztorysowy przedmiary robót załączone do SWZ są wiążące. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kosztorysu ofertowego (kosztorysów ofertowych) w oparciu o otrzymane od Zamawiającego przedmiary robót, przy zastosowaniu przyjętej przez siebie bazy cenowej do kosztorysowania i po doliczeniu podatku VAT. Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) musi (muszą) być zgodny (zgodne) z przedmiarami robót i powinien (powinny) zawierać podstawę wyceny robót, opis robót zgodny z opisem ujętym w przedmiarze robót, obmiar zastosowany w przedmiarze robót oraz zryczałtowaną cenę jednostkową netto dla każdej pozycji przedmiaru (przedmiarów). Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) należy sporządzić zgodnie z pkt 13.4 SWZ.
5. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w przedmiarach robót odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując przedmiary robót powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w przedmiarach robót towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w przedmiarach robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w przedmiarach robót. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w przedmiarach robót etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w przedmiarach robót wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z przedmiarami robót.
6. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych- Edycja szósta – PGR. Wstępna Promesa NR Edycja6PGR/2023/4231/PolskiLad.
7. Regulamin Naboru wniosków o dofinansowanie „Edycja szósta– PGR" w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwała nr 205/2022 Rady Ministrów z dnia 13 października 2022 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych dostępne są na stronie internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-szosta-pgr/#c28154
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2739556,86 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3398146,71 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2739556,86 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6871659018
7.3.3) Ulica: Al. Wojska Polskiego
7.3.4) Miejscowość: Sanok
7.3.5) Kod pocztowy: 38-500
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT DROGOWYCH I MOSTOWYCH SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT DROGOWYCH I MOSTOWYCH SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-07-11
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2739556,86 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z SANOKA
- Dostawa produktu leczniczego - Remdesivir dla SPZOZ w Sanoku
- Wykonanie usługi dezynfekcji i doczyszczenia (po zamknięciu basenu) w Centrum Rehabilitacji i Sportu w Sanoku - basen wewnętrzny
- Ulucz - koncepcja i wykonanie systemu pożarowego, antywłamaniowego oraz monitoringu wizyjnego z przyłączem elektrycznym
- Dostawa chemii basenowej dla Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sanoku 2025 r.
- Sprzątanie wnętrz budynku Sądu Rejonowego w Sanoku
- Remont sanitariatu M na 3 piętrze w budynku Starostwa Powiatowego w Sanoku ul. Rynek 1
więcej: przetargi w Sanoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- REMONT CZĄSTKOWY DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY SUSZEC - 2025 R.
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Remont łazienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.