Og³oszenie z dnia 2024-09-05
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00528094/01 - Wynik z dnia 2024-10-03
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opa³owego do celów grzewczych na potrzeby jednostek organizacyjnych Gminy Czernikowo.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadz± zamawiaj±cy dzia³aj±cy wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Czernikowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866761
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: S³owackiego 12
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Czernikowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-640
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruñski
1.5.7.) Numer telefonu: 54 287 50 01
1.5.8.) Numer faksu: 54 230 50 51
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@czernikowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.czernikowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
1.8.) Informacje o pozosta³ych zamawiaj±cych dzia³aj±cych wspólnie
Zamawiaj±cy 2
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gminna Biblioteka Publiczna w Czernikowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 340358110
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Toruñska 20
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Czernikowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-640
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biblioteka@czernikowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.czernikowo.pl
1.9.) Podzia³ obowi±zków – zamówienie wspólne
Gmina Czernikowo jest upowa¿niona do przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego i w ramach prowadzonego postêpowania odpowiada w szczególno¶ci za:
• opracowanie dokumentacji postêpowania, w tym Specyfikacji Warunków Zamówienia,
• sporz±dzenie og³oszenia o zamówieniu,
• ocenê spe³niania przez Wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu i ocenê z³o¿onych ofert, wybór najkorzystniejszej oferty,
• ewentualne uniewa¿nienie postêpowania,
• wszystkie inne czynno¶ci wynikaj±ce z przepisów prawa, w tym czynno¶ci podejmowane w postêpowaniu odwo³awczym w wypadku wniesienia przez wykonawców ¶rodków ochrony prawa (np. wybór pe³nomocnika do reprezentowania Stron przed Krajow± Izb± Odwo³awcz± oraz przed w³a¶ciwym s±dem),
• sporz±dzenie protoko³u postêpowania,
• archiwizacjê dokumentacji postêpowania.
Umowa z Wykonawc± zostanie zawarta przez Gminê Czernikowo w imieniu wszystkich zamawiaj±cych. Ka¿dy z zamawiaj±cych zobowi±zany bêdzie do zap³aty wynagrodzenia Wykonawcy.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opa³owego do celów grzewczych na potrzeby jednostek organizacyjnych Gminy Czernikowo.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-4ff09cb3-66dc-46f1-a362-b4a4a1f605aa
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00486051
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-09-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00068732/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.3 Dostawa oleju opa³owego do celów grzewczych na potrzeby jednostek organizacyjnych Gminy Czernikowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9765113.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/czernikowo
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie Pzp, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej.
2. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/czernikowo.
Zamawiaj±cy dopuszcza, opcjonalnie (awaryjnie), komunikacjê za po¶rednictwem poczty elektronicznej przetargi@czernikowo.pl
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa³a siê za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
4. W przypadku zalogowanego u¿ytkownika za datê przekazania sk³adanych dokumentów, o¶wiadczeñ, wniosków (innych ni¿ wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu), zawiadomieñ, zapytañ oraz informacji uznaje siê klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po którym pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego.
5. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania bezpo¶rednio w systemie informacji publicznych oraz prywatnych przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
7. Zamawiaj±cy okre¶la wymagania dotycz±ce specyfikacji po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za po¶rednictwem platformazakupowa.pl tj.:
• sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
• komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
• zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
• w³±czona obs³uga JavaScript,
• zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
• szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.,
• oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
8. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
9. Korzystanie z Platformy jest bezp³atne.
10. Oferta oraz przedmiotowe ¶rodki dowodowe (je¿eli s± wymagane) sk³adane elektronicznie musz± zostaæ podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub elektronicznym podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym. W procesie sk³adania oferty, w tym przedmiotowych ¶rodków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub elektroniczny podpis zaufany lub elektroniczny podpis osobisty Wykonawca sk³ada bezpo¶rednio na dokumencie, który nastêpnie przesy³a do systemu.
11. W sprawach nieuregulowanych powy¿ej, zastosowanie maj± zapisy SWZ, w szczególno¶ci postanowienia rozdzia³u 13 „Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej przy u¿yciu których Zamawiaj±cy ...”
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. „RODO”, informujemy, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Wójt Gminy Czernikowo, ul. S³owackiego 12, 87-640 Czernikowo;
2) w sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszê kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych, w nastêpuj±cy sposób - listownie na adres: ul. S³owackiego 12, 87-640 Czernikowo lub za po¶rednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iodo@czernikowo.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygniêcia, jak równie¿ zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a tak¿e udokumentowania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres obowi±zywania umowy przekracza 4 lata, dane osobowe bêd± przechowywane przez ca³y okres obowi±zywania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IWP.271.1.12.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie, w latach 2025 - 2026, sukcesywnych dostaw oleju opa³owego lekkiego, zwanego dalej „olejem opa³owym” lub „olejem”, przeznaczonego do celów grzewczych na potrzeby jednostek organizacyjnych Gminy Czernikowo.
2. Prognozowana do dostawy w 24-miesiêcznym okresie realizacji zamówienia ilo¶æ oleju opa³owego 212 m3 (s³ownie: dwie¶cie dwana¶cie metrów sze¶ciennych).
3. Wskazane powy¿ej prognozowane zu¿ycie oleju opa³owego, obliczone na podstawie dostaw wykonanych w ci±gu 12 miesiêcy 2023 roku, ma charakter orientacyjny i mo¿e odbiegaæ w okresie realizacji umowy od rzeczywistych potrzeb Zamawiaj±cego, uzale¿nionych od trudnych do przewidzenia warunków atmosferycznych. Zmniejszenie ilo¶ci dostarczonego oleju nie wywo³uje dla Zamawiaj±cego ¿adnych konsekwencji. Zamawiaj±cy bêdzie siê rozlicza³ z Wykonawc± wg faktycznej ilo¶ci dostarczonego oleju opa³owego.
4. Wykonawca dostarczaæ bêdzie olej opa³owy do kot³owni zlokalizowanych w obiektach stanowi±cych mienie Gminy Czernikowo – u¿ytkowanych i administrowanych przez jednostki organizacyjne z uwzglêdnieniem nastêpuj±cych miejsc dostawy:
• Urz±d Gminy Czernikowo, ul. S³owackiego 12, 87-640 Czernikowo;
• Zespó³ Szkó³ w Czernikowie, ul. Gimnazjalna 1, 87-640 Czernikowo;
• Zespó³ Szkó³ w Czernikowie, ul. Szkolna 15, 87-640 Czernikowo;
• Szko³a Podstawowa w Osówce, Osówka 44, 87-632 Osówka;
• Gminna Biblioteka Publiczna w Czernikowie, ul. Toruñska 20, 87-640 Czernikowo.
5. Standardy jako¶ciowe - Dostarczany olej musi spe³niaæ wymagania normy PN-C-96024:2011 (Przetwory naftowe. Oleje opa³owe) dla gatunku L-1 i byæ zgodny z rozporz±dzeniem Ministra Energii z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych dotycz±cych zawarto¶ci siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których bêd± stosowane ciê¿kie oleje opa³owe (Dz. U. z 2016 r. poz. 2008).
6. Prawo opcji:
• Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo skorzystania z opcji, zgodnie z art. 441 ust. 1 ustawy Pzp.
• Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji, zwiêkszaj±cego zakres zamówienia, o maksymaln± ilo¶æ nie wiêcej ni¿ 20% ilo¶ci zamówienia podstawowego tj. 42,4 m3 (s³ownie: czterdzie¶ci dwa 4/10 metra sze¶ciennego).
• Zamawiaj±cy mo¿e skorzystaæ z prawa opcji w przypadku wykonania dostaw oleju opa³owego w ilo¶ci objêtej zamówieniem podstawowym.
• W celu skorzystania z prawa opcji Zamawiaj±cy przeka¿e Wykonawcy o¶wiadczenie o zamiarze skorzystania z prawa opcji, w formie pisemnej w terminie nie krótszym ni¿ 7 dni przed skorzystaniem z tego prawa.
• Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e cena jednostkowa przedmiotu zamówienia objêtego prawem opcji nie mo¿e byæ liczona inaczej, ni¿ cena jednostkowa oleju opa³owego dostarczonego w ramach zamówienia podstawowego.
• W przypadku skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji, Wykonawcy przys³ugiwaæ bêdzie wynagrodzenie, z tytu³u wykonania zamówienia objêtego prawem opcji, obliczone na podstawie ceny jednostkowej wyliczonej zgodnie z pkt 3.6.5. oraz ilo¶ci oleju opa³owego dostarczonego przez Wykonawcê w ramach opcji.
• Wykonawcy nie przys³uguje ¿adne roszczenie w stosunku do Zamawiaj±cego w przypadku, gdy Zamawiaj±cy z prawa opcji nie skorzysta. Realizacja zamówienia objêtego opcj± jest wy³±cznie uprawnieniem Zamawiaj±cego.
• W zakresie realizacji zamówienia objêtego prawem opcji zapisy umowy, jaka zostanie zawarta w wyniku rozstrzygniêcia przedmiotowego postêpowania, stosuje siê odpowiednio.
7. Dostawy oleju opa³owego bêd± realizowane sukcesywnie (wed³ug potrzeb jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego) na podstawie zleceñ, sk³adanych przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, w ci±gu 48 godzin licz±c od z³o¿onego zamówienia.
8. Wykonawca ma obowi±zek dostarczyæ zamówion± ilo¶æ oleju do miejsca wskazanego przez Zamawiaj±cego na w³asny koszt i w³asnym transportem, w dniach i w godzinach pracy jednostek organizacyjnych tj. od godz. 7.00 do 15.00. W przypadku gdy termin dostawy up³ywa w sobotê lub dzieñ wolny od pracy, dostawa winna nast±piæ w pierwszym dniu przypadaj±cym bezpo¶rednio po tych dniach, chyba ¿e nast±pi pilna potrzeba dostawy, a Strony zgodnie ustal± jej termin.
9. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zosta³ zawarty w Opisie przedmiotu zamówienia stanowi±cym Za³±cznik nr 10 do SWZ.
10. Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ cywiln± za wszelkie szkody osobiste i maj±tkowe wobec osób trzecich, które mog± powstaæ w zwi±zku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia.
11. Zamówienie musi odpowiadaæ wymaganiom technicznym i terminowym okre¶lonym w SWZ.
12. P³atno¶æ za zrealizowane dostawy odbywaæ siê bêdzie zgodnie z tre¶ci± postanowieñ Wzoru umowy - Za³±cznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:
1. Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo skorzystania z opcji, zgodnie z art. 441 ust. 1 ustawy Pzp.2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji, zwiêkszaj±cego zakres zamówienia, o maksymaln± ilo¶æ nie wiêcej ni¿ 20% ilo¶ci zamówienia podstawowego tj. 42,4 m3 (s³ownie: czterdzie¶ci dwa 4/10 metra sze¶ciennego).
3. Zamawiaj±cy mo¿e skorzystaæ z prawa opcji w przypadku wykonania dostaw oleju opa³owego w ilo¶ci objêtej zamówieniem podstawowym.
4. W celu skorzystania z prawa opcji Zamawiaj±cy przeka¿e Wykonawcy o¶wiadczenie o zamiarze skorzystania z prawa opcji, w formie pisemnej w terminie nie krótszym ni¿ 7 dni przed skorzystaniem z tego prawa.
5. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e cena jednostkowa przedmiotu zamówienia objêtego prawem opcji nie mo¿e byæ liczona inaczej, ni¿ cena jednostkowa oleju opa³owego dostarczonego w ramach zamówienia podstawowego.
6. W przypadku skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji, Wykonawcy przys³ugiwaæ bêdzie wynagrodzenie, z tytu³u wykonania zamówienia objêtego prawem opcji, obliczone na podstawie ceny jednostkowej wyliczonej zgodnie z pkt 5 oraz ilo¶ci oleju opa³owego dostarczonego przez Wykonawcê w ramach opcji.
7. Wykonawcy nie przys³uguje ¿adne roszczenie w stosunku do Zamawiaj±cego w przypadku, gdy Zamawiaj±cy z prawa opcji nie skorzysta. Realizacja zamówienia objêtego opcj± jest wy³±cznie uprawnieniem Zamawiaj±cego.
8. W zakresie realizacji zamówienia objêtego prawem opcji zapisy umowy, jaka zostanie zawarta w wyniku rozstrzygniêcia przedmiotowego postêpowania, stosuje siê odpowiednio.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium jakim Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ przy wyborze najkorzystniejszej oferty oraz jego waga jest nastêpuj±ce: Cena (C) – 100%, przy czym 1% odpowiada 1 pkt.
Maksymalna liczba punktów, jak± mo¿e uzyskaæ Wykonawca wynosi 100 punktów.
2. Ocenie w oparciu o ww. kryterium oceny ofert poddawane s± wy³±cznie oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu.
3. Punktacja przyznawana ofertom w kryterium oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. Do wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy przyjmie cenê oferty brutto, obejmuj±c± wynagrodzenie za wykonanie zamówienia podstawowego i czê¶ci objêtej prawem opcji, podan± w Formularzu Ofertowym.
5. Sposób oceny ofert szczegó³owo opisano w rozdziale 18 SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:• nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania na zasadach okre¶lonych w Rozdziale 6 SWZ,
• spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la w tym zakresie ¿adnych warunków.
2) Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
2.1) Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, na podstawie aktualnej koncesji na wykonywanie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, wydanej przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki zgodnie z ustaw± z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 z pó¼n. zm.).
Uwaga!
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la w tym zakresie ¿adnych warunków.
4) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
4.1) Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w niniejszym postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych wykonuje co najmniej dwa zadania polegaj±ce na dostawie oleju opa³owego do celów grzewczych o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 300 000,00 z³ brutto ka¿de.
Uwaga:
• przez jedno zadanie nale¿y rozumieæ dostawê wykonan± (wykonywan±) w oparciu o jedn± umowê cywilnoprawn± (nie dopuszcza siê sumowania warto¶ci umów),
• dla potrzeb oceny spe³nienia warunku okre¶lonego powy¿ej, je¿eli warto¶ci zostan± podane w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs PLN do waluty podany przez NBP na dzieñ opublikowania og³oszenia o zamówieniu.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp przez Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, na wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania:
1. O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594 z pó¼n. zm.), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê w postêpowaniu, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – Za³±cznik nr 5 do SWZ.
2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
3. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w pkt 7.2.2. - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
4. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.2.3. powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
5. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 7.2.3., zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. Przepis pkt 7.2.4. stosuje siê.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu przez Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, na wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania:
1. Aktualna koncesja na wykonywanie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi wydana przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki zgodnie z ustaw± z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 z pó¼n. zm.).
2. Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane - Za³±cznik nr 4 do SWZ.
Do wykazu nale¿y za³±czyæ dowody okre¶laj±ce, czy te dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie Wykonawcy.
W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji dostaw, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, w których wykonywaniu bezpo¶rednio uczestniczy³ lub uczestniczy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie stawia wymogu z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych, s³u¿±cych potwierdzeniu zgodno¶ci oferowanych dostaw z wymaganiami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub wymaganiami zwi±zanymi z realizacj± zamówienia.5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
O¶wiadczenia i dokumenty do³±czane do sk³adanej oferty:1. O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego, stanowi±ce dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia i spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe – zgodnie z Za³±cznikiem nr 3 do SWZ.
2. Dowód wniesienia wadium - orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej, je¶li wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub porêczenia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców:
• O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 7.1.1. sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
• Wykonawcy sk³adaj± O¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonaj± poszczególni Wykonawcy w odniesieniu do warunku, który zosta³ opisany w pkt 5.2.2. – zgodnie z Za³±cznikiem nr 6 do SWZ.
4. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada wraz z ofert±:
• Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ.
• O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby – zgodnie z Za³±cznikiem nr 8 do SWZ.
5. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty:
• odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru,
• dokument ustanawiaj±cy Pe³nomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego - w przypadku, gdy Wykonawcy sk³adaj± wspóln± ofertê,
• stosowne pe³nomocnictwo(a) potwierdzaj±ce, ¿e dana osoba niewymieniona w dokumencie rejestracyjnym prowadzonej dzia³alno¶ci jest upowa¿niona do reprezentowania Wykonawcy w postêpowaniu; dotyczy równie¿ osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp.
6. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w pkt 7.1.6., je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadium w wysoko¶ci 10 000,00 z³ (s³ownie z³otych: dziesiêæ tysiêcy 00/100).2. Wykonawca wnosi wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w pkt 11.6.2. i 11.6.3. oraz w pkt 11.7.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
• pieni±dzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: KBS Aleksandrów Kuj. Nr rachunku 39 9537 0000 2114 0030 0520 0018,
• gwarancjach bankowych,
• gwarancjach ubezpieczeniowych,
• porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 419 z pó¼n. zm.).
4. Wniesienie wadium w pieni±dzu na rachunek bankowy Zamawiaj±cego bêdzie skuteczne z chwil± uznania tego rachunku kwot± wadium, je¿eli wp³yw ¶rodków pieniê¿nych nast±pi przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Na poleceniu przelewu nale¿y wpisaæ: Wadium – Dostawa oleju opa³owego do celów grzewczych na potrzeby jednostek organizacyjnych Gminy Czernikowo. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z czasem trwania okresu rozliczeñ miêdzybankowych, Zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 11.3.2. – 11.3.4. Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, taka gwarancja lub porêczenie musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê, okre¶lone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Z tre¶ci gwarancji lub porêczenia winno wynikaæ nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie Gwaranta lub Porêczyciela na pierwsze pisemne wezwanie Zamawiaj±cego do zap³aty kwoty pieniê¿nej, w wysoko¶ci odpowiadaj±cej kwocie wadium okre¶lonej w pkt 11.1.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiaj± Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona wy³±cznie z Pe³nomocnikiem.2. O¶wiadczenie wymienione w pkt 7.1.1. sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Je¿eli Zamawiaj±cy okre¶li warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 5.2.2., to jest on spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt 7.5.3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonaj± poszczególni Wykonawcy. O¶wiadczenie sk³ada Pe³nomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - Za³±cznik nr 6 do SWZ.
5. ¯aden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania z powodu niespe³nienia warunków, o których mowa w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, natomiast w odniesieniu do warunków dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej potencja³y Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia podlegaj± sumowaniu w obszarach weryfikowanych przez Zamawiaj±cego.
6. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez Wykonawców s± oni zobowi±zani na wezwanie Zamawiaj±cego z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt 7.2. i 7.3. SWZ, przy czym:
• podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt 7.2. SWZ sk³ada ka¿dy z nich,
• podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt 7.3. SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spe³nianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 5.2. SWZ.
7. Je¿eli oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiaj±cy ¿±da przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przed³o¿enia umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 ustawy Pzp oraz wskazanym we Wzorze umowy stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SWZ.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-09-19 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/czernikowo
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-19 09:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-10-18
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z pó¼n. zm.), zwanej dalej „ustaw± sankcyjn±”, w celu przeciwdzia³ania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainê rozpoczêtej w dniu 24 lutego 2022 r., z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza siê:• wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê prowadzon± przez Ministra SWiA na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
• wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê prowadzon± przez Ministra SWiA lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
• wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê prowadzon± przez Ministra SWiA lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowi±zany bêdzie, w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia przes³ania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, z zastrze¿eniem art. 308 ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy Pzp, a przed podpisaniem umowy, przekazaæ Zamawiaj±cemu:
• kopiê aktualnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej z tytu³u prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 300 000,00 z³,
• umowê reguluj±c± wspó³pracê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (je¿eli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia),
• informacje niezbêdne do wpisania do tre¶ci umowy, np. imiona i nazwiska uprawnionych osób, które bêd± reprezentowaæ Wykonawcê przy podpisaniu umowy, koordynacji jej realizacji itp.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa oleju opa³owego dla Domu Pomocy Spo³ecznej OSTOJA w So¶nicowicach"
- Dostawa oleju opa³owego lekkiego
- Dostawa oleju napêdowego grzewczego typu lekkiego do Zamku Wielkopolskiego w Rokosowie
- Dostawa paliw p³ynnych, olejów, smarów oraz oleju opa³owego do Arboretum Le¶nego przy Nadle¶nictwie Syców
- Sukcesywne dostawy oleju opa³owego do kot³owni Szko³y Podstawowej nr 7 w Tczewie
- "Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla Domu Pomocy Spo³ecznej w Moczarach w 2025 r."
wiêcej: Olej opa³owy »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.