eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Dwór GdańskiBudowa i przebudowa dróg gminnych w Nowym Dworze Gdańskim środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg



Ogłoszenie z dnia 2024-08-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa i przebudowa dróg gminnych w Nowym Dworze Gdańskim środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nowy Dwór Gdański

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747891

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wejhera 3

1.5.2.) Miejscowość: Nowy Dwór Gdański

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-100

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański

1.5.7.) Numer telefonu: 55 247 24 01

1.5.8.) Numer faksu: 55 247 24 05

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miastonowydwor.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miastonowydwor.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.miastonowydwor.pl/, https://platformazakupowa.pl/pn/miastonowydwor

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa i przebudowa dróg gminnych w Nowym Dworze Gdańskim środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50e34d76-12bc-11ef-a7f7-6221b72ad4fc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00447829

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00033566/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Budowa i przebudowa dróg gminnych w Nowym Dworze Gdańskim środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00325837

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.9.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 10173255,15 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

A. Część I: Przebudowa ul. Bocznej, Chabrowej i Polnej w Nowym Dworze Gdańskim
Zakres prac obejmuje przebudowę drogi ul. Polnej o nawierzchni z masy bitumicznej na długości ok. 65mb w obrębie skrzyżowania z ul. Boczną wraz z wykonaniem wyniesionego przejścia dla pieszych. Przebudowę ul. Bocznej na całym odcinku tj. ok 248mb. Przebudowa ul. Chabrowej na długości ok. 226m do skrzyżowania z ul. Okopową. Projektowane odcinki drogi ul. Bocznej oraz Chabrowej przewidziano do wykonania z kostki betonowej. Na terenie objętym dokumentacją istniejące drogi posiadają nawierzchnię częściowo z masy bitumicznej, a częściowo z płyt betonowych oraz gruntową o szerokości zmiennej około 6,00m. W granicach realizacji inwestycji występuje sieć wodociągowa, gazowa, kanalizacyjna (sanitarna, deszczowa) i energetyczna. Szerokość dróg z kostki betonowej wyniesie 6,00m.
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie następujących robót budowlanych:
• przebudowę istniejących nawierzchni jezdni,
• przebudowę chodnika,
• przebudowa istniejących zjazdów,
• przebudowę podziemnego systemu odwodnienia-kanalizacji deszczowej,
• usunięcie kolizji infrastruktury technicznej związanej z przebudową drogi,
• przebudowę oświetlenia drogowego,
• doświetlenie przejść dla pieszych,
• wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
• wykonanie zieleni przydrożnej w formie trawników w pasie drogowym,
• budowa kanału technologicznego,
• pozostałych, wynikających z dokumentacji projektowej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45233228-3 - Roboty budowlane w zakresie krycia powierzchni

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.5.5.) Wartość części: 2737559,58 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

B. Część II: Budowa ul. Łąkowej i Jaśminowej w Nowym Dworze Gdańskim.
Zakres prac obejmuje budowę drogi ul. Łąkowej od skrzyżowania skanalizowanego z drogą wojewódzką DW502 o nawierzchni z masy bitumicznej do skrzyżowania z ul. Jaśminową,
a na dalszym odcinku do dowiązania się z istniejącą nawierzchnią z kostki betonowej,
na długości około 115mb. Budowa ul. Jaśminowej z masy bitumicznej od skrzyżowania
z ul. Łąkową do istniejącej nawierzchni, na odcinku o długości ok. 74mb. Na terenie objętym dokumentacją istniejące drogi posiadają nawierzchnię z kruszywa, natomiast ul. Jaśminowa w większości jest obszarem niezagospodarowanym, stanowiącym teren zielony. W granicach realizacji inwestycji występuje sieć wodociągowa, gazowa, elektroenergetyczna, teletechniczna oraz kanalizacyjna (sanitarna, deszczowa).
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie następujących robót budowlanych:
• wykonanie nawierzchni jezdni,
• wykonanie chodnika,
• wykonanie zjazdów,
• wykonanie przejść dla pieszych,
• regulacja istniejącego rowu,
• budowa przepustu wraz ze studniami,
• budowa oświetlenia drogowego,
• budowa kanału technologicznego,
• usunięcie kolizji infrastruktury technicznej związanej z istniejącą infrastrukturą techniczną,
• wycinka drzew,
• wykonanie oznakowania pionowego i poziomego
• wykonanie zieleni przydrożnej w formie trawników w pasie drogowym,
• pozostałych, wynikających z dokumentacji projektowej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45233228-3 - Roboty budowlane w zakresie krycia powierzchni

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.5.5.) Wartość części: 882283,71 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

C. Część III: Budowa ul. Przemysłowej w Nowym Dworze Gdańskim
Zakres prac obejmuje budowę drogi ul. Przemysłowej od skrzyżowania z ul. Warszawską do skrzyżowania z ul. Kochanowskiego, na długości około 1.076mb. Na terenie objętym dokumentacją istniejąca droga posiada nawierzchnię częściowo z masy bitumicznej oraz gruntową o szerokości zmiennej od około 3,50 do 6,00 m. W granicach realizacji inwestycji występuje sieć wodociągowa, gazowa, elektroenergetyczna, teletechniczna oraz kanalizacyjna (sanitarna, deszczowa). Szerokość jezdni z masy bitumicznej wyniesie 6,00m.
Wykonawca zobowiązany jest skoordynować wykonywanie robót budowlanych
z gestorami infrastruktury sanitarnej.
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie następujących robót budowlanych:
• wykonanie nawierzchni jezdni z masy bitumicznej,
• wykonanie zatoki postojowej z kostki betonowej,
• wykonanie chodnika z kostki betonowej,
• wykonanie ścieżki rowerowej z kostki betonowej,
• wykonanie ciągów pieszo-rowerowych z kostki betonowej,
• wykonanie zjazdów z masy bitumicznej,
• wykonanie przejść dla pieszych,
• przebudowa przepustów,
• wykonanie odwodnienia drogi,
• regulacja istniejącego rowu,
• wykonanie rowu,
• budowa oświetlenia drogowego,
• budowa kanału technologicznego,
• usunięcie kolizji infrastruktury technicznej związanej z istniejącą infrastrukturą techniczną,
• wycinka drzew,
• wykonanie oznakowania pionowego i poziomego i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego,
• wykonanie zieleni przydrożnej w formie trawników w pasie drogowym,
• pozostałych, wynikających z dokumentacji projektowej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45233228-3 - Roboty budowlane w zakresie krycia powierzchni

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.5.5.) Wartość części: 6553411,86 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2829000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2995000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2829000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): RMC Marek Rudziński

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Drogbruk Katarzyna Cichowska

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5792293278

7.3.3) Ulica: Żuławska

7.3.4) Miejscowość: Orłowo

7.3.5) Kod pocztowy: 82-100

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

roboty brukarskie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2829000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-11-29

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1152930,78 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1152930,78 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1152930,78 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): RMC Marek Rudziński

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Drogbruk Katarzyna Cichowska

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5792293278

7.3.3) Ulica: Żuławska

7.3.4) Miejscowość: Orłowo

7.3.5) Kod pocztowy: 82-100

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Roboty brukarskie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1152930,78 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-11-29

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8142471,97 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8843629,89 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 8142471,97 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe "TUGA" Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5780002890

7.3.3) Ulica: Przemysłowa

7.3.4) Miejscowość: Nowy Dwór Gdański

7.3.5) Kod pocztowy: 82-100

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

- w zakresie branży elektrycznej – Podwykonawca - ENERGETYK Przedsiębiorstwo Inżynierskie Jerzy Łyszkiewicz
- w zakresie branży teletechnicznej – Podwykonawca – N-SERVICE Sp. z o.o
- w zakresie branży gazowej – Podwykonawca – Przedsiebiorstwo Budownictwa Ogólnego „DUAL” Wiesław Szynkiewicz


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 8142471,97 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2026-03-01 do 2026-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.