eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sieradz¦wiadczenie dla gminy Miasto Sieradz us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w okresie 2023-2024



Og³oszenie z dnia 2022-11-15


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie dla gminy Miasto Sieradz us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w okresie 2023-2024

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MIASTO SIERADZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934335

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Plac Wojewódzki 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Sieradz

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-200

1.5.4.) Województwo: ³ódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umsieradz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip.umsieradz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie dla gminy Miasto Sieradz us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w okresie 2023-2024

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-4e1a5260-64d6-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00439503

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-11-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00019108/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.12 ¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w 2023 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://gmsieradz.e-zp.finn.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W przedmiotowym postêpowaniu o zamówienie publiczne komunikacja odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, za po¶rednictwem Systemu e-ZP pod adresem https://gmsieradz.e-zp.finn.pl , zwanego dalej Systemem. 2.Wymagania formalne dotycz±ce sk³adanych o¶wiadczeñ i dokumentów opisane s± w rozdziale XXIII SWZ.
3. Osoba wskazana do komunikowania siê z Wykonawcami: Jowita Olczyk tel. 43 826 61 10.
UWAGA! Przed przyst±pieniem do sk³adania oferty wykonawca jest zobowi±zany zapoznaæ siê z Instrukcj± korzystania z Systemu (zwan± dalej Instrukcj±). Instrukcja zosta³a zamieszczona w Systemie pod adresem: https://pomoc. e-zp.finn.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 4. Dokonuj±c rejestracji Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z Systemu. Regulamin korzystania z Systemu dostêpny jest pod adresem: https://gmsieradz.e-zp.finn.pl/regulations/REGU

5. W Systemie znajduj± siê tak¿e instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obs³ugi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instrukta¿owe prezentuj±ce podstawowe czynno¶ci dokonywane przez Wykonawców za pomoc± Systemu (rejestracja, zadawanie pytañ, z³o¿enie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostêpna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
6. Z³o¿enie oferty/oferty dodatkowej w trybie podstawowym/oferty dodatkowej poprzez System wymaga posiadania przez Wykonawcê kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
7. Kwalifikowany podpis elektroniczny musi byæ wystawiony przez dostawcê kwalifikowanej us³ugi zaufania, bêd±cego podmiotem ¶wiadcz±cym us³ugi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spe³niaj±ce wymogi bezpieczeñstwa okre¶lone w ustawie z dnia 5 wrze¶nia 2016 r. o us³ugach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 poz. 1797).
8. Specyfikacja po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu:
a) format kodowania tre¶ci w obrêbie Systemu – UTF8,
b) komunikacja pomiêdzy przegl±dark± Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy u¿yciu bezpiecznego protoko³u HTTPS,
c) oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) – czas lokalny serwera synchronizowany odpowiednim ¼ród³em czasu.
9. Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a) sta³y dostêp do sieci Internet i minimalna prêdko¶æ po³±czenia internetowego nie mniejsza ni¿ 512 kb/s,
b) zaktualizowana przegl±darka internetowa Chrome w wersji 77 i pó¼niejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i pó¼niejsze,
c) system operacyjny Microsoft Windows 7 i pó¼niejsze lub Apple macOS 10.14 i pó¼niejsze, dystrybucje systemu Linux,
d) korzystanie z wbudowanej w System funkcjonalno¶ci sk³adania podpisu elektronicznego mo¿liwe jest pod warunkiem, ¿e system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposa¿ony jest w jeden z poni¿szych komponentów:
- wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obs³ug± technologii Java Web Start (JavaWS) lub
- wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
Powy¿sze wymagania nie ograniczaj± mo¿liwo¶ci korzystania przez Wykonawcê z zewnêtrznego oprogramowania do sk³adania podpisu elektronicznego,
e) kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozosta³e formaty),
f) podpis zaufany,
g) certyfikat osobisty,
h) dopuszczalne formaty danych: .txt, .pdf, .xls, .doc,.docx, .rtf, .odt, .rtf, .xml (zalecany .pdf),
i) maksymalny rozmiar przesy³anych plików z³o¿enia, wycofania: oferty/oferty dodatkowej w trybie podstawowym/ oferty dodatkowej oraz wiadomo¶ci wynosi 150 MB,
j) w zakresie dotycz±cym kodowania i czasu odbioru danych Zamawiaj±cy informuje, ¿e z³o¿ona przez Wykonawcê za pomoc± Systemu oferta jest widoczna w systemie, jako zaszyfrowana, a mo¿liwo¶æ jej odszyfrowania i otworzenia przez Zamawiaj±cego mo¿liwa jest po up³ywie terminu sk³adania ofert.
10. W zale¿no¶ci od formatu podpisu: podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnêtrzny, otaczaj±cy), Wykonawca do³±cza do Systemu uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z podpisem (typ otaczaj±cy).
Pliki mo¿na podpisaæ przed do³±czeniem do Systemu za pomoc± zewnêtrznych narzêdzi do podpisu lub po do³±czeniu do Systemu e-ZP przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Klauzula informacyjna zosta³a zawarta w za³±czniku nr 10 do SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna zosta³a zawarta w za³±czniku nr 10 do SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WOR-Z.271.37.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie na rzecz Zamawiaj±cego us³ug pocztowych w obrocie krajowym w granicach administracyjnych Miasta Sieradza, obejmuj±cych przyjmowanie, przemieszczanie i dorêczanie pocztowych przesy³ek listowych adresatom, jak równie¿ dostarczanie Zamawiaj±cemu zwrotów przesy³ek niedorêczonych i potwierdzeñ odbioru

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 64110000-0 - Us³ugi pocztowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

64112000-4 - Us³ugi pocztowe dotycz±ce listów

64113000-1 - Us³ugi pocztowe dotycz±ce paczek

64120000-3 - Us³ugi kurierskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: . Zamawiaj±cy przy wyborze oferty kierowa³ siê bêdzie nastêpuj±cymi kryteriami i sposobem oceny ofert:

- cena ofertowa brutto - waga 60%
- posiadanie elektronicznego systemu monitorowania
przesy³ek rejestrowanych - waga 20%
- gwarantowany termin (w dniach roboczych) zwrotu do nadawcy przesy³ki
pocztowej awizowanej, niepodjêtej w terminie - waga 20%


W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane bêd± punkty wed³ug nastêpuj±cych zasad:

Sposób obliczania oceny za ³±czn± cenê ofertow± brutto:
(cena najni¿sza/cena oceniana) x 10 pkt x 60%,
W tym kryterium mo¿na uzyskaæ maksymalnie 6 punktów.
W przypadku niewskazania przez Wykonawcê w formularzu ofertowym oferowanej ³±cznej ceny brutto, oferta zostanie odrzucona.

Sposób obliczania oceny za posiadanie elektronicznego systemu monitorowania przesy³ek rejestrowanych:
- posiadanie elektronicznego systemu monitorowania przesy³ek rejestrowanych - 10 pkt x 20%,
- brak elektronicznego systemu monitorowania przesy³ek rejestrowanych - 0 pkt,
W tym kryterium mo¿na uzyskaæ maksymalnie 2 punkty.
W przypadku niezaznaczenia przez Wykonawcê w formularzu ofertowym jakiejkolwiek opcji dotycz±cej tego kryterium, oferta zostanie odrzucona.

Sposób obliczania oceny za gwarantowany termin (w dniach roboczych) zwrotu do nadawcy przesy³ki pocztowej awizowanej, niepodjêtej w terminie:
- gwarantowany termin do 5 dni roboczych - 10 pkt x 20%,
- gwarantowany termin powy¿ej 5 dni roboczych, ale nie d³u¿ej ni¿ 10 dni roboczych - 5 pkt x 20%,
- gwarantowany termin powy¿ej 10 dni roboczych, ale nie d³u¿ej ni¿ 14 dni roboczych - 1 pkt x 20%.
W tym kryterium mo¿na uzyskaæ maksymalnie 2 punkty.
Gwarantowany termin w dniach zwrotu do nadawcy przesy³ki pocztowej awizowanej, niepodjêtej w terminie nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 14 dni roboczych.
W przypadku zaoferowania terminu d³u¿szego ni¿ 14 dni roboczych lub niewskazania w formularzu ofertowym gwarantowanego terminu zwrotu, oferta zostanie odrzucona.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie elektronicznego systemu monitorowania przesy³ek rejestrowanych

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarantowany termin (w dniach roboczych) zwrotu do nadawcy przesy³ki pocztowej awizowanej, niepodjêtej w terminie

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie na rzecz Zamawiaj±cego us³ug pocztowych w obrocie krajowym poza granicami administracyjnymi Miasta Sieradza i w obrocie zagranicznym, obejmuj±cych przyjmowanie, przemieszczanie i dorêczanie pocztowych przesy³ek (listowych, paczek) adresatom, jak równie¿ dostarczanie Zamawiaj±cemu zwrotów przesy³ek niedorêczonych i potwierdzeñ oraz krajowe us³ugi kurierskie.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 64110000-0 - Us³ugi pocztowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

64112000-4 - Us³ugi pocztowe dotycz±ce listów

64113000-1 - Us³ugi pocztowe dotycz±ce paczek

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy przy wyborze oferty kierowa³ siê bêdzie nastêpuj±cymi kryteriami i sposobem oceny ofert:

- cena ofertowa brutto - waga 60%
- posiadanie elektronicznego systemu monitorowania
przesy³ek rejestrowanych - waga 20%
- gwarantowany termin (w dniach roboczych) zwrotu do nadawcy przesy³ki
pocztowej awizowanej, niepodjêtej w terminie - waga 20%


W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane bêd± punkty wed³ug nastêpuj±cych zasad:

Sposób obliczania oceny za ³±czn± cenê ofertow± brutto:
(cena najni¿sza/cena oceniana) x 10 pkt x 60%,
W tym kryterium mo¿na uzyskaæ maksymalnie 6 punktów.
W przypadku niewskazania przez Wykonawcê w formularzu ofertowym oferowanej ³±cznej ceny brutto, oferta zostanie odrzucona.

Sposób obliczania oceny za posiadanie elektronicznego systemu monitorowania przesy³ek rejestrowanych:
- posiadanie elektronicznego systemu monitorowania przesy³ek rejestrowanych - 10 pkt x 20%,
- brak elektronicznego systemu monitorowania przesy³ek rejestrowanych - 0 pkt,
W tym kryterium mo¿na uzyskaæ maksymalnie 2 punkty.
W przypadku niezaznaczenia przez Wykonawcê w formularzu ofertowym jakiejkolwiek opcji dotycz±cej tego kryterium, oferta zostanie odrzucona.

Sposób obliczania oceny za gwarantowany termin (w dniach roboczych) zwrotu do nadawcy przesy³ki pocztowej awizowanej, niepodjêtej w terminie:
- gwarantowany termin do 5 dni roboczych - 10 pkt x 20%,
- gwarantowany termin powy¿ej 5 dni roboczych, ale nie d³u¿ej ni¿ 10 dni roboczych - 5 pkt x 20%,
- gwarantowany termin powy¿ej 10 dni roboczych, ale nie d³u¿ej ni¿ 14 dni roboczych - 1 pkt x 20%.
W tym kryterium mo¿na uzyskaæ maksymalnie 2 punkty.
Gwarantowany termin w dniach zwrotu do nadawcy przesy³ki pocztowej awizowanej, niepodjêtej w terminie nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 14 dni roboczych.
W przypadku zaoferowania terminu d³u¿szego ni¿ 14 dni roboczych lub niewskazania w formularzu ofertowym gwarantowanego terminu zwrotu, oferta zostanie odrzucona.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie elektronicznego systemu monitorowania przesy³ek rejestrowanych

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarantowany termin (w dniach roboczych) zwrotu do nadawcy przesy³ki pocztowej awizowanej, niepodjêtej w terminie

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce:
a) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca posiada³ uprawnienia pozwalaj±ce na wykonywanie dzia³alno¶ci pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej – w przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê o udzielenie czê¶ci nr 1 zamówienia lub na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej i zagranic± – w przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê o udzielenie czê¶ci nr 2 zamówienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek zostanie uznany za spe³niony, gdy co najmniej jeden z nich wyka¿e siê posiadaniem ww. uprawnieniami i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
b) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie, nale¿ycie wykona³ lub wykonuje co najmniej 2 us³ugi polegaj±ce na ¶wiadczeniu us³ug pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek pocztowych o warto¶ci zrealizowanej nie mniejszej ni¿ 200.000,00 z³otych brutto ka¿da.
W przypadku us³ug bêd±cych w trakcie wykonywania, wymagania w zakresie warto¶ci i czasu trwania us³ugi, dotycz± czê¶ci umowy ju¿ zrealizowanej.
Powy¿szy warunek udzia³u w postêpowaniu dotyczy sytuacji, gdy Wykonawca sk³ada ofertê zarówno na jedn±, jak i na dwie czê¶ci zamówienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienie warunek zostanie uznany za spe³niony, gdy co najmniej jeden z nich wyka¿e siê wykonaniem us³ugi, do realizacji której te zdolno¶ci s± wymagane, w pe³nym zakresie i wykona us³ugê, do realizacji której te zdolno¶ci s± wymagane.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia:
a) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu u.o.k.k., z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (za³±cznik nr 7 do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia:
a) aktualnego wpisu do rejestru operatorów pocztowych wydanego przez Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896 z pó¼niejszymi zmianami) – zwan± dalej u.p.p., pozwalaj±cego na wykonywanie dzia³alno¶ci pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej – w przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê o udzielenie czê¶ci nr 1 zamówienia lub na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej i zagranic± – w przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê o udzielenie czê¶ci nr 2 zamówienia.
b) wykazu us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy us³ug, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, w których wykonywaniu bezpo¶rednio uczestniczy³ lub uczestniczy.
Wykaz us³ug dla czê¶ci nr 1 i 2 nale¿y sporz±dziæ wg za³±cznika nr 6. W przypadku sk³adania oferty na obydwie czê¶ci zamówienia, nale¿y z³o¿yæ jeden wykaz us³ug.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Przystêpuj±c do niniejszego postêpowania, ka¿dy Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium:
a) na czê¶æ nr 1 zamówienia w wysoko¶ci 10.000,00 z³otych (s³ownie z³otych: dziesiêæ tysiêcy 00/100),
b) na czê¶æ nr 2 zamówienia w wysoko¶ci 2.000,00 z³otych (s³ownie z³otych: dwa tysi±ce 00/100).
Niezale¿nie od ilo¶ci ofert sk³adanych przez Wykonawcê, wadium nale¿y wnie¶æ oddzielnie dla ka¿dej czê¶ci zamówienia.
2. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert±, tj. od dnia z³o¿enia oferty do dnia 24.12.2022 r.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z pó¼niejszymi zmianami) – dalej u.p.a.r.p.
4. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Wadium w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ przelewem na konto Zamawiaj±cego: Bank PKO BP nr 86 1020 4564 0000 5502 0040 9680 z podaniem tytu³u:
a) wadium na czê¶æ nr 1 zamówienia – us³ugi pocztowe ¶wiadczone w granicach administracyjnych Miasta Sieradza,
b) wadium na czê¶æ nr 2 zamówienia – us³ugi pocztowe w obrocie krajowym poza granicami administracyjnymi Miasta Sieradza i w obrocie zagranicznym.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu, jako termin wniesienia wadium przyjêty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiaj±cego.
6. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu.
Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
Wadium wniesione w formie innej ni¿ pieniê¿na:
a) musi posiadaæ wa¿no¶æ co najmniej do koñca terminu zwi±zania Wykonawcy z³o¿on± przez niego ofert±,
b) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
c) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, musi zabezpieczaæ dzia³ania i zaniechania wszystkich Wykonawców, tj. jednoznacznie wskazywaæ, ¿e obejmuje swoim zakresem podmiotowym wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
7. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna byæ nieodwo³alna i bezwarunkowa oraz p³atna na pierwsze ¿±danie.
8. W przypadku gdy Wykonawca nie wniós³ wadium, lub wniós³ je w sposób nieprawid³owy, lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± b±d¼ z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez Wykonawców:
a) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu stanowi±ce za³±cznik nr 5 do SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
b) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu stanowi±ce za³±cznik nr 5a do SWZ, sk³ada ten Wykonawca, który potwierdza spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim on sam wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu,
c) o¶wiadczenie stanowi±ce za³±cznik nr 7 sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
d) dokument i wykaz, o których mowa w rozdziale XI pkt 2 ppkt 2 sk³ada Wykonawca, który potwierdza spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim on sam wykazuje spe³nianie warunków udzia³u
w postêpowaniu.
2. W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, brak podstaw do wykluczenia z postêpowania powinien wykazaæ ka¿dy z Wykonawców.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca siê, aby pe³nomocnikiem by³ jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Pe³nomocnictwo nale¿y za³±czyæ do oferty:
a) w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobê/osoby udzielaj±ce pe³nomocnictwa lub
b) w przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o sporz±dzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem – jako cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawcê/ów lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym notariusza, po¶wiadczaj±cymi zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci elektronicznej.
4. Je¿eli oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie zostanie wybrana Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, którzy polegaj± na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane, zobowi±zani s± do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, stanowi±ce za³±cznik nr 6 do SWZ, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
6. Wykonawcy sk³adaj± o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 5:
a) w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upowa¿nione do reprezentowania Wykonawcy, lub
b) w przypadku, gdy o¶wiadczenie zosta³o sporz±dzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem – jako cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upowa¿nione do reprezentowania Wykonawcy, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci elektronicznej.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

2. Strony zastrzegaj± mo¿liwo¶æ dokonania w uzasadnionych okoliczno¶ciach zmian postanowieñ zawartej umowy. Wszelkie zmiany tre¶ci umowy wymagaj± pod rygorem niewa¿no¶ci zachowania formy pisemnej.
3. Zmiana okre¶lenia przedmiotu zamówienia w porównaniu do postanowieñ SWZ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku przeprowadzenia którego zawarto niniejsz± umowê mo¿liwa jest jedynie w przypadku gdy prowadzi do jego ograniczenia lub zastosowania rozwi±zañ zamiennych, tj. takich, które nie powoduj± rozszerzenia okre¶lenia przedmiotu zamówienia, prowadz± do jego ulepszenia, usprawnienia jego realizacji lub zastosowania materia³ów równowa¿nych.
4. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ umowy w przypadkach okre¶lonych w art. 455 ustawy Pzp.
5. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia umownego w nastêpuj±cych przypadkach, w tym okre¶lonych w art. 436 pkt 4 ustawy Pzp:
a) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug, z tym zastrze¿eniem, ¿e warto¶æ netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni siê, a warto¶æ brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów,
b) obni¿enia op³at pocztowych wynikaj±cych ze standardowego cennika i regulaminu Wykonawcy w stosunku do cen podanych w formularzu cenowym Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca ma obowi±zek stosowaæ wzglêdem Zamawiaj±cego obni¿one op³aty pocztowe dla us³ug objêtych zamówieniem, wynikaj±ce ze swojego aktualnego cennika lub regulaminu.
c) w przypadkach i na warunkach okre¶lonych w § 4 ust. 6 umowy,
d) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê, z tym zastrze¿eniem, ¿e wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy wynikaj±c± ze zwiêkszenia wynagrodzeñ osób bezpo¶rednio wykonuj±cych niniejsze zamówienie do wysoko¶ci obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia;
e) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, z tym zastrze¿eniem, ¿e wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpo¶rednio wykonuj±cych niniejsze zamówienie;
f) zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych, z tym zastrze¿eniem, ¿e wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobligowany ponie¶æ w przypadku zmiany przepisów dotycz±cych zasad gromadzenia lub wp³at podstawowych finansowanych przez podmiot zatrudniaj±cy do pracowniczych planów kapita³owych w odniesieniu do osób bezpo¶rednio wykonuj±cych niniejsze zamówienie.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-11-25 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://gmsieradz.e-zp.finn.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-25 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-12-24

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji:

Czê¶æ 1 : Tak

Czê¶æ 2 : Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Zamawiaj±cy zaprosi do negocjacji maksymalnie 3 Wykonawców, którzy otrzymaj± najwy¿sz± sumê punktów we wszystkich kryteriach ³±cznie.

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

3. Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 1 pkt 3 oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. poz. 835) – zwanej dalej u.p.w.a.
4. Na podstawie art. 7 ust. 1 u.p.w.a., z zastrze¿eniem art. 7 ust. 2 u.p.w.a., z postêpowania wyklucza siê:
1) Wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.), zwanego dalej „rozporz±dzeniem 765/2006” i rozporz±dzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im zagra¿aj±cych (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z pó¼n. zm.), zwanego dalej „rozporz±dzeniem 269/2014” albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 u.p.w.a.;
2) Wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 z pó¼niejszymi zmianami) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 u.p.w.a.;
3) Wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217 z pó¼niejszymi zmianami) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 u.p.w.a.
5. Lista osób i podmiotów (lista), wobec których s± stosowane ¶rodki, o których mowa powy¿ej, jest prowadzona przez ministra w³a¶ciwego do spraw wewnêtrznych i publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra w³a¶ciwego do spraw wewnêtrznych https://www.gov.pl/web/mswia/lista-osob-i-podmiotow-objetych-sankcjami

Pozosta³e zmiany do umowy zawarte s± we wzorach umów, stanowi±cych za³±czniki nr 3 i 3a do SWZ.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.