eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BytomRemont schodów zewnętrznych oraz nawierzchni miejsc parkingowych i ścieżki prowadzącej do budynku (ul. Strzelców Bytomskich 16 w Bytomiu) z podziałem na dwie części



Ogłoszenie z dnia 2024-09-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont schodów zewnętrznych oraz nawierzchni miejsc parkingowych i ścieżki prowadzącej do budynku (ul. Strzelców Bytomskich 16 w Bytomiu) z podziałem na dwie części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003449284

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Strzelców Bytomskich 16

1.5.2.) Miejscowość: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.7.) Numer telefonu: 32/388-67-51

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dz@mopr.bytom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mopr.bytom.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mopr-bytom.logintrade.net/zapytania_email,172040,21c4f9673519de551cc3e5ede9a5aeeb.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont schodów zewnętrznych oraz nawierzchni miejsc parkingowych i ścieżki prowadzącej do budynku (ul. Strzelców Bytomskich 16 w Bytomiu) z podziałem na dwie części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bd1623a0-2745-4772-aaf1-8453419a86e7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00480527

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00038411/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 modernizacja schodów zewnętrznych oraz nawierzchni miejsc parkingowych i ścieżki prowadzącej do budynku ( ul. Strzelców Bytomskich 16 w Bytomiu)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00434478

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DA.2812.4.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 57232,97 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ A: Remont schodów zewnętrznych przed budynkiem przy ul. Strzelców Bytomskich 16 w Bytomiu.
Przedmiotem zamówienia są prace budowlane prowadzące do zwiększenia dostępności architektonicznej budynku mieszczącego się przy ul. Strzelców Bytomskich 16 w Bytomiu (siedziba Zamawiającego) do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przedmiot zamówienia obejmuje remont schodów zewnętrznych prowadzących do wejścia głównego budynku we wskazanej powyżej lokalizacji. Prace będą prowadzone w budynku nie wyłączonym z użytkowania. Przedmiot zamówienia realizowany jest na potrzeby projektu dofinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna”.
OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO: pięciostopniowe schody z trzema balustradami (dwie zewnętrzne i jedna środkowa) prowadzą do wejścia głównego budynku. Schody nie posiadają odpowiednich poręczy dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a ich nawierzchnia wykonana jest ze zbyt śliskich płytek. Obecny stan schodów nie spełnia standardów dostępności.
ZAKRES PRAC REMONTOWO-BUDOWLANYCH OBEJMUJE MIĘDZY INNYMI:
1) roboty rozbiórkowe (rozebranie posadzek z płytek na zaprawie, demontaż płytek na schodach i górnym podeście schodów);
2) odtworzenie okładziny schodów i podestu z płytek antypoślizgowych i ryflowanych;
3)roboty rozbiórkowe (demontaż okładziny z płytek na kleju na bocznych ścianach schodów);
4)uzupełnienie/naprawa tynków zewnętrznych cementowych na bocznych ścianach schodów;
5) demontaż i ponowny montaż balustrad schodowych z przedłużeniem;
6) dostawa oraz montaż poręczy;
7) wywiezienie i utylizacja gruzu.
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach do specyfikacji (SWZ), tj. w przedmiarze robót oraz załączniku A do specyfikacji (SWZ).
2. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu na wykonany przedmiot co najmniej 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi, liczonej od dnia odbioru końcowego robót. Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji i rękojmi, który będzie oceniany w ramach kryterium oceny ofert (vide: cz. XIV specyfikacji - SWZ).
3. Wykonawca winien posiadać w okresie realizacji przedmiotu zamówienia ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
4. Ogólne zasady i sposób realizacji zamówienia określają Projektowane postanowienia umowne stanowiące załącznik nr 3 do specyfikacji (SWZ).
5. Zamawiający podzielił postępowanie na dwie części. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia może złożyć ofertę na jedną lub obie części. Powody nie dokonania podziału postępowania na więcej części: przedmiot zamówienia w ramach każdej części stanowi jednolitą i spójną technologicznie całość pod względem rodzaju wykonywanych prac i odbywa się w jednym miejscu, a także jest w pełni dostępny dla małych i średnich przedsiębiorstw, na co wskazuje jego oszacowana wartość.
6. Zamawiający wymaga: zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy (art. 95 ustawy Pzp) przez cały okres realizacji zamówienia wszystkich osób wykonujących prace budowlane takie jak: roboty rozbiórkowe i demontażowe, murarskie, malarskie oraz pozostałe roboty ogólnobudowlane wymienione w przedmiarach, do wykonywania których nie są wymagane uprawnienia. Ww. obowiązek nie dotyczy przedsiębiorców osobiście wykonujących którąkolwiek z ww. prac, osób współpracujących w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, a także urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście usługę na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio do podwykonawców. Określenie sposobu weryfikacji zatrudnienia osoby/osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem osoby/osób oraz sankcji z tytułu nie spełnienia tych wymagań określono w Projektowanych postanowieniach umownych;
7. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia.
8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podać nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Powierzenie podwykonawcom wykonania części zamówienia nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
10. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.5.5.) Wartość części: 28175,94 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ B: Remont nawierzchni placu przed budynkiem z dostosowaniem dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku przy ul. Strzelców Bytomskich 16 w Bytomiu. Przedmiotem zamówienia są prace budowlane prowadzące do zwiększenia dostępności architektonicznej budynku mieszczącego się przy ul. Strzelców Bytomskich 16 w Bytomiu (siedziba Zamawiającego) do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) wykonanie ścieżki dotykowej przystosowanej do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących od furtki od strony ul. Strzelców Bytomskich do schodów przed wejściem głównym do budynku;
2) remont nawierzchni miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych oraz nawierzchni przed wejściem bocznym do budynku we wskazanej powyżej lokalizacji. Prace będą prowadzone w budynku nie wyłączonym z użytkowania. Przedmiot zamówienia realizowany jest na potrzeby projektu dofinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna”.
OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO: budynek nie jest położony bezpośrednio przy ulicy. Posiada dwa wejścia, tj. główne od strony ul. Strzelców Bytomskich gdzie znajduje się furtka oraz boczne od strony ul. Woźniaka, gdzie znajduje się brama wjazdowa na teren obiektu. Blisko wejścia bocznego znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Nawierzchnia przed wejściem bocznym (podest i studnia kanalizacyjna) jest w złym stanie technicznym. Konstrukcja podestu jest uszkodzona, wykonana z mieszanych materiałów, w tym z płytek lastryko (płytki spękane, niekompletne, odspojone). Nieczynna studnia kanalizacyjna znajduje się na innym poziomie niż otaczająca ją kostka brukowa, nosi ślady erozji, jej powierzchnia jest spękana. Nawierzchnia miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych jest wykonana z kostki kamiennej nieregularnej, co znacznie utrudnia korzystanie z tych miejsc. Poziome oznaczenia miejsc parkingowych noszą znamiona zużycia, powłoka malarska w wyniku użytkowania jest w znacznym stopniu starta, uszkodzona. Nawierzchnia przed wejściem bocznym oraz nawierzchnia miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych wymaga modernizacji (vide: pkt 2). Najkrótsza droga do budynku prowadzi od furtki od strony ul. Strzelców Bytomskich do schodów zewnętrznych przed wejściem głównym do budynku. Na tym odcinku – w ramach niniejszego postępowania - powstanie ścieżka dotykowa, która umożliwi osobom niewidomym i słabowidzącym bezpieczne i komfortowe dotarcie do wejścia głównego. Obecny stan nawierzchni nie spełnia standardów dostępności (vide: pkt 1).
ZAKRES PRAC REMONTOWO-BUDOWLANYCH OBEJMUJE MIĘDZY INNYMI:
1) roboty rozbiórkowe (rozebranie elementów konstrukcji betonowych, niezbrojonych, demontaż okładziny podestu przed wejściem bocznym do budynku od strony ul. Woźniaka);
2) odtworzenie podestu przed wejściem bocznym (płyta fundamentowa żelbetowa, okładzina podestu z płytek antypoślizgowych);
3) rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej (nieregularnej) części miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych oraz jej wymiana na kostkę brukową betonową;
4) malowanie linii ciągłych, segregacyjnych oraz powierzchni dwóch kopert parkingowych dla osób niepełnosprawnych wraz z oznakowaniem poziomym;
5) demontaż i wymiana nawierzchni studni kanalizacyjnej;
6) rozebranie nawierzchni z kostki betonowej, przygotowanie podłoża pod ścieżkę dla osób niewidomych i słabowidzących;
7) wykonanie ścieżki dotykowej wraz ze znakami ostrzegawczymi (fakturą uwagi) prowadzącej od furtki od strony ul. Strzelców Bytomskich do schodów przed wejściem głównym do budynku;
8) wywiezienie i utylizacja gruzu.
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach do specyfikacji (SWZ), tj. w przedmiarze robót oraz załączniku B do specyfikacji (SWZ).
2. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu na wykonany przedmiot co najmniej 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi, liczonej od dnia odbioru końcowego robót. Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji i rękojmi, który będzie oceniany w ramach kryterium oceny ofert (vide: cz. XIV specyfikacji - SWZ).
3. Wykonawca winien posiadać w okresie realizacji przedmiotu zamówienia ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
4. Ogólne zasady i sposób realizacji zamówienia określają Projektowane postanowienia umowne stanowiące załącznik nr 3 do specyfikacji (SWZ).
5. Zamawiający podzielił postępowanie na dwie części. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia może złożyć ofertę na jedną lub obie części. Powody nie dokonania podziału postępowania na więcej części: przedmiot zamówienia w ramach każdej części stanowi jednolitą i spójną technologicznie całość pod względem rodzaju wykonywanych prac i odbywa się w jednym miejscu, a także jest w pełni dostępny dla małych i średnich przedsiębiorstw, na co wskazuje jego oszacowana wartość.
6. Zamawiający wymaga: zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy (art. 95 ustawy Pzp) przez cały okres realizacji zamówienia wszystkich osób wykonujących prace budowlane takie jak: roboty rozbiórkowe i demontażowe, murarskie, malarskie oraz pozostałe roboty ogólnobudowlane wymienione w przedmiarach, do wykonywania których nie są wymagane uprawnienia. Ww. obowiązek nie dotyczy przedsiębiorców osobiście wykonujących którąkolwiek z ww. prac, osób współpracujących w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, a także urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście usługę na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio do podwykonawców. Określenie sposobu weryfikacji zatrudnienia osoby/osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem osoby/osób oraz sankcji z tytułu nie spełnienia tych wymagań określono w Projektowanych postanowieniach umownych;
7. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia.
8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podać nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Powierzenie podwykonawcom wykonania części zamówienia nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
10. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.5.) Wartość części: 29057,03 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 62511,72 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 62511,72 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 62511,72 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Budowlano-Usługowe A-M inż. Andrzej Słotwiński

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 278005128

7.3.3) Ulica: Składowa 17 lok. 2

7.3.4) Miejscowość: Chorzów

7.3.5) Kod pocztowy: 41-500

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 62511,72 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 98 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE PRAWNE (dotyczy CZĘŚCI B):
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE (dotyczy CZĘŚCI B):
Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego (vide: Ogłoszenie o zamówieniu nr 2024/BZP 00434478/01 z dnia 29.07.24 r., Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nr 2024/BZP 00454649/01 z dnia 12.08.24 r.). W odpowiedzi na ww. Ogłoszenia nie wpłynęła żadna oferta.
Zważywszy na powyższe unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 1 cytowanej ustawy jest zasadne i konieczne z powodu braku oferty na część B.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.