eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OleśnicaOpracowanie planu ogólnego gminy Oleśnica.



Ogłoszenie z dnia 2024-08-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie planu ogólnego gminy Oleśnica.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Oleśnica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010458

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nadstawie 1

1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 28-220

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: 41-377-40-36

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gminaolesnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gminaolesnica.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gminaolesnica

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowanie planu ogólnego gminy Oleśnica.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3cbf2d01-3847-11ef-880f-0e435a8a43bc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00448298

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00068645/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Opracowanie planu ogólnego gminy Oleśnica

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00396339

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BKŚ.I.271.2.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 153800,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie planu ogólnego gminy Oleśnica wraz z opracowaniem ekofizjograficznym oraz prognozą oddziaływania na środowisko zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) oraz podjętą Uchwałą Rady Miejskiej Oleśnica Nr III/18/24 z dnia 29 maja 2024 roku. Procedurą opracowania objęto cały obszar gminy Oleśnica.
Przedsięwzięcie objęte niniejszym zamówieniem obejmuje:
Etap I:
1) przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń o przystąpieniu do opracowania planu, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, komunikatów dotyczących opracowania projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień) oraz do współpracy przy prowadzeniu procedury i dokumentacji prac planistycznych;
2) zamieszczanie w prasie wymaganych ogłoszeń i ponoszenia kosztów publikacji;
3) analiza materiałów wyjściowych, stanu zagospodarowania i zabudowy, wydanych decyzji o warunkach zabudowy, uwarunkowań zewnętrznych, uwarunkowań przestrzennych gminy oraz określenie zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową w gminie;
4) udział w spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub warsztatach poprzedzonych prezentacją projektu aktu planowania przestrzennego, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach projektanta, przeprowadzaniu ankiet i geoankiet, wywiadów, zbieraniu uwag oraz prowadzeniu punktu konsultacyjnego w ramach prowadzonych konsultacji społecznych w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym- pisemnych lub ustnych (forma konsultacji społecznych, miejsce i termin ustalony z Zamawiającym), a także przygotowanie dokumentów, pism, ankiet, ogłoszeń, obwieszczeń i zawiadomień związanych z konsultacjami społecznymi;
5) analiza zebranych wniosków, opracowanie koncepcji projektu planu i prezentacja Zamawiającemu.
Etap II:
6) sporządzenie opracowania ekofizjograficznego;
7) opracowanie projektu planu wraz z kompletem wymaganych ustawowo materiałów m.in. uzasadnieniem planu zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz danymi przestrzennymi zgodnie z art. 67a ww. ustawy i prezentacja Zamawiającemu;
8) sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.);
9) przygotowanie materiałów i pism w celu uzyskania wymaganych opinii i uzgodnień (w tym Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej);
Etap III:
10) analiza otrzymanych opinii i uzgodnień oraz wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzgodnień;
11) ponowne powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, tj. uzyskanie ponownych opinii i uzgodnień, jeśli to konieczne, a także w razie potrzeby przygotowywanie treści zażaleń na postanowienia organów opiniujących;
12) przygotowanie projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do wyłożenia do publicznego wglądu oraz udział w konsultacjach społecznych (zgodnie z pkt. 4);
13) przygotowanie propozycji rozpatrzenia uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz przygotowanie wykazu uwag i wprowadzenie ewentualnych zmian po rozpatrzeniu uwag;
14) przedstawienie projektu planu ogólnego wraz z uzasadnieniem i raportem podsumowującym przebieg konsultacji społecznych do akceptacji Burmistrzowi Miasta i Gminy Oleśnica oraz Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej;
Etap IV:
15) przekazanie projektu uchwały w sprawie planu ogólnego gminy Oleśnica wraz z załącznikami do uchwalenia przez Radę Miejską wraz z listą nieuwzględnionych uwag, a także prezentacja projektu planu na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej oraz udział w sesji Rady Miejskiej zatwierdzającej projekt;
16) przygotowanie i skompletowanie dokumentacji planistycznej po uchwaleniu planu celem oceny przez wojewodę ich zgodności z przepisami prawnymi oraz wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody oraz ustosunkowanie się do tych rozstrzygnięć, ewentualne powtórzenie procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę;
17) ustosunkowanie się do ewentualnych skarg wniesionych do wojewódzkiego sądu administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz inne konieczne prace gwarantujące prawidłowe wykonanie przedmiotowego zamówienia.
W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany przekazać zamawiającemu:
1) dokumentację prac planistycznych o której mowa w art. §7 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758 ze zm.) zapisane w wersji elektronicznej na nośniku danych (płyta CD-R lub pamięć USB);
2) opracowanie ekofizjograficzne oraz prognoza oddziaływania na środowisko w wersji papierowej i elektronicznej, w tym załącznik graficzny w kolorze, w ilości 4 egzemplarzy w wersji papierowej;
3) uchwalony plan ogólny:
- w formie danych przestrzennych, o których mowa w art. 67a ust. 3 i 3a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, tworzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 67b ustawy - w wersji elektronicznej na nośniku danych;
- część tekstową opracowania stanowiącą prezentację atrybutów, o których mowa w art. 67a ust. 3 pkt 2 i ust. 3a pkt 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – 4 egzemplarze w wersji papierowej;
- część graficzną opracowania stanowiącą prezentację graficzną danych przestrzennych atrybutów, o których mowa w art. 67a ust. 3 pkt 1 i ust. 3a pkt 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - 4 egzemplarze w wersji papierowej w skali 1:10 000;
4) komplet dokumentacji: część tekstowa i graficzna planu ogólnego gminy powinna być zapisana w formie danych przestrzennych z nadaną georeferencją, posiadać metadane oraz być sporządzone zgodnie ze standardami zapisu danych. Pliki w wersji elektronicznej powinny być zapisane na nośniku danych (pendrive, płyta CD) /część tekstowa: pliki
w formacie DOC, PDF; część graficzna: pliki w formacie PDF, GeoTIFF, Shapefile (*.shp)/, dane przestrzenne (*.xml);
5) projekt uchwały wraz z uzasadnieniem w wersji elektronicznej;
6) oświadczenie Wykonawcy, że projekt planu został wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, zgodnie z zasadami i trybem sporządzania planów ogólnych oraz, że zostaje przekazany Zamawiającemu w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
Obszar opracowania planu ogólnego obejmuje całą gminę Oleśnica w jej granicach administracyjnych, o powierzchni ~5351 ha. Pokrycie miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego wynosi poniżej 3% powierzchni gminy Oleśnica (2 szt.). Uchwały przyjmujące ww. miejscowe plany są dostępne pod adresami: https://bip.gminaolesnica.pl/artykuly/4043, https://bip.gminaolesnica.pl/artykuly/3636 .
Zasięgi obowiązujących MPZP są udostępniane w Systemie Informacji Przestrzennej Woj. Świętokrzyskiego pod adresem: https://portale.e-swietokrzyskie.pl/PLANISTYKA/ .
Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:
1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.);
2) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758 ze zm.);
3) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełnienia zabudowy w planie ogólnym gminy (Dz. U. z 2024 r. poz. 729);
4) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.);
5) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjofraficznych (Dz. U. z 2002 r., Nr 155, poz. 1298);
6) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54);
7) zgodnie z aktami prawa miejscowego;
8) z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego;
9) innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia, m. in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg.
Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi na przedmiot umowy na okres minimum 24 miesiące licząc od daty odbioru końcowego niniejszego zamówienia.
Szczegółowe wymagania, dotyczące realizacji przedmiotowego zamówienia określono również w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik Nr 11 do SWZ.
Przedmiotowe zamówienie musi być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 167280,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 391140,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 167280,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: GARD - Pracownia Urbanistyczno-Architektoniczna - mgr inż. arch. Anna Woźnicka

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9471067333

7.3.3) Ulica: ul. Traktorowa 43/2

7.3.4) Miejscowość: Łódź

7.3.5) Kod pocztowy: 91-117

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 167280,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.