Og³oszenie z dnia 2024-09-16
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00524836/01 - Wynik z dnia 2024-10-01
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie prac konserwatorsko-restauratorskich w m³ynie gospodarczym przy ul. Pi³sudskiego w Kowalu
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postêpowania
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miasto Kowal
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866784
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Piwna 24
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Kowal
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-820
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - W³oc³awski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kowal.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.kowal.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiaj±cy powierzy³ przeprowadzenie postêpowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadz±cego postêpowanie: Gmina Miasto Kowal
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8883045889
Adres podmiotu prowadz±cego postêpowanie:
1.11.3.) Ulica: Piwna 24
1.11.4.) Miejscowo¶æ: Kowal
1.11.5.) Kod pocztowy: 87-820
1.11.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - W³oc³awski
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: kowal@kowal.eu
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.kowal.eu
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie prac konserwatorsko-restauratorskich w m³ynie gospodarczym przy ul. Pi³sudskiego w Kowalu
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-1a11aa6f-3505-4681-a740-ce958887a3af
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00502008
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-09-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00013548/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Wykonanie prac konserwatorsko-restauratorskich w m³ynie gospodarczym przy ul. Pi³sudskiego w Kowalu
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1a11aa6f-3505-4681-a740-ce958887a3af3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: . W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1a11aa6f-3505-4681-a740-ce958887a3af
Postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowania/konkursy”).
3. Identyfikator (ID) postêpowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-1a11aa6f-3505-4681-a740-ce958887a3af
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê Wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@kowal.eu (nie dotyczy sk³adania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zgodne z SWZ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Rozporz±dzenie”, informujê, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzêdzie Miasta Kowal jest Burmistrz Miasta Kowal ul. Piwna 24.
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mog± Pañstwo kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
3. Dane osobowe bêd± przetwarzane w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Dane osobowe bêd± przetwarzane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy z dnia z dnia 11 wrze¶nia 2019 r.– Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n.zm.), zwanej dalej PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas obowi±zywania umowy.
5. Podstaw± prawn± przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporz±dzenia w zwi±zku z przepisami PZP.
6. Odbiorcami Pani/Pana danych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 PZP.
7. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z PZP.
8. Osoba, której dane dotycz± ma prawo do:
- dostêpu do tre¶ci swoich danych oraz mo¿liwo¶ci ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa siê z naruszeniem przepisów Rozporz±dzenia s³u¿y prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
9. Osobie, której dane dotycz± nie przys³uguje:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporz±dzenia prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporz±dzenia;
- na podstawie art. 21 Rozporz±dzenia prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych.
10. W przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporz±dzenia, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Administrator mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
11. Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporz±dzenia, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z PZP.
12. Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporz±dzenia, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
13. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Administratora w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac konserwatorsko-restauratorskich w m³ynie gospodarczym przy ul. Pi³sudskiego w Kowalu, Przedmiotowe prace konserwatorsko-restauratorskie bêd± realizowane wokó³ i w budynku m³yna gospodarczego przy ul. Pi³sudskiego 23, dzia³ka nr 962, wpisanego do rejestru zabytków pod nr A/644 decyzj± WKZ we W³oc³awku z dnia 18.12.1998 r.
Zadanie realizowane w formie zaprojektuj i wybuduj obejmuje nastêpuj±cy zakres:
1) W ramach zlecenia opracowaæ nale¿y niniejsze projekty :
- Projekt zagospodarowania terenu.
- Projekt architektoniczno-budowlany.
- Opiniê mykologiczn±.
- Ekspertyzê techniczn±.
- Projekt techniczny.
- Projekty wykonawcze.
- Plan bioz.
Ww. projekty musz± byæ opracowane na podstawie sporz±dzonego przez Wykonawcê i uzgodnionego z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków programu konserwatorskiego.
Wykonawca opracuje równie¿ specyfikacje techniczne oraz propozycjê harmonogramu rzeczowo-finansowego opracowanego na podstawie przedmiaru robót i uwzglêdniaj±cego ich czê¶ciowe fakturowanie.
Wykonawca opracuje opiniê geotechniczn± z dokumentacj± z badañ pod³o¿a gruntowego, a w przypadku jakiejkolwiek zmiany warunków posadowienia równie¿ dokumentacjê geologiczno-in¿yniersk± oraz projekt geotechniczny (trzecia kategoria geotechniczna – obiekt wpisany do rejestru zabytków).
W oparciu o ww. opracowania (program prac konserwatorskich oraz wym. projekty) Wykonawca zobowi±zany bêdzie uzyskaæ niezbêdne uzgodnienia, odstêpstwa i pozwolenia („decyzja konserwatorska”, pozwolenie na budowê).
Koszt ww. opracowañ nie podlega dodatkowemu wynagrodzeniu i winien byæ zawarty w ofercie.
2) Roboty budowlane:
- rozbiórkê wiaty o konstrukcji stalowej od strony zachodniej;
- remont dachów nad m³ynem i przybudówk± (motorownia), remont wiê¼b dachowych i stropów;
- remont elewacji z odtworzeniem detalu, naprawy murarskie ¶cian, wymiana tynków na historyczne, malowanie elewacji;
- wykonanie rynien, obróbek, wymiana i uzupe³nienie rur spustowych.
- ods³oniêcie odcinkami ¶cian fundamentowych, wykonanie izolacji pionowej zaprawy mineralnej hydroizolacyjnej o niskim oporze dyfuzyjnym, wykonanie zasypu gruntem umo¿liwiaj±cym dyfuzjê oraz opaski ¿wirowej wokó³ budynku.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera: opis przedmiotu zamówienia - dokumentacja techniczna, tj. Program Funkcjonalno-u¿ytkowy PFU wraz z za³±cznikami – za³. nr 1;
Szczegó³owy wykaz obowi±zków wykonawcy okre¶lony zosta³ w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cym za³±cznik nr 7 do SIWZ.
3. W przypadku, gdy Zamawiaj±cy u¿y³ w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeñ norm, aprobat, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp nale¿y je rozumieæ, jako przyk³adowe. Zamawiaj±cy zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w ka¿dym przypadku zastosowanie rozwi±zañ równowa¿nych. Ka¿dorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub za³±cznikach do SWZ norma, aprobata, ocena techniczna, specyfikacja techniczna i system referencji technicznych nale¿y przyj±æ, ¿e w odniesieniu do nich u¿yto sformu³owania „lub równowa¿ne”.
4. W przypadku, gdy w dokumentach zamówienia przedmiot zamówienia zosta³ opisany przez wskazanie ewentualnych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcê, oznacza to, ¿e Zamawiaj±cy ma na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia. Nale¿y rozumieæ je jako przyk³adowe i rozpatrywaæ ³±cznie z wyra¿eniem „lub równowa¿ny”, pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one uzyskanie wielko¶ci (parametrów) nie gorszych od za³o¿onych w OPZ, przy czym gdy podanym w OPZ wielko¶ciom (wymiarom lub parametrom) nie towarzyszy okre¶lenie typu: minimum, maksimum, nie wiêcej ni¿, nie mniej ni¿, maksymalne, minimalne, Zamawiaj±cy dopuszcza tolerancje podanych wielko¶ci (wymiarów, parametrów) w przedziale +/- 5%, chyba, ¿e w opisie podany zosta³ inny dopuszczalny przedzia³ tolerancji danej wielko¶ci.
1. Szczegó³owe warunki realizacji zamówienia okre¶lone zosta³y w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia, stanowi±cych za³±cznik nr 7 do SWZ.
2. Wykonawca jest zobowi±zany do udzielenia gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane na okres nie krótszy ni¿ 3 (trzy) lata licz±c od dnia odbioru koñcowego. Zamawiaj±cy wymaga, aby okres rêkojmi za wady by³ równy okresowi udzielonej gwarancji jako¶ci. Rzeczywisty okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady (nie krótszy ni¿ 3 lata) zostanie ustalony na podstawie zobowi±zania Wykonawcy zawartego w ofercie.
3. Zamawiaj±cy wymaga wykonania robót budowlanych stanowi±cych przedmiot zamówienia zgodnie z opisem stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ, a tak¿e z obowi±zuj±cymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej. Wykonawca zobowi±zany bêdzie tak¿e do usuniêcia wszystkich wad w przedmiocie zamówienia w okresie rêkojmi i gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45410000-4 - Tynkowanie
71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznane przez ka¿dego z cz³onków komisji przetargowej zostan± zsumowane dla ka¿dego z kryteriów oddzielnie. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowiæ bêdzie koñcow± ocenê danej oferty
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 500.000,00 z³ s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych; w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki udzia³u musi byæ spe³niony ³±cznie przez tych Wykonawców;
2. Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa -
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat, licz±c wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ co najmniej jedn± robotê budowlan±, polegaj±c± na budowie, przebudowie, rozbudowie, remoncie lub modernizacji budynku o warto¶ci co najmniej 500 000,00 z³ brutto (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych) w ramach jednej umowy;
Uwagi:
- przez wykonanie (zrealizowane i zakoñczenie) nale¿y zrozumieæ doprowadzenie, co najmniej do podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót;
- przez jedn± robotê nale¿y rozumieæ robotê budowlan±, zrealizowan± w oparciu o jedn± umowê (zamówienie).
b) dysponuje co najmniej jedn± osob±, któr± Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia
i która bêdzie pe³niæ funkcjê projektanta, posiadaj±cego uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno–budowlanej.
c) dysponuje co najmniej jedn± osob±, któr± Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia
i która bêdzie pe³niæ funkcje kierownika robót, posiadaj±c± uprawnienia do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci konstrukcyjno–budowlanej.
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia poszczególnych funkcji przez poszczególne osoby, o ile osoba/osoby ta/te spe³ni/± warunki okre¶lone dla ka¿dej z tych funkcji.
Przez uprawnienia do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Zamawiaj±cy rozumie uprawnienia wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Dopuszcza siê równowa¿ne kwalifikacje zdobyte w innych pañstwach, na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzglêdnieniem postanowieñ z ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) Na Wykonawcy ci±¿y obowi±zek wykazania równowa¿no¶ci posiadanych przez poszczególne osoby wymaganych uprawnieñ.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia:
o¶wiadczenie Wykonawcy (sporz±dzone z wykorzystaniem wzoru okre¶lonego w za³±czniku nr 4 do SWZ), w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê lub ofertê czê¶ciow± w postêpowaniu albo o¶wiadczenia
o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty lub oferty czê¶ciowej niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej; w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie;
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2) w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunku udzia³ów udzia³u
w postêpowaniu:
wykaz robót budowlanych (sporz±dzony z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ) wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, licz±c wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty
i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonywane,
a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w niniejszym punkcie, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³;
Uwaga:
W wykazie nale¿y podaæ informacje o wykonanych robotach z tak± szczegó³owo¶ci±, która umo¿liwi Zamawiaj±cemu w sposób jednoznaczny oceniæ, czy Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu okre¶lony w rozdziale VI ust. 2 pkt 4 lit. a SWZ;
wykaz osób (sporz±dzony z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SWZ, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacj± na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj±
o podstawie dysponowania tymi osobami;
Uwaga:
W wykazie nale¿y podaæ informacje o kwalifikacjach zawodowych, uprawnieniach wymienionych osób z tak± szczegó³owo¶ci±, która umo¿liwi Zamawiaj±cemu w sposób jednoznaczny oceniæ, czy Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu okre¶lony w rozdziale VI ust. 2 pkt 4 lit. b,c SWZ;
dokument/y potwierdzaj±cy/e, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
Uwagi:
1) warto¶ci podane w walutach innych w z³otych polskich (PLN) Zamawiaj±cy przeliczy wg ¶redniego kursu NBP na dzieñ wszczêcia postêpowania - publikacji og³oszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych;
2) je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u
w postêpowaniu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do wniesienia wadium w wysoko¶ci:1) 5.000,00 z³ s³ownie: piêæ tysiêcy z³otych;
2. Wadium musi zostaæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert, tj. do dnia 1 pa¼dziernika 2024 r. do godz. 10:00, wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
3. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert± tj. do dnia 30 pa¼dziernika 2024 r.
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: Bank Spó³dzielczy w Kowalu nr 63 9557 0006 0019 8000 2000 0006 (w tytule przelewu zaleca siê wpisaæ nazwê i sygnaturê postêpowania). Wadium musi wp³yn±æ na wskazany rachunek bankowy najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert (decyduje data wp³ywu na rachunek bankowy Zamawiaj±cego).
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale
w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê porêczenia lub gwarancji oraz powinno zawieraæ:
1) wskazanie Beneficjenta porêczenia lub gwarancji, którym musi byæ: Gmina Miasto Kowal ul. Piwna 24, 87-820 Kowal;
2) nazwê i adres siedziby Wykonawcy;
3) kwotê i termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia;
4) bezwarunkowe zobowi±zanie wystawcy porêczenia lub gwarancji do zap³aty kwoty wadium, na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. Zamawiaj±cy zwróci wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek
o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy odrzuci ofertê Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, wyst±pi odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty w postaci elektronicznej.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie,
o którym mowa w rozdziale VIII ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie te wstêpnie potwierdza spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy
z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
4. W odniesieniu do warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego do¶wiadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych
z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia sk³adaj± wraz z ofert± o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy mo¿e nast±piæ w nastêpuj±cych przypadkach maj±cych wp³yw na jego terminow± realizacjê:1) dzia³ania osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych wykonanie przedmiotu umowy, które to dzia³ania nie s± konsekwencj± winy którejkolwiek ze Stron, w tym m.in. w przypadku opó¼nienia przekazania Wykonawcy terenu budowy, konieczno¶ci czasowego wstrzymania prac wskutek kolizji z robotami wykonywanymi przez innych wykonawców, wskutek wprowadzonych rozwi±zañ szczególnych zwi±zanych z sytuacj± zdrowotn± lub ekonomiczn± na terenie kraju;
2) gdy w trakcie realizacji umowy Zamawiaj±cy bêdzie zmuszony do ograniczenia zakresu robót lub do czasowego wstrzymania ich wykonywania z uwagi na wa¿ne przyczyny zwi±zane
z realizacj± innych zadañ inwestycyjnych;
3) gdy z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy nie mo¿na wykonaæ przedmiotu umowy w terminie pierwotnym wykonania przedmiotu umowy z uwagi na wyst±pienie zdarzeñ losowych lub dzia³ania si³y wy¿szej (klêski ¿ywio³owe, zdarzenia losowe, katastrofy, strajki, blokady dróg, przed³u¿aj±cy siê stan epidemii, protesty mieszkañców) maj±cych wp³yw na terminowo¶æ dostaw lub wykonania us³ug lub robót;
4) z powodu konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, nie objêtych przedmiotem niniejszej umowy, a koniecznych do jego prawid³owego wykonania lub ulepszenia, bez których mog± nie zostaæ osi±gniête zak³adane parametry, np. konieczno¶æ zabezpieczenia lub przebudowy
niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej, konieczno¶æ wykonania nieprzewidzianych robót ziemnych, konieczno¶æ zabezpieczenia obiektów granicz±cych z realizowanymi robotami itp.;
5) w przypadku konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych, m.in. ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, brak dostêpno¶ci materia³ów na rynku w terminach pozwalaj±cych na zachowanie
terminów umownych, itp.
Termin wykonania przedmiotu umowy mo¿e ulec przed³u¿eniu o odpowiedni okres, pozwalaj±cy na prawid³ow± realizacjê przedmiotu umowy. Okres wyd³u¿enia liczony bêdzie od chwili powstania do momentu ustania przyczyny wyd³u¿enia.
3. Zmiana wynagrodzenia okre¶lonego w § 8 ust. 1, maj±ca wp³yw na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcê, udowodniona kalkulacj± kosztów przed³o¿on± Zamawiaj±cemu wraz z wnioskiem o zmianê wynagrodzenia, mo¿e nast±piæ w przypadku:
1) zmiany przepisów dotycz±cych stawki procentowej nale¿nego podatku VAT;
2) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê;
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne;
4) zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych;
5) zlecenia robót dodatkowych, w okoliczno¶ciach których nie mo¿na by³o przewidzieæ na etapie postêpowania, w szczególno¶ci zlecenia wykonania robót dodatkowych, nieobjêtych przedmiotem niniejszego zamówienia, a koniecznych do jego prawid³owego wykonania lub ulepszenia, bez których mog± nie zostaæ osi±gniête zak³adane parametry.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-10-01 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Sk³adanie ofert nastêpuje za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia dostêpnym pod adresem internetowym: https://ezamowienia.gov.pl Sposób z³o¿enia oferty opisany zosta³ równie¿ w SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-01 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-10-30
INNE PRZETARGI KOWAL
- Przebudowa drogi gminnej ul. Piwnej od km 0+000 do km 0+459 w Kowalu postêpowanie nr 3
- ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD W£A¦CICIELI NIERUCHOMO¦CI Z TERENU GMINY KOWAL
- Zakup i dostawa wyposa¿enia pracowni ¿ywienia i us³ug gastronomicznych, klasopracowni do Zespo³u Szkó³ Centrum Kszta³cenia Rolniczego w Kowalu.
wiêcej: przetargi KOWAL »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlano-instalacyjne w zakresie wymiany pokrycia czê¶ci dachu oraz wymiany stolarki okiennej na poddaszu istniej±cego budynku naukowo-badawczego ERCE Polskiej Akademii Nauk
- Roboty budowlane w zakresie remontu pomieszczeñ, wykonania instalacji klimatyzacyjnej w budynku Przychodni oraz remontu zewnêtrznych ci±gów komunikacyjnych
- "Remont drogi gminnej ul. Lipowej (655063S) w Gminie Imielin."
- Modernizacja Szko³y Podstawowej w Kleszczowie Etap II - termomodernizacja budynku
- Dostosowanie pomieszczenia nr 20 w Bloku Operacyjnym Centralnego Szpitala Klinicznego oraz posadowienie, instalacja i uruchomienie urz±dzenia Artis Zee Floor ser 137197, nr DZPUCK.262.225.2024
- Budowa stawu retencyjnego na terenie dzia³ki nr 2064 w msc. Turbia gm. Zaleszany
wiêcej: Roboty rozbiórkowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.