Ogłoszenie z dnia 2024-08-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00466929/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-22
- 2024/BZP 00521574/01 - Wynik z dnia 2024-09-30
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
SPORZĄDZENIE PLANU OGÓLNEGO MIASTA MYSZKOWA
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Myszków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398497
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki 26
1.5.2.) Miejscowość: Myszków
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 313-26-82
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@miastomyszkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miastomyszkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
SPORZĄDZENIE PLANU OGÓLNEGO MIASTA MYSZKOWA
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b9eea70-626e-4b98-8c4a-0871ceba71a4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00463812
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00045774/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.15 Sporządzenie planu ogólnego miasta Myszkowa.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miastomyszkow.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/4463053.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miastomyszkow.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/446305
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy Zakupowej określa Regulamin Platformy Zakupowej, który jest dostępny pod adresem internetowym https://miastomyszkow.eb2b.com.pl/user/terms
Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując (w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej), akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.
2. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 4/1 mb/s;
2) komputer klasy PC lub lub Mac, o następującej konfiguracji: pamięć RAM min. 8 GB, procesor Intel IV 4GHz, jeden z systemów operacyjnych: MS Windows 7, Mac OS x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna najnowsza wersja przeglądarki internetowej, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 11.0;
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program obsługujący stosowane przez wykonawcę formaty plików (np. Acrobat Reader dla plików w formacie .pdf).
3. Zalecenia Zamawiającego odnośnie podpisu elektronicznego:
1) odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
- dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis w formacie PAdES,
- dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES.
2) odnośnie podpisu osobistego:
- dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis wewnętrzny (otoczony),
- dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać podpisem zewnętrznym lub otaczającym;
3) odnośnie podpisu zaufanego:
- wielkość dokumentów nie może przekraczać 10 MB (pojemność pliku wynikowego po jego podpisaniu), dostępny format podpisu „xml”.
4. Zamawiający zaleca wczytywanie na Platformę plików w maksymalnym rozmiarze do 50 MB, z ograniczeniem do 10 MB (pojemność pliku wynikowego po jego podpisaniu), kiedy do podpisywania dokumentów elektronicznych stosuje się podpis zaufany
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia
nr referencyjny postępowania: ZP.271.19.2024.PZ stanowi załącznik nr 14 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.19.2024.PZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie planu ogólnego miasta Myszkowa wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz udział w czynnościach związanych z jego opracowaniem. Podstawą sporządzenia planu ogólnego jest uchwała Nr LXXIII/552/24 Rady Miasta w Myszkowie z dnia 21 marca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego miasta Myszkowa. Obszar opracowania w granicach administracyjnych miasta Myszkowa. Powierzchnia planu około 7 353 ha.
Wymagany zakres ww. planu ogólnego zgodnie z art. 13a ust. 1 i 4, art. 13b-13e, 13g, 13h ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz.U. z 2023 r. poz. 2758) i Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełniania zabudowy w planie ogólnym gminy (Dz.U. z 2024 r. poz. 729).
2. Przedmiot zamówienia został jednoznacznie i wyczerpująco opisany w załączniku nr 1 do SWZ – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
3. Z uwagi na nałożony na gminy obowiązek sporządzenia nowego dokumentu planistycznego jakim jest plan ogólny gminy o randze prawa miejscowego, który zastąpi studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (który takiej rangi nie posiada) i który sporządzany jest dla całego obszaru miasta w jego granicach administracyjnych, a także z uwagi na obowiązujące przepisy ustawy
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisy wykonawcze do ustawy, które to przepisy ściśle określają tryb i zasady sporządzenia planu ogólnego, ze względów merytorycznych uzasadnionych powyższymi argumentami, podział zamówienia na części jest niemożliwy zarówno pod względem prawnym, techniczno-organizacyjnym, jak i ekonomicznym. Opracowanie obligatoryjnych dokumentów sporządzanych w ramach przedmiotu zamówienia, dotyczących strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, takich jak „Prognoza oddziaływania na środowisko”
i „Opracowanie ekofizjograficzne” dotyczą obszaru całego miasta w jego granicach administracyjnych, co uzasadnia brak możliwości podziału zamówienia na części. Wielkość obszaru objętego opracowaniem, rozległa problematyka i wielowątkowość ustaleń planu ogólnego wynikająca z przepisów prawa, a także nowe wymagania techniczne dla sporządzanych opracowań planistycznych, w tym w zakresie cyfryzacji ustaleń planu ogólnego niewątpliwie będą mieć wpływ na oferowaną kwotę wynagrodzenia za wykonanie ww. usługi. Wykonawca będzie musiał dysponować osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, tworzących interdyscyplinarny zespół, składający się z ludzi o wiedzy, fachowości i doświadczeniu gwarantującym właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. Specyfika tworzenia aktów planowania przestrzennego wymagać będzie od wykonawcy także wielokrotnej, fizycznej obecności w terenie, co może mieć znaczenie ze względu choćby na koszty dojazdów. Wszystkie ww. czynniki, będą mieć wpływ na oferowaną cenę wykonania zamówienia.
4. Rodzaj zamówienia: usługa.
5. Kody CPV dotyczące zamówienia:
1) Główny kod CPV:
- 71400000-2 Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego
i zagospodarowania terenu;
2) Dodatkowe kody CPV:
- 71410000-5 Usługi planowania przestrzennego.
6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań, w trybie określonym w art. 121 ustawy Pzp., ale wymaga osobistego pełnienia funkcji głównego projektanta przez osobę wskazaną w ofercie Wykonawcy, wyznaczoną do realizacji zamówienia jako głównego projektanta, z zastrzeżeniem możliwości zmiany tej osoby w okolicznościach określonych w § 15 ust. 2 pkt 1 projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowiących załącznik nr 13 do SWZ
7. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę, w ofercie, części (zakresów) zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania przez Wykonawcę nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli
są już znani.
W tym celu Wykonawca winien podać odpowiednie informacje w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w odpowiednim miejscu tabeli formularza oferty „nie dotyczy” lub inne podobne sformułowanie.
8. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
9. Zamawiający żąda wskazania w ofercie osoby wyznaczonej na głównego projektanta do realizacji zamówienia, tj. sporządzenia planu ogólnego miasta Myszkowa, posiadającej uprawnienia/kwalifikacje zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130) oraz żąda wykazania w ofercie doświadczenia tej osoby.
10. Wymagane dane dotyczące wskazanej osoby i jej doświadczenia Wykonawca podaje w formularzu oferty – załącznik nr 2 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferta Wykonawcy niepodlegająca odrzuceniu, w ramach poszczególnych kryteriów będzie oceniana następująco:
1) w kryterium 1: cena, w którym jednemu procentowi wagi tego kryterium odpowiada jeden punkt (można uzyskać maksymalnie 60 pkt), zgodnie z nw. wzorem:
PC = C*Cn/Co,, w którym poszczególne symbole oznaczają:
PC – liczba punktów wyliczona w kryterium: cena;
C – maksymalna ilość punktów dla kryterium ceny - 60 pkt;
Cn – najniższa cena spośród ocenianych ofert, w zł;
Co – cena oferty ocenianej, w zł;
2) w kryterium 2: doświadczenie osoby wyznaczonej na głównego projektanta do realizacji zamówienia, tj. sporządzenia planu ogólnego miasta Myszkowa, w którym jednemu procentowi wagi tego kryterium odpowiada jeden punkt (można uzyskać maksymalnie 40 pkt), zgodnie z opisanym poniżej sposobem oceny:
PDP – liczba punktów (maksymalnie 40 punktów) uzyskanych za doświadczenie osoby wyznaczonej na głównego projektanta do realizacji zamówienia, tj. sporządzenia planu ogólnego miasta Myszkowa, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, przyznawana w następujący sposób
0 punktów – za brak wskazania w ofercie przynajmniej jednego wykonanego samodzielnie lub w zespole, w którym osoba wyznaczona do realizacji zamówienia była głównym projektantem, wykonania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (…) oraz za brak takiego wskazania dotyczącego wykonania przynajmniej jednego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (z wykluczeniem punktowych/częściowych zmian studium) (…), wobec których nie stwierdzono nieważności uchwały w całości rozstrzygnięciem nadzorczym wojewody lub wyrokami sądów administracyjnych,
10 punktów – za wskazanie w ofercie jednego wykonanego samodzielnie lub w zespole, w którym osoba wyznaczona do realizacji zamówienia była głównym projektantem, wykonania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (…) oraz za takie wskazanie dotyczące jednego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (z wykluczeniem punktowych/częściowych zmian studium) (…), wobec których nie stwierdzono nieważności uchwały w całości rozstrzygnięciem nadzorczym wojewody lub wyrokami sądów administracyjnych,
20 punktów – za wskazanie w ofercie dwóch wykonanych samodzielnie lub w zespole, w którym osoba wyznaczona do realizacji zamówienia była głównym projektantem, wykonania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (…) oraz za takie wskazanie dotyczące jednego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (z wykluczeniem punktowych/częściowych zmian studium) (…), wobec których nie stwierdzono nieważności uchwały w całości rozstrzygnięciem nadzorczym wojewody lub wyrokami sądów administracyjnych,
30 punktów – za wskazanie w ofercie dwóch wykonanych samodzielnie lub w zespole, w którym osoba wyznaczona do realizacji zamówienia była głównym projektantem, wykonania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (…) oraz za takie wskazanie dotyczące dwóch studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (z wykluczeniem punktowych/częściowych zmian studium) (…), wobec których nie stwierdzono nieważności uchwały w całości rozstrzygnięciem nadzorczym wojewody lub wyrokami sądów administracyjnych,
40 punktów – za wskazanie w ofercie trzech wykonanych samodzielnie lub w zespole, w którym osoba wyznaczona do realizacji zamówienia była głównym projektantem, wykonania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (…) oraz za takie wskazanie dotyczące dwóch studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (z wykluczeniem punktowych/częściowych zmian studium) (…), wobec których nie stwierdzono nieważności uchwały w całości rozstrzygnięciem nadzorczym wojewody lub wyrokami sądów administracyjnych …
2. Pozostałe informacje znajdują się w rozdziale 18 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej na głównego projektanta do realizacji zamówienia, tj. sporządzenia planu ogólnego miasta Myszkowa
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, w zakresie:1) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie sporządził co najmniej 1 miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla gminy liczącej co najmniej 10 tys. mieszkańców, o powierzchni planu min. 500 ha oraz co najmniej 1 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego – z wykluczeniem punktowych/ częściowych zmian studium dla gminy liczącej co najmniej 20 tysięcy mieszkańców, wobec których nie stwierdzono nieważności uchwały w całości rozstrzygnięciem nadzorczym wojewody lub wyrokiem sądów administracyjnych,
b) Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia i wykaże dysponowanie
co najmniej następującymi osobami:
- głównym projektantem posiadającym uprawnienia/kwalifikacje zawodowe niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, określone w art. 5 ustawy
z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- 1 osobą odpowiedzialną za kontrolę jakości usługi, tj. sprawdzającą sporządzone opracowania wchodzące w skład planu ogólnego miasta Myszkowa oraz jemu towarzyszące, posiadającą uprawnienia/kwalifikacje zawodowe określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym,
- 1 osobą wspomagającą głównego projektanta przy realizacji zamówienia,
- 1 osobą odpowiedzialną za przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie opracowania ekofizjograficznego oraz prognozy oddziaływania na środowisko,
- 1 osobę odpowiedzialną za przekazanie planu ogólnego w formie numerycznej dostosowanej do istniejącego u Zamawiającego systemu informacji przestrzennej, zgodnie z wytycznymi właściwego Ministerstwa dotyczącego oficjalnej wtyczki APP, określając dla tych osób zakres czynności oraz informując o podstawie dysponowania tymi osobami.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców, który zrealizuje usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
2. Zgodnie z art. 58 ustawy Pzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, odnosić należy również do wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej. Wzór tego oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
3. Zgodnie z art. 118 ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
6. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 5 potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wzór zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby stanowi załącznik nr 6 do SWZ (wzór został opracowany dla jednego podmiotu, bowiem każdy podmiot udostępniający zasoby składa odrębne zobowiązanie).
7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, których wzory stanowią odpowiednio załączniki nr 7 i 8 do SWZ.
8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
9. Zarówno Wykonawca jak i podmiot udostępniający zasoby w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o aktualności informacji zawartych w składanych przez nich wcześniej oświadczeniach o niepodleganiu wykluczeniu. Wzory oświadczeń o aktualności informacji na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, opisane w rozdziale 9 SWZ, stanowią odpowiednio do podmiotu
je składającego załączniki nr 9 i 10 do SWZ.
10. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
11. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, składane przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp:
1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia – podmiotowy środek dowodowy, które zostały wskazane przez Zamawiającego w SWZ i zawarte w złożonym wcześniej oświadczeniu Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu. Wzór tego oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ;
2) oświadczenia podmiotów udostępniających zasoby o aktualności informacji
na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia – podmiotowy środek dowodowy, które zostały wskazane przez Zamawiającego w SWZ i zawarte w złożonych wcześniej oświadczeniach tych podmiotów o niepodleganiu wykluczeniu, jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach tych podmiotów. Wzór tego oświadczenia stanowi załącznik nr 10 do SWZ (wzór został opracowany dla jednego podmiotu, bowiem każdy podmiot udostępniający zasoby składa odrębne oświadczenie).
odrębne oświadczenie).
2. W wezwaniu dokonywanym na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp., Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona,do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, składane przez Wykonawcę wraz z ofertą w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu:
1) oświadczenie Wykonawców występujących wspólnie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
3. Podmiotowy środek dowodowy na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu składany przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp:
1) wykaz usług wykonanych lub wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
Wzór tego wykazu stanowi załącznik nr 11 do SWZ.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór tego wykazu stanowi załącznik nr 12 do SWZ.
3. W wezwaniu dokonywanym na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp., Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zgodnie z art. 58 ustawy Pzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, odnosić należy również do wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej. Wzór tego oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę).
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę). Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej, może wynikać z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w zakresie jakim każdy z tych Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6. Warunki udziału w postępowaniu dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostały określone w sekcji V 5. 4). niniejszego ogłoszenia
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie wtedy, gdy nie jest ona sprzeczna z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w następujących przypadkach:
1) Zmiany osoby wskazanej w ofercie przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu umowy wyznaczonej na głównego projektanta.
W przypadku braku możliwości wykonania przedmiotu umowy przez wskazaną osobę (rozwiązanie umowy, śmierć, długotrwała choroba, utrata uprawnień, inne uzasadnione okoliczności niepozwalające wykonywać wskazanej osobie powierzonych czynności), Wykonawca może powierzyć te czynności innej osobie o kwalifikacjach zawodowych spełniających co najmniej takie warunki, jakie podano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SWZ) udzielonego zamówienia publicznego. W przypadku zmiany osoby realizującej przedmiot umowy, dla której Wykonawca uzyskał w kryterium „doświadczenie osoby wyznaczonej na głównego projektanta do realizacji zamówienia”, określonym w SWZ udzielonego zamówienia publicznego, odpowiednią ilość punktów, wówczas wskazana nowa osoba musi posiadać doświadczenie co najmniej równoważne, jak wskazana uprzednio przez Wykonawcę osoba, za doświadczenie której oferta Wykonawcy otrzymała punkty, czyli nowa osoba musi uzyskać w kryterium „doświadczenie osoby wyznaczonej na głównego projektanta do realizacji zamówienia” nie mniejszą ilość punktów, niż jaką uzyskała osoba, która zostaje zmieniona.
2) Zmiana, rezygnacja, bądź wprowadzenie podwykonawcy w trakcie realizacji umowy w zakresie nieprzewidzianym w ofercie; jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. ustawy Prawo Zamówień publicznych, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 tej ustawy. W takiej sytuacji Wykonawca obowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. W tym celu zobowiązany jest przedłożyć stosowne dokumenty, wymagane w postanowieniach SWZ udzielonego zamówienia publicznego. Nowy podwykonawca, o którym powyżej mowa, nie może podlegać wykluczeniu w oparciu o przesłanki zawarte w SWZ. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć stosowne dokumenty, wymagane w postanowieniach SWZ (oświadczenie analogiczne do tego, które było składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego);
3) Zmiany terminu wykonania (zakończenia) przedmiotu umowy, bez zmiany wysokości wynagrodzenia, w związku z: (lit. a - d). Pozostałe informacje z pkt. 3) znajdują się w ust. 2 pkt 3) lit a - d § 15 załącznika nr 13 do SWZ.
4) Zmiana terminu wykonania (zakończenia) przedmiotu umowy lub danego etapu umowy, ze zmianą wysokości wynagrodzenia w związku ze zmianą przepisów prawa w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, zmieniających tryb i/lub zasady sporządzania planu ogólnego gminy, powodującą konieczność dostosowania procedur do nowych przepisów: (lit. a - c) Pozostałe informacje z pkt. 4) znajdują się w ust. 2 pkt 4) lit a - c § 15 załącznika nr 13 do SWZ.
5) Zmiana stawki podatku VAT, minimalnego wynagrodzenia za pracę i zmiany zasad podlegania ubezpieczeniu społecznemu lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne: (lit. a - d). Pozostałe informacje z pkt. 5) znajdują się w ust. 2 pkt 5) lit a - d § 15 załącznika nr 13 do SWZ.
Pozostałe informacje w zakresie rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajdują się w § 13 załącznika
nr 13 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy złożyć przy użyciu Platformy pod adresem: https://miastomyszkow.eb2b.com.pl poprzez zakładkę: „Załączniki”, bezpośredni link do przedmiotowego postępowania: https://miastomyszkow.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/446305 w terminie do dnia: 29.08.2024 r., do godziny 10:00
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-29 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-27
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Do oferty należy dołączyć:1) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
2) jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1) - pełnomocnictwo lub inny dokument (np. akt powołania na stanowisko prezesa zarządu, członka zarządu spółki lub, w przypadku spółek działających w systemie common law, członka rady dyrektorów spółki, a także umowa spółki cywilnej lub uchwała jej wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki), potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
3) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu. Wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi załącznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców;
5) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowi załącznik nr 4 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie;
6) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Z treści oświadczenia wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy występujący wspólnie. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, odnosić należy również do wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej. Wzór oświadczenia Wykonawców występujących wspólnie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
7) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, w sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów przy spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wzór zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby stanowi załącznik nr 6 do SWZ;
8) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu podmiotu udostępniającego zasoby, w sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów przy spełnianiu warunków udziału w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu podmiotu udostępniającego zasoby stanowi załącznik nr 7 do SWZ;
9) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu podmiotu udostępniającego zasoby, w sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów przy spełnianiu warunków udziału w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu podmiotu udostępniającego zasoby stanowi załącznik nr 8 do SWZ
INNE PRZETARGI Z MYSZKOWA
więcej: przetargi w Myszkowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski.
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- "Opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy Czerwonka"
- OPRACOWANIE PROJEKTU PLANU OGÓLNEGO GMINY SULĘCIN"
- "Opracowanie Planu Ogólnego gminy Poczesna "
- "Sporządzenie planu ogólnego gminy Pozezdrze"
więcej: Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.