eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tu³owice¦wiadczenie us³ug cateringowych do przedszkola



Og³oszenie z dnia 2024-08-08


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug cateringowych do przedszkola

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: PRZEDSZKOLE PUBLICZNE W TU£OWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530570885

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Przedszkolna 11

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Tu³owice

1.5.3.) Kod pocztowy: 49-130

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.7.) Numer telefonu: 774600165

1.5.8.) Numer faksu: 774600165

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przedszkole@tulowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: przedszkole.tulowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug cateringowych do przedszkola

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-edbb45c1-ca28-4285-99e0-5f68c717970c

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00451049

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-08-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-edbb45c1-ca28-4285-99e0-5f68c717970c

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej pod adresem: przedszkole@tulowice.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Postêpowanie mo¿na wyszukaæ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowania/konkursy”).
4. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 5. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
6. Sposób sporz±dzenia i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (zw. dalej „Rozporz±dzeniem w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych).
7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (zw. dalej „Rozporz±dzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci”), z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
8. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 Rozporz±dzenia w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych okre¶lonych w przepisach Rozporz±dzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
9. Zamawiaj±cy przekazuje link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania oraz Identyfikator (ID) postêpowania na Platformie e-Zamówienia w Za³±czniku Nr 5 do SWZ. Dane postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowania/konkursy”).
10. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
11. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ, zawiadomieñ i zadawanie pytañ. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”) lub za pomoc± poczty elektronicznej na adres e- mail: przedszkole@tulowice.pl.
12. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
13. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
cd w informacjach dodatkowych

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedszkole Publiczne w Tu³owicach
ul. Przedszkolna 11, 49-130 Tu³owice, tel. (77) 460 01 65, e-mail: przedszkole@tulowice.pl;
 Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest mo¿liwy za pomoc± poczty elektronicznej: inspektor@kancelaria-odo.pl lub listownie na adres siedziby Administratora;
 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „¦wiadczenie us³ug cateringowych do przedszkola”, prowadzonym w trybie podstawowym;
 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia
11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (j.t. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zm.) dalej „ustawa Pzp”;
 Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia;
 obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PP-T.26.1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie w okresie od 2 wrze¶nia 2024 r. do 29 sierpnia 2025 r. us³ug cateringowych na rzecz Zamawiaj±cego – us³uga przygotowywania i dostarczania posi³ków oraz zastawy sto³owej dla dzieci w wieku 3- 6 lat, uczêszczaj±cych do Przedszkola Publicznego w Tu³owicach, ul. Przedszkolna 11, 49-130 Tu³owice.
2. Miejsce realizacji us³ugi: Przedszkole Publiczne w Tu³owicach, ul. Przedszkolna 11, 49-130 Tu³owice.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie trzech posi³ków dziennie tj. ¶niadanie, obiad dwudaniowy (zupa, drugie danie) i podwieczorek dla grupy maksymalnie 75 dzieci. Posi³ki bêd± dostarczane we wszystkie dni robocze tj. od poniedzia³ku do pi±tku z wyj±tkiem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od zajêæ w przedszkolu, o których Wykonawca zostanie powiadomiony w terminie minimum 7 dni z wyj±tkiem sytuacji wyj±tkowych – udokumentowanych przez Zamawiaj±cego np. konieczno¶æ czasowego zamkniêcia przedszkola przez s³u¿by sanitarne, czy spowodowanego sytuacjami niezale¿nymi od Zamawiaj±cego.
4. Posi³ki bêd± dostarczane 2 razy dziennie w godzinach 7.45-8.15 ¶niadanie oraz 10.45-11.15 obiad i podwieczorek.
5. Zamawiaj±cy szacuje, ¿e liczba dostarczanych posi³ków w czasie trwania umowy mo¿e wynie¶æ: 18.750 porcji ¶niadania, 18.750 porcji obiadowych i 18.750 porcji podwieczorku. Wielko¶æ dostaw ma charakter szacunkowy, w zale¿no¶ci od frekwencji dzieci lub zmiany deklaracji rodziców zg³aszaj±cych chêæ ¿ywienia dzieci, mo¿e ulec zmniejszeniu oraz nie mo¿e stanowiæ podstawy do wnoszenia przez Wykonawcê jakichkolwiek roszczeñ.
6. Us³uga powinna spe³niaæ nastêpuj±ce warunki:
a) Wykonawca odpowiada za przestrzeganie przygotowywania posi³ków zgodnie
z ustaw± z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeñstwie ¿ywno¶ci i ¿ywienia (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1252) wraz z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, zgodnie z wymaganiami dla danej grupy wiekowej wynikaj±cymi z aktualnych norm ¿ywienia dla populacji polskiej, opracowanych przez Instytut ¯ywno¶ci i ¯ywienia w Warszawie, jak równie¿ przepisami prawa w zakresie higieny ¿ywienia norm HACCP oraz zbiorowego ¿ywienia i wymogami sanitarno-epidemiologicznymi, z uwzglêdnieniem wymogów z Rozporz±dzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2016 r. w sprawie grup ¶rodków spo¿ywczych przeznaczonych do sprzeda¿y dzieciom i m³odzie¿y w jednostkach systemu o¶wiaty oraz wymagañ, jakie musz± spe³niaæ ¶rodki spo¿ywcze stosowane w ramach ¿ywienia zbiorowego dzieci
i m³odzie¿y w tych jednostkach, (Dz. U. 2016 poz. 1154 ze zmianami).
b) Liczba wydawanych posi³ków uzale¿niona bêdzie od frekwencji dzieci w przedszkolu. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do zmiany ilo¶ci dzieci i ilo¶ci dostarczanych posi³ków zgodnie z rzeczywist± potrzeb±. Rozliczenia finansowe Wykonawcy us³ugi z Zamawiaj±cym odbywaæ siê bêdzie na podstawie faktycznie dostarczonych posi³ków i ceny brutto jednodniowego posi³ku dla jednego dziecka. Z tytu³u wykorzystania mniejszej ilo¶ci posi³ków, Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne roszczenia. O liczbie wydawanych posi³ków w danym dniu Wykonawca informowany bêdzie w poprzedzaj±cy dzieñ do godziny 15:00. W oparciu o uzyskane informacje Wykonawca dostarczaæ bêdzie okre¶lon± liczbê posi³ków.
c) Jad³ospis, zawieraj±cy informacje na temat warto¶ci kalorycznej posi³ków, uk³adany bêdzie przez Wykonawcê na okres 10 dni roboczych (od poniedzia³ku do pi±tku) i zatwierdzony przez osobê posiadaj±c± uprawnienia dietetyka lub technologa ¿ywienia ze strony Wykonawcy, dostarczany Zamawiaj±cemu do wcze¶niejszego zatwierdzenia z tygodniowym wyprzedzeniem. Wszelkie zmiany w jad³ospisie sugerowane przez Zamawiaj±cego bêd± wi±¿±ce dla Wykonawcy. Jad³ospis powinien spe³niaæ wszystkie normy zdrowego ¿ywienia dzieci wraz z wykazem pe³nego spisu alergenów. Ponadto, powinien uwzglêdniaæ zalecan± warto¶æ energetyczn±.
d) Jad³ospis powinien byæ urozmaicony, rodzaj potraw nie powinien powtarzaæ siê w tym samym tygodniu. W jad³ospisie powinny przewa¿aæ potrawy gotowane, pieczone i duszone.
e) Wykonawca zobowi±zany jest do przygotowania posi³ków z naturalnych produktów, stosowania zasady kolorowego talerza (do ka¿dego posi³ku warzywa i owoce), stosowania produktów nie przetworzonych z ograniczeniem konserwantów, dostosowywania menu do pory roku oraz sezonowo¶ci na warzywa i owoce, bez u¿ywania produktów typu instant, czy gotowych pó³produktów (np. mro¿one pierogi, klopsy, go³±bki itp.), t³uszczy utwardzanych, soi, z gwarancj± ¶wie¿o¶ci artyku³ów i produktów. Produkty wykluczone z menu: serek homogenizowany wysokos³odzony, parówki, serdelki, pasztety, wysoko przetworzone wêdliny i produkty mleczne, zupa grzybowa i pieczarkowa, bigos, zupa grochowa. Wyklucza siê posi³ki na bazie Fast foods. Zamawiaj±cy zakazuje stosowania: konserw, produktów z glutaminianem sodu, produktów mas³opodobnych, soków zagêszczonych, miêsa odkostnionego mechanicznie oraz wêdlin z dodatkiem preparatów bia³kowych (soja) i/lub skrobi modyfikowanej.
f) Wêdliny w swoim sk³adzie maj± zawieraæ powy¿ej 80% miêsa, nie mog± zawieraæ dodatków skrobi i soi, miêso nie mo¿e byæ MOM (miêso odkostnione mechanicznie).
g) Do przygotowania posi³ków zalecane jest: stosowanie t³uszczów ro¶linnych (ograniczone stosowanie t³uszczów zwierzêcych), stosowanie du¿ej ilo¶ci warzyw i owoców, w tym tak¿e nasion ro¶lin str±czkowych, ró¿nego rodzaju kasz. Jad³ospis winien byæ przygotowany i podpisany przez osobê posiadaj±c± odpowiednie uprawnienia, tj. dietetyka lub technologa ¿ywienia. Wykonawca jest zobowi±zany do zachowania diet pokarmowych w zale¿no¶ci od indywidualnych potrzeb dzieci, zgodnie z informacj± otrzyman± od Zamawiaj±cego (np. posi³ki z zaleceniami diety bezmlecznej i bezglutenowej, uwzglêdnienie indywidualnych potrzeb alergików).
h) Posi³ki Wykonawca dostarczaæ bêdzie w³asnym transportem, w specjalistycznych termosach do przewo¿enia posi³ków i opakowaniach gwarantuj±cych utrzymanie odpowiedniej temperatury zgodnie z przepisami prawa (w przypadku dañ ciep³ych maj± byæ one utrzymane w odpowiedniej temperaturze do momentu wydania ich dzieciom).
i) Posi³ki dla dzieci nale¿y dostarczaæ w zbiorczych termosach i opakowaniach osobno dla ka¿dej z trzech grup przedszkolnych.
j) Wykonawca dostarcza i odbiera zastawê wielokrotnego lub jednorazowego u¿ytku do ka¿dego posi³ku.
k) Zastawa jest transportowana i dostarczana z zachowaniem zasad bezpieczeñstwa i higieny w szczelnych pojemnikach oraz jest dostosowana do rodzaju posi³ków.
l) Pojemniki w którym dostarczane s± posi³ki oraz zastawa do posi³ków odbierane s± przez Wykonawcê, a ich mycie i dezynfekcja odbywa siê w zak³adzie macierzystym. W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeñ Wykonawca jest zobowi±zany zapewniæ posi³ki o nie gorszej jako¶ci na swój koszt z innych ¼róde³.
m) Wykonawca zobowi±zany jest do odbioru i utylizacji odpadów pokonsumpcyjnych.
n) Obowi±zkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich przygotowanych i dostarczanych posi³ków, ka¿dego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny, zawarto¶ci próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek.
o) Personel Wykonawcy winien posiadaæ bie¿±ce przeszkolenie z zakresu BHP oraz HACCP, a tak¿e aktualne orzeczenia lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych. Wykonawca odpowiada prawnie za ¿ywienie dzieci przed Powiatowym Pañstwowym Inspektorem Sanitarnym.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 55321000-6 - Us³ugi przygotowywania posi³ków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

55520000-1 - Us³ugi dostarczania posi³ków

55322000-3 - Us³ugi gotowania posi³ków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-08-29

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny:
A - Cena - 60%
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przy kryterium „cena” wynosi 60.
Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium cena zostanie obliczona wg wzoru:
cena najni¿sza
A = -------------------------- x 100 x 60%
cena oferty badanej
Wyniki bêd± zaokr±glane do 2 miejsc po przecinku (od 5 w górê).
B – Do¶wiadczenie osoby maj±cej znacz±cy wp³yw na jako¶æ wykonanego zadania – do¶wiadczenie dietetyka, technologa ¿ywienia - 40%
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przy kryterium „Do¶wiadczenie osoby maj±cej znacz±cy wp³yw na jako¶æ wykonanego zadania – do¶wiadczenie dietetyka, technologa ¿ywienia” wynosi 40.
Gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e dietetyk, technolog ¿ywienia wskazany w ofercie posiada do¶wiadczenie:
 Do 12 miesiêcy (w³±cznie) - otrzyma 0 punktów
 Od 13 do 24 miesiêcy (w³±cznie) - otrzyma 20 punktów
 25 miesiêcy i wiêcej - otrzyma 40 punktów
Ocena ³±czna X= A + B
Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska ³±cznie najwy¿sz± liczbê punktów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie osoby maj±cej znacz±cy wp³yw na jako¶æ wykonanego zadania- do¶wiadczenie dietetyka, technologa ¿ywienia.

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: o¶wiadczenie, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: O¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej sk³adane w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5.
Zobowi±zanie do oddania do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

- polisy OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej i do zachowania ubezpieczenia w takiej wysoko¶ci do koñca realizacji zadania;
- aktualnej decyzji terenowo podleg³ego Pañstwowego Inspektora Sanitarnego dot. zak³adu przygotowuj±cego posi³ki, o której mowa w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeñstwie ¿ywno¶ci i ¿ywienia (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448) potwierdzaj±cej, ¿e obiekt spe³nia wymagania higieniczno – zdrowotne do ¿ywienia zbiorowego oraz ¿e Wykonawca mo¿e produkowaæ i obracaæ ¿ywno¶ci±, czyli wykonywaæ i dostarczaæ posi³ki na zewn±trz. Decyzja musi dotyczyæ prowadzenia ¿ywienia zbiorowego i realizacji us³ugi w systemie cateringowym;
- zestawienia pojazdów dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z aktualnymi badaniami technicznymi oraz ubezpieczeniem OC przystosowanych do przewozu ¿ywno¶ci zatwierdzonych przez terenowo podleg³ego Pañstwowego Inspektora Sanitarnego;
- o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art.108 ust.1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz.275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – Za³±cznik nr 6 do SWZ;
- potwierdzenie zadeklarowanego w ofercie do¶wiadczenia dietetyka, technologa ¿ywienia.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

4. Wraz z ofert± Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ:
1) O¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia, którego propozycjê stanowi Za³±cznik Nr 3 do SWZ,
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia, sk³ada ka¿dy z wykonawców oddzielnie.
2) pe³nomocnictwo dla osoby podpisuj±cej ofertê do wystêpowania w imieniu wykonawcy, je¿eli nie wynika to bezpo¶rednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych (propozycja - Za³±cznik Nr 4 do SWZ).
Pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty musi byæ z³o¿one w oryginale w takiej samej formie, jak sk³adana oferta (tj. w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza siê tak¿e z³o¿enie elektronicznej kopii (skanu) pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego po¶wiadczenia sporz±dzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14.02.1991r. – Prawo o notariacie, które to po¶wiadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, b±d¼ te¿ poprzez opatrzenie skanu pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniona przez upe³nomocnionego.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

5. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 4 pkt 1), sk³ada ka¿dy z wykonawców oddzielnie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

5. Zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych, Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy w sytuacji obiektywnie koniecznej w ni¿ej przedstawionym zakresie:
a) zmiana danych Wykonawcy (np. zmiana adresu, nazwy itp.) lub zmiana wynikaj±ca z przekszta³cenia podmiotowego po stronie Wykonawcy skutkuj±ca sukcesj± generaln±,
b) zmiana wynikaj±ca z powstania niezamierzonych niezgodno¶ci pomiêdzy zapisami umowy, a tre¶ci± oferty lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
c) zmiany w obowi±zuj±cych przepisach prawa maj±ce wp³yw na przedmiot zamówienia i warunki umowy,
d) zmiana sytuacji prawnej i faktycznej Wykonawcy lub Zamawiaj±cego skutkuj±ca niemo¿liwo¶ci± realizacji przedmiotu umowy.
6. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany kosztów zwi±zanych z realizacj± umowy, przy zachowaniu nastêpuj±cych warunków:
- ka¿da ze Stron niniejszej umowy mo¿e ¿±daæ zmiany wynagrodzenia jeden raz
w toku wykonywania umowy nie wcze¶niej jednak ni¿ 1 marca roku nastêpuj±cego po roku, w którym zawarto niniejsz± umowê,
- podstaw± ¿±dania, o którym mowa w tiret pierwszym jest zmiana cen paliwa (benzyny/oleju napêdowego) o 30% w stosunku do ceny paliwa (benzyny/oleju napêdowego) na dzieñ sk³adania ofert,
- poprzez zmianê kosztów rozumie siê wzrost odpowiednio kosztów, jak i ich obni¿enie, wzglêdem kosztu przyjêtego w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie,
- strona ¿±daj±ca zmiany wynagrodzenia w z³o¿onym wniosku ma obowi±zek wskazania zmian w kosztach maj±cych wp³yw na koszt wykonania zamówienia, a tak¿e proponowane nowe wynagrodzenie,
- w celu okre¶lenia wp³ywu zmiany kosztów na koszt wykonania zamówienia Wykonawca w terminie 14 dni od zawarcia umowy sk³ada informacjê o cenie i rodzaju paliwa (benzyny/oleju napêdowego) przyjêtego do kalkulacji w z³o¿onej ofercie oraz przedstawia metodologiê uwzglêdnienia tego kosztu w cenie wynagrodzenia za dzienne przygotowywanie oraz dostarczanie posi³ków.
- w ¿±daniu, o którym mowa w tiret pierwszym strona ma obowi±zek wskazaæ
w analogicznym jak ww. informacji zmieniany koszt oraz jego wp³yw na cenê dziennego wynagrodzenia oraz zakres ilo¶ciowy i warto¶ciowy pozosta³y do wykonania po dniu z³o¿enia ¿±dania.
- zmiana wynagrodzenia mo¿e nast±piæ do granicy wp³ywu zmian kosztów na pozosta³e do wyp³aty wynagrodzenie,
- zamawiaj±cy dopuszcza maksymaln± zmianê wynagrodzenia Wykonawcy w efekcie zastosowania postanowieñ niniejszego ustêpu nie wy¿sz± ni¿ 10 % rycza³tu za dzienne przygotowywanie oraz dostarczanie posi³ków.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-08-19 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1) Wykonawca sk³ada ofertê wraz z wymaganymi dokumentami za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl na formularzu ofertowym, zgodnym z wzorem stanowi±cym Za³±cznik Nr 1 do SWZ.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-19 09:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-09-14

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

cd komunikacji
14. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
15. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
16. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
17. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: przedszkole@tulowice.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).
5. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach
w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego z postêpowania o udzielenie zamówienia prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza siê:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych
w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
6. Wykluczenie, o którym mowa w ust. 5 nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 5.
7. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, zamawiaj±cy odrzuca ofertê takiego wykonawcy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.