Og³oszenie z dnia 2023-11-06
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00542353/01 - Wynik z dnia 2023-12-11
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zadania zwi±zane z usuwaniem skutków klêsk ¿ywio³owych
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA DWIKOZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409933
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Spó³dzielcza 15
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Dwikozy
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-620
1.5.4.) Województwo: ¶wiêtokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jêdrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: (15) 831-14-71
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.dominik@dwikozy.gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.dwikozy.bip.gmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zadania zwi±zane z usuwaniem skutków klêsk ¿ywio³owych
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b4d50470-7c6e-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00477518
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00076784/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.12 Przebudowa drogi wewnêtrznej nr ewid. 122, 123, 124, 125 Rzeczyca Sucha obok ¶wietlicy wiejskiej w km od 0+000 do km 0+500 (deszcz nawalny 13.07.2023 r.)
1.1.13 Przebudowa drogi wewnêtrznej nr ewid. 238 M¶ciów w kierunku zabudowañ w km od 0+000 do km 0+480 (deszcz nawalny 13.07.2023 r.)
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://dwikozy.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://dwikozy.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postêpowaniu komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Oferty sk³adane s± wy³±cznie za po¶rednictwem systemu teleinformatycznego dostêpnego pod adresem https://dwikozy.ezamawiajacy.pl, zwanego Platform±. Instrukcja korzystania z Systemu jest dostêpna w zak³adce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” oraz w za³±czniku „Instrukcje dla wykonawców dotycz±ce platformy eZamawiaj±cy”.2. Oferta wraz z za³±cznikami sk³adana jest w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobê upowa¿nion± do reprezentowania odpowiednio wykonawcy lub wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia.3. W przedmiotowym postêpowaniu Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przekazywania sobie przez strony postêpowania o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji WY£¡CZNIE elektronicznie za po¶rednictwem Platformy znajduj±cej siê pod adresem: https://dwikozy.ezamawiajacy.pl w zak³adce „Korespondencja” lub na adres e-mail: m.dominik@dwikozy.gmina.pl. Oferta wraz z za³±cznikami sk³adana jest wy³±cznie przez Platformê pod rygorem niewa¿no¶ci. 4. Zamawiaj±cy dopuszcza nastêpuj±ce formaty sk³adanych dokumentów elektronicznych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odt, .xls, .xlsx, .jpg, .tiff, XAdES.5. Zamawiaj±cy, okre¶laj±c dopuszczalne formaty danych, w jakich Wykonawca mo¿e przed³o¿yæ dokumenty lub o¶wiadczenia, korzysta z katalogu formatów wskazanych w za³±czniku nr 2 do Rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram lnteroperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2247).6. W przypadku przekazywania w postêpowaniu dokumentów elektronicznych w formacie poddaj±cym dane kompresji, opatrzenie pliku zawieraj±cego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.8. Zaleca siê stosowanie podpisu otaczaj±cego (wewnêtrznego), który polega na tym, ¿e jest zapisany ³±cznie z podpisywanym dokumentem (tworz± jeden plik), a nie
oddzielnie (plik podpisywany i plik podpisu). Je¿eli w wyniku podpisywania pliku kwalifikowanym podpisem elektronicznym zostanie utworzony dodatkowy plik z podpisem, Wykonawca jest zobowi±zany przekazaæ Zamawiaj±cemu oba pliki (plik podpisywany i plik z podpisem).9.Szczegó³owy sposób utworzenia podpisu otaczaj±cego (wewnêtrznego) zawarty jest w instrukcji u¿ytkownika programu, za pomoc± którego sk³adany jest kwalifikowany podpis elektroniczny. 10. Informacja o sposobie porozumiewania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami oraz przekazywania o¶wiadczeñ i dokumentów.1) Pytania do SWZ nale¿y zadawaæ za po¶rednictwem Platformy. 2) Zamawiaj±cy dopuszcza zadawanie pytañ do SWZ drog± mailow± na adres m.dominik@dwikozy.gmina.pl (ze wskazaniem w tytule wiadomo¶ci numeru postêpowania). 11. Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich z³o¿enia/wys³ania na Platformie. W przypadku o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przekazywanych na adres e-mail Zamawiaj±cego, za datê wp³ywu przyjmuje siê datê dostarczenia wiadomo¶ci na adres e-mail Zamawiaj±cego.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 27.1. Zamawiaj±cy informuje, i¿ administratorem danych osobowych jest Urz±d Gminy Dwikozy. Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Monika Kraszula, kontakt: tel. 158311471 w. 49, e-mail: monika.kraszula@dwikozy.gmina.pl27.2. Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygniêciem, jak równie¿, je¿eli nie ziszcz± siê przes³anki okre¶lone w art. 255 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a tak¿e udokumentowania postêpowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.27.3. Odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym dokumentacja postêpowania zostanie udostêpniona w oparciu o art. 18 oraz 74 Ustawy.27.4. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.27.5. Niezale¿nie od postanowieñ pkt 27.4. powy¿ej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe bêd± przetwarzane do up³ywu okresu przedawnienia roszczeñ wynikaj±cych z umowy w sprawie zamówienia publicznego. 27.6. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia mog± zostaæ przekazane podmiotom ¶wiadcz±cym us³ugi doradcze, w tym us³ugi prawne, i konsultingowe. 27.7. Decyzje dotycz±ce danych osobowych nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany.27.8. Osoba, której dotycz± pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania dane osobowe, ma prawo:1) dostêpu do swoich danych osobowych,2) do sprostowana swoich danych osobowych,3) do ¿±dania od Zamawiaj±cego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. 4) wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, i¿ przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.27.9. Obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych okre¶la Ustawa.27.10. Osobie, której dane osobowe zosta³y pozyskane przez Zamawiaj±cego w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przys³uguje:1) prawo do usuniêcia danych osobowych, 2) prawo do przenoszenia danych osobowych z uwagi na fakt, ¿e podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 27.11. Dane osobowe mog± byæ przekazywane do organów publicznych i urzêdów pañstwowych lub innych podmiotów upowa¿nionych na podstawie przepisów prawa lub wykonuj±cych zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w³adzy publicznej, w szczególno¶ci do podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ kontroln± wobec Zamawiaj±cego. Dane osobowe s± przekazywane do podmiotów przetwarzaj±cych dane w imieniu administratora danych osobowych.27.12. Podmiotem przetwarzaj±cym dane osobowe Wykonawców oraz osób przez nich wskazanych w ofertach lub
za³±cznikach przesy³anych za pomoc± Platformy bêdzie tak¿e spó³ka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzib± w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisan± do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Gmina Dwikozy prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem: https://dwikozy.ezamawiajacy.pl
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPI.271.15.2023.MD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 619674,22 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Czê¶æ 1.
Przebudowa drogi wewnêtrznej nr ewid. 122, 123, 124, 125 Rzeczyca Sucha obok ¶wietlicy wiejskiej w km od 0+000 do km 0+500 (deszcz nawalny 13.07.2023 r.)
Zakres:
- Roboty przygotowawcze
- Roboty ziemne
- Podbudowy
- Nawierzchnie, w tym warstwa wi±¿±ca i ¶cieralna
- Roboty wykoñczeniowe
4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 401222,57 PLN
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Okre¶lono w SWZ pkt 22.4 - 22.5. Zamawiaj±cy oceni oferty bior±c pod
uwagê kryterium ceny oraz okres wyd³u¿onego okresu udzielonej gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady. W zakresie ceny punkty bêd± przyznawane w drodze ceny oferty badanej z najni¿sza cen± spo¶ród wszystkich ofert nie odrzuconych. Maksymalnie wykonawca otrzyma 60 pkt w zakresie ceny. W zakresie okresu udzielonej gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady, za udzielenie rêkojmi i gwarancji jako¶ci na okres:• poni¿ej 36 miesiêcy - oferta zostanie odrzucona• minimum 36 miesiêcy - wykonawca otrzyma 0 pkt. • minimum 48 miesiêcy - wykonawca otrzyma 20 pkt. • minimum 60 miesiêcy - wykonawca otrzyma 40 pkt.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Czê¶æ 2.
Przebudowa drogi wewnêtrznej nr ewid. 238 M¶ciów w kierunku zabudowañ w km od 0+000 do km 0+480 (deszcz nawalny 13.07.2023 r.)
Zakres:
- Roboty przygotowawcze
- Roboty ziemne
- Podbudowy
- Nawierzchnie, w tym warstwa wi±¿±ca i ¶cieralna
- Roboty wykoñczeniowe
4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 218451,65 PLN
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Okre¶lono w SWZ pkt 22.4 - 22.5. Zamawiaj±cy oceni oferty bior±c pod
uwagê kryterium ceny oraz okres wyd³u¿onego okresu udzielonej gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady. W zakresie ceny punkty bêd± przyznawane w drodze ceny oferty badanej z najni¿sza cen± spo¶ród wszystkich ofert nie odrzuconych. Maksymalnie wykonawca otrzyma 60 pkt w zakresie ceny. W zakresie okresu udzielonej gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady, za udzielenie rêkojmi i gwarancji jako¶ci na okres:• poni¿ej 36 miesiêcy - oferta zostanie odrzucona• minimum 36 miesiêcy - wykonawca otrzyma 0 pkt. • minimum 48 miesiêcy - wykonawca otrzyma 20 pkt. • minimum 60 miesiêcy - wykonawca otrzyma 40 pkt.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
W zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:a) Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca posiada³ niezbêdne do¶wiadczenie budowlane
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ co najmniej 1 robotê budowlan± odpowiadaj±c± swoim rodzajem robocie budowlanej stanowi±cej g³ówny przedmiot zamówienia, tj. robotê budowlan± zwi±zan± z budow± lub przebudow± lub rozbudow± lub remontem drogi o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej, lub kostki, lub p³yt betonowych o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 100 000,00 z³ brutto, je¿eli sk³ada ofertê na jedn± czê¶æ, lub o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 200 000,00 z³ brutto, je¿eli sk³ada ofertê na dwie czê¶ci.
b) Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca dysponowa³ przy realizacji zamówienia osob± posiadaj±c± niezbêdne kwalifikacje oraz do¶wiadczenie w zakresie kierowania robotami budowlanymi.
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej oraz posiadaj±cym do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót przy co najmniej 1 inwestycji w bran¿y drogowej.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej dla czê¶ci 1 i 2:
Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca by³ ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 100 000,00 z³, je¿eli sk³ada ofertê na jedn± czê¶æ, lub o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 200 000,00 z³, je¿eli sk³ada ofertê na dwie czê¶ci.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) warunek okre¶lony w punkcie 9.4.2 musi byæ spe³niony w ca³o¶ci przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (jeden lub ka¿dy z podmiotów musi posiadaæ samodzielnie wymagane do¶wiadczenie). Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane, zgodnie z art. 117 ust. 3 Ustawy. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy (wzór stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ), w którym wska¿±, które roboty budowlane zostan± wykonane przez poszczególnych wykonawców w odniesieniu do spe³nienia ww. warunku. W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach innego podmiotu w zakresie do¶wiadczenia, warunek okre¶lony w punkcie 9.4.2 musi byæ spe³niony w ca³o¶ci przez podmiot udostêpniaj±cy zasób. W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach innego podmiotu, podmiot udostêpniaj±cy zasób zobowi±zany bêdzie zrealizowaæ roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz± (podwykonawstwo);
2) warunek okre¶lony w punkcie 9.4.3 musi byæ spe³niony ³±cznie przez dzia³aj±cych wspólnie wykonawców.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W tym zakresie wykonawca wraz z ofert± sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy. Wykonawca mo¿e na podstawie art. 110 ust. 2 Ustawy z³o¿yæ dodatkowo o¶wiadczenie dotycz±ce podstaw wykluczenia wymienionych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 Ustawy, o ile takie przes³anki wykluczenia dotycz± Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Do¶wiadczenie.
Na potwierdzenie niniejszego warunku nale¿y z³o¿yæ wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Osoba posiadaj±ca niezbêdne kwalifikacje.
Na potwierdzenie niniejszego warunku nale¿y z³o¿yæ wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do wykazu osób w stosunku do kierownika budowy nale¿y do³±czyæ o¶wiadczenie Wykonawcy, ¿e wskazana osoba posiada wymagane uprawnienia i przynale¿y do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, je¿eli taki wymóg na te osoby nak³ada Prawo budowlane. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsy³a do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2016 r. ze zm.) przynale¿no¶æ do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego nie jest wymagana od obywateli pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdy¿ do posiadania
uprawnieñ w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynale¿no¶æ do izby samorz±du zawodowego.
W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³
niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (wzór stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ).
Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Na potwierdzenie spe³nienia powy¿szego warunku nale¿y z³o¿yæ dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez zamawiaj±cego.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy (wzór stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ), w którym wska¿±, które roboty budowlane zostan± wykonane przez poszczególnych wykonawców w odniesieniu do spe³nienia ww. warunku.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 Ustawy wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postêpowaniu i zawarciaumowy. W zwi±zku z powy¿szym, niezbêdne jest przed³o¿enie w ofercie dokumentu zawieraj±cego pe³nomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do wystêpowania w imieniu wykonawców w sposób umo¿liwiaj±cy ich identyfikacjê.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
17.1 Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci:4.000,00 z³ (cztery tysi±ce z³otych) dla czê¶ci nr 1
2.000,00 z³ (dwa tysi±ce z³otych) dla czê¶ci nr 2
17.2 Termin wniesienia wadium up³ywa dnia 22.11.2023 r. o godz. 10:00.
17.3 Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
17.3.1 w pieni±dzu - przelewem na rachunek Zamawiaj±cego prowadzony przez Bank Spó³dzielczy w Sandomierzu /o. Dwikozy nr: 49 9429 0004 2002 0014 0184 0031
z dopiskiem „Wadium do postêpowania ZPI.271.15.2023.MD czê¶æ nr ……..”
Uwaga – o skuteczno¶ci wniesienia wadium decyduje moment uznania rachunku Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert (nie ma znaczenia chwila obci±¿enia rachunku Wykonawcy poleceniem przelewu).
17.3.2 w formie gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych lub porêczeñ udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z pó¼n. zm.).
17.4 W przypadku gdy wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub porêczenia, Wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej, poprzez za³±czenie dokumentu do oferty na Platformie lub przes³anie przed up³ywem terminu sk³adania ofert na adres: m.dominik@dwikozy.gmina.pl.
Uwaga - wadium w formie gwarancji lub porêczenia jest przekazywane w takiej formie, w jakiej zosta³ on ustanowiony przez gwaranta lub porêczyciela, tj. orygina³u dokumentu w postaci elektronicznej. Wadium wystawione w postaci papierowej i za³±czone do oferty jako dokument elektroniczny (skan orygina³u w formie pisemnej) po¶wiadczony elektronicznie za zgodno¶æ z orygina³em nie bêdzie uznane za wadium w postaci elektronicznej.
17.5 W przypadku wnoszenia przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji/ porêczenia, gwarancja/porêczenie powinna byæ sporz±dzona zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwy daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
3) kwotê gwarancji/porêczenia,
4) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia,
5) zobowi±zanie gwaranta, do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 Ustawy.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Oferta z za³±cznikami sk³adana jest: 1) w formie elektronicznej, tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby lub osób upowa¿nionych do reprezentowania odpowiednio wykonawcy lub wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, lub 2) w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby lub osób upowa¿nionych do reprezentowania odpowiednio wykonawcy lub wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszcza siê stosowanie robót zamiennych w nastêpuj±cych okoliczno¶ciach:1) na wniosek Wykonawcy, za zgod± Zamawiaj±cego, w trakcie prowadzenia robót, mog± byæ dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza siê je tylko
w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcê rozwi±zanie jest równorzêdne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jaki przewiduje dokumentacja. W tym przypadku Wykonawca i kierownik budowy przedstawia projekt zamienny zawieraj±cy opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiaj±cego.
2) w przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiaj±cego zachodzi potrzeba zmiany rozwi±zañ technicznych wynikaj±cych z umowy Zamawiaj±cy sporz±dza protokó³ robót zamiennych, a nastêpnie dostarcza dokumentacjê na te roboty.
3) w przypadku, gdy okre¶lone w pkt. 2 zmiany spowoduj± znaczny wzrost kosztów, roboty te bêd± traktowane jako dodatkowe i Zamawiaj±cy z³o¿y na ich wykonanie zamówienie, w trybie wynikaj±cym z ustawy Prawo zamówieñ publicznych, lub Strony zmieni± umowê, rozszerzaj±c zakres zamówienia w zakresie nieistotnym, z zastrze¿eniem ust. 3.
2. Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku;
1) rezygnacji z czê¶ci zakresu robót do wykonania,
2) braku konieczno¶ci wykonania robót wynik³ych z b³êdów stwierdzonych w dokumentacji projektowej,
3) modyfikacji przedmiotu zamówienia w zwi±zku z wyst±pieniem robót dodatkowych lub zamiennych za roboty zaniechane,
4) je¿eli warto¶æ robót zamiennych bêdzie mniejsza od podstawowych, które ulegaj± zmianie.
Zmniejszenie wynagrodzenia o którym mowa w pkt. 1) - 2) nastêpuje w oparciu o kosztorys ofertowy, a pkt. 3) na zasadach okre¶lonych w ust. 1pkt. 7)
3. Wykonawca ma prawo ¿±daæ zwiêkszenia swojego wynagrodzenia w przypadku konieczno¶ci realizacji robót dodatkowych, przez które rozumie siê roboty nieobjête przedmiotem umowy i nieujête w dokumentacji projektowej, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, a Wykonawca nie móg³ oszacowaæ na etapie sk³adania oferty, a których wykonanie warunkuje wykonanie zamówienia podstawowego.
(...)
Ca³o¶æ okre¶lona w SWZ oraz we Wzorze umowy, stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-11-22 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://dwikozy.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-22 10:10
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-12-22
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodoci±gowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Paw³owie
- "Utworzenie ¿³obka w miejscowo¶ci Gnojno"
- Kapitalny Remont Bloku ¯ywieniowego
- NAPRAWA POSADZKI W HALI KOMPOSTOWNI ODPADÓW Zak³adu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Bia³ej ul. Krakowska 315 d, 43-300 Bielsko-Bia³a
- "Budowa o¶wietlenia drogowego ul. Stawowej, ul. Parkowej i ul. Ko¶cielnej w Sadkowie na dz. nr 142/2, 142/3, 158/9, 154"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.