Ogłoszenie z dnia 2024-09-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00486270/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-05
- 2024/BZP 00496203/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-12
- 2024/BZP 00497958/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-13
- 2024/BZP 00501223/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-16
- 2024/BZP 00584747/01 - Wynik z dnia 2024-11-07
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa bankowa Gminy Smołdzino oraz jednostek organizacyjnych podległych gminie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Smołdzino
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Smołdzino
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000551763
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 3
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 59 811 72 15
1.5.8.) Numer faksu: +48 59 811 74 60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@smoldzino.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.smoldzino.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Smołdzinie z siedzibą w Gardnie Wielkiej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 839-21-65-615
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mickiewicza 20
1.5.2.) Miejscowość: Gardna Wielka
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-213
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@gops-smoldzino.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gops-smoldzino.pl
Zamawiający 3
1.2.) Nazwa zamawiającego: Środowiskowy Dom Samopomocy w Gardnie Wielkiej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8393214801
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ignacego Daszyńskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Gardna Wielka
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-213
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sds.gardnawielka@smoldzino.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sdsgardnawielka.ssdip.bip.gov.pl/
Zamawiający 4
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Klub Dziecięcy w Smołdzinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8393228967
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 24
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: klubdziecka@smoldzino.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://klubdzieckasmoldzino.bip.gov.pl/
Zamawiający 5
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkolno – Przedszkolny w Smołdzinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 839-28-15-065
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bohaterów Warszawy 48
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@smoldzino.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://smoldzino.edu.pl
Zamawiający 6
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Kultury w Smołdzinie.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 839 - 257 - 15 - 16
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ul. Bohaterów Warszawy 30
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@smoldzino.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gok.smoldzino.com.pl/
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
Organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego Gmina Smołdzino wyznaczył, spośród podległych sobie jednostek organizacyjnych tj. Urząd Gminy Smołdzino jako zamawiającego, który będzie właściwy do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub udzielenia zamówienia na rzecz Gminy Smołdzino oraz podległych jednostek tj.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Smołdzinie z siedzibą w Gardnie Wielkiej; Gminny Klub Dziecięcy w SmołdzinieŚrodowiskowy Dom Samopomocy w Gardnie Wielkiej; Zespół Szkolno – Przedszkolny w Smołdzinie; Gminny Ośrodek Kultury w Smołdzinie a także może określić sposób współdziałania z wyznaczonym zamawiającym.
W imieniu i na rzecz, których na podstawie art. 37 ust. 2, 3 i 4 ustawy jako pełnomocnik działa
radca prawny Łukasz Wańczyk
Kancelaria Radcy Prawnego Łukasz Wańczyk
Ul. Cypriana Kamila Norwida 14, 33-111 Koszyce Wielkie
e-mail: radca.prawny.lpw@gmail.com, tel: +48 790375434
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa bankowa Gminy Smołdzino oraz jednostek organizacyjnych podległych gminie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1a784b63-7ad1-4639-8dc9-5c755c4a879b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00482065
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00063086/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Obsługa bankowa Gminy Smołdzino oraz jednostek organizacyjnych podległych gminie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1a784b63-7ad1-4639-8dc9-5c755c4a879b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami zostały zawarte w pkt 16 SWZ, adres strony internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały zawarte w pkt 16 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje na temat RODO - obowiązek informacyjny zostały zawarte w pkt. 3 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje na temat RODO - ograniczenia stosowania zostały zawarte w pkt. 3 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP1.271.9.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pn: „Obsługa bankowa Gminy Smołdzino oraz jednostek organizacyjnych podległych gminie”.
W skład jednostek organizacyjnych Gminy Smołdzino wchodzą:
Urząd Gminy Smołdzino;
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Smołdzinie z siedzibą w Gardnie Wielkiej;
Środowiskowy Dom Samopomocy w Gardnie Wielkiej;
Gminny Klub Dziecięcy w Smołdzinie;
Zespół Szkolno – Przedszkolny w Smołdzinie;
Gminny Ośrodek Kultury w Smołdzinie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Stawka WIBID ON pomnożoną przez wartość współczynnika Wykonawcy dla oprocentowania środków na rachunkach bankowych
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Stawka WIBID ON pomnożoną przez wartość współczynnika Wykonawcy oprocentowania lokaty overnigth
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Stawka WIBOR ON powiększoną/pomniejszoną o marżę Wykonawcy dla oprocentowania krótkoterminowego kredytu w rachunku bieżącym
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca: wykażą, że posiadają zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 2488 z późn. zm.) lub inny dokument na podstawie, którego prowadzona jest działalność w zakresie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa bankowego.
2. Zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca: wykaże, że na dzień podpisania umowy, będzie posiadał własny oddział banku na terenie Gminy Smołdzino przez cały okres realizacji zamówienia. Minimalny czas otwarcia punktu (dni robocze) w godzinach od 8:30 do 15:00;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do złożenia na wezwanie Zamawiającego oświadczenia Wykonawcy/Podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 13.1. SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w pkt 11.2. i 11.3. SWZ (Załącznik nr 6 do SWZ)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 2488 z późn. zm.) lub inny dokument na podstawie, którego prowadzona jest działalność w zakresie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa bankowego
zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca jest zobowiązany do złożenia na wezwanie Zamawiającego następujących podmiotowych środków dowodowych:
Wykazu oddziałów bankowych na terenie gminy Smołdzino, które świadczyć będą usługi objęte przedmiotem zamówienia
Wykaz sporządza się według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SWZ z uwzględnieniem warunków określonych przez Zamawiającego w pkt.9.1.4 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt.13.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 12.1.1. SWZ, składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie i na zasadach opisanych w pkt.9.1.2 i 9.1.4. SWZ, natomiast podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt.12.1.2. SWZ, składa każdy z Wykonawców.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku, o którym mowa w pkt.14.5. SWZ, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewidziane w Projektowanych postanowieniach umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-11 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-11 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507) zwanej dalej „ustawą o przeciwdziałaniu”. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę:wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 ustawy o przeciwdziałaniu; którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 ustawy o przeciwdziałaniu; którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt.3 ustawy o przeciwdziałaniu.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Andrespol oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2026r.
- Wybór banku do prowadzenia obsługi budżetu Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego i jednostek organizacyjnych powiatu na okres od 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2028 r.
- "Obsługa bankowa Gminy Somonino oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 1 lutego 2025 do 31 grudnia 2028 r."
- Obsługa bankowa Gminy Otyń oraz jej jednostek organizacyjnych na lata 2025-2026
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Waganiec oraz jednostek organizacyjnych
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Dygowo oraz jednostek organizacyjnych Gminy Dygowo w okresie od 13.12.2024 r. do 12.12.2028 r
więcej: (3) Usługi bankowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.