Ogłoszenie z dnia 2022-10-31
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00351389/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-09-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Naprawy cząstkowe nawierzchni bitumicznych na drogach gminnych na terenie miasta Zgierza w 2022 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Zgierz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057721
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Jana Pawła II 16
1.5.2.) Miejscowość: Zgierz
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umz.zgierz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.zgierz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/umz.zgierz/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Naprawy cząstkowe nawierzchni bitumicznych na drogach gminnych na terenie miasta Zgierza w 2022 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-76acce82-3414-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00417992
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00067291/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.16 Naprawy cząstkowe nawierzchni bitumicznych na drogach gminnych na terenie miasta Zgierza w 2022 r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00351389/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IR.271.32.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 487804,07 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie robót związanych z remontem cząstkowym nawierzchni bitumicznych w technologii na gorąco oraz na zimno: masą w workach Zamówienie obejmuje monitorowanie stanu nawierzchni bitumicznej dróg, przekazywanie uwag Zamawiającemu oraz niezwłoczne wykonywanie napraw po ustaleniu zakresu i technologii z Zamawiającym.Przedmiot zamówienia:
Technologia wykonania robót :
1.Roboty bitumiczne w technologii na gorąco
1.1. Naprawa w technologii na gorąco małych powierzchni (o powierzchni jednostkowej do 100 m2)
- nacięcie krawędzi uszkodzonych miejsc piłą mechaniczną wokół ubytku z nadaniem regularnych kształtów;
- odkucie lub sfrezowanie masy w miejscu uszkodzenia;
- wybranie gruzu, oczyszczenie i osuszenie uszkodzonego miejsca;
- posmarowanie krawędzi oraz skropienie remontowanego miejsca emulsją asfaltową;
- rozścielenie mieszanki mineralno – bitumicznej w jednej lub w dwóch warstwach w zależności od głębokości uszkodzeń;
- mechaniczne zagęszczenie poszczególnych warstw ułożonej mieszanki przy użyciu walca lub płyty wibracyjnej;
- posmarowanie krawędzi wyremontowanego miejsca emulsją asfaltową i posypanie kruszywem;
- uprzątnięcie miejsca robót i wywóz gruzu we własne miejsce składowania Wykonawcy (zgodnie z ustawą o odpadach);
1.2. Naprawa w technologii na gorąco powierzchni ponad 100 m2 (ułożenie dywanika bitumicznego)
- sfrezowanie masy w miejscu uszkodzenia;
- przycięcie krawędzi w miejscu połączenia starej i nowej masy
- oczyszczenie sfrezowanej powierzchni , skropienie remontowanego miejsca emulsją asfaltową oraz posmarowanie krawędzi
- rozścielenie mieszanki mineralno – bitumicznej w jednej lub w dwóch warstwach w zależności od potrzeb;
- mechaniczne zagęszczenie poszczególnych warstw ułożonej mieszanki przy użyciu walca
- posmarowanie krawędzi w miejscu styku starej i nowej masy emulsją asfaltową i posypanie kruszywem;
- uprzątnięcie miejsca robót i wywóz gruzu we własne miejsce składowania Wykonawcy (zgodnie z ustawą o odpadach);Roboty będą wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie naprawianych miejsc na czas realizacji robót.
1.3.Wymagania dotyczące materiałów
Wbudowane materiały muszą odpowiadać Polskim Normom lub wymogom, które określa Ustawa Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994r. (Dz. U. z 2021r. poz. 2351).
Mieszanki mineralno – asfaltowe wytwarzane i wbudowywane na gorąco
Beton asfaltowy
Beton asfaltowy powinien mieć uziarnienie dostosowane do głębokości uszkodzenia (po jego oczyszczeniu z luźnych cząstek nawierzchni i zanieczyszczeń obcych), przy czym największe ziarna w mieszance betonu asfaltowego powinny się mieścić w przedziale od 1/3 do 1/4 głębokości uszkodzenia do 80 mm. Przy głębszych uszkodzeniach należy zastosować odpowiednio dwie lub trzy warstwy betonu asfaltowego wbudowywane oddzielnie, o dobranym uziarnieniu i właściwościach fizyko – mechanicznych dostosowanych do cech remontowanej nawierzchni. W szczególnych przypadkach, za zgodą Zamawiającego, Wykonawca w okresie zimowym może zastosować masę asfaltową na zimno.
Kruszywo
Do mas bitumicznych stosowanych do remontu cząstkowego nawierzchni należy stosować grysy odpowiadające wymaganiom podanym w PN-B-11112:1996[1].
Lepiszcze
Do remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych należy stosować kationowe emulsje asfaltowe niemodyfikowane szybko rozpadowe. Przy remoncie cząstkowym nawierzchni obciążonych ruchem większym od średniego należy stosować kationowe emulsje asfaltowe modyfikowane szybko rozpadowe.
Można stosować tylko emulsje asfaltowe posiadające aprobatę techniczną, wydaną przez uprawnioną jednostkę.
1.4.Sprzęt
Wykonawca winien dysponować sprzętem do przygotowania nawierzchni do naprawy, takim jak: - przecinarka z tarczą tnącą – min. 1 szt.
- młot pneumatyczny – 1 szt.
- sprężarka – min. 1 szt.
- frezarka – min. 1 szt.
- termos z podgrzewaczem masy bitumicznej – min. 1 szt.
- walec wibracyjny o masie 1,5 ÷ 2 Mg - min. 1 szt.
- koparko ładowarka – min 1 szt.
- samochód samowyładowczy 10-18 t – min 1 szt.
- skrapiarka – min 1szt.
Sprzęt do wbudowywania mieszanek mineralno – asfaltowych na gorąco.
Dopuszcza się ręczne rozkładanie mieszanek mineralno – bitumicznych przy użyciu łopat, listwowych ściągaczek i listew profilowych. W żadnym wypadku nie należy zrzucać mieszanki ze środka transportu bezpośrednio do przygotowanego do naprawy miejsca, a następnie je rozgarniać. Do zagęszczenia rozłożonych mieszanek należy użyć lekkich walców wibracyjnych lub zagęszczarek płytowych.
Naprawy wybojów i obłamanych krawędzi
Przed przystąpieniem do napraw należy usunąć luźne i spękane fragmenty starej nawierzchni. Naprawiane miejsce starannie oczyścić i osuszyć . Po przygotowaniu nawierzchni do naprawy należy spryskać dno i boki naprawianego miejsca szybko rozpadową kationową emulsją asfaltową w ilości 0,5 l/m2. Następnie należy przystąpić do rozłożenia mieszanki mineralno-bitumicznej. Mieszanka powinna być jednakowo spulchniona na całej powierzchni naprawianego miejsca i ułożona z pewnym nadmiarem tak, by po jej zagęszczeniu naprawiona powierzchnia była równa z powierzchnią sąsiadujących części nawierzchni. Przy naprawie obłamanych krawędzi nawierzchni należy zapewnić odpowiedni opór boczny dla zagęszczanej warstwy i dobre między warstwowe związanie.
1.5 .Naprawy workowaną masą na zimno
(mieszanką mineralno-asfaltową o długim okresie składowania)
Do krótkotrwałego wypełniania uszkodzeń (ubytków) nawierzchni bitumicznych mogą być stosowane mieszanki mineralno-asfaltowe wytwarzane i wbudowywane „na zimno”, które uzyskały aprobatę techniczną, wydaną przez uprawnioną jednostkę.
Zastosowanie tych mieszanek jest uzasadnione, gdy nie można użyć mieszanek mineralno-bitumicznych „na gorąco”.
Mieszankę mineralno-asfaltową należy rozłożyć przy pomocy łopat i listwowych ściągaczek oraz listew profilowych. W żadnym wypadku nie należy zrzucać mieszanki ze środka transportu bezpośrednio do przygotowanego do naprawy miejsca, a następnie je rozgarniać. Mieszanka powinna być jednakowo spulchniona na całej powierzchni naprawianego miejsca i ułożona z pewnym nadmiarem, by po jej zagęszczeniu naprawiona powierzchnia była równa z powierzchnią sąsiadujących części nawierzchni. Różnice w poziomie naprawionego miejsca i istniejącej nawierzchni przeznaczonej do ruchu z prędkością powyżej 60 km/h, nie powinny być większe od 4 mm. Rozłożoną mieszankę należy zagęścić walcem lub zagęszczarką płytową. Przy naprawie obłamanych krawędzi nawierzchni należy zapewnić odpowiedni opór boczny dla zagęszczanej warstwy i dobre międzywarstwowe związanie
1.6 Regulacja pionowa armatury ulicznej
Regulacja wysokościowa armatury ulicznej polega na dostosowaniu jej rzędnych wysokościowych do rzędnych nawierzchni bitumicznej .
Przed przystąpieniem do regulacji należy rozebrać nawierzchnię wokół armatury ulicznej w zakresie niezbędnym do jej pionowego przemieszczenia na oczekiwaną rzędną. Następnie należy zdemontować urządzenie, oczyścić i sprawdzić jego stan techniczny (w przypadku znacznego zniszczenia, np. pęknięcia, należy zgłosić gestorowi konieczność wymiany armatury na nową) .
Ponowne osadzenie armatury polega na odpowiednim wypoziomowaniu płyt podkładowych z użyciem betonowych zapraw szybkowiążących a następnie na ponownym osadzeniu armatury
Termin realizacji zamówienia od dnia podpisania umowy: 10 tygodni
2. Warunki realizacji zamówienia:
2.1.Naprawy pozimowe
W ciągu jednego miesiąca po zakończeniu przez Zamawiającego czynnej akcji zima przy sprzyjających warunkach atmosferycznych należy wykonać naprawę wszystkich ubytków w nawierzchniach bitumicznych lub na polecenie Zamawiającego.
2.2. Pozostałe naprawy
Szybkość reakcji przy bieżącym utrzymaniu dróg, tj. czas rozpoczęcia wykonania robót wynosi 2 dni robocze licząc od momentu ich zgłoszenia Wykonawcy.
2.3.Do czasu właściwego wykonania naprawy , od momentu jej zgłoszenia, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie zabezpieczyć najbardziej niebezpieczne uszkodzenia nawierzchni jezdni.
Na każde wezwanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany przewieźć przedstawiciela Inwestora z siedziby Zamawiającego na teren budowy własnym transportem - w celu oceny prawidłowości wykonywania robót.
Zamawiający wymaga, aby czas i w zakresie realizacji zamówienia Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnił na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące wskazane niżej czynności:
- roboty budowlane,
- obsługa drobnego sprzętu budowlanego niezbędnego do realizacji zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 168571,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 225994,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 168571,50 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: K2A Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7322201802
7.3.3) Ulica: ul. Marszałkowska 58
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-545
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-24
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 168571,50 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z ZGIERZA
- "Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów/uczennic oraz nauczycieli w ramach realizacji projektu "Eksperci branży informatycznej" - z podziałem na II części
- Dostawa sprzętu do pracowni zawodowej w ramach realizacji projektu "Robotyk - zawód przyszłości"
- MUK.271.6.2024Sprzątanie przystanków komunikacji miejskiej na terenie Gminy Miasto Zgierz
- USŁUGA PRZEPROWADZENIA ZABIEGÓW DEZYNSEKCJI, DERATYZACJI, DEZYNFEKCJI OBIEKTÓW ORAZ PRZEPROWADZENIU MONITORINGU AKTYWNOŚCI SZKODNIKÓW NA TERENIE KOMPLEKSÓW ADMINISTROWANYCH PRZEZ 31 WOG
- USŁUGĘ UBEZPIECZENIA MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW POWIATU ZGIERSKIEGO WRAZ Z JEDNOSTKAMI ORGANIZACYJNYMI I INSTYTUCJAMI KULTURY
- Ubezpieczenia mienia i interesów Gminy Miasto Zgierz wraz z jednostkami budżetowymi i instytucjami kultury oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. i Miejskiego (...)
więcej: przetargi w Zgierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dr. woj. 544 na wybranych odcinkach: od km 73+713 (75+599) do km 74+351 (76+237), od km 85+746 (87+650) do km 86+896 (88+800), od km 110+009 (111+954) do km 110+597 (112+542)-nr postęp. 262/24
- REMONT RONDA ORDYNACJI ZAMOJSKIEJ W CIĄGU DROGI - DK 74/DK 17
- Remonty nawierzchni dróg gruntowych do 31 grudnia 2025 r.
- Remont drogi wojewódzkiej nr 727 w km 34+100 do km 38+400, gmina Chlewiska, powiat szydłowiecki, województwo mazowieckie - nr postępowania 255/24
- "Wykonanie remontów nawierzchni chodników, zjazdów i jezdni z kostki betonowej i kostki kamiennej oraz wymiany krawężników i obrzeży betonowych w ulicach miasta Skierniewice w 2025r".
- Remont cząstkowy nawierzchni dróg
więcej: Roboty w zakresie naprawy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.