Ogłoszenie z dnia 2024-08-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00396339/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie planu ogólnego gminy Oleśnica.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Oleśnica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010458
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nadstawie 1
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 28-220
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: 41-377-40-36
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gminaolesnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gminaolesnica.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/gminaolesnica1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie planu ogólnego gminy Oleśnica.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3cbf2d01-3847-11ef-880f-0e435a8a43bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00448298
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00068645/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Opracowanie planu ogólnego gminy Oleśnica
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00396339
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BKŚ.I.271.2.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 153800,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie planu ogólnego gminy Oleśnica wraz z opracowaniem ekofizjograficznym oraz prognozą oddziaływania na środowisko zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) oraz podjętą Uchwałą Rady Miejskiej Oleśnica Nr III/18/24 z dnia 29 maja 2024 roku. Procedurą opracowania objęto cały obszar gminy Oleśnica.
Przedsięwzięcie objęte niniejszym zamówieniem obejmuje:
Etap I:
1) przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń o przystąpieniu do opracowania planu, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, komunikatów dotyczących opracowania projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień) oraz do współpracy przy prowadzeniu procedury i dokumentacji prac planistycznych;
2) zamieszczanie w prasie wymaganych ogłoszeń i ponoszenia kosztów publikacji;
3) analiza materiałów wyjściowych, stanu zagospodarowania i zabudowy, wydanych decyzji o warunkach zabudowy, uwarunkowań zewnętrznych, uwarunkowań przestrzennych gminy oraz określenie zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową w gminie;
4) udział w spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub warsztatach poprzedzonych prezentacją projektu aktu planowania przestrzennego, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach projektanta, przeprowadzaniu ankiet i geoankiet, wywiadów, zbieraniu uwag oraz prowadzeniu punktu konsultacyjnego w ramach prowadzonych konsultacji społecznych w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym- pisemnych lub ustnych (forma konsultacji społecznych, miejsce i termin ustalony z Zamawiającym), a także przygotowanie dokumentów, pism, ankiet, ogłoszeń, obwieszczeń i zawiadomień związanych z konsultacjami społecznymi;
5) analiza zebranych wniosków, opracowanie koncepcji projektu planu i prezentacja Zamawiającemu.
Etap II:
6) sporządzenie opracowania ekofizjograficznego;
7) opracowanie projektu planu wraz z kompletem wymaganych ustawowo materiałów m.in. uzasadnieniem planu zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz danymi przestrzennymi zgodnie z art. 67a ww. ustawy i prezentacja Zamawiającemu;
8) sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.);
9) przygotowanie materiałów i pism w celu uzyskania wymaganych opinii i uzgodnień (w tym Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej);
Etap III:
10) analiza otrzymanych opinii i uzgodnień oraz wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzgodnień;
11) ponowne powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, tj. uzyskanie ponownych opinii i uzgodnień, jeśli to konieczne, a także w razie potrzeby przygotowywanie treści zażaleń na postanowienia organów opiniujących;
12) przygotowanie projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do wyłożenia do publicznego wglądu oraz udział w konsultacjach społecznych (zgodnie z pkt. 4);
13) przygotowanie propozycji rozpatrzenia uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz przygotowanie wykazu uwag i wprowadzenie ewentualnych zmian po rozpatrzeniu uwag;
14) przedstawienie projektu planu ogólnego wraz z uzasadnieniem i raportem podsumowującym przebieg konsultacji społecznych do akceptacji Burmistrzowi Miasta i Gminy Oleśnica oraz Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej;
Etap IV:
15) przekazanie projektu uchwały w sprawie planu ogólnego gminy Oleśnica wraz z załącznikami do uchwalenia przez Radę Miejską wraz z listą nieuwzględnionych uwag, a także prezentacja projektu planu na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej oraz udział w sesji Rady Miejskiej zatwierdzającej projekt;
16) przygotowanie i skompletowanie dokumentacji planistycznej po uchwaleniu planu celem oceny przez wojewodę ich zgodności z przepisami prawnymi oraz wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody oraz ustosunkowanie się do tych rozstrzygnięć, ewentualne powtórzenie procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę;
17) ustosunkowanie się do ewentualnych skarg wniesionych do wojewódzkiego sądu administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz inne konieczne prace gwarantujące prawidłowe wykonanie przedmiotowego zamówienia.
W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany przekazać zamawiającemu:
1) dokumentację prac planistycznych o której mowa w art. §7 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758 ze zm.) zapisane w wersji elektronicznej na nośniku danych (płyta CD-R lub pamięć USB);
2) opracowanie ekofizjograficzne oraz prognoza oddziaływania na środowisko w wersji papierowej i elektronicznej, w tym załącznik graficzny w kolorze, w ilości 4 egzemplarzy w wersji papierowej;
3) uchwalony plan ogólny:
- w formie danych przestrzennych, o których mowa w art. 67a ust. 3 i 3a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, tworzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 67b ustawy - w wersji elektronicznej na nośniku danych;
- część tekstową opracowania stanowiącą prezentację atrybutów, o których mowa w art. 67a ust. 3 pkt 2 i ust. 3a pkt 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – 4 egzemplarze w wersji papierowej;
- część graficzną opracowania stanowiącą prezentację graficzną danych przestrzennych atrybutów, o których mowa w art. 67a ust. 3 pkt 1 i ust. 3a pkt 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - 4 egzemplarze w wersji papierowej w skali 1:10 000;
4) komplet dokumentacji: część tekstowa i graficzna planu ogólnego gminy powinna być zapisana w formie danych przestrzennych z nadaną georeferencją, posiadać metadane oraz być sporządzone zgodnie ze standardami zapisu danych. Pliki w wersji elektronicznej powinny być zapisane na nośniku danych (pendrive, płyta CD) /część tekstowa: pliki
w formacie DOC, PDF; część graficzna: pliki w formacie PDF, GeoTIFF, Shapefile (*.shp)/, dane przestrzenne (*.xml);
5) projekt uchwały wraz z uzasadnieniem w wersji elektronicznej;
6) oświadczenie Wykonawcy, że projekt planu został wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, zgodnie z zasadami i trybem sporządzania planów ogólnych oraz, że zostaje przekazany Zamawiającemu w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
Obszar opracowania planu ogólnego obejmuje całą gminę Oleśnica w jej granicach administracyjnych, o powierzchni ~5351 ha. Pokrycie miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego wynosi poniżej 3% powierzchni gminy Oleśnica (2 szt.). Uchwały przyjmujące ww. miejscowe plany są dostępne pod adresami: https://bip.gminaolesnica.pl/artykuly/4043, https://bip.gminaolesnica.pl/artykuly/3636 .
Zasięgi obowiązujących MPZP są udostępniane w Systemie Informacji Przestrzennej Woj. Świętokrzyskiego pod adresem: https://portale.e-swietokrzyskie.pl/PLANISTYKA/ .
Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:
1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.);
2) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758 ze zm.);
3) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełnienia zabudowy w planie ogólnym gminy (Dz. U. z 2024 r. poz. 729);
4) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.);
5) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjofraficznych (Dz. U. z 2002 r., Nr 155, poz. 1298);
6) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54);
7) zgodnie z aktami prawa miejscowego;
8) z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego;
9) innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia, m. in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg.
Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi na przedmiot umowy na okres minimum 24 miesiące licząc od daty odbioru końcowego niniejszego zamówienia.
Szczegółowe wymagania, dotyczące realizacji przedmiotowego zamówienia określono również w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik Nr 11 do SWZ.
Przedmiotowe zamówienie musi być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 167280,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 391140,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 167280,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: GARD - Pracownia Urbanistyczno-Architektoniczna - mgr inż. arch. Anna Woźnicka
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9471067333
7.3.3) Ulica: ul. Traktorowa 43/2
7.3.4) Miejscowość: Łódź
7.3.5) Kod pocztowy: 91-117
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 167280,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
INNE PRZETARGI Z OLEŚNICY
- Przebudowa drogi - ul. Pułaskiego w Oleśnicy
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Przebudowa drogi w ul. Wielkopolnej w Oleśnicy
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania: Wzmocnienie konstrukcji dachu skrzydła zachodniego budynku głównego wraz z ociepleniem i wymianą sufitu podwieszanego
- Przebudowa sięgaczy ul. Stolarskiej w Oleśnicy
- Zakup z montażem urządzenia hakowego oraz dwóch modułów hakowych: beczka na wodę pitną i beczka asenizacyjna dla Miejskiej Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Oleśnicy
- Zagospodarowanie terenu podwórza przy ul. Stolarskiej 1-2a w Oleśnicy
więcej: przetargi w Oleśnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zaprojektowanie i wykonanie zadania pn. "Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa budynku diagnostycznego w ramach modernizacji zespołu Specjalistycznego Szpitala im. E. Szczeklika w Tarnowie"
- SPORZĄDZENIE OPERATÓW SZACUNKOWYCH NA WYCENĘ NIERUCHOMOŚCI ZABUDOWANYCH I NIEZABUDOWANYCH
- Opracowanie planu ogólnego Gminy Tczew
- Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Skoroszyce
- OPRACOWANIE PROJEKTU PLANU OGÓLNEGO GMINY PLATERÓWKA
- Budowa dróg rowerowych na terenie Gminy Ślesin Obiekt: Budowa drogi rowerowej w m. Różopole
więcej: Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.