eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BarlinekOdtworzenie walorów historycznych średniowiecznych murów obronnych w Barlinku



Ogłoszenie z dnia 2024-07-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Odtworzenie walorów historycznych średniowiecznych murów obronnych w Barlinku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BARLINEK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210967047

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Niepodległości 20

1.5.2.) Miejscowość: Barlinek

1.5.3.) Kod pocztowy: 74-320

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umig@barlinek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.barlinek.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/barlinek

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odtworzenie walorów historycznych średniowiecznych murów obronnych w Barlinku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b6b34e3f-3465-11ef-acf6-4e696a6d8c25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00414173

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00386330

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RID.V.271.6.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na konserwacji fragmentu zabytkowych murów obronnych w Barlinku. Zakres inwestycji obejmuje działki o numerach ewidencyjnych 128/7, 129/6, 114/21 obręb Barlinek 2.
Przedmiotowy odcinek ma ok. 30 metrów długości. Prace konserwatorskie muszą przede wszystkim polegać na przemurowaniach zniszczonych, wypaczonych powierzchni muru, intensywnym wzmocnieniu osłabionych partii muru oraz wypełnieniu wszelkich szczelin i pustek oraz skutecznej dezynfekcji mikrobiologicznej. Drugorzędne prace powinny dotyczyć oczyszczenia wszystkich partii muru, rekonstrukcji brakujących partii oraz kompleksowym zabezpieczeniu przeciwwilgociowym. Projekt budowlany obejmuje m.in.:
1) usunięcie zieleni z powierzchni murów ręczne lub mechaniczne,
2) wzmocnienie cegły wokół dużych ubytków oraz w okolicy uszkodzeń,
3) dezynfekcję cegły i kamienia,
4) rozebranie całej wtórnej korony murów na trzy do pięciu warstw cegieł, wymurowanie ponownie na zaprawie zachowującej szybki transport wody, wymianę pokruszonych cegieł, zabezpieczenie spadków na korownie murów zgodnie z programem prac konserwatorskich,
5) przemurowanie silnie zniszczonych partii murów na dużych powierzchniach,
6) oczyszczenie całości muru,
7) oczyszczanie chemiczne parą wodną miejsc nie nadających się do piaskowania,
8) odsolenie muru w partiach widocznych wybieleń,
9) przemurowanie pęknięć lub zszycie,
10) uzupełnienie wszystkich drobnych ubytków w cegłach,
11) uzupełnienie braków po cegłach,
12) wymianę wszystkich fug cementowych,
13) wypełnienie szerokich szczelin i spękań w murze,
14) scalenie kolorystyczne cegieł współczesnych z cegłami gotyckimi,
15) usunięcie elementów metalowych bez funkcji nie będących elementami zabytkowymi,
16) wykucie całej spoiny cementowej z pomiędzy bloków granitowych,
17) oczyszczenie kamienia w miejscach zaatakowanych przez glony,
18) oczyszczenie całości kamienia przez piaskowanie jednorazowo drobnoziarnistym piaskiem szklarskim,
19) usunięcie wszystkich „smarówek” cementowych z kamienia,
20) uzupełnienie ubytków w elementach granitowych głazami granitowymi polnymi,
21) wypełnienie rozwarstwień muru i szczelin pomiędzy blokami granitu hydrauliczną zaprawą iniekcyjną,
22) wzmocnienie fundamentów opaską żelbetową 80 x 40 cm posadowioną na mikropalach z uwagi na ich bardzo płytkie posadowienie.
3.2 Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowią załączniki do SWZ:
1) Projekt remontu i konserwacji zabytkowych murów w Barlinku, sierpień 2020 r. – załącznik do pozwolenia na budowę nr 92/2021 z dn. 19.03.2021 r. - załącznik nr 10 do SWZ,
2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik nr 11 do SWZ,
3) Program prac konserwatorskich - załącznik nr 12 do SWZ;
4) Opinia geotechniczna o warunkach posadowienia obiektów budowlanych – załącznik do pozwolenia na budowę nr 92/2021 z dn. 19.03.2021 r. - załącznik nr 13 do SWZ;
5) Decyzja nr 963/2024 ZWKZ w Szczecinie z dn. 20.06.2024 r. – załącznik nr 14 do SWZ.

W stosunku do Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia określonego powyżej Zamawiający dokonuje następujących uszczegółowień:
1) Wykonawca ma zapewnić stałe przejście schodami prowadzącymi do centrum miasta, znajdujących się w sąsiedztwie przedmiotowego fragmentu murów miejskich;
2) Zamawiający informuje, że przedmiotowa inwestycja nie posiada bezpośredniego dostępu do drogi publicznej. Wykonawca musi wziąć to pod uwagę przy planowaniu technologii i sprzętu jakim będzie wykonywać roboty budowlane;
3) w przypadku naruszenia terenu przylegającego do terenu budowy należy odtworzyć/przywrócić go do stanu sprzed inwestycji;
4) Zamawiający informuje, że w ramach umowy Wykonawca ma usunąć również rosnące w bezpośrednim sąsiedztwie (od strony skarpy) zakrzaczenia. Pas usunięcia zieleni wyznacza się na 3 metry od krawędzi muru na całym jego odcinku;
5) Wykonawca musi zapewnić kierowanie robotami budowlanymi przez osobę posiadającą kwalifikacje, o których mowa w art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
6) Wykonawca musi zapewnić kierowanie pracami konserwatorskimi przez osobę posiadającą kwalifikacje, w zakresie konserwacji elementów i detali architektonicznych, o których mowa w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
7) Wykonawca musi uzyskać pozwolenie konserwatorskie na badania archeologiczne przy realizacji przedmiotowej inwestycji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu nr 2024/BZP 00386330/01 z dnia 27 czerwca 2024 r. w wyznaczonym terminie wpłynęła jedna oferta - Dominik Podgórski neokamien, Strachocin 1c, 73-110 Stargard na kwotę 780 000,000 zł.
Zamawiający zgodnie z postanowieniem art. 222 ust. 4 PZP w dniu 12 lipca 2024 r. udostępnił na stronie prowadzonego postępowania informację, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 355 000,00 zł brutto.
Oferta opiewa na kwotę znacznie wyższą niż kwota jaką Zamawiający postanowił przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia dlatego unieważniono postępowanie.
Powyższe wyczerpuje przesłanki art. 255 pkt 3) PZP, gdyż cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 780000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 780000,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.