eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi K³obuckModernizacja kot³owni w budynkach: Szko³y Podstawowej w Libidzy, Przedszkola w Nowej Wsi, klubu sportowego w Nowej Wsi, Biblioteki Miejskiej w K³obucku



Og³oszenie z dnia 2024-07-23


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja kot³owni w budynkach: Szko³y Podstawowej
w Libidzy, Przedszkola w Nowej Wsi, klubu sportowego w Nowej Wsi, Biblioteki Miejskiej w K³obucku

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA K£OBUCK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398273

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. 11 Listopada 6

1.5.2.) Miejscowo¶æ: K³obuck

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-100

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Czêstochowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminaklobuck.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.gminaklobuck.pl/main/index.html

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja kot³owni w budynkach: Szko³y Podstawowej
w Libidzy, Przedszkola w Nowej Wsi, klubu sportowego w Nowej Wsi, Biblioteki Miejskiej w K³obucku

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-669c2178-479f-4a79-bbdd-1dad6ac41d13

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00425023

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00001792/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.8 Modernizacja kot³owni w budynkach: Szko³y Podstawowej w Libidzy, Przedszkola w Nowej Wsi, Biblioteki Miejskiej w K³obucku

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-669c2178-479f-4a79-bbdd-1dad6ac41d13

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-669c2178-479f-4a79-bbdd-1dad6ac41d13

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ
udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
2. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
3. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
4. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy
plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
5. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
6. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog±
skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (32) 77 88999 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz
udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail:
sekretariat@gminaklobuck.pl (nie dotyczy sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu).
8. Oferty, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe ¶rodki dowodowe w tym o¶wiadczenie, o którym
mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy,
zwane dalej „zobowi±zaniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby”, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwo, sporz±dza siê
w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego
2005r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz.U. z 2023r. poz. 57 z pó¼n. zm.), z
zastrze¿eniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych. Pozosta³e
zasady zgodnie z SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz K³obucka z siedzib± ul. 11
Listopada 6, 42-100 K³obuck, tel. (34) 31 00 150, e-mail: sekretariat@gminaklobuck.pl
Administrator – wyznaczy³ Inspektora ochrony danych – Pan Jacek Or³owski, z którym mo¿e siê Pani/Pan skontaktowaæ poprzez
adres e-mail: iod@gminaklobuck.pl lub pisemnie pod adresem: 42-100 K³obuck ul. 11 Listopada 6. Z inspektorem ochrony danych
mo¿na siê kontaktowaæ we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych w szczególno¶ci w zakresie
korzystania z praw zwi±zanych z ich przetwarzaniem.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.031.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 4

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

modernizacja kot³owni w budynku Szko³y Podstawowej w Libidzy. W ramach przedmiotowego postêpowania o zamówienie publiczne, Zamawiaj±cy przewiduje do wykonania w szczególno¶ci nastêpuj±ce roboty i czynno¶ci:
1. roboty rozbiórkowe i demonta¿owe;
2. dostawa i monta¿ kot³a;
3. wszelkie roboty dostosowuj±ce istniej±c± instalacjê do nowego ¼ród³a ciep³a;
4. uruchomienie instalacji grzewczej;
5. roboty naprawcze i wykoñczeniowe po robotach instalacyjnych i przygotowawczych;
6. utylizacja materia³ów z rozbiórki i demonta¿u.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Ka¿dy z Wykonawców w poszczególnych kryteriach otrzyma odpowiedni± liczbê punktów, wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:
a) cena ofertowa - wg nastêpuj±cego wzoru:
Cn
K(c) = ----- x 100
Cb
gdzie poszczególne symbole oznaczaj±:
K(c) – liczba punktów,
Cn – cena ofertowa najni¿sza spo¶ród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,
Cb – cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),

b) gwarancja jako¶ci– K(g)
Zamawiaj±cy w ramach kryterium „gwarancji jako¶ci” bêdzie przyznawa³ dodatkowe punkty za wyd³u¿enie okresu gwarancji na ca³y przedmiot zamówienia ponad minimalny, wymagany przez Zamawiaj±cego 60 miesiêczny okres gwarancji. W celu uzyskania dodatkowych punktów, Wykonawca w Formularzu ofertowym mo¿e zadeklarowaæ d³u¿szy ni¿ wymagany 5 letni okres gwarancji na przedmiot umowy, ale nie przekraczaj±cy 84 miesiêcy, liczony od dnia podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót budowlanych. Za dodatkow± gwarancjê powy¿ej 60 miesiêcy, Wykonawca otrzyma nastêpuj±c± liczbê punktów:
• za zaoferowanie 72 miesiêcy Wykonawca otrzyma 50 punktów
• za zaoferowanie 84 miesiêcy Wykonawca otrzyma 100 punktów
3. W ramach wszystkich wskazanych i opisanych kryteriów, Wykonawca otrzyma koñcow± (³±czn±) ilo¶æ punktów wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:

KIP = K(c) x 60% + K(g) x 40%
pozosta³e wg SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jako¶ci

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

modernizacja kot³owni w budynku Przedszkola w Nowej Wsi. W ramach przedmiotowego postêpowania o zamówienie publiczne, Zamawiaj±cy przewiduje do wykonania w szczególno¶ci nastêpuj±ce roboty i czynno¶ci:
1. roboty rozbiórkowe i demonta¿owe;
2. dostawa i monta¿ kot³a;
3. wszelkie roboty dostosowuj±ce istniej±c± instalacjê do nowego ¼ród³a ciep³a;
4. uruchomienie instalacji grzewczej;
5. roboty naprawcze i wykoñczeniowe po robotach instalacyjnych i przygotowawczych;
6. utylizacja materia³ów z rozbiórki i demonta¿u.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Ka¿dy z Wykonawców w poszczególnych kryteriach otrzyma odpowiedni± liczbê punktów, wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:
a) cena ofertowa - wg nastêpuj±cego wzoru:
Cn
K(c) = ----- x 100
Cb
gdzie poszczególne symbole oznaczaj±:
K(c) – liczba punktów,
Cn – cena ofertowa najni¿sza spo¶ród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,
Cb – cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),

b) gwarancja jako¶ci– K(g)
Zamawiaj±cy w ramach kryterium „gwarancji jako¶ci” bêdzie przyznawa³ dodatkowe punkty za wyd³u¿enie okresu gwarancji na ca³y przedmiot zamówienia ponad minimalny, wymagany przez Zamawiaj±cego 60 miesiêczny okres gwarancji. W celu uzyskania dodatkowych punktów, Wykonawca w Formularzu ofertowym mo¿e zadeklarowaæ d³u¿szy ni¿ wymagany 5 letni okres gwarancji na przedmiot umowy, ale nie przekraczaj±cy 84 miesiêcy, liczony od dnia podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót budowlanych. Za dodatkow± gwarancjê powy¿ej 60 miesiêcy, Wykonawca otrzyma nastêpuj±c± liczbê punktów:
• za zaoferowanie 72 miesiêcy Wykonawca otrzyma 50 punktów
• za zaoferowanie 84 miesiêcy Wykonawca otrzyma 100 punktów
3. W ramach wszystkich wskazanych i opisanych kryteriów, Wykonawca otrzyma koñcow± (³±czn±) ilo¶æ punktów wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:

KIP = K(c) x 60% + K(g) x 40%
pozosta³e wg SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jako¶ci

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

modernizacja kot³owni w budynku klubu sportowego w Nowej Wsi. W ramach przedmiotowego postêpowania o zamówienie publiczne, Zamawiaj±cy przewiduje do wykonania w szczególno¶ci nastêpuj±ce roboty i czynno¶ci:
1. roboty rozbiórkowe i demonta¿owe;
2. dostawa i monta¿ kot³a;
3. wszelkie roboty dostosowuj±ce istniej±c± instalacjê do nowego ¼ród³a ciep³a;
4. uruchomienie instalacji grzewczej;
5. roboty naprawcze i wykoñczeniowe po robotach instalacyjnych i przygotowawczych;
6. utylizacja materia³ów z rozbiórki i demonta¿u.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Ka¿dy z Wykonawców w poszczególnych kryteriach otrzyma odpowiedni± liczbê punktów, wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:
a) cena ofertowa - wg nastêpuj±cego wzoru:
Cn
K(c) = ----- x 100
Cb
gdzie poszczególne symbole oznaczaj±:
K(c) – liczba punktów,
Cn – cena ofertowa najni¿sza spo¶ród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,
Cb – cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),

b) gwarancja jako¶ci– K(g)
Zamawiaj±cy w ramach kryterium „gwarancji jako¶ci” bêdzie przyznawa³ dodatkowe punkty za wyd³u¿enie okresu gwarancji na ca³y przedmiot zamówienia ponad minimalny, wymagany przez Zamawiaj±cego 60 miesiêczny okres gwarancji. W celu uzyskania dodatkowych punktów, Wykonawca w Formularzu ofertowym mo¿e zadeklarowaæ d³u¿szy ni¿ wymagany 5 letni okres gwarancji na przedmiot umowy, ale nie przekraczaj±cy 84 miesiêcy, liczony od dnia podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót budowlanych. Za dodatkow± gwarancjê powy¿ej 60 miesiêcy, Wykonawca otrzyma nastêpuj±c± liczbê punktów:
• za zaoferowanie 72 miesiêcy Wykonawca otrzyma 50 punktów
• za zaoferowanie 84 miesiêcy Wykonawca otrzyma 100 punktów
3. W ramach wszystkich wskazanych i opisanych kryteriów, Wykonawca otrzyma koñcow± (³±czn±) ilo¶æ punktów wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:

KIP = K(c) x 60% + K(g) x 40%
pozosta³e wg SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jakosci

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

modernizacja kot³owni w budynku Biblioteki Miejskiej w K³obucku. W ramach przedmiotowego postêpowania o zamówienie publiczne, Zamawiaj±cy przewiduje do wykonania w szczególno¶ci nastêpuj±ce roboty i czynno¶ci:
1. roboty rozbiórkowe i demonta¿owe;
2. dostawa i monta¿ kot³a;
3. wszelkie roboty dostosowuj±ce istniej±c± instalacjê do nowego ¼ród³a ciep³a;
4. uruchomienie instalacji grzewczej;
5. roboty naprawcze i wykoñczeniowe po robotach instalacyjnych i przygotowawczych;
6. utylizacja materia³ów z rozbiórki i demonta¿u.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Ka¿dy z Wykonawców w poszczególnych kryteriach otrzyma odpowiedni± liczbê punktów, wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:
a) cena ofertowa - wg nastêpuj±cego wzoru:
Cn
K(c) = ----- x 100
Cb
gdzie poszczególne symbole oznaczaj±:
K(c) – liczba punktów,
Cn – cena ofertowa najni¿sza spo¶ród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,
Cb – cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),

b) gwarancja jako¶ci– K(g)
Zamawiaj±cy w ramach kryterium „gwarancji jako¶ci” bêdzie przyznawa³ dodatkowe punkty za wyd³u¿enie okresu gwarancji na ca³y przedmiot zamówienia ponad minimalny, wymagany przez Zamawiaj±cego 60 miesiêczny okres gwarancji. W celu uzyskania dodatkowych punktów, Wykonawca w Formularzu ofertowym mo¿e zadeklarowaæ d³u¿szy ni¿ wymagany 5 letni okres gwarancji na przedmiot umowy, ale nie przekraczaj±cy 84 miesiêcy, liczony od dnia podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót budowlanych. Za dodatkow± gwarancjê powy¿ej 60 miesiêcy, Wykonawca otrzyma nastêpuj±c± liczbê punktów:
• za zaoferowanie 72 miesiêcy Wykonawca otrzyma 50 punktów
• za zaoferowanie 84 miesiêcy Wykonawca otrzyma 100 punktów
3. W ramach wszystkich wskazanych i opisanych kryteriów, Wykonawca otrzyma koñcow± (³±czn±) ilo¶æ punktów wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:

KIP = K(c) x 60% + K(g) x 40%
pozosta³e wg SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jakosci

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

3.4. Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
1) za minimalny poziom zdolno¶ci w zakresie spe³nienia warunku posiadania zdolno¶ci zawodowej Zamawiaj±cy bêdzie uznawa³ wykazanie przez Wykonawcê, ¿e skieruje do realizacji zamówienia minimum jedn± osobê posiadaj±c± stosowne uprawnienia w zakresie niezbêdnym do realizacji przedmiotu zamówienia;
2) w zakresie spe³nienia warunku posiadania do¶wiadczenia zawodowego Zamawiaj±cy bêdzie uznawa³ wykazanie przez Wykonawcê w okresie ostatnich piêciu lat przez up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej jest krótszy – w tym okresie – wykona³ zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ jedn± robotê budowlan±, polegaj±c± na zainstalowaniu kot³a na pellet o mocy minimum 15 kW ( jako ¼ród³a ciep³a w tworzonej lub istniej±cej instalacji grzewczej).
3) oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia
4.1. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych (dotyczy warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w ust. 3.4 niniejszego rozdzia³u SWZ)

4.2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia (ust. 3.4. niniejszego SWZ) wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 5.1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przes³anek) wykluczenia z postêpowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do z³o¿enia, w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):
1) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej (za³. nr 7 do SWZ) w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie w zakresie ust. 5.1 sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
2) O¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie podstaw do wykluczenia wskazanych w ust. 2 pkt 2.1 oraz 2.2 (za³. nr 5 do SWZ).
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia w zakresie pkt. 2 sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. W przypadku korzystania przez Wykonawcê ze zdolno¶ci technicznych lub zawodowych albo sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, Wykonawca przedstawia wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa powy¿ej, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie podstaw do wykluczenia wskazanych w ust. 2 pkt 2.1 oraz 2.2 (za³. nr 5a do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 5.2. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w ust. 3 niniejszego rozdzia³u SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do z³o¿enia, w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):

1) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (za³. nr 6 do SWZ).
2) wykazu robót, które Wykonawca wykona³ zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ , wraz z dokumentami potwierdzaj±cymi, ¿e roboty te zosta³y wykonane prawid³owo (za³. nr 11 do SWZ)

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Wykonawca, który zamierza zastosowaæ produkty równowa¿ne, ma obowi±zek za³±czenia w³a¶ciwych dokumentów, które potwierdz±, ¿e pod wzglêdem parametrów technicznych, u¿ytkowych oraz eksploatacyjnych zastosowane produkty, zapewni± uzyskanie w efekcie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w niniejszej SWZ.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e dokumenty o których mowa powy¿ej maj± na celu wykazanie równowa¿no¶ci i stanowi± element oferty opisuj±cy oferowany przedmiot i podlegaj± uzupe³nieniu.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

dokumenty, które potwierdz±, ¿e pod wzglêdem parametrów technicznych, u¿ytkowych oraz eksploatacyjnych zastosowane produkty, zapewni± uzyskanie w efekcie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w niniejszej SWZ

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. O¶wiadczenie, ¿e Wykonawca zapozna³ siê z warunkami zamówienia i z projektowanymi postanowieniami umowy do
przedmiotowego zamówienia, oraz ¿e przyjmuje ich tre¶æ bez ¿adnych zastrze¿eñ – zgodnie z tre¶ci± zawart± w formularzu
oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ. O¶wiadczenie sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (w
postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2. Stosowne pe³nomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika bezpo¶rednio ze
z³o¿onego w ofercie odpisu z w³a¶ciwego rejestru albo za¶wiadczenia o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej.
Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o wystawione w postaci papierowej i
opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z
pe³nomocnictwem w postaci papierowej mo¿e dokonaæ mocodawca (osoba/osoby wystawiaj±ce pe³nomocnictwo) lub
notariusz.
3. Pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegaj±cego/cych siê o udzielenie zamówienia
publicznego.
Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o wystawione w postaci papierowej i
opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z
pe³nomocnictwem w postaci papierowej, mo¿e dokonaæ mocodawca (osoba/osoby wystawiaj±ce pe³nomocnictwo) lub
notariusz.
4. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca
realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolno¶ci
innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy).
Zobowi±zanie lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje siê w postaci elektronicznej, i
opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy
zobowi±zanie (inny podmiotowy ¶rodek dowodowy) zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym
podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpise

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. O¶wiadczenie, ¿e Wykonawca zapozna³ siê z warunkami zamówienia i z projektowanymi postanowieniami umowy do
przedmiotowego zamówienia, oraz ¿e przyjmuje ich tre¶æ bez ¿adnych zastrze¿eñ – zgodnie z tre¶ci± zawart± w formularzu
oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ. O¶wiadczenie sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (w
postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2. Stosowne pe³nomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika bezpo¶rednio ze
z³o¿onego w ofercie odpisu z w³a¶ciwego rejestru albo za¶wiadczenia o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej.
Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o wystawione w postaci papierowej i
opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z
pe³nomocnictwem w postaci papierowej mo¿e dokonaæ mocodawca (osoba/osoby wystawiaj±ce pe³nomocnictwo) lub
notariusz.
3. Pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegaj±cego/cych siê o udzielenie zamówienia
publicznego.
Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o wystawione w postaci papierowej i
opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z
pe³nomocnictwem w postaci papierowej, mo¿e dokonaæ mocodawca (osoba/osoby wystawiaj±ce pe³nomocnictwo) lub
notariusz.
4. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca
realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolno¶ci
innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy).
Zobowi±zanie lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje siê w postaci elektronicznej, i
opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy
zobowi±zanie (inny podmiotowy ¶rodek dowodowy) zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym
podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpise

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony mog± przed³u¿yæ termin wykonania przedmiotu umowy, wskazany w § 4 ust. 1 o okres trwania przyczyn, z powodu których brak jest mo¿liwo¶ci prawid³owego prowadzenia prac, w nastêpuj±cych sytuacjach:
1) je¿eli przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu wykonania przedmiotu umowy bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci bêd± nastêpstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczno¶ci zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu wykonania przedmiotu umowy,
2) gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z uwagi na technologiê realizacji prac okre¶lon±: umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
3) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej,
4) wyst±pi± opó¼nienia w dokonaniu okre¶lonych czynno¶ci lub dojdzie do zaniechania okre¶lonych czynno¶ci przez w³a¶ciwe organy administracji pañstwowej, o ile nie bêdzie to nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
5) wyst±pi± opó¼nienia w wydawaniu decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, itp., do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa, je¿eli opó¼nienie to spowoduje przekroczenie, przewidzianego w przepisach prawa terminu, w którym ww. decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
6) wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
7) w razie wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami,
8) w razie konieczno¶ci wynikaj±cej z okoliczno¶ci, o których mowa w art. 455 ustawy.

Z uwagi na ograniczona ilo¶æ znaków, pozosta³e zasady zmian zgodnie z postanowieniami wzoru umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-08-07 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-07 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.