eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa SłupiaZagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Nowa Słupia w 2024 r.



Ogłoszenie z dnia 2023-11-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Nowa Słupia w 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWA SŁUPIA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010406

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 15

1.5.2.) Miejscowość: Nowa Słupia

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-006

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.7.) Numer telefonu: 413178700

1.5.8.) Numer faksu: 413177221

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@nowaslupia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowaslupia.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fea17c1b-722b-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Nowa Słupia w 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fea17c1b-722b-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00491330

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00086700/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Nowa Słupia w 2024 r

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00457710

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RGKOŚ.ZP.271.5.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych bezpośrednio ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Nowa Słupia w sposób zapewniający osiągnięcie poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych na poziomie 35% na zasadach określonych w §3 projektu umowy (załącznik nr 2 do SWZ).
Uzasadniając Zamawiający wskazuje, że wystarczającym poziomem będzie poziom 35% przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów, ponieważ dodając pozostałe ilości odpadów przekazanych do przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, pochodzących z innych źródeł na terenie Gminy Nowa Słupia niż tylko z nieruchomości zamieszkałych (gospodarstw domowych), w tym z nieruchomości niezamieszkałych z Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz pochodzących z bioodpadów komunalnych posegregowanych i poddanych recyklingowi ,,u źródła’’ w przydomowych kompostownikach, Gmina Nowa Słupia, jest w stanie osiągnąć wymagany poziom za 2024 r. w wysokości 45% przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych (zgodnie z art. 3b ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późn. zm.). Biorąc pod uwagę dane za lata poprzednie, Zamawiający zdaje sobie sprawę, że na terenie Gminy Nowa Słupia stosunek ilościowy odebranych odpadów komunalnych ,,u źródła’’, które mogą być poddane przygotowaniu do ponownego użycia i recyklingowi do łącznej ilości wszystkich odebranych ,,u źródła’’ odpadów komunalnych oraz stosunek ilości zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, w stosunku do łącznej ilości wszystkich odebranych ,,u źródła’’ odpadów komunalnych, nie pozwala na osiągnięcie przez potencjalnych Wykonawców poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych w wysokościach wymaganych przepisami. Według Zamawiającego całkowite zrzucenie odpowiedzialności za osiągnięcie wymaganych poziomów tylko na Wykonawcę, byłoby nadmiernym wymaganiem, którego żaden Wykonawca nie będzie w stanie zrealizować. Według Zamawiającego przyjęcie odmiennego stanowiska spowoduje ograniczenie liczby Wykonawców potencjalnie zainteresowanych wykonaniem zamówienia. W celu zachęcenia Wykonawców do ubiegania się o zamówienie, według Zamawiającego niezbędne jest, takie skonstruowanie zapisów SWZ i umowy, które będą wymagały od Zamawiającego podjęcia działań związanych z kontrolowaniem prawidłowości selektywnej zbiórki odpadów przez mieszkańców, a tym samym zobowiązanie się w umowie względem Wykonawcy, do osiągnięcia pewnych założeń, a w przypadku ich nie osiągnięcia przez Zamawiającego, zwolnienie z kary umownej Wykonawcę. Tak sporządzony przez Zamawiającego Opis przedmiotu zamówienia w wyżej wskazany sposób wypełnia zapisy art. 431 ustawy Prawo zamówień publicznych mówiący, że ,,Zamawiający i wykonawca wybrany w postępowaniu o udzielenie zamówienia obowiązani są współdziałać przy wykonaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, zwanej dalej "umową", w celu należytej realizacji zamówienia’’.
Zagospodarowanie odpadów obejmuje odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny i zmieszany. Odpady należy zagospodarować zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511200-4 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 613414,08 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 613414,08 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 613414,08 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Sp. z o.o. w Promniku

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292433971

7.3.3) Ulica: Św. Tekli 62

7.3.4) Miejscowość: Promnik

7.3.5) Kod pocztowy: 26-067

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 613414,08 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.