Ogłoszenie z dnia 2023-10-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00420104/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-09-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Świętochłowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003452062
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Katowicka 35
1.5.2.) Miejscowość: Świętochłowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-600
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ops-sw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ops.swietochlowice.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ops-sw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e6eed1d6-5dec-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00452694
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00037930/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00420104
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 252-03/2023/PZP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 328935,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
A. Opis przedmiotu zamówienia
1.1. Szczegółowy zakres przedmiotowy usług opiekuńczych, w miejscu zamieszkania
z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi obejmuje: świadczenie usług opiekuńczych, w miejscu zamieszkania osobom samotnym, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione lub osobom, które wymagają pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług opiekuńczych, które obejmują pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, podstawową pielęgnację, zapewnienie kontaktu z otoczeniem, podtrzymywanie aktywności społecznej.
1. Szczegółowy zakres przedmiotowy usług opiekuńczych obejmuje:
a) zakupy artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym;
b) przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety, w tym jednego posiłku gorącego;
c) dostarczenie posiłku;
d) pomoc przy spożywaniu posiłku;
e) utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, służącego podopiecznemu;
f) utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych;
g) zmiana bielizny osobistej, pościelowej, przesłanie łóżka;
h) pranie bielizny osobistej, pościelowej oraz odzieży podopiecznego;
i) dbanie o czystość bielizny osobistej, pościelowej oraz odzieży podopiecznego /oddawanie do pralni;
j) palenie w piecu, przynoszenie węgla;
k) utrzymywanie w czystości pomieszczeń użytkowych przez osobę korzystającą z pomocy:
- wykonywanie porządków bieżących,
- mycie okien (raz na trzy miesiące);
l) organizowanie spacerów;
m) podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań oraz pomoc w zaspakajaniu potrzeb duchowych (dostarczanie prasy, książek, czytanie, organizowanie kontaktów sąsiedzkich, zachęcanie do wykonywania robótek ręcznych w/g uznania podopiecznego), podtrzymywanie kontaktów z otoczeniem i rodziną;
n) załatwianie spraw urzędowych;
o) pomoc w utrzymaniu higieny podopiecznego;
p) prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydawanych pieniędzy;
q) podtrzymywanie kontaktów z otoczeniem i rodziną
r) pomoc w dostępie do różnych instytucji.
1.2. Zamawiający zastrzega, że osoba świadcząca usługi opiekuńcze spełnia poniższe warunki:
a) posługuje się biegle językiem polskim - Zamawiający poprzez biegłe posługiwanie się językiem polskim przez opiekuna rozumie sprawne i skuteczne komunikowanie się z osobami korzystającymi z usług opiekuńczych, z osobami z ich otoczenia, personelem pomocy społecznej;
b) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
c) jest zdolna do wykonywania ciężkich prac fizycznych, z cechami psychofizycznymi wymaganymi w pracy z osobami chorymi lub nieporadnymi, posiada umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych;
d) posiada kurs pierwszej pomocy przedmedycznej oraz kwalifikacje do wykonywania zawodu opiekunki środowiskowej i/ lub posiada kwalifikacje potwierdzone stosownym zaświadczeniem, certyfikatem, dyplomem itp. o ukończeniu kursu, szkolenia w zakresie podstawowych umiejętności koniecznych do sprawowania opieki nad osobami starszymi i/lub niepełnosprawnymi.
2. Obowiązki koordynatorów usług:
a) odpowiedzialność za organizację pracy, wyposażenie i dostępność materiałów niezbędnych do realizacji usług;
b) odpowiedzialność za realizację wszystkich obowiązków związanych
ze świadczeniem usług,
c) ustalanie grafików realizacji usług,
d) rozliczanie czasu pracy podległych osób,
e) bezpośredni kontakt z osobami dla których są świadczone usługi,
f) monitorowanie usług,
g) współpraca z wyznaczonymi pracownikami Ośrodkiem Pomocy Społecznej
w zakresie realizacji usług,
h) przygotowywanie rozliczeń w zakresie świadczonych usług opiekuńczych.
3. Zamawiający wymaga, aby pracę ze strony Wykonawcy koordynowało co najmniej dwóch Koordynatorów posiadających co najmniej średnie wykształcenie zatrudnionych przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji zamówienia.
4. Warunki realizacji zadania:
1) Pomoc w formie przedmiotowych usług, udzielana jest na podstawie decyzji administracyjnej. Organ upoważniony do wydawania decyzji, ustala ich: zakres, okres realizacji, wymiar, miejsce świadczenia oraz wysokość odpłatności za usługi.
2) Usługi świadczone będą w miejscu zamieszkania lub czasowego pobytu osoby, której przyznano pomoc w uzgodnionych indywidualnie z Klientem godzinach (liczbę godzin określa się w godzinach zegarowych).
3) Usługi świadczone będą przez 7 dni w tygodniu, w tym w dni wolne od pracy oraz dni świąteczne (soboty, niedziele i święta), w godzinach rannych, popołudniowych, oraz w razie potrzeb – wieczornych – maksymalnie do godz. 19:00.
4) Faktyczny czas przebywania opiekuna u podopiecznego winien odpowiadać czasowi wskazanemu w decyzji administracyjnej. Może on być pomniejszony jedynie w uzgodnieniu z podopiecznym i wynikać z konieczności dokonywania czynności związanych z opuszczaniem przez opiekuna miejsca pobytu podopiecznego w celach załatwiania jego spraw (jedynie spraw mieszczących się w zakresie usług) poza tym miejscem lub realizacji zajęć podopiecznego
w zakresie wskazanym powyżej. Przy uwzględnieniu wymiaru godzin usług nie uwzględnia się czynności przygotowawczych, w szczególności okresu trwania dojazdów opiekunów do osób objętych pomocą.
5) W sytuacjach uzasadnionych - potrzeby zapewnienia natychmiastowej opieki - zlecenie wykonania usług przez Wykonawcę musi być podjęte niezwłocznie, najpóźniej następnego dnia po uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem Zamawiającego.
6) W przypadku niemożności świadczenia usług przez daną osobę wymagane jest zorganizowanie odpowiedniego zastępstwa, z zachowaniem wymogów określonych w niniejszej specyfikacji.
7) Opiekun w zależności od potrzeb współpracuje z pracownikiem socjalnym Zamawiającego, lekarzem, pielęgniarką środowiskową podmiotami leczniczymi
i innymi instytucjami w sprawach dotyczących podopiecznego.
8) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego
o braku realizacji przyznanej decyzją pomocy i wskazania jego przyczyny
(w szczególności o pobycie podopiecznego w podmiotach leczniczych, sanatorium, wyjeździe z miejsca zamieszkania, braku współpracy podopiecznego przy świadczeniu usług lub jego rezygnacji z usług).
9) Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia swego przedstawiciela utrzymującego stały kontakt z Zamawiającym, wskazania jego numeru telefonu.
10) Zamawiający uprawniony jest do przeprowadzania okresowej kontroli jakości świadczonych usług w miejscu ich wykonywania.
11) Wykonawca zobowiązany będzie do:
a) ewidencjonowania czasu pracy opiekunów w karcie pracy, każdorazowe poświadczenie podpisem podopiecznego (zgodnie ze wzorem załącznik
nr 6);
b) składania w siedzibie Zamawiającego do ostatniego dnia miesiąca planów pracy opiekunów na kolejny miesiąc z ilością godzin wejść do poszczególnych podopiecznych (zgodnie ze wzorem załącznik nr 5);
c) składania w siedzibie Zamawiającego po upływie każdego miesiąca, do
5-go dnia każdego następnego miesiąca zestawienia faktycznie wykonanych usług u poszczególnych osób wraz z wykazem imiennym opiekunów świadczących te usług oraz kopiami potwierdzonymi za zgodność z oryginałem kart pracy opiekunów (zgodnie ze wzorem załącznik nr 7).
12) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez kadrę Wykonawcy osobom trzecim w szczególności podopiecznym lub w ich mieniu.
13) Zadanie powinno być realizowane z należytą starannością, zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa i standardami, w szczególności zgodnie
z ustawą o pomocy społecznej oraz aktami wykonawczymi do niej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85312100-0 - Usługi opieki dziennej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowaniaW dniu 09.10.2023 r. upłynął termin na składanie ofert. Do upływu terminu na składanie ofert wpłynęło 5 ofert. Kwota najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Wobec powyższego w dniu 13.10.2023r. Zamawiający unieważnia postępowanie, ponieważ cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowania
Zamawiający na postawie art. 255 ust. 3) ustawy tj., Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 327071,94 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 422400,60 PLN
INNE PRZETARGI Z ŚWIĘTOCHŁOWIC
- Zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Świętochłowice objętych komercyjnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi
- Świadczenie usług pocztowych dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Świętochłowicach w obrocie krajowym i zagranicznym oraz usługi pieniężnego przekazu pocztowego w 2025 roku
więcej: przetargi w Świętochłowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług opieki medycznej (medycyna pracy oraz pakiety dodatkowe) dla Pracowników Instytutu Energetyki - Państwowego Instytutu Badawczego i Członków ich Rodzin
- Świadczenie usług opiekuńczych na terenie Miasta Raciborza
- Świadczenie SUO w 2025 dla dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo lub wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych zamieszkałych na terenie miasta Kalisza
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dorosłych, dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania - na terenie Gminy Grudziądz
- Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach w miejscu zamieszkania klientów OPS w 2025 roku
- Realizacja zadań wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.