Ogłoszenie z dnia 2023-10-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00488802/01 - Modyfikacja z dnia 2023-11-10
- 2024/BZP 00071289/01 - Wynik z dnia 2024-01-26
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Z myślą o rodzinach i ich komfortowej przyszłości” - budowa 32 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych
w Michałowie w podziale na cztery zadania.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NIEZAPOMINAJKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 385545416
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Leśna 1
1.5.2.) Miejscowość: Michałowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-050
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniazp2@gmail.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.niezapominajka.michalowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Gminna Sp. z o.o
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Z myślą o rodzinach i ich komfortowej przyszłości” - budowa 32 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych
w Michałowie w podziale na cztery zadania.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ae12c219-7340-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00464732
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ae12c219-7340-11ee-a60c-9ec5599dddc13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe inf. zawiera Rozdział VII
do SWZ.
….
- Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
- Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej
w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie.
- Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych, sporządza się:
1) w postaci elektronicznej,
2) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych
Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz
minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych,
3) z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i
4) przekazuje się jako załączniki.
- Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
- Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
- Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
- Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
- W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy
i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej
na adres e-mail: zamowieniazp2@gmail.com (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Niezapominajka Sp. z o. o. z siedziba Michałowie,
ul. Leśna 1, 16-050 Michałowo (zwany dalej: Niezapominajka),
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod_um_michalowo@podlaskie.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego:
Oznaczenie sprawy (numer referencyjny): 2/2023
Zaprojektowanie i budowa sieci wraz z przyłączami ciepłowniczymi do: 12 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych na dz. nr ew. 686/4 obr. Michałowo.
/dane identyfikujące postępowanie, np. nazwa, numer/ prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp,
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1
lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania,
w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub
z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Z myślą o rodzinach i ich komfortowej przyszłości” - budowa 32 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych w Michałowie w podziale na cztery zadania.
2. Roboty budowlane będą polegały na budowie budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych, w zabudowie bliźniaczej wraz z infrastrukturą wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną, teletechniczną oraz budową miejsc postojowych w 4 lokalizacjach, lokalizacja nr 1: 4 budynki na działkach 709 i 710;
3. W ramach niniejszego zamówienia dla zadania nr 1 należy wykonać między innymi w lokalizacji nr 1,
tj. Dz. Nr 709 i 710:
1) 4 budynki mieszkalne jednorodzinne dwulokalowe w zabudowie bliźniaczej - „Szarotka VI”, w skład których wchodzi:
a) 8 lokali mieszkalnych o powierzchni użytkowej 89,23 m2,
b) miejsca postojowe dla projektowanej inwestycji,
c) zagospodarowanie terenu.
2) roboty budowlane należy wykonać zgodnie z: projektem budowlanym zatwierdzonym decyzją Starosty Powiatu Białostockiego Nr 2188 z dnia 22.12.2022 roku wg. Projektu opracowanego przez mgr. inż. arch. Daniela Dąbrowskiego oraz w sposób określony w opisie przedmiotu zamówienia,
a także w przepisach, w tym techniczno-budowlanych i zgodnie z zasadami wiedzy technicznej.
7. Szczegóły dotyczące zakresu robót budowlanych, przeznaczenia zaprojektowanego obiektu, układu
i funkcji poszczególnych pomieszczeń, a także innych wymagań technicznych opisuje dokumentacja projektowa. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót (dla zadania nr 1):
1) roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
2) betonowanie,
3) roboty murarskie i murowe,
4) roboty izolacyjne fundamentów,
5) wykonywanie pokryć dachowych,
6) roboty w zakresie stolarki budowlanej,
7) kładzenie i wykładanie podłóg,
8) tynkowanie,
9) roboty malarskie,
10) instalowanie wyrobów metalowych,
11) roboty przy wznoszeniu rusztowań,
12) roboty elewacyjne,
13) roboty w zakresie kształtowania terenu,
14) wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
15) wykonanie przyłączy sanitarnych zewnętrznych do obiektu:
a) zewnętrzna instalacja kanalizacji,
b) zewnętrzna instalacja ciepłociągu,
c) zewnętrzna instalacja sieci i przyłącza wodociągowego,
d) zewnętrzna instalacja elektryczna,
16) wykonanie instalacji wewnętrznych w obiekcie:
a) instalacja z.w. i c.w.u.,
b) instalacja kanalizacji sanitarnej,
c) instalacja ogrzewania,
d) węzeł cieplny:
- armatura i osprzęt dla c.o.,
- armatura i osprzęt dla c.w.u.,
- wentylacja,
- uruchomienie kotłowni,
17) wentylacja.
8. Kolorystyka i rodzaj zamawianych materiałów wykończeniowych, winna być uzgadniana na bieżąco
z zamawiającym. Wszelkie wątpliwości pojawiające się w trakcie realizacji zadania, należy rozstrzygać przed ich realizacją z zamawiającym. Wykonawca będzie wytwórcą odpadów powstałych w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia i to na wykonawcy będzie ciążył obowiązek wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (dla zadania nr 1).
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został podany w załączniku nr 7 do SWZ Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwyższą liczbę punktów
w określonych przez zamawiającego kryteriach.
PŁ = C + G
gdzie:
PŁ - łączna liczba punktów.
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Cena.
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot
zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Z myślą o rodzinach i ich komfortowej przyszłości” - budowa 32 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych w Michałowie w podziale na cztery zadania.
2. Roboty budowlane będą polegały na budowie budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych, w zabudowie bliźniaczej wraz z infrastrukturą wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną, teletechniczną oraz budową miejsc postojowych w 4 lokalizacjach, lokalizacja nr 2: 6 budynków na działce nr 165;
4. W ramach niniejszego zamówienia dla zadania nr 2 należy wykonać między innymi w lokalizacji nr 2,
tj. Dz. Nr 165:
1) 6 budynków mieszkalnych jednorodzinnych dwulokalowych w zabudowie bliźniaczej, 4 budynki „Szarotka VI”, 2 budynki „Koniczynka 2”, w skład których wchodzi:
a) 4 lokale mieszkalne o powierzchni użytkowej 59,04 m2,
b) 8 lokali mieszkalnych o powierzchni użytkowej 89,32 m2,
c) miejsca postojowe dla projektowanej inwestycji,
d) zagospodarowanie terenu,
2) roboty budowlane należy wykonać zgodnie z: projektem budowlanym zatwierdzonym decyzją Starosty Powiatu Białostockiego Nr 635 z dnia 22.04.2022 roku wg. Projektu opracowanego przez mgr. inż. arch. Daniela Dąbrowskiego oraz w sposób określony w opisie przedmiotu zamówienia,
a także w przepisach, w tym techniczno-budowlanych i zgodnie z zasadami wiedzy technicznej.
7. Szczegóły dotyczące zakresu robót budowlanych, przeznaczenia zaprojektowanego obiektu, układu
i funkcji poszczególnych pomieszczeń, a także innych wymagań technicznych opisuje dokumentacja projektowa. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót (dla zadania nr 2):
1) roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
2) betonowanie,
3) roboty murarskie i murowe,
4) roboty izolacyjne fundamentów,
5) wykonywanie pokryć dachowych,
6) roboty w zakresie stolarki budowlanej,
7) kładzenie i wykładanie podłóg,
8) tynkowanie,
9) roboty malarskie,
10) instalowanie wyrobów metalowych,
11) roboty przy wznoszeniu rusztowań,
12) roboty elewacyjne,
13) roboty w zakresie kształtowania terenu,
14) wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
15) wykonanie przyłączy sanitarnych zewnętrznych do obiektu:
a) zewnętrzna instalacja kanalizacji,
b) zewnętrzna instalacja ciepłociągu,
c) zewnętrzna instalacja sieci i przyłącza wodociągowego,
d) zewnętrzna instalacja elektryczna,
16) wykonanie instalacji wewnętrznych w obiekcie:
a) instalacja z.w. i c.w.u.,
b) instalacja kanalizacji sanitarnej,
c) instalacja ogrzewania,
d) węzeł cieplny:
- armatura i osprzęt dla c.o.,
- armatura i osprzęt dla c.w.u.,
- wentylacja,
- uruchomienie kotłowni,
17) wentylacja.
8. Kolorystyka i rodzaj zamawianych materiałów wykończeniowych, winna być uzgadniana na bieżąco
z zamawiającym. Wszelkie wątpliwości pojawiające się w trakcie realizacji zadania, należy rozstrzygać przed ich realizacją z zamawiającym. Wykonawca będzie wytwórcą odpadów powstałych w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia i to na wykonawcy będzie ciążył obowiązek wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (dla zadania nr 2).
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został podany w załączniku nr 7 do SWZ Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwyższą liczbę punktów
w określonych przez zamawiającego kryteriach.
PŁ = C + G
gdzie:
PŁ - łączna liczba punktów.
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Cena.
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot
zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Z myślą o rodzinach i ich komfortowej przyszłości” - budowa 32 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych w Michałowie w podziale na cztery zadania.
2. Roboty budowlane będą polegały na budowie budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych, w zabudowie bliźniaczej wraz z infrastrukturą wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną, teletechniczną oraz budową miejsc postojowych w 4 lokalizacjach, lokalizacja nr 3: 10 budynków na działce nr 198/5, 198/6, 199/4, 199/6, 200/1;
5. W ramach niniejszego zamówienia dla zadania nr 3 należy wykonać między innymi w lokalizacji nr 3,
tj. Dz. Nr 198/5, 198/6, 199/4, 199/6, 200/1:
1) 10 budynków mieszkalnych jednorodzinnych dwulokalowych w zabudowie bliźniaczej, 6 budynków „Szarotka VI”, 4 budynki „Koniczynka 2”, w skład których wchodzi:
a) 12 lokali mieszkalnych o powierzchni użytkowej 89,23 m2,
b) 8 lokali mieszkalnych o powierzchni użytkowej 59,04 m2,
c) miejsca postojowe dla projektowanej inwestycji,
d) zagospodarowanie terenu,
2) roboty budowlane należy wykonać zgodnie z: projektem budowlanym zatwierdzonym decyzją Starosty Powiatu Białostockiego Nr 2200 z dnia 27.12.2022 roku wg. Projektu opracowanego przez mgr. inż. arch. Daniela Dąbrowskiego oraz w sposób określony w opisie przedmiotu zamówienia,
a także w przepisach, w tym techniczno-budowlanych i zgodnie z zasadami wiedzy technicznej.
7. Szczegóły dotyczące zakresu robót budowlanych, przeznaczenia zaprojektowanego obiektu, układu
i funkcji poszczególnych pomieszczeń, a także innych wymagań technicznych opisuje dokumentacja projektowa. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót (dla zadania nr 3):
1) roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
2) betonowanie,
3) roboty murarskie i murowe,
4) roboty izolacyjne fundamentów,
5) wykonywanie pokryć dachowych,
6) roboty w zakresie stolarki budowlanej,
7) kładzenie i wykładanie podłóg,
8) tynkowanie,
9) roboty malarskie,
10) instalowanie wyrobów metalowych,
11) roboty przy wznoszeniu rusztowań,
12) roboty elewacyjne,
13) roboty w zakresie kształtowania terenu,
14) wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
15) wykonanie przyłączy sanitarnych zewnętrznych do obiektu:
a) zewnętrzna instalacja kanalizacji,
b) zewnętrzna instalacja ciepłociągu,
c) zewnętrzna instalacja sieci i przyłącza wodociągowego,
d) zewnętrzna instalacja elektryczna,
16) wykonanie instalacji wewnętrznych w obiekcie:
a) instalacja z.w. i c.w.u.,
b) instalacja kanalizacji sanitarnej,
c) instalacja ogrzewania,
d) węzeł cieplny:
- armatura i osprzęt dla c.o.,
- armatura i osprzęt dla c.w.u.,
- wentylacja,
- uruchomienie kotłowni,
17) wentylacja.
8. Kolorystyka i rodzaj zamawianych materiałów wykończeniowych, winna być uzgadniana na bieżąco
z zamawiającym. Wszelkie wątpliwości pojawiające się w trakcie realizacji zadania, należy rozstrzygać przed ich realizacją z zamawiającym. Wykonawca będzie wytwórcą odpadów powstałych w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia i to na wykonawcy będzie ciążył obowiązek wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (dla zadania nr 3 ).
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został podany w załączniku nr 7 do SWZ Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwyższą liczbę punktów
w określonych przez zamawiającego kryteriach.
PŁ = C + G
gdzie:
PŁ - łączna liczba punktów.
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Cena.
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot
zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Z myślą o rodzinach i ich komfortowej przyszłości” - budowa 32 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych w Michałowie w podziale na cztery zadania.
2. Roboty budowlane będą polegały na budowie budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych, w zabudowie bliźniaczej wraz z infrastrukturą wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną, teletechniczną oraz budową miejsc postojowych w 4 lokalizacjach; lokalizacja nr 4: 12 budynków na działce nr 686/4;
6. W ramach niniejszego zamówienia dla zadania nr 4 należy wykonać między innymi w lokalizacji nr 4, tj. dz. Nr. 686/4:
1) 12 budynków mieszkalnych jednorodzinnych dwulokalowych w zabudowie bliźniaczej, 12 budynków „Szarotka VI”, w skład których wchodzi:
a) 24 lokale mieszkalne o powierzchni użytkowej 89,23 m2,
b) miejsca postojowe dla projektowanej inwestycji,
c) zagospodarowanie terenu,
2) roboty budowlane należy wykonać zgodnie z: projektem budowlanym zatwierdzonym decyzją Starosty Powiatu Białostockiego Nr 767 z dnia 12.05.2022 roku wg. Projektu opracowanego przez mgr. inż. arch. Daniela Dąbrowskiego oraz w sposób określony w opisie przedmiotu zamówienia,
a także w przepisach, w tym techniczno-budowlanych i zgodnie z zasadami wiedzy technicznej.
7. Szczegóły dotyczące zakresu robót budowlanych, przeznaczenia zaprojektowanego obiektu, układu
i funkcji poszczególnych pomieszczeń, a także innych wymagań technicznych opisuje dokumentacja projektowa. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót (dla zadania nr 4):
1) roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
2) betonowanie,
3) roboty murarskie i murowe,
4) roboty izolacyjne fundamentów,
5) wykonywanie pokryć dachowych,
6) roboty w zakresie stolarki budowlanej,
7) kładzenie i wykładanie podłóg,
8) tynkowanie,
9) roboty malarskie,
10) instalowanie wyrobów metalowych,
11) roboty przy wznoszeniu rusztowań,
12) roboty elewacyjne,
13) roboty w zakresie kształtowania terenu,
14) wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
15) wykonanie przyłączy sanitarnych zewnętrznych do obiektu:
a) zewnętrzna instalacja kanalizacji,
b) zewnętrzna instalacja ciepłociągu,
c) zewnętrzna instalacja sieci i przyłącza wodociągowego,
d) zewnętrzna instalacja elektryczna,
16) wykonanie instalacji wewnętrznych w obiekcie:
a) instalacja z.w. i c.w.u.,
b) instalacja kanalizacji sanitarnej,
c) instalacja ogrzewania,
d) węzeł cieplny:
- armatura i osprzęt dla c.o.,
- armatura i osprzęt dla c.w.u.,
- wentylacja,
- uruchomienie kotłowni,
17) wentylacja.
8. Kolorystyka i rodzaj zamawianych materiałów wykończeniowych, winna być uzgadniana na bieżąco
z zamawiającym. Wszelkie wątpliwości pojawiające się w trakcie realizacji zadania, należy rozstrzygać przed ich realizacją z zamawiającym. Wykonawca będzie wytwórcą odpadów powstałych w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia i to na wykonawcy będzie ciążył obowiązek wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (dla zadania nr 4).
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został podany w załączniku nr 7 do SWZ Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwyższą liczbę punktów
w określonych przez zamawiającego kryteriach.
PŁ = C + G
gdzie:
PŁ - łączna liczba punktów.
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Cena.
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot
zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:Zadanie nr 1, 2, 3, 4. Poniższe warunki spełnione będą, jeżeli wykonawca złoży ofertę na jedno zadanie lub na wszystkie zadania.
a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną (1) robotę budowlaną. Za co najmniej jedną robotę budowlaną zamawiający uzna robotę budowlaną (wykonaną jedną umową) polegającą na budowie budynku lub zespołu budynków* o wartości brutto minimum 1 500 000,00 PLN (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych), wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Dla potrzeb oceny spełniania warunków określonych powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, w którym zostanie on opublikowany. Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę budowlaną rozumie wykonanie robót budowlanych w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) wyżej wymaganego doświadczenia w ramach doświadczenia różnych podmiotów zaangażowanych w realizację zamówienia,,
Uwaga: W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) wyrażona jest w innej walucie niż w złotych polskich, zamawiający dokona przeliczenia wartości wykonanego zamówienia w innej walucie na złote polskie - na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego, obowiązującego na dzień publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowalnych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowalnych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,
*UWAGA. Przez zespół budynków zamawiający uzna budynki wykonane jedną umową. Budynki mogą być w różnych lokalizacjach lub mogą być budynkami trwale połączonymi
- np. zabudowa szeregowa.
2) skierują do realizacji zamówienia osoby, które posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
- minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
- minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
- minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
- minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia przez jedną osobę wyżej wymienionych funkcji, celem wykazania spełnienia warunku.
UWAGA:
Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji
w dotychczasowym zakresie. Zamawiający uzna również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
2) wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 1
lit. b), jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych,
o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zwieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej
w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
5. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć
6. Dokumenty, o których mowa w ust. 4 i 5 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
Zamawiający dokona oceny braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie oświadczenia z pkt. 5.5.) niniejszej sekcji
oraz w zakresie wskazanym w rozdziale XII SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda:
a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Zamawiający dokona oceny spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia z pkt. 5.5.) niniejszej sekcji
oraz w zakresie wskazanym w rozdziale XIII SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przezzamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”.
8. Wraz z ofertą należy złożyć:
1) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XII i XIII SWZ - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
2) wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 8 pkt 1 także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby - wg załącznika nr 3 do SWZ,
3) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 8 pkt 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy
z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
4) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia
publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i
opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania
z pełnomocnictwem w postaci papierowej może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub
notariusz,
5) zobowiązanie podmiotu udostępniającego wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca
realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile wykonawca korzysta ze zdolności
innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp) - wg załącznika nr 4 do SWZ.
Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej i
opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy
zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym
podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania
z dokumentem w postaci papierowej.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, może dokonać odpowiednio
wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,
6) oświadczenie, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp przez wykonawców ubiegających się wspólnie o
udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium na okres związania ofertą w wysokości:Zadanie nr 1:
40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych).
Zadanie nr 2:
56 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt sześć tysięcy złotych).
Zadanie nr 3:
90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).
Zadanie nr 4:
116 000,00 zł (słownie: sto szesnaście tysięcy złotych).
Uwaga:
W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie kwota wadium musi odpowiadać wysokości kwoty dla składanych zadań, np.
zad. nr 1, 2, 3 i 4 : 302 000,00 zł (słownie: trzysta dwa tysiące złotych).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
Szczegółowe informacje zawiera Rozdział XIX zatytułowany: Wymagania dotyczące wadium, w tym jego kwotę, jeżeli zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
15. Informacja na temat WSPÓLNEGO ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia:1) wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia,
2) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (nie dotyczy spółki cywilnej,
o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę),
3) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo - zgodnie z ust. 8 pkt 4 niniejszego rozdziału SWZ (nie dotyczy spółki cywilnej), o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika
z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
4) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika),
5) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (rozdział IX ust. 8 pkt 1 SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
a) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów,
6) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (rozdz. IX ust. 8 pkt 6 SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy,
7) wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z Projektowanymi postanowieniami umowy, które stanowią załącznik nr 6 do SWZ, tj. § 11 ZMIANA UMOWY.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-15 13:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-15 14:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy zawiera Rozdział XVIII do SWZ.Informacje ogólne:
1) informacje wymagane przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zawiera rozdział
XXI SWZ. Wykonawca przystępując do postępowania jest obowiązany do wyrażenia zgody na przetwarzanie informacji
zawierających dane osobowe oraz do poinformowania i uzyskania zgody każdej osoby, której dane osobowe będą podane
w ofercie, oświadczeniach i dokumentach złożonych w postępowaniu. Na tę okoliczność wykonawca złoży oświadczenie
zawarte w „Formularzu ofertowym”, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ,
2) nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia
1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie
mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Jeśli
Wykonawca nie dopełni obowiązków wynikających z ustawy, Zamawiający będzie miał podstawę uznania, że zastrzeżenie
tajemnicy przedsiębiorstwa jest bezskuteczne i w związku z tym potraktuje daną informację, jako niepodlegającą ochronie i
niestanowiącą tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia
16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
3) zamawiający informuje, że zgodnie z art. 7 ust. 6-7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z
2023 r. poz. 1497 ze zm.) osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 tej ustawy, które w okresie
tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, o której mowa w ust. 6 tej ustawy, nakłada Prezes
Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do
20 000 000 zł,
4) zamawiający informuje, że zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy, o której mowa w ust. 4 pkt 3, przez ubieganie się o udzielenie
zamówienia publicznego rozumie się złożenie oferty.
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00444347 z dnia 2023-10-13
2023-
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszonej sceny przy budynku Wieży Ariańskiej w Wojciechowie
- Budowa hali wraz z zapleczem oraz infrastrukturą techniczną dla zadania pn.: "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Zespole Szkół w Dąbrowie"
- Prace remontowe i adaptacyjne mieszkania wspomaganego w ramach projektu - Nie JESTEŚ sam!" - III
- Modernizacja kotłowni gazowej w szkole podstawowej w Rożnowie
- Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej w ramach zadania pn. "Poprawa efektywności energetycznej 15 osad w Kampinoskim Parku"
- "Rozbudowa oraz zakup niezbędnego wyposażenia Przedszkola 112 "Mali Przyrodnicy" w Poznaniu"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.