eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BobrownikiZaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu.



Ogłoszenie z dnia 2024-08-27

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BOBROWNIKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866519

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Nieszawska 10

1.5.2.) Miejscowość: Bobrowniki

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-617

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugbobrowniki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ugbobrowniki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78ab2d72-9daa-481d-9497-5223fd099774

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00472707

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00068770/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-78ab2d72-9daa-481d-9497-5223fd099774

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Formularz do komunikacji dostępny na na stronie prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RGG.ZP.271. 11.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający żąda określonej etykiety lub wskazuje mające zastosowanie wymagania określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustaw - etykiety społecznej

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3. Przedmiot zamówienia obejmuje zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu.
4. Udzielenie kredytu długoterminowego będzie odbywało się na następujących zasadach:
1) zaciągnięcie kredytu nastąpi w okresie do dnia 30 listopada 2024 roku,
2) uruchomienie kredytu nastąpi w dwóch transzach:
• pierwsza transza w terminie do 15 grudnia 2024 r.,
• druga transza w okresie obowiązywania umowy w terminie wskazanym przez zamawiającego,
3) termin spłaty - 2035 rok,
4) spłata kredytu następować będzie w latach 2026 - 2035 w ratach. Terminy spłat i wysokość rat określa załącznik nr 2 do specyfikacji,
5) jeżeli termin spłaty przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, wówczas przyjmuje się, że terminem spłaty jest dzień następujący po dniu wolnym od pracy,
6) przyjmuje się, że sobota nie jest dniem roboczym,
7) odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane,
8) formą zabezpieczenia spłaty kredytu będzie weksel in blanco, kontrasygnata skarbnika będzie znajdowała się na deklaracji wekslowej i umowie,
9) odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane przez wykonawcę na bazie rzeczywistej liczby dni w roku, tj. 365 lub 366 w roku przestępnym, w okresach kwartalnych licząc od kwartału, w którym nastąpi pierwsze uruchomienie kredytu. Terminy spłat odsetek ustala się w terminach spłaty poszczególnych rat kredytu,
10) oprocentowanie kredytu będzie zmienne, liczone jako suma marży zaproponowanej przez wykonawcę w ofercie i stawki WIBOR 3M, zaokrąglonej do drugiego miejsca po przecinku. Wysokość marży będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy). Stawka WIBOR 3M zmienia się w cyklu kalendarzowym kwartalnym i będzie obowiązywała od pierwszego dnia rozpoczynającego kwartał kalendarzowy
do ostatniego dnia kończącego kwartał kalendarzowy. Stawka WIBOR 3M obowiązująca w kwartale kalendarzowym, publikowana na stronie Bankier.pl przyjmuje wartość z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego kolejny okres,
11) w przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M, zostanie ona za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających zamawiającego,
12) w dniu podpisania umowy wysokość stawki WIBOR 3M przyjmuje się sprzed 2 dni roboczych przed dniem podpisania umowy,
13) wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminie wskazanym przez zamawiającego w dyspozycji złożonej do wykonawcy najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym uruchomieniem kredytu, uruchomienie kredytu będzie następowało w złotych polskich, w formie bezgotówkowej, w ciężar rachunku, o którym mowa
w ppkt 14, bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu,
14) kredyt uruchamiany będzie w formie przelewu z rachunku kredytowego na rachunek podstawowy budżetu gminy nr 60 9542 0008 2007 0009 9251 0001 otwarty przy Gminie Bobrowniki w Banku Spółdzielczym w Lipnie,
15) zamawiający zastrzega sobie prawo anulowania złożonej dyspozycji uruchomienia transzy kredytu najpóźniej na jeden dzień roboczy przed terminem uruchomienia transzy wskazanym w dyspozycji,
16) ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2024 r. Niewykorzystanie kredytu w części powyżej wartości określonej ppkt 17 oznacza rezygnację zamawiającego z dalszego wykorzystania pozostałej części niewykorzystanego kredytu; zamawiający złoży w takim przypadku pisemne oświadczenie o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu.
17) minimalna Wartość kredytu, o której mowa w ppkt 16) wykorzystana przez Zamawiającego wynosić będzie 600.000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy zł 00/100)
18) zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym pod warunkiem uprzedniego powiadomienia wykonawcy o tym fakcie pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, najpóźniej na 7 dni roboczych przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, bez ponoszenia
z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji. Odsetki od rzeczywistego zadłużenia naliczane będą przez Bank i płatne kwartalnie.
19) marża wykonawcy jest stała przez cały okres kredytowania,
20) harmonogram spłaty kredytu będzie stanowił załącznik do umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

66000000-0 - Usługi finansowe i ubezpieczeniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj. udowodnią posiadanie ważnego zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2020 r. poz.1896 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej musi udowodnić posiadanie odpowiedniego ważnego zezwolenia na rozpoczęcie działalności bankowej w kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1) zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy w następujących przypadkach:
a) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, noszących znamiona siły wyższej – uprawniających strony do zmiany umowy w zakresie wymaganym do jej prawidłowej realizacji,
b) zgłoszenia przez zamawiającego wcześniejszej spłaty kredytu w stosunku
do harmonogramu spłat – uprawniającego strony do zmiany umowy w tym zakresie,
a w szczególności do zmiany harmonogramu spłat kredytu,
c) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu umowy – uprawniającej strony do zmiany umowy w zakresie wymaganym do jej prawidłowej realizacji,
d) wystąpienia (ujawnienia) w trakcie realizacji umowy okoliczności uzasadniających dokonanie uściśleń/uzupełnień/zmian postanowień umownych korzystnych dla zamawiającego; w powyższej sytuacji wynagrodzenie wykonawcy nie zostanie zwiększone,

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-04 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Formularz ofertowy na platformie ezamowienia.gov.pl na stronie prowadzonego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-04 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-25

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.