Og³oszenie z dnia 2024-07-22
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00447041/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-06
- 2024/BZP 00457734/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-14
- 2024/BZP 00517053/01 - Wynik z dnia 2024-09-26
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Termomodernizacja budynków Gminy Miasto ¦widnica pe³ni±cych funkcje o¶wiatowe: budynku A i C Szko³y Podstawowej nr 4 w ¦widnicy przy
ul. Marcinkowskiego 4-6”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miasto ¦widnica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000579589
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 49
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100
1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 74 856 28 00
1.5.8.) Numer faksu: +48 74 856 87 21
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@um.swidnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.um.swidnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Termomodernizacja budynków Gminy Miasto ¦widnica pe³ni±cych funkcje o¶wiatowe: budynku A i C Szko³y Podstawowej nr 4 w ¦widnicy przy
ul. Marcinkowskiego 4-6”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-30a2c184-e20c-4d5b-a46f-0f0e816e73d6
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00423029
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00048602/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.17 Roboty budowlane w ramach zadania pn."Termomodernizacja budynków Gminy Miasto ¦widnica pe³ni±cych funkcje o¶wiatowe: budynku A i C Szko³y Podstawowej nr 4 w ¦widnicy przy ul. Marcinkowskiego 4-6".
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Fundusze Europejskie dla Dolnego ¦l±ska 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9576263.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/957626
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim.
2. Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 ustawy PZP, za po¶rednictwem elektronicznej Platformy zakupowej OpenNexus (dalej „Platforma”) pod adresem platformazakupowa.pl, która spe³nia wymagania opisane w art. 64 ustawy PZP.
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami w zakresie:
przesy³ania Zamawiaj±cemu pytañ do tre¶ci SWZ,
przesy³ania Zamawiaj±cemu zawiadomienia o proponowanym terminie przeprowadzenia wizji lokalnej,
przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych,
przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia/poprawienia/uzupe³nienia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych ¶rodków dowodowych, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu,
przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu,
przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych,
przes³ania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiaj±cego wynikaj±ce z ustawy PZP,
przesy³ania wniosków, informacji, o¶wiadczeñ Wykonawcy,
przesy³ania odwo³ania/inne
odbywa siê za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
4. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
5. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
7. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
8. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
9. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wed³ug czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: https://platformazakupowa.pl/transakcja/957626
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta ¦widnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica tel. 74 856-28-00 fax 74 856-87-21
• inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Miasto ¦widnica kontakt: adres e-mail: iod@um.swidnica.pl , telefon 74 856-28-23*;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Termomodernizacja budynków Gminy Miasto ¦widnica pe³ni±cych funkcje o¶wiatowe: budynku A i C Szko³y Podstawowej nr 4 w ¦widnicy przy ul. Marcinkowskiego 4-6”,
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia
11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605, z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
• obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): • nie przys³uguje Pani/Panu:
w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
________________
* Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P-78/VIII/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 12693972,50 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia realizowany w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja budynków Gminy Miasto ¦widnica pe³ni±cych funkcje o¶wiatowe: budynku A i C Szko³y Podstawowej nr 4 w ¦widnicy przy ul. Marcinkowskiego 4-6” obejmuje roboty budowlane polegaj±ce m. in. na wykonaniu termomodernizacji oraz remontu kompleksu sportowego wraz z ³±cznikiem (bud. A) i budynkiem przedszkola „Bartek”( bud. C) znajduj±cych siê przy Szkole Podstawowej nr 4 w ¦widnicy.
2. Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia stanowi:
a) Dokumentacja opracowana przez firmê Us³ugi Projektowe mgr in¿. arch. Adam M±drzak, Bole¶cin 49d, 58-100 ¦widnica
Przedmiotowa dokumentacja obejmuje: Projekt Architektoniczno-Budowlany, Projekt techniczny – architektura, Projekt Techniczny – Instalacje sanitarne, Projekt techniczny – Instalacje elektryczne, Specyfikacjê Techniczn± Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Przedmiar Robót oraz Audyt energetyczny dla budynku „A” oraz Audyt energetyczny dla budynku „C”.
Dokumentacja w wersji papierowej jest do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego – Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydzia³ Przetargów i Inwestycji Miejskich – pok.108.
Uwaga!
Je¿eli dokumentacja projektowa wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie – Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez Wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem „minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe” Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
3. Zakres prac koniecznych do realizacji przedmiotu umowy:
3.1 Termomodernizacja i remont basenu krytego wraz z zapleczem (budynek A) obejmuj±ce, m.in.:
a) Wymianê instalacji grzewczej z grzejnikami, modernizacjê wêz³a ciep³owniczego wraz z wymiennikami ciep³a w powi±zaniu z uzdatnianiem u¿ytkowej wody ciep³ej w niecce basenu i natryskach na potrzeby funkcjonowania basenu,
b) Modernizacjê instalacji wodno-kanalizacyjnej w obrêbie czê¶ci basenowej wraz z zapleczem sanitarnym,
c) Modernizacjê systemu wentylacyjnego,
d) Wymianê o¶wietlenia na energooszczêdne,
e) Wymianê stolarki okiennej wraz z parapetami i stolarki drzwiowej w pomieszczeniach basenu krytego wraz z zapleczem sanitarnym,
f) Remont pomieszczeñ obejmuj±cy uzupe³nienie tynków, monta¿ sufitów podwieszanych malowanie sufitów, malowanie ¶cian i wymiana posadzek,
g) Wymianê p³ytek ceramicznych: w nieckach i na ¶cianach,
h) Wymianê drewnianych ³awek na ³awki basenowe z tworzywa sztucznego - 5szt.:
odporne na bakterie i chlor,
wytrzyma³e na obci±¿enia nawet do 400kg/m2,
odporne na dzia³anie temperatur od -40ºC do +80ºC
trwa³e, stabilne ³±czenia,
brak rdzy i oznak starzenia siê konstrukcji,
³atwe w czyszczeniu,
zbudowane z profili o wymiarze 45mm x 45mm
z atestem,
d³ugo¶æ mm: 1500- 2000,
g³êboko¶æ mm: 450,
wysoko¶ci siedziska mm: 490,
montowane na sta³e.
i) Wymianê urz±dzeñ basenowych: s³upki startowe, drabinki, podno¶nik dla osób z niepe³nosprawno¶ciami, piktogramy, meble dla ratowników, kasy, przebieralnie, sprzêt ratowniczy,
j) Ocieplenie zewnêtrzne obiektu,
k) Remont instalacji odgromowej,
l) Wymianê pokrycia dachowego wraz z obróbkami blacharskimi, rynnami i rurami spustowymi,
m) Wymianê wywietrzaków dachowych i wylotów wentylacji grawitacyjnej,
n) Dostosowanie pomieszczeñ do przepisów ppo¿.,
o) Oczyszczenie, naprawa i malowanie wyrzutni powietrzna znajduj±cych siê na zewn±trz.
3.2 Termomodernizacja i remont sali gimnastycznej wraz z zapleczem (budynek A) obejmuj±ce, m.in.:
a) Wymianê instalacji grzewczej z grzejnikami w sali gimnastycznej, zapleczu sanitarnym, szatniach, pomieszczeniach gospodarczych oraz ci±gach komunikacyjnych,
b) Modernizacjê instalacji wodno-kanalizacyjnej w obrêbie sali gimnastycznej wraz z zapleczem sanitarnym,
c) Modernizacjê systemu wentylacyjnego,
d) Wymianê stolarki okiennej wraz z parapetami i stolarki drzwiowej,
e) Wymiana balustrad balkonowych, tarasowych, schodowych,
f) Usuniêcie starej instalacji ¶wietlnej i modernizacja o¶wietlenia,
g) Remont sali gimnastycznej obejmuj±cy monta¿ sufitów podwieszonych, uzupe³nienie tynków, malowanie sufitów i ¶cian, cyklinowanie parkietu zabezpieczenie okien przed uderzeniami sprzêtem sportowym,
h) Remont pozosta³ych pomieszczeñ i ci±gów komunikacyjnych obejmuj±cy malowanie sufitów, ¶cian, wymiana posadzek,
i) Wymianê luster w sali lustrzanej,
j) Wymianê urz±dzeñ gimnastycznych: drabinki, kosze do gry w koszykówkê,
k) Ocieplenie zewnêtrzne obiektu,
l) Remont instalacji odgromowej,
m) Wymianê pokrycia dachowego wraz z obróbkami blacharskimi, rynnami i rurami spustowymi,
n) Wymianê wywietrzaków dachowych i wylotów wentylacji grawitacyjnej,
o) Dostosowanie pomieszczeñ do przepisów ppo¿,
3.3 Termomodernizacja i remont ³±cznika (budynek A) obejmuj±ce, m.in.:
a) Wymianê o¶wietlenia na energooszczêdne,
b) Wymianê instalacji grzewczej wraz z grzejnikami,
c) Remont pomieszczenia obejmuj±cy uzupe³nienie tynków, malowanie sufitu, ¶cian, wymiana posadzek,
d) Ocieplenie zewnêtrzne obiektu,
e) Modernizacjê instalacji odgromowej,
f) Wymianê pokrycia dachowego wraz z obróbkami blacharskimi, rynnami i rurami spustowymi,
g) Wymianê wywietrzaków dachowych i wylotów wentylacji grawitacyjnej,
h) Monta¿ instalacja fotowoltaicznej,
i) Dostosowanie pomieszczeñ do przepisów ppo¿.
3.4 Termomodernizacja i remont budynku przedszkola „Bartek” (budynek C) obejmuj±ce, m.in:
a) Wymianê o¶wietlenia na energooszczêdne,
b) Wymianê instalacji grzewczej wraz z grzejnikami,
c) Remont pomieszczeñ obejmuj±cy uzupe³nienie tynków, malowanie sufitu i ¶cian, uzupe³nienie posadzek,
d) Ocieplenie zewnêtrzne obiektu,
e) Modernizacjê instalacji odgromowej,
f) Wymianê pokrycia dachowego wraz z obróbkami blacharskimi, rynnami i rurami spustowymi,
g) Wymianê wywietrzaków dachowych i wylotów wentylacji grawitacyjnej,
h) Dostosowanie pomieszczeñ do przepisów ppo¿.
4. Wykonawca do 14 dni po podpisaniu umowy, uzgodni z Zamawiaj±cym i dostarczy mu szczegó³owy Harmonogram rzeczowo- finansowy, zgodny z za³±cznikiem nr 5 do Umowy.
5. Wykonawca, z którym Zamawiaj±cy podpisze umowê o udzielenie zamówienia publicznego, dostarczy Zamawiaj±cemu kosztorys ofertowy opracowany metod± kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno-u¿ytkowym (t.j. Dz. U. 2021, poz. 2458). Poniewa¿ obowi±zuj±cym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie rycza³towe, przedmiotowy Kosztorys bêdzie wykorzystywany do obliczenia nale¿nego wynagrodzenia w przypadku odst±pienia od umowy, bêdzie on tak¿e podstaw± do rozliczania „robót zaniechanych” i „dodatkowych robót budowlanych” wykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art 455 ustawy PZP.
6. Przedmiotowy Kosztorys ma znale¼æ odzwierciedlenie w Harmonogramie rzeczowo - finansowym, gdzie ceny jednostkowe elementów bêd± stanowi³y podstawê do rozliczeñ czê¶ciowych.
7. Przedmiot zamówienia bêdzie wspó³finansowany ze ¶rodków zewnêtrznych pochodz±cych z „Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego ¦l±ska 2021-2027”.
8. Za³±czone do dokumentacji projektowych przedmiary robót nie stanowi± opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiary robót stanowi± formê informacyjn± w zakresie ilo¶ci oraz technologii wykonywanych robót i s± wy³±cznie materia³em pomocniczym. Kalkulacja Wykonawcy winna stanowiæ wycenê kompletu robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Przedmiarów nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty.
23. GWARANCJA
Wykonawca udziela Zamawiaj±cemu gwarancji i rêkojmi jako¶ci na okres – zgodnie z ofert± Wykonawcy (minimalnie 36 miesiêcy, maksymalnie 60 miesiêcy) na wszystkie wykonane roboty budowlane oraz monta¿ urz±dzeñ stanowi±cych przedmiot umowy licz±c od daty odbioru koñcowego ca³ego przedmiotu umowy.
UWAGA!!! Okres rêkojmi jest równy okresowi gwarancji.
24. WARUNKI P£ATNO¦CI
Zamawiaj±cy informuje, ¿e w roku 2024 zamierza przeznaczyæ 1 100 000,00 z³ brutto na finansowanie zamówienia natomiast pozosta³± kwotê wynikaj±c± ze z³o¿onej oferty w roku 2025.
VII. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.
1. Rozpoczêcie realizacji: w dniu podpisania umowy.
2. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ przedmiot zamówienia w terminie do 11 miesiêcy od podpisania umowy.
Jednak¿e, nie d³u¿ej ni¿ do 30.09.2025 r., z uwagi na warunki dotycz±ce rozliczenia dofinansowania, termin odbioru robót budowlanych nie mo¿e przekroczyæ wskazanego terminu.
3. Za termin zakoñczenia umowy uwa¿a siê datê podpisania protoko³u odbioru koñcowego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45443000-4 - Roboty elewacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:
L.p Kryterium oceny ofert Waga kryterium
w %
1) Cena ofertowa brutto – C 60
2) Okres gwarancji za wykonane roboty budowlane – G 40
2. Zadanie bêdzie oceniane zgodnie z kryteriami wymienionymi powy¿ej. Za ofertê najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta zawieraj±ca najkorzystniejszy bilans punktów
w kryteriach.
3. Sposób obliczenia punktów w danym kryterium:
1) Cena ofertowa brutto – C
Cena najtañszej oferty spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
C = --------------------------------------------------------------------- x 60pkt
Cena badanej oferty
2) Okres gwarancji za wykonane roboty budowlane – G
Okres gwarancji za wykonane roboty budowlane badanej oferty (w miesi±cach)
G = ----------------------------------------------------------------------------------------------- x 40 pkt
Maksymalny okres gwarancji za wykonane roboty budowlane spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
Minimalny okres gwarancji - 36 miesiêcy od daty odbioru przedmiotu umowy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcê krótszej gwarancji, oferta bêdzie podlega³a odrzuceniu na podst. Art. 226 ust. 1 pkt. 5 Pzp.
Maksymalny punktowany przez Zamawiaj±cego okres gwarancji – 60 miesiêcy od daty odbioru przedmiotu umowy. W przypadku, gdy którykolwiek z Wykonawców zaoferuje gwarancjê licz±c od daty odbioru przedmiotu umowy d³u¿sz± ni¿ 60 miesiêcy – do obliczeñ zostanie przyjêty okres 60 miesiêcy.
4. Ca³kowita liczba punktów, jak± otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poni¿szego wzoru:
L = C + G
gdzie:
L – ca³kowita liczba punktów,
C – punkty uzyskane w kryterium „Cena ofertowa brutto”,
G – punkty uzyskane w kryterium „Okres gwarancji za wykonane roboty budowlane”.
5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
6. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych przez nich ofert lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Wykonawcy s± zobowi±zani do przedstawienia wyja¶nieñ w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego.
8. Zamawiaj±cy wybiera najkorzystniejsz± ofertê w terminie zwi±zania ofert± okre¶lonym w SWZ.
9. Je¿eli termin zwi±zania ofert± up³ynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta otrzyma³a najwy¿sz± ocenê, do wyra¿enia, w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
10. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 9, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiaj±cy zwraca siê o wyra¿enie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, chyba ¿e zachodz± przes³anki do uniewa¿nienia postêpowania.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji za wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:1.1. Nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania,
1.2. Spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1.2.1. Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie,
1.2.2. Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej – Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie,
1.2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci minimum 8 000 000,00 z³ (s³ownie: osiem milionów z³otych) oraz, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿: 8 000 000,00 z³ (s³ownie: osiem milionów z³otych).
1.2.4. Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje:
- jedn± osob± pe³ni±c± funkcjê kierownika budowy – posiadaj±cym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanych w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ, wykszta³cenie wy¿sze, minimum 5 lat do¶wiadczenia w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
- jedn± osob± pe³ni±c± funkcjê kierownika robót - posiadaj±c± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, minimum 3 lata do¶wiadczenia w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wykszta³cenie wy¿sze.
- jedn± osob± pe³ni±c± funkcjê kierownika robót - posiadaj±c± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, minimum 3 lata do¶wiadczenia w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wykszta³cenie wy¿sze.
UWAGA! Zamawiaj±cy nie dopuszcza w ramach powy¿szego warunku ³±czenia funkcji.
Przez uprawnienia nale¿y rozumieæ: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j Dz.U. z 2023 poz. 682) oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U.
z 2019r poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, lub uznane przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 334, z pó¼n. zm.) do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
Przez do¶wiadczenie zawodowe Zamawiaj±cy rozumie do¶wiadczenie uzyskane przy kierowaniu/nadzorowaniu robót - w Za³±czniku nr 6 do SWZ nale¿y wskazaæ kierowane/nadzorowane roboty budowlane oraz termin wykonywania wskazanych czynno¶ci. Termin winien byæ wskazany jako dzieñ-miesi±c-rok, w celu okre¶lenia d³ugo¶ci do¶wiadczenia zawodowego.
Wymagane do¶wiadczenie zawodowe nie jest to¿same z dat± uzyskania uprawnieñ budowlanych w odpowiedniej specjalno¶ci.
b) posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie
Zamawiaj±cy uzna, ¿e warunek dotycz±cy posiadania wiedzy i do¶wiadczenia zosta³ spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
- w okresie ostatnich piêciu lat, a gdy okres dzia³alno¶ci jest krótszy- w tym okresie, wykona³ (zrealizowa³) co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na wykonaniu prac termomodernizacyjnych w obiekcie budowlanym o warto¶ci prac nie mniejszej ni¿ 8 000 000,00 z³ brutto (s³ownie: osiem milionów z³otych) (ka¿da), prace termomodernizacyjne winny obejmowaæ wymianê stolarki okiennej i drzwiowej oraz docieplenie ¶cian zewnêtrznych oraz docieplenie dachu.
*Przez jedno zamówienie/ robota budowlana nale¿y rozumieæ jedn± umowê.
2. Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) warunek, o którym mowa w rozdz. VIII, ust. 1, pkt.1.2.4lit. b SWZ, tj. warunek wiedzy i do¶wiadczenia nie podlega sumowaniu – oznacza to, ¿e albo Wykonawca sk³adaj±cy ofertê wyka¿e siê realizacj± dwóch wymaganych robót albo jeden z uczestników konsorcjum wyka¿e siê realizacj± dwóch wymaganych robót (warunek wiedzy i do¶wiadczenia nie bêdzie spe³niony je¿eli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wyka¿± zrealizowanie dwóch robót ale ¿aden z nich nie wykona³ wymaganych dwóch robót) albo w sytuacji gdy Wykonawca, który nie ma wymaganego do¶wiadczenia (nie ma wymaganych dwóch robót) polega na zasobach innego podmiotu - podmiot ten musi wykazaæ zrealizowanie dwóch wymaganych robót,
2) warunki, o których mowa w rozdz. VIII, ust. 1, pkt. 1.2.3 i 1.2.4 lit. a SWZ, tj. warunek dotycz±cy sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz warunek dotycz±cy dysponowania osobami zdolnymi do realizacji zamówienia podlegaj± sumowaniu.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenia zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa wy¿ej, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2. Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, wymaganych do z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.
3. Zamawiaj±cy ¿±da podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, tj.
1) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125, ust.1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego w Za³±czniku nr 8 do SWZ;
2) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) ustawy PZP, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
5) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
6) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
7) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy, dotycz±cej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karê aresztu, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
8) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy, dotycz±cej skazania za przestêpstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karê aresztu, sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem,
9) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2. Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, wymaganych do z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.
6. Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem,
2) dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
W aktualnym stanie prawnym polisa OC winna byæ op³acona. W przypadku zawarcia umowy ubezpieczenia, dla której sk³adka p³atna jest w ratach, za prawid³owy dokument potwierdzaj±cy spe³nianie warunku udzia³u w postêpowaniu nale¿y uznaæ polisê op³acon± w takim zakresie, by zapewnia³a ochronê ubezpieczeniow± w dniu wyznaczonym przez Zamawiaj±cego na sk³adanie ofert.
Jednocze¶nie jest tak¿e mo¿liwa sytuacja, ¿e Strony umówi³y siê inaczej i odpowiedzialno¶æ ubezpieczyciela trwa pomimo nieuiszczenia kolejnej sk³adki ubezpieczeniowej, musi to jednak jasno wynikaæ z przedstawionych dokumentów.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganego przez Zamawiaj±cego podmiotowego ¶rodka dowodowego, o którym mowa w pkt. 1 i 2, Wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego sytuacji ekonomicznej.
3) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (wzór stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ) oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³;
4) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ, kwalifikacji zawodowych i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi Za³±cznik nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
1. Zamawiaj±cy nie ¿±da z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadium w wysoko¶ci 15.000,00 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych).2. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP, w zale¿no¶ci od wyboru Wykonawcy.
3. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku PEKAO SA Oddzia³ I w ¦widnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postêpowaniu nr P-78/VIII/24 na wykonanie zadania pn. „Termomodernizacja budynków Gminy Miasto ¦widnica pe³ni±cych funkcje o¶wiatowe: budynku A i C Szko³y Podstawowej nr 4 w ¦widnicy przy ul. Marcinkowskiego 4-6”.
4. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z okresem rozliczeñ miêdzybankowych Zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa w ust. 3, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert).
5. W przypadku korzystania przez Wykonawcê z systemu umo¿liwiaj±cego dokonywanie natychmiastowych przelewów miêdzy kontami w ró¿nych bankach, Wykonawca zobowi±zany jest tak opisaæ tytu³ przelewu, aby wynika³o z niego kto wp³aca wadium i jakiego przetargu dotyczy wp³ata.
6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, Wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej i dokument ten nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub porêczenie obejmowa³y:
1) nazwê daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) kwotê gwarancji,
3) termin wa¿no¶ci gwarancji w formule: „od dnia ………… - do dnia…………",
4) odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê, okre¶lone w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
5) nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie wystawcy dokumentu do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego kwoty wadium p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego,
6) sposób przes³ania ¿±dania zap³aty - forma pisemna lub forma elektroniczna opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym pod rygorem niewa¿no¶ci z podaniem adresu poczty elektronicznej, na który zostanie przes³ane wezwanie ¿±dania zap³aty.
7) termin na dostarczenie ¿±dania zap³aty - bieg terminu nie mo¿e rozpoczynaæ siê w okresie wa¿no¶ci wadium.
8. Wierzytelno¶æ z tytu³u gwarancji/porêczenia nie mo¿e byæ przedmiotem przelewu na rzecz osoby trzeciej.
9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona.
10. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la ustawa PZP.
11. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale XV ust. 14 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w rozdz. VIII, ust. 1, pkt 1.2., ppkt 1.2.4., lit. b) SWZ, tj. warunek wiedzy i do¶wiadczenia nie podlega sumowaniu – oznacza to, ¿e albo Wykonawca sk³adaj±cy ofertê wyka¿e siê realizacj± dwóch wymaganych robót (umów) albo jeden z uczestników konsorcjum wyka¿e siê realizacj± dwóch wymaganych robót (umów) - warunek wiedzy i do¶wiadczenia nie bêdzie spe³niony je¿eli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wyka¿± zrealizowanie dwóch robót (umów), ale ¿aden z nich nie wykona³ wymaganych dwóch robót (umów) .
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy, Pzp z którego wynika, które roboty wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian umowy, zgodnie z § 14 umowy.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-08-08 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/957626
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-08 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-09-06
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
10. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy,
b) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem.
11. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy Zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”).Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 ustawy PZP.
12. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
13. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie og³oszenia jednolitego tekstu rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych.
14. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
15. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
16. W¶ród formatów powszechnych, a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
17. Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
18. Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, Zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
19. Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.
20. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików.
21. Zamawiaj±cy zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestowa³ mo¿liwo¶æ prawid³owego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.
22. Zaleca siê, aby komunikacja z Wykonawcami odbywa³a siê tylko na Platformie za po¶rednictwem formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, nie za po¶rednictwem adresu email.
23. Osob± sk³adaj±c± ofertê powinna byæ osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
ZABEZPIECZENIE NALE¯YTEGO WYKONANIA UMOWY
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowi±zany bêdzie do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy najpó¼niej w dniu jej zawarcia, w wysoko¶ci 5% ceny ca³kowitej brutto podanej w ofercie.
INNE PRZETARGI Z ¦WIDNICY
- "Sukcesywne dostawy materia³ów laboratoryjnych oraz do zamkniêtego pobierania krwi"
- Remont tylnych elewacji budynku szko³y w ramach zadania pn. "Renowacja elewacji budynku g³ównego III Liceum Ogólnokszta³c±cego im. Marii Sk³odowskiej - Curie w ¦widnicy przy ul. Ko¶cielnej 32"
- Wykonanie modernizacji ewidencji gruntów i budynków obrêbu ewidencyjnego Grodziszcze(021907_2.0007)w gminie ¦widnica, powiat ¶widnicki, woj. dolno¶l±skim wraz z harmonizacj± danych baz BDOT500 i GESUT
- Budowa dróg w ramach zagospodarowania poscaleniowego wsi Mokrzeszów, gmina ¦widnica z podzia³em na zadania
- Bie¿±ca konserwacja dróg gminnych i wewnêtrznych.
wiêcej: przetargi w ¦widnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa czê¶ci budynku us³ugowo-mieszkalnego, w celu przystosowania lokalu us³ugowego, dot±d przedszkola, na ¿³obek na dz. nr ew. 523 w m. D±browa gm. K³aj
- Przebudowa sieci wodoci±gowej w Gminie Tarnowiec w miejscowo¶ciach Dobrucowa, S±dkowa, Tarnowiec oraz budowa nowego odcinka sieci wodoci±gowej w miejscowo¶ci Tarnowiec
- Dostosowanie wraz z aran¿acj± pomieszczeñ magazynowych na potrzeby archiwum w Budynku A, Pañstwowego Instytutu Geologicznego, zlokalizowanego przy ul. Rakowieckiej 4 w Warszawie
- " Budowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej na odcinku od ul. Witosa do ul. Wólczyñskiej w Sannikach"
- Remont pomieszczeñ w Zespole Szkó³ Poligraficzno-Mechanicznych w Katowicach w ramach projektu: "Wdra¿anie nowoczesnych technologii w Zespole Szkó³ Poligraficzno-Mechanicznych w Katowicach"
- Utworzenie Bran¿owego Centrum Umiejêtno¶ci w Tomaszowie Mazowieckim
wiêcej: Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.