eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Micha³owice¦wiadczenie us³ug cateringowych na potrzeby Przedszkola Publicznego w Micha³owicach w okresie od dnia 02.09.2024 r. do dnia 30.06.2025 r. oraz od dnia 01.08.2025 r. do dnia 29.08.2025 r.



Og³oszenie z dnia 2024-07-17


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug cateringowych na potrzeby Przedszkola Publicznego w Micha³owicach w okresie od dnia 02.09.2024 r. do dnia 30.06.2025 r. oraz od dnia 01.08.2025 r. do dnia 29.08.2025 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: PRZEDSZKOLE PUBLICZNE W MICHA£OWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 522590598

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Jana Paw³a II 119

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Micha³owice

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-091

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 12 395 73 18

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@przedszkolewmichalowicach.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.przedszkolewmichalowicach.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug cateringowych na potrzeby Przedszkola Publicznego w Micha³owicach w okresie od dnia 02.09.2024 r. do dnia 30.06.2025 r. oraz od dnia 01.08.2025 r. do dnia 29.08.2025 r.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-f2aabe9d-0120-4175-be5b-5f11dc867951

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00417704

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00370648/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.1 ¦wiadczenie us³ug cateringowych na potrzeby Przedszkola Publicznego w Micha³owicach w okresie od 01.09.2024 r. do dnia 30.06.2025 r. oraz w okresie od dnia 01.08.2025 r. do dnia 31.08.2025 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f2aabe9d-0120-4175-be5b-5f11dc867951

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej Zamawiaj±cego pod adresem e-mail: sekretariat@przedszkolewmichalowicach.pl z zastrze¿eniem ¿e z³o¿enie (wycofanie) oferty nastêpuje wy³±cznie przy u¿yciu Platformy.
2. Komunikacja w postêpowaniu, (z wy³±czeniem sk³adania ofert) odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz za pomoc± poczty elektronicznej e-mail: sekretariat@przedszkolewmichalowicach.pl (nie dotyczy sk³adania/wycofania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
2. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Przedszkola Publicznego w Micha³owicach, z siedzib± w Micha³owicach, przy ulicy Jana Paw³a II 119, 32-091 Micha³owice, z którym mo¿na skontaktowaæ siê telefonicznie, pod numerem telefonu 12-395-73-18 lub za po¶rednictwem wiadomo¶ci e-mail, skierowanej na adres: sekretariat@przedszkolewmichalowicach.pl;
2) Osob± do kontaktu w sprawach dotycz±cych ochrony danych osobowych jest inspektor ochrony danych osobowych, Pani Kamila Kêdzierska, z którym mo¿na kontaktowaæ siê e – mail: iod@michalowice.malopolska.pl*;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak postêpowania: PP.26.1.2024, nazwa postêpowania: „¦wiadczenie us³ug cateringowych na potrzeby Przedszkola Publicznego w Micha³owicach w okresie od dnia 02.09.2024 r. do dnia 30.06.2025 r. oraz od dnia 01.08.2025 r. do dnia 29.08.2025 r.”, prowadzonym w trybie podstawowym art. 275 pkt 1;
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) Posiada Pani/Pan:
a) Na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) Na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
c) Na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
d) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
* Wyja¶nienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, je¿eli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzaj±cego istnieje obowi±zek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku Postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
*** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) Nie przys³uguje Pani/Panu:
a) W zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) Prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PP.26.1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie us³ugi pn. „¦wiadczenie us³ug cateringowych na potrzeby Przedszkola Publicznego w Micha³owicach w okresie od dnia 02.09.2024 r. do dnia 30.06.2025 r. oraz od dnia 01.08.2025 r. do dnia 29.08.2025 r.”.
2. Us³uga cateringu - przygotowanie i dostawa wy¿ywienia bêdzie realizowana dla maksymalnie 200 dzieci w wieku przedszkolnym, które bêd± uczêszczaæ do: 8 oddzia³ów przedszkolnych (3-6 lat) – maksymalnie 200 dzieci: w okresie od dnia 02.09.2024 r. do dnia 30.06.2025 r. oraz od dnia 01.08.2025 r. do dnia 29.08.2025 r.”
3. Liczba dzieci korzystaj±cych z posi³ków wskazana w ust. 2 mo¿e ulec zmianie.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie:
Czterech posi³ków dziennie, tj. ¶niadanie, drugie ¶niadanie, obiad dwudaniowy (zupa + drugie danie) i podwieczorek dla grupy maksymalnie 200 dzieci (ilo¶æ dzieci mo¿e ulec zmianie) w okresie od dnia 02.09.2024 r. do dnia 30.06.2025 r. oraz od dnia 01.08.2025 r. do dnia 29.08.2025 r.” dla dzieci uczêszczaj±cych do Przedszkola Publicznego w Micha³owicach. Zamawiaj±cy zastrzega prawo wyboru posi³ku, z którego skorzysta dziecko danego dnia, za które bêdzie ponoszona op³ata.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 55321000-6 - Us³ugi przygotowywania posi³ków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

55524000-9 - Us³ugi dostarczania posi³ków do szkó³

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-08-29

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wed³ug kryteriów zawartych w SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. Warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone przez Zamawiaj±cego spo¶ród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:
1) Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej:
Warunek zostanie uznany za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada aktualne uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci objêtej przedmiotem zamówienia tzn., je¿eli uzyska³ decyzjê Pañstwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego, zatwierdzaj±c± lub warunkowo zatwierdzaj±c± zak³ad wprowadzaj±cy do obrotu lub produkuj±cy ¿ywno¶æ, o którym mowa w art. 61-67 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeñstwie ¿ywno¶ci i ¿ywienia (tj. posiada aktualny wpis do rejestru zak³adów podlegaj±cych urzêdowej kontroli Pañstwowej Inspekcji Sanitarnej).
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
4) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
a) Zdolno¶æ techniczna:
Warunek zostanie uznany za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje sprzêtem niezbêdnym do prawid³owego wykonania przedmiotu zamówienia, czyli minimum:
- Sze¶cioma (6) termosami do przewozu ¿ywno¶ci o minimalnej pojemno¶ci 5 litrów;
- Samochodem odpowiadaj±cym wymaganiom sanitarno-higienicznym zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotycz±cymi ¿ywno¶ci i ¿ywienia okre¶lonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeñstwie ¿ywno¶ci i ¿ywienia (t.j. Dz. U. 2023 poz. 1448).
b) Do¶wiadczenie:
Warunek zostanie uznany za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, zrealizowa³ co najmniej dwa zamówienia o warto¶ci pojedynczego zamówienia nie ni¿szej ni¿ 200 000,00 z³ (dwie¶cie tysiêcy 00/100 z³) brutto polegaj±ce na przygotowaniu i dostawie wy¿ywienia dla dzieci lub m³odzie¿y szkolnej.
Okresy wyra¿one w latach, o których mowa powy¿ej, liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert w postêpowaniu.
c) Kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia:
Warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej jedn± osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê dietetyka. Dietetyk musi posiadaæ wykszta³cenie wy¿sze co najmniej studiów zawodowych (licencjackich) na kierunku dietetyka lub inne równowa¿ne uprawnienia umo¿liwiaj±ce pe³nienie tej funkcji na przedmiotowym zamówieniu, np. technologia ¿ywno¶ci i ¿ywienie cz³owieka (specjalno¶æ ¿ywienie cz³owieka) oraz zdrowie publiczne (specjalno¶æ dietetyka).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przes³anek) wykluczenia z postêpowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do z³o¿enia, w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):
1) Aktualnego wpisu do rejestru zak³adów podlegaj±cych urzêdowej kontroli Pañstwowej Inspekcji Sanitarnej, o którym mowa w art. 61-67 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeñstwie ¿ywno¶ci i ¿ywienia (t.j. Dz. U. 2023 poz. 1448;
2) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik Nr 5 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie w zakresie
ust. 1 sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 3) niniejszego rozdzia³u, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce ich z³o¿eniem.
3. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 3) niniejszego rozdzia³u, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. Termin, o którym mowa w ust. 2 stosuje siê odpowiednio.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w Rozdziale VII niniejszej SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):
1) wykazu us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy – wzór wykazu stanowi za³±cznik Nr 6 do SWZ.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór wykazu stanowi za³±cznik Nr 7 do SWZ.
3) Wykazu narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami - wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Do oferty nale¿y do³±czyæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty (sk³adane wraz z ofert± przez wszystkich Wykonawców je¿eli dotycz±):
1) o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – za³. Nr 2 do SWZ. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a nastêpnie zaszyfrowaæ wraz z plikami stanowi±cymi ofertê,
2) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby, je¿eli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu – za³±cznik Nr 2A do SWZ. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, a nastêpnie zaszyfrowaæ wraz z plikami stanowi±cymi ofertê,
3) Pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegaj±cego/cych siê o udzielenie zamówienia publicznego.
Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z pe³nomocnictwem w postaci papierowej, mo¿e dokonaæ mocodawca (osoba/osoby wystawiaj±ce pe³nomocnictwo) lub notariusz.
4) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego Wykonawcy zasoby – za³±cznik Nr 3 do SWZ, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolno¶ci innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy).
Zobowi±zanie lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje siê w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowi±zanie (inny podmiotowy ¶rodek dowodowy) zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
5) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie – za³±cznik Nr 4 do SWZ, z którego wynika, które us³ugi lub dostawy wykonaj± poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo – zgodnie z ust. 18 pkt 3) rozdzia³u XVII SWZ – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
Uwaga: Pe³nomocnictwo, o którym mowa powy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z Wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp [ust. 18 pkt 1) rozdzia³u XVII SWZ], sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia – ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powy¿sze oznacza, i¿:
1) O¶wiadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
2) O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u sk³ada podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udzia³u w postêpowaniu potwierdza jego spe³nianie; dopuszcza siê o¶wiadczenie z³o¿one ³±cznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie sk³adaj±ce ofertê lub przez pe³nomocnika wystêpuj±cego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Podmiotowe ¶rodki dowodowe potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania, o których mowa w ust. 1 rozdzia³u VIII (za³±cznik Nr 5 do SWZ), sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie we w³asnym imieniu.
7. W przypadku Wykonawców dzia³aj±cych w formie spó³ki cywilnej:
1) o¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 5 sk³adane jest przez ka¿dego wspólnika spó³ki cywilnej oddzielnie we w³asnym imieniu (osoby prowadz±cej dzia³alno¶æ gospodarcz± pod nazw± okre¶lon± w centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej - „Firma przedsiêbiorcy”),
2) podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w ust. 1 rozdzia³u VIII sk³adane s± przez ka¿dego wspólnika spó³ki cywilnej oddzielnie we w³asnym imieniu (osoby prowadz±cej dzia³alno¶æ gospodarcz± pod nazw± okre¶lon± w centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej - „Firma przedsiêbiorcy”).
8. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie zgodnie z ust. 18 pkt 5) rozdzia³u XVII SWZ (za³±cznik Nr 4 do SWZ), z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego ponosz± solidarnie odpowiedzialno¶æ prawn± za realizacjê zamówienia. Problematykê zobowi±zañ solidarnych w zakresie nieuregulowanym przez umowê reguluj± przepisy kodeksu cywilnego.
10. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy (PPU) w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci tej umowy, zawiera za³±cznik Nr 9 do SWZ.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi § 7 Projektowanych postanowieñ umowy - za³±cznik Nr 9 do SWZ.
3. Zmiana umowy mo¿e tak¿e nast±piæ w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.

1. Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce mo¿liwo¶ci i okoliczno¶ci dokonania zmian postanowieñ umowy:
1) W przypadku zmiany stawki podatku VAT podczas obowi±zywania niniejszej umowy strony zobowi±zuj± siê do sporz±dzenia stosownego aneksu, uwzglêdniaj±cego zaistnia³± zmianê;
2) Zmiany okresu realizacji umowy, nie d³u¿ej ni¿ do 31 sierpnia 2025 r. w przypadku zmiany funkcjonowania Przedszkola Publicznego w okresie wakacyjnym wprowadzonej powszechnie obowi±zuj±cymi przepisami prawa, zmiana nie spowoduje zmiany liczby zamawianych posi³ków (ponad zamówienie podstawowe), ceny posi³ków oraz wynagrodzenia Wykonawcy;
3) Zmiany osoby pe³ni±cej funkcjê dietetyka spowodowanej chorob± osoby pe³ni±cej funkcjê dietetyka, innym wypadkiem losowym, rezygnacj± ze wspó³pracy z Wykonawc± lub innymi szczególnymi okoliczno¶ciami pod warunkiem, ¿e osoba bêdzie spe³nia³a wymagania okre¶lone w § 8 ust. 1 umowy. Warunkiem wprowadzenia zmiany jest wykazanie przez Wykonawcê przes³anki, o której mowa powy¿ej poprzez przed³o¿enie odpowiednich dokumentów/o¶wiadczeñ osoby pe³ni±cej funkcjê dietetyka;
4) W przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia zmiana wynagrodzenia bêdzie mo¿liwa w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia o wiêcej ni¿ 10% w stosunku do ceny materia³ów lub kosztów obowi±zuj±cych w dniu otwarcia ofert:
a) Przez zmianê wysoko¶ci cen materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia rozumie siê zarówno wzrost, jak i obni¿enie odpowiednio cen lub kosztów wzglêdem cen lub kosztów przyjêtych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy okre¶lonego w ofercie;
b) Wprowadzenie zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia wymaga uprzedniego z³o¿enia przez Wykonawcê lub Zamawiaj±cego o¶wiadczenia o wysoko¶ci wzrostu ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia. Wykonawca lub Zamawiaj±cy zobowi±zany jest do przed³o¿enia szczegó³owej kalkulacji kosztów wraz ze wskazaniem ich wp³ywu na koszty realizacji zamówienia;
c) W terminie 10 dni roboczych od dnia przekazania o¶wiadczenia, o którym mowa w lit. b), Strona, która otrzyma³a o¶wiadczenie, przeka¿e drugiej Stronie informacjê o zakresie, w jakim zatwierdza o¶wiadczenie, oraz wska¿e kwotê, o któr± wynagrodzenie umowne powinno ulec zmianie, albo informacjê o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem;
d) Poziom wzrostu kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia oraz zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia zostan± ustalone na podstawie wska¼nika og³aszanego w komunikacie Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego aktualnego na ostatni dzieñ stycznia 2025 r.
2. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia, w okoliczno¶ciach o których mowa w ust. 1 pkt 4 jest mo¿liwa tylko raz w okresie obowi±zywania niniejszej umowy. Maksymalna warto¶æ zmiany wynagrodzenia nie mo¿e przekroczyæ 30% wynagrodzenia brutto zamówienia podstawowego, o którym mowa w § 3 ust. 1 umowy.
3. Zmiana wynagrodzenia dokonana w trybie ust. 1 pkt 4 umowy obowi±zywaæ bêdzie od 3 lutego 2025 r. i bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci przedmiotu umowy wykonywanej po dniu wej¶cia w ¿ycie aneksu zmieniaj±cego wysoko¶æ wynagrodzenia.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-25 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-25 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.