Og³oszenie z dnia 2024-07-19
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu i odwozu dzieci ze Szko³y Podstawowej w Dusznikach i Zespo³u Przedszkoli w Dusznikach oraz Szko³y Podstawowej w Sêdzinku w roku szkolnym 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Duszniki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258365
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Sportowa 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Duszniki
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-550
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznañski
1.5.7.) Numer telefonu: +48612919075
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@duszniki.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.duszniki.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu i odwozu dzieci ze Szko³y Podstawowej w Dusznikach i Zespo³u Przedszkoli w Dusznikach oraz Szko³y Podstawowej w Sêdzinku w roku szkolnym 2024/2025
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-5f7cd588-e2bd-499b-8f9e-19f139935b41
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00422356
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00033274/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.3 ¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu i odwozu dzieci ze SP w Dusznikach i Zespo³u Przedszkoli w Dusznikach oraz SP w Sêdzinku
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_duszniki3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_duszniki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Postêpowanie prowadzone jest w
jêzyku polskim, w formie elektronicznej, za po¶rednictwem platformy zakupowej – dalej zwanej „Platform±”, dostêpnej pod adresem
strony internetowej:
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_duszniki .Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a
Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane
s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do
Zamawiaj±cego”. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji
przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem Platformy poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij
wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego”, po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do
Zamawiaj±cego.Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za
po¶rednictwem Platformy. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu
sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na Platformie w sekcji „Komunikaty”.
Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca,
bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy do konkretnego
Wykonawcy. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i
wiadomo¶ci przes³anych przez Zamawiaj±cego bezpo¶rednio na Platformie, gdy¿ system powiadomieñ
mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.6. Je¿eli Zamawiaj±cy lub
Wykonawca przekazuj± o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy u¿yciu ¶rodków
komunikacji elektronicznej, ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej niezw³ocznie potwierdza fakt ich
otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania dokumentu, domniemywa siê, ¿e ka¿da ze
stron zapozna³a siê z jego tre¶ci± w momencie przes³ania drog± elektroniczn±. Zamawiaj±cy, zgodnie z
rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i
przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodki
komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, okre¶la niezbêdne wymagania
sprzêtowo – aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie, tj.: sta³y
dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, komputer klasy
PC lub MAC, o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB RAM, procesor Intel IV 2 GHz lub jego
nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows
7, Mac Os X 10 4, Linux lub ich nowsze wersje, zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w
przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., w³±czona obs³uga JavaScript, zainstalowany
program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, Platforma dzia³a wed³ug
standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8, oznaczenie czasu odbioru danych
przez Platformê Zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar. Wykonawca, przystêpuj±c
do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:1) akceptuje warunki korzystania z
Platformy, okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin w zak³adce „Regulamin” oraz uznaje go za wi±¿±cy,2)
zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod adresem strony
internetowej: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view .Zamawiaj±cy
informuje, ¿e instrukcje korzystania z Platformy dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, pobrania
dokumentacji, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci
podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu Platformy znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje
dla Wykonawców” pod adresem strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informujê, ¿e:• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Gmina Duszniki z siedzib± w
Dusznikach, ul. Sportowa 1, 64-550 Duszniki, tel. 61 29 19 075, e-mail: urzad@duszniki.eu, • inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Duszniki jest osoba, z któr± mo¿na siê
skontaktowaæ w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw: telefonicznie
pod nr 61 29 19 075 wew. 110, za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: admin@duszniki.eu
lub pisemnie na adres podany wy¿ej,
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu i odwozu dzieci ze Szko³y Podstawowej w Dusznikach i Zespo³u Przedszkoli w Dusznikach oraz Szko³y Podstawowej w Sêdzinku w roku szkolnym 2024/2025”,
prowadzonym w trybie podstawowym
bez negocjacji,
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie
dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy Pzp,
• Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4
lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Protokó³ postêpowania
wraz z za³±cznikami przechowywany bêdzie przez ca³y okres obowi±zywania umowy w sprawie
zamówienia publicznego (zgodnie z art. 78 ust. 4 ustawy Pzp),
• obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest
wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z
ustawy Pzp, • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, • posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15
RODO prawo dostêpu do danych
osobowych Pani/Pana
dotycz±cych, na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana
danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku
postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz
nie mo¿e
naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników), na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania
od administratora
ograniczenia
przetwarzania
danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych
Osobowych, gdy
uzna
Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
• nie przys³uguje Pani/Panu: w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia
danych
osobowych, prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w
art. 20 RODO, na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych
osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO;
2. Zamawiaj±cy informuje, ¿e dane osobowe, o których mowa pkt 1 powy¿ej przetwarzane s± w celu
wype³nienia prawnie usprawiedliwionego celu, jakim jest w szczególno¶ci:
• przeprowadzenie postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego,
• zawarcie i realizacja umowy z wy³onionym w niniejszym postêpowaniu Wykonawc±,
• dokonanie rozliczenia i zap³aty wynagrodzenia umownego,
• przeprowadzenie ewentualnych postêpowañ kontrolnych przez komórki Zamawiaj±cego i inne uprawnione podmioty.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informujê, ¿e:• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Gmina Duszniki z siedzib± w
Dusznikach, ul. Sportowa 1, 64-550 Duszniki, tel. 61 29 19 075, e-mail: urzad@duszniki.eu, • inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Duszniki jest osoba, z któr± mo¿na siê
skontaktowaæ w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw: telefonicznie
pod nr 61 29 19 075 wew. 110, za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: admin@duszniki.eu
lub pisemnie na adres podany wy¿ej,
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu i odwozu dzieci ze Szko³y Podstawowej w Dusznikach i Zespo³u Przedszkoli w Dusznikach oraz Szko³y Podstawowej w Sêdzinku w roku szkolnym 2024/2025”,
prowadzonym w trybie podstawowym
bez negocjacji,
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie
dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy Pzp,
• Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4
lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Protokó³ postêpowania
wraz z za³±cznikami przechowywany bêdzie przez ca³y okres obowi±zywania umowy w sprawie
zamówienia publicznego (zgodnie z art. 78 ust. 4 ustawy Pzp),
• obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest
wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z
ustawy Pzp, • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, • posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15
RODO prawo dostêpu do danych
osobowych Pani/Pana
dotycz±cych, na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana
danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku
postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz
nie mo¿e
naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników), na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania
od administratora
ograniczenia
przetwarzania
danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych
Osobowych, gdy
uzna
Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
• nie przys³uguje Pani/Panu: w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia
danych
osobowych, prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w
art. 20 RODO, na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych
osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO;
2. Zamawiaj±cy informuje, ¿e dane osobowe, o których mowa pkt 1 powy¿ej przetwarzane s± w celu
wype³nienia prawnie usprawiedliwionego celu, jakim jest w szczególno¶ci:
• przeprowadzenie postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego,
• zawarcie i realizacja umowy z wy³onionym w niniejszym postêpowaniu Wykonawc±,
• dokonanie rozliczenia i zap³aty wynagrodzenia umownego,
• przeprowadzenie ewentualnych postêpowañ kontrolnych przez komórki Zamawiaj±cego i inne uprawnione podmioty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.271.11.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
IV. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia obejmuje ¶wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu i odwozu dzieci ze Szko³y Podstawowej w Dusznikach i Zespo³u Przedszkoli w Dusznikach oraz Szko³y Podstawowej w Sêdzinku w roku szkolnym 2024/2025.
2. Szczegó³y przedmiotu zamówienia s± nastêpuj±ce:
1) Na ¶wiadczenie us³ugi transportu w ci±gu jednego dnia sk³adaj± siê dwukrotne przewozy tzn. dowóz dzieci z miejscowo¶ci zamieszkania do jednostek o¶wiatowych, do których uczêszczaj± oraz odwóz dzieci z jednostek o¶wiatowych, po zajêciach lekcyjnych,
do miejscowo¶ci zamieszkania;
2) Zamawiaj±cy ustala roczn± ilo¶æ kilometrów w wysoko¶ci 57 646 km w roku szkolnym 2024/2025;
3) Realizacja dowozów w roku szkolnym wynosi ¶rednio 37 tygodniu; trasy wykazane
w za³±czniku nr 1.1 do SWZ oraz orientacyjne godziny zostan± u¶ci¶lone i przekazane Wykonawcy po sporz±dzeniu przez dyrektorów planów lekcji, a nastêpnie planu dowozów i odwozów na dany semestr;
4) Dzieci dowo¿one s± do Zespo³u Przedszkoli w Dusznikach – na zespó³ sk³ada siê Przedszkole w Dusznikach przy ul. Kolejowej 7A, Przedszkole w Podrzewiu przy ul. Ogrodowej 3, Przedszkole w Sêkowie przy ul. Szkolnej 23 (dzieci piêcioletnie i sze¶cioletnie); Szko³y Podstawowej w Dusznikach przy ul. Broniewskiego 3, Szko³y Podstawowej w Sêdzinku przy ul. Szkolnej 9; zgodnie z wykazem tras stanowi±cym za³±cznik nr 1.1 do SWZ oraz orientacyjnym rozk³adem jazdy autobusów przewo¿±cych dzieci stanowi±cym za³±cznik nr 1.2 do SWZ;
5) Miejscowo¶ci z których realizowane s± dowozy: Podrzewie, Che³minko, Niewierz, M³ynkowo, Sêkowo, Wilczyna, Sêdzinko, Sêdziny, Zalesie i ¦liwno;
6) Godziny przywozów i odwozów mog± ulec zmianie w zale¿no¶ci od potrzeb placówek
i liczby dzieci np. planu lekcji; niektóre trasy mog± tak¿e zostaæ zmienione b±d¼ po³±czone ze sob±;
7) Ca³kowita zmiana godzin przywozów i odwozów jest mo¿liwa kilka razy w roku np. rozpoczêcie i zakoñczenie roku szkolnego, ¶wiêto szko³y, dzieñ sportu, egzaminy koñcz±ce dany etap edukacji, rekolekcje i inne podobne uroczysto¶ci;
8) Realizacja przewozów szkolnych powinna byæ wykonywana przez osoby (kierowców) posiadaj±cych odpowiednie kwalifikacje/uprawnienia i przeszkolenia oraz niezbêdne dokumenty potwierdzaj±ce w/w kwalifikacje/uprawnienia zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami w tym zakresie;
9) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do wystawienia faktur za rzeczywi¶cie przejechane kilometry, potwierdzone w zestawieniu miesiêcznym przez dyrektora/wicedyrektora szko³y b±d¼ inn± osobê odpowiedzialn± w Szkole Podstawowej w Dusznikach za dowozy;
10) Wykonawca powinien podstawiæ Zamawiaj±cemu trzy autobusy, z czego przynajmniej jeden autobus powinien posiadaæ nie mniej ni¿ 60 miejsc (siedz±cych i stoj±cych – zgodnie
z wpisem w dowodzie rejestracyjnym);
11) Dojazdy z bazy Wykonawcy na trasy i zjazdy z trasy do bazy oraz dojazd i zjazd autobusu zamiennego nie bêd± wliczane w koszt us³ugi;
12) Do obowi±zków Wykonawcy zamówienia nale¿y:
a) przewóz dzieci z i do miejscowo¶ci wskazanych w za³±czniku nr 1.1 do SWZ
w dni nauki szkolnej,
b) wykonywanie przewozów wy³±cznie ¶rodkami transportu, które spe³niaj± wymagania okre¶lone w przepisach ustawy prawo o ruchu drogowym, ustawy o transporcie drogowym oraz innych przepisach; przewozy powinny byæ realizowane ¶rodkami transportu w ilo¶ci odpowiedniej do liczby dzieci, miejsc wsiadania i wysiadania oraz godzin rozpoczêcia i zakoñczenia zajêæ; autobus powinien posiadaæ tyle miejsc (zgodnie z dowodem rejestracyjnym), aby zabraæ jednym kursem wszystkie dzieci na danej trasie;
c) przestrzeganie godzin przywozów i odwozów (punktualno¶æ); godziny przywozów i odwozów mog± ulec zmianie w zale¿no¶ci od organizacji roku szkolnego, np. rozpoczêcie i zakoñczenie roku szkolnego, rekolekcje, ¶wiêto szko³y, itp.;
d) oznakowanie pojazdów przeznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, a tak¿e zapewnienie ogrzewania tych pojazdów odpowiedniego do panuj±cych warunków atmosferycznych;
e) podstawienie w ci±gu 30 minut na w³asny koszt autobusu zastêpczego
w przypadku awarii autobusu, który dowozi dzieci do placówek o¶wiatowych;
f) posiadanie podczas wykonywania us³ugi wszystkich wymaganych przepisami prawa dokumentów (tj. wa¿ny przegl±d techniczny pojazdu, ubezpieczenie NW, OC, itp.);
g) zapewnienie i pokrycie kosztów opiekuna na ka¿dym kursie wykonywanym dla Zamawiaj±cego, przy zachowaniu nastêpuj±cych wymagañ:
Wykonawca zobowi±zany jest do przedstawienia Zamawiaj±cemu opiekuna na 7 dni przed rozpoczêciem realizacji przedmiotu umowy;
opiekunem powinna byæ osoba o wysokiej kulturze osobistej, opanowana, spokojna, a jednocze¶nie stanowcza, posiadaj±ca dobry stan zdrowia, maj±ca do¶wiadczenie pracy z dzieæmi; preferowane wykszta³cenie pedagogiczne oraz do¶wiadczenie w pracy z dzieæmi – du¿ymi grupami;
opiekun dba, aby przywozy i odwozy odbywa³y siê tras± wed³ug ustalonego harmonogramu; jest odpowiedzialny, za bezpieczeñstwo odwo¿onych dzieci; powinien dopilnowaæ, ¿eby dzieci wsiada³y
i wysiada³y do/z pojazdu tylko przednimi drzwiami, natomiast tylne drzwi musz± byæ zamkniête i zabezpieczone; przy wsiadaniu dzieci, opiekun stoi na zewn±trz i wchodzi jako ostatni, zamyka drzwi i zajmuje miejsce, natomiast przy wysiadaniu otwiera drzwi pojazdu, wychodzi na zewn±trz pierwszy i nadzoruje wysiadanie, nadzoruje przej¶cie dzieci przez jezdniê; przez ca³y czas przywozów i odwozów opiekun ma za³o¿on± kamizelkê odblaskow±; opiekun daje kierowcy sygna³ do odjazdu, a w razie potrzeby do zatrzymania siê; opiekun dba
o bezpieczeñstwo dzieci w czasie jazdy, pilnuje, aby wszystkie dzieci siedzia³y na miejscach i nie chodzi³y po poje¼dzie, a tak¿e dba
o w³a¶ciwe zachowanie siê uczniów podczas ca³ych dowozów,
w przypadku gdy dzieci nie reaguj± na polecenia opiekuna b±d¼ je ignoruj± – opiekun podejmuje decyzjê o zawróceniu z ustalonej trasy
i przekazuje dzieci dyrektorowi szko³y, wówczas dalsza droga odbywa siê po uzgodnieniu z dyrektorem szko³y; po przyje¼dzie autobusu do szko³y w godzinach rannych opiekun oddaje dzieci pod opiekê wychowawcy ¶wietlicy, a przed odjazdem odbiera od wychowawcy ¶wietlicy i sprawuje nad nimi opiekê do chwili opuszczenia pojazdu przez dzieci, a w przypadku przechodzenia przez jezdniê do momentu przeprowadzenia dzieci na drug± stronê ulicy; opiekun natychmiast informujê Wykonawcê i Kierownika Gminnego Zespo³u O¶wiatowego
w Dusznikach o wszystkich szczególnych sytuacjach, jakie wydarzy³y siê podczas jazdy (np. wypadek, zagro¿enie bezpieczeñstwa lub choroba dziecka, itp.);
h) posiadanie polisy ubezpieczeniowej, tj. Wykonawca na w³asny koszt ubezpieczy dzia³alno¶æ objêt± przedmiotem zamówienia oraz bêdzie ponosiæ wy³±czn± odpowiedzialno¶æ wobec osób trzecich, które mog± wynikn±æ z prowadzonej dzia³alno¶ci przewozowej podczas realizacji przedmiotu zamówienia, w tym na wypadek ¶mierci lub powstania uszczerbku na zdrowiu; Wykonawca przed zawarciem umowy na realizacjê przedmiotu zamówienia przedstawi Zamawiaj±cemu polisê ubezpieczeniow± na kwotê nie mniejsz± ni¿ 100.000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych 00/100).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Us³ugi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-30
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: XXII. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
1. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie podlegaj± odrzuceniu – tj. ofert wobec, których nie zachodz± przes³anki okre¶lone w art. 226 ustawy Pzp.
2. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert na podstawie nastêpuj±cych kryteriów:
L.p. Nazwa kryterium Znaczenie kryterium
1. Cena 60%
2. Czas podstawienia pojazdu zastêpczego 40%
1) Liczba punktów w kryterium cena 60%- Zamawiaj±cy zastosuje matematyczne obliczenie, ocena punktowa (maksymalnie Wykonawca mo¿e otrzymaæ 60 pkt) zostanie wyliczona zgodnie z nastêpuj±c± formu³±:
Proporcje matematyczne wg wzoru:
C = cena najni¿sza/cena badanej oferty x 100 60%
gdzie:
C - ilo¶æ punktów
Przy ocenie wysoko¶ci proponowanej ceny najwy¿ej bêdzie punktowana oferta proponuj±ca najni¿sz± cenê brutto wykonania przedmiotu zamówienia.
Oferta o najni¿szej cenie brutto – maksymalna ilo¶æ punktów, pozosta³e oferty – ilo¶æ punktów wyliczona wed³ug wzoru;
2) Liczba punktów w kryterium czas podstawienia pojazdu zastêpczego 40%- warto¶æ punktowa (maksymalnie Wykonawca mo¿e otrzymaæ 40 pkt) zostanie wyliczona nastêpuj±co:
a) powy¿ej 60 minut – 0 pkt,
b) od 30 do 60 minut – 20 pkt,
c) poni¿ej 30 minut – 40 pkt;
Uwaga !
W kryterium czas podstawienia pojazdu zastêpczego ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu nastêpuj±cych regu³: Wykonawca w Formularzu Oferty zaznacza znakiem „x” oferowany przez siebie czas podstawienia pojazdu zastêpczego na miejsce awarii. Maksymalny mo¿liwy czas oczekiwania na pojazd zastêpczy nie mo¿e przekroczyæ 60 minut. Czas
na podstawienie pojazdu zaczyna siê liczyæ od momentu w którym zostanie uszkodzony pojazd realizuj±cy zamówienie oraz dokonane zostanie zg³oszenie awarii do Wykonawcy.
Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e w przypadku braku z³o¿enia o¶wiadczenia dot. czasu podstawienia pojazdu zastêpczego – Zamawiaj±cy przyjmie, ¿e Wykonawca spe³nia wymóg na poziomie maksymalnym tj. czas oczekiwania na pojazd zastêpczy od 30 do 60 minut;
3. Punktacja przyznana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona
z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
7. Zamawiaj±cy dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów oceny ofert, okre¶lonych w pkt 2 powy¿ej. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwy¿sza liczbê punktów, poprzez któr± rozumie siê sumê punktów przyznanych w kryterium cena oraz czas podstawienia pojazdu zastêpczego.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastêpczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. W postêpowaniu o zamówienie publiczne mo¿e wzi±æ udzia³ Wykonawca, który spe³nia wymagania Zamawiaj±cego okre¶lone w niniejszej SWZ oraz nie podlega wykluczeniu, w okoliczno¶ciach,o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, tj.:
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u
w postêpowaniu, okre¶lone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotycz±ce:
1.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku udzia³u w postêpowaniu.
1.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy uzna wy¿ej wymieniony warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewo¼nika drogowego
lub posiada aktualn± licencjê na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wynikaj±c± z ustawy z dnia 06 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 728 ze zm.).
Zamawiaj±cy dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji szwajcarskiej, zgodnie z ustaw± o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej. Ocena spe³niania tego warunku zostanie dokonana na podstawie z³o¿onych w tym zakresie dokumentów.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku udzia³u w postêpowaniu.
1.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna wy¿ej wymieniony warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e,
¿e:
a) wykona³ nale¿ycie w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie (2) us³ugi
(w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych uwzglêdnianie s± równie¿ us³ugi nadal wykonywane), o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 200.000,00 z³ brutto (s³ownie: dwie¶cie tysiêcy z³otych i 00/100) ka¿da, polegaj±ce na dowozie dzieci lub m³odzie¿y do szkó³;
Uwaga!
Poprzez przewozy dzieci do szkó³ – Zamawiaj±cy rozumie, przewóz regularny specjalny, tj. niepubliczny przewóz regularny okre¶lonej grupy osób, z wy³±czeniem innych osób, zgodnie z definicj± art. 4 pkt 9) ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 728 ze zm.).
b) dysponuje sprzêtem niezbêdnym do wykonania zamówienia, tj. min. trzema (3) autobusami, w tym jednym autobusem z z liczb± miejsc co najmniej 60. Pojazdy musz± posiadaæ aktualne ubezpieczenie OC oraz dokument potwierdzaj±cy prawid³owy stan techniczny – dopuszczenie do ruchu.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3.2. Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych (o¶wiadczeñ) wymaganych od Wykonawcy, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postêpowania:
1) O¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w ppkt 2.1. rozdzia³u XIV SWZ, którego wzór stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ;
2) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej: sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w ppkt 3.2.1) rozdzia³u XIV SWZ;
3) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie,
o którym mowa w ppkt. 3.2.1) rozdzia³u XIV SWZ, sk³ada odrêbnie ka¿dy z Wykonawców;
4) W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, Wykonawca sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa 3.2.1) rozdzia³u XIV SWZ w odniesieniu do podmiotów udostêpniaj±cych zasoby;
5) O¶wiadczenie Wykonawcy w zakresie wyst±pienia okoliczno¶ci wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, którego wzór stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 3.3. Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych (o¶wiadczeñ lub dokumentów) wymaganych
od Wykonawcy, w celu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) W celu potwierdzenia spe³niania warunku dotycz±cego uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, okre¶lonego w pkt. 1.2. rozdzia³u
IX SWZ, Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê do z³o¿enia:
a) aktualnego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewo¼nika drogowego
lub aktualnej licencjê na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wynikaj±cych z ustawy z dnia 06 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 728 ze zm.);
oraz warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, okre¶lonego w pkt. 1.4. rozdzia³u IX SWZ, Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê do z³o¿enia:
a) wykazu najwa¿niejszych us³ug przewozowych osób wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, w tym przewozów szkolnych
o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 200 000,00 z³ brutto ka¿da (co najmniej dwie us³ugi), wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania us³ug wraz
z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie (dowodami dotycz±cymi najwa¿niejszych us³ug przewozowych okre¶laj±cymi, czy us³ugi te zosta³y wykonane lub s± wykonywane w sposób nale¿yty jest po¶wiadczenie podmiotu zamawiaj±cego te us³ugi. W przypadku, gdy Zamawiaj±cy jest podmiotem, na rzecz którego us³ugi wskazane w wykazie zosta³y wcze¶niej wykonane lub s± wykonywane, Wykonawca nie ma obowi±zku przedk³adania dowodów, o których mowa powy¿ej. Wykonawca mo¿e zamiast po¶wiadczenia przed³o¿yæ o¶wiadczenie, je¿eli z uzasadnionych przyczyn
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ po¶wiadczenia,
o którym mowa powy¿ej;
Wzór wykazu us³ug stanowi z³±cznik nr 8 do SWZ;
b) wykazu narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych – pojazdów, dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
Wzór wykazu posiadanego sprzêtu stanowi z³±cznik nr 9 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
3. Ofertê sk³ada siê na Formularzu Oferty, którego wzór stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ.Wraz z ofert± Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ:
1) o¶wiadczenia, o których mowa pkt 2 rozdzia³u XIV SWZ – tj. o¶wiadczenia wed³ug wzoru za³±cznika nr 3 i 4 do SWZ,
2) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w pkt 3 rozdzia³u X SWZ – je¿eli dotyczy, wed³ug wzoru za³±cznika nr 10 do SWZ,
3) o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 6 rozdzia³u XI SWZ w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – je¿eli dotyczy, wed³ug wzoru za³±cznika nr 5 do SWZ,
4) dokumenty potwierdzaj±ce posiadanie pe³nomocnictw osób sk³adaj±cych ofertê, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych (tzn. odpowiednie pe³nomocnictwa – je¿eli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
XI. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielnie zamówienia:1. Wykonawcy mog± wspólnie (np. konsorcja, spó³ki cywilne) ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielnie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielnie zamówienia albo do reprezentowania
w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uwaga ! Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone do oferty. Pe³nomocnictwo sk³ada siê
w oryginale, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby udzielaj±cej pe³nomocnictwa lub w postacie elektronicznej kopii dokumentu, po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza, tj. opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadaj±cej uprawnienia notariusza.
2. Zapis z pkt 2 powy¿ej nie dotyczy sytuacji, w której upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wynika z do³±czonej do oferty umowy reguluj±cej wspó³pracê Wykonawców – wówczas umowa winna byæ za³±czona do oferty w formie elektronicznej/postaci elektronicznej/postaci elektronicznej kopii dokumentu opatrzonej w³a¶ciwymi podpisami wym. w uwadze pkt 2 powy¿ej, b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
3. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (tj. przez ka¿dego z Wykonawców
lub pe³nomocnika).
4. Przepisy ustawy Pzp i postanowienia niniejszej SWZ dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w szczególno¶ci:
1) o¶wiadczenia i dokumenty (podmiotowe ¶rodki dowodowe), o których mowa w rozdziale XIV SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia; o¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
5. Zgodnie z tre¶ci± art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy, wed³ug wzoru za³±cznika nr 5 do SWZ.
6. W przypadku gdy Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ wniesienia wadium, dopuszcza siê, aby wadium zosta³o wniesione przez pe³nomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielnie zamówienia.
7. Je¿eli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 445 ust. 1 ustawy Pzp, ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 11[Zmiany Umowy]
1. Zamawiaj±cy dzia³aj±c zgodnie z art. 439 ustawy Pzp i w zakresie art. 454-455 ustawy Pzp, przewiduje zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ Umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej:
1) zmiany wynagrodzenia na podstawie zmiany ceny oleju napêdowego EKODIESEL, tj.:
a) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê stawki za wozokilometr w okresie obowi±zywania umowy, je¿eli ¶rednia hurtowa cena oleju napêdowego og³aszana przez PKN ORLEN (EKODIESEL)
w danym miesi±cu wzro¶nie lub zmaleje wiêcej ni¿ 7 % w stosunku do ceny obowi±zuj±cej
w dniu z³o¿enia oferty lub przyjêtej pó¼niej przez strony, zgodnie z postanowieniami umowy jako podstawa do obliczenia nowej stawki wozokilometra,
b) Zamawiaj±cy ustala, i¿ w stawce za wozokilometr udzia³ ceny hurtowej oleju napêdowego jest sta³y i wynosi 25 % jej warto¶ci. W konsekwencji wyst±pienie zmiany ¶redniej hurtowej ceny oleju uzasadniaj±cej zmianê stawki za wozokilometr uzasadnia zmianê tej¿e stawki wy³±cznie w zakresie elementu kalkulacyjnego, jakim jest zawarta w nim cena hurtowa oleju napêdowego;
2) zmiany wynagrodzenia w przypadku:
a) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug, w zakresie wynikaj±cym ze zmiany ustawy
o podatku VAT,
b) zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 o minimalnym wynagrodzeniu za pracê (Dz.U.2020.2207 t.j. z dnia 2020.12.10),
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne;
- je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê; Zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia mog± mieæ miejsce jedynie wówczas, gdy bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcê, który zobowi±zany jest do wykazania wp³ywu zmiany wskazanych regulacji na koszty wykonania przedmiotu umowy w sposób czytelny dla Zamawiaj±cego poprzez dostarczenie dokumentów potwierdzaj±cych powy¿sze.
3. Podwy¿szenie lub obni¿enie stawki mo¿e nast±piæ po z³o¿eniu odpowiednio uzasadnionego wniosku przez Wykonawcê lub Zamawiaj±cego, zawarciu aneksu do umowy podpisanego przez obie strony i obowi±zywaæ bêdzie od nastêpnego 1 (pierwszego) dnia miesi±ca kalendarzowego. Ka¿da ze Stron umowy po otrzymaniu wniosku drugiej Strony zobowi±zane s± niezw³ocznie przyst±piæ do czynno¶ci zwi±zanych z zawarciem Aneksu.
4. Zmiana stawki za wozokilometr mo¿e nast±piæ nie czê¶ciej ni¿ 1 raz na 3 m-ce.
5. Strony umowy mog± zmieniæ umowê w przypadku wyst±pienia stanu zagro¿enia epidemicznego lub stanu epidemii, labo innych nadzwyczajnych okoliczno¶ci (np. zawieszenie zajêæ szkolnych z powodu okoliczno¶ci, których Strony nie mog³y przewidzieæ przy zawarciu umowy), je¿eli wp³ywaj± one na nale¿yte wykonanie umowy poprzez:
1) zmianê terminu wykonania umowy lub jej czê¶ci, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej czê¶ci,
2) zmianê sposobu wykonywania umowy,
3) zmianê zakresu ¶wiadczenia Wykonawcy i odpowiadaj±c± jej zmianê wynagrodzenia lub sposobu rozliczenia wynagrodzenia Wykonawcy, o ile we wszystkich tych przypadkach wzrost wynagrodzenia Wykonawcy, ka¿d± kolejn± zmian±, nie przekroczy 50% warto¶ci pierwotnej umowy; Umowa mo¿e byæ zmieniana jedynie w takim zakresie, w jakim to jest konieczne.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-29 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_duszniki
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-29 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-27
INNE PRZETARGI DUSZNIKI
wiêcej: przetargi DUSZNIKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Us³ugi transportu sanitarnego krwi, materia³ów krwiopochodnych, biologicznych, leków cytostatycznych oraz szpiku kostnego, komórek krwiotwórczych i innych produktów komórkowych.
- Us³uga przewozu i przechowywania zw³ok lub szcz±tków ludzkich na zlecenie Prokuratury Okrêgowej w Elbl±gu, Prokuratur Rejonowych w Elbl±gu i Braniewie oraz O¶rodka Zamiejscowego w Mor±gu
- 2025_PRZEWÓZ ORAZ PRZECHOWYWANIE ZW£OK I SZCZ¡TKÓW LUDZKICH WRAZ Z US£UGAMI WYNAJMU SALI SEKCYJNEJ, A TAK¯E PRZEWOZU PRÓBEK DO BADAÑ NA ZLECENIE PROK. OKRÊGOWEJ W SOSNOWCU I PODLEG£YCH JEJ JEDNOSTEK
- DOWOZY (PRZYWÓZ I ODWÓZ) DZIECI DO SZKÓ£ NA TERENIE GMINY KU¦LIN W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
- ZP/16/2025 Us³ugi w zakresie transportu sanitarnego osób wymagaj±cych specjalistycznych warunków transportu dla pacjentów Sto³ecznego Centrum Opiekuñczo- Leczniczego Sp. z o.o.
- "¯wirowanie dróg gminnych na terenie Gminy Nowinka w roku 2025"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.