eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzerminUdzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego ...



Ogłoszenie z dnia 2023-11-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego ...

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERMIN

1.3.) Oddział zamawiającego: Referat Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854903

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 47

1.5.2.) Miejscowość: Czermin

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-304

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 627416031

1.5.8.) Numer faksu: 627417324

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugczermin@czermin.wlkp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://czermin.wlkp.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego ...

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-952bed46-8453-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00496906

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00038850/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego ...

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/848375

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/848375

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem o dokumentach elektronicznych, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików
.pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone
w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem
w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków.
3) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny
z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
4) Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące
w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RB.271.9.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest:
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu unii europejskiej.
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Maksymalna kwota kredytu: do 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych 00/100).
2) Wypłata kredytu nastąpi w 2 transzach: I transza wypłacona w dniu 18.12.2023 r. w kwocie do 2.000.000,00 zł; II transza wypłacona w dniu 28.12.2023 r. w kwocie do 2.000.000,00 zł.
3) Okres kredytowania: od dnia uruchomienia I transzy tj. od 18.12.2023 roku do 31.12.2037 roku (tj. do dnia spłaty ostatniej raty kredytu oraz ostatniej raty odsetkowej kredytu),
4) Spłata kredytu będzie następowała kwartalnie z uwzględnieniem karencji w spłacie kredytu – spłata kapitału następować będzie począwszy od 31.03.2030 roku,
5) Spłata odsetek będzie następowała w okresach kwartalnych, przy czym płatność pierwszej raty odsetkowej nastąpi w dniu 31.12.2023 roku,
6) Koszt obsługi kredytu stanowią:
a) oprocentowanie kredytu, na które składa się:’
 stawka bazowa – oprocentowanie zmienne obliczone dla każdego okresu odsetkowego w oparciu
o wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych – WIBOR 1M,
 marża wykonawcy (wraz z opłatami związanymi z obsługą kredytu) – stała w okresie kredytowania,
b) ewentualna prowizja przygotowawcza z tytułu udzielenia kredytu,
7) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w pkt. 6 „Projektowane postanowienia umowy”.
2. Zamawiający wymaga:
1) sposób uruchamiania kredytu:
a) kredyt uruchamiany w dwóch transzach na wskazany rachunek bankowy budżetu Gminy Czermin wg poniższego wyszczególnienia:
1. 1 transza 18.12.2023 r. do 2.000.000,00
2. 2 transza 28.12.2023 r. do 2.000.000,00. Razem 4.000.000,00
b) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany wysokości i terminu przekazania transz w przypadku uzyskania środków zewnętrznych oraz zmian w harmonogramie realizacji wydatków majątkowych,
c) dopuszcza się w sytuacji, gdy Zamawiający będzie znajdował się w dobrej kondycji finansowej, wykorzystanie środków kredytu w niepełnej wysokości, przy założeniu minimalnej kwoty uruchomienia kredytu w wysokości 1.000.000,00 PLN,
d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany przeznaczenia kredytu,
e) Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji
z częściowego wykorzystania kredytu,
f) Za niewykorzystaną kwotę kredytu Zamawiający nie ponosi żadnych opłat i prowizji,
g) Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu
w terminie przez niego wskazanym, przy czym za wcześniejszą spłatę kredytu nie będą pobierane odsetki ani inne opłaty,
h) w razie zaistnienia okoliczności polegających na niewykorzystaniu kredytu w pełnej wysokości lub wcześniejszej spłacie kredytu przez Zamawiającego nie jest wymagana zmiana umowy – w takich przypadkach Zamawiający proponuje nowy harmonogram spłat, który podlega akceptacji przez Wykonawcę,
i) Zamawiający wyklucza pobieranie innych prowizji i opłat, z wyjątkiem tych, które zostały określone w SWZ,
j) rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN (polskich złotych). Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
3. Sposób płatności odsetek:
a) zobowiązania zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w kwartalnych okresach obrachunkowych, od faktycznie wykorzystanego kredytu, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego,
b) oprocentowanie powinno wynikać ze zmiennej stawki WIBOR 1 M. Dla poszczególnych okresów odsetkowych stawka WIBOR 1 M będzie ustalana na podstawie notowań tej stawki ogłoszonej
w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca kalendarzowego, obowiązująca od 1 dnia kolejnego miesiąca,
c) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych i opłacane będą kwartalnie do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, z tym że jeżeli będzie to dzień świąteczny, niedziela lub dzień wolny od pracy to płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. Odsetki płatne na podstawie przesłanego przez Kredytodawcę, na 5 dni przed terminem płatności, zawiadomienia o wysokości naliczonych odsetek,
d) pierwsza spłata raty odsetkowej nastąpi w dniu 31.12.2023r. i dotyczyć będzie odsetek naliczonych od dnia uruchomienia transzy kredytu tj. od dnia 18.12.2023 r. do 31.12.2023 r.,
e) dla potrzeb zawarcia umowy przyjmuje się, że rok stanowi 365 dni oraz 366 dni w przypadku lat przestępnych.
4. Okres kredytowania: od uruchomienia pierwszej transzy kredytu do dnia spłaty ostatniej raty odsetkowej (tj. od dnia 18.12.2023r. do dnia 31.12.2037r.),
5. Karencja w spłacie kapitału: spłata kapitału będzie następować począwszy od 31.03.2030 r.
6.Okres spłaty kredytu: spłata kapitału będzie następowała kwartalnie.
7. 7. Wymóg zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia:
Zamawiający nie przewiduje wymagań zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących usługę.
8. Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej.
9. Nazwa i kod CPV – Wspólnego Słownika Zamówień:
66113000 – 5 – Usługi udzielania kredytu.
10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
11. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
13. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ani nie zastrzega możliwości ubiegania się o zamówienie Wykonawcom, o których mowa w art. 94
14. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8.
15. Dokumenty uzupełniające, tj.:
- Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Czermin,
- Uchwała o powołaniu Skarbnika Gminy Czermin,
- Uchwała Nr LVI/291/23 Rady Gminy Czermin z dnia 17 lipca 2023 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/uchwaly-lata-2018-2023/uchwala-nr-lv-291-23-rady-gminy-czermin-z-dn-17-07-2023r.html
- Uchwała Nr LVIII/312/23 rady Gminy Czermin z dnia 30 października 2023 roku w sprawie zmiany uchwały nr LVI/291/23 Rady Gminy Czermin z dnia 17 lipca 2023 roku w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/uchwaly-lata-2018-2023/uchwala-nr-lviii-312-23-rady-gminy-czermin-z-dn-30-10-2023r.html
- Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Czermin za 2022 rok
https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/wykonanie-budzetu-za-2022-rok.html
- Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Czermin za I kwartał 2023 r. https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/wykonanie-budzetu-za-i-polrocze-2023-r.html
- Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Czermin za II kwartał 2023 r. https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/wykonanie-budzetu-za-ii-polrocze-2023-r.html
- Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Czermin za III kwartał 2023 r. https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/wykonanie-budzetu-za-iii-kwartal-2023-r.html
- Uchwała Nr SO-4/0950/144/2023 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 16 sierpnia 2023 roku w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego
- Budżet Gminy Czermin na 2023 rok: https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/661016_budzet-gminy-na-2023-rok.html
- Uchwała Nr LI/250/22 Rady Gminy Czermin z dnia 19 grudnia 2022 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Czermin na lata 2023-2033 https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/uchwala-nr-li-250-22-rady-gminy-czermin-z-dn-19-12-2022r.html
1. Wymagany termin realizacji zamówienia: 18.12.2023 r. i 28.12.2023 r.
2. Planowany termin uruchomienia I transzy kredytu: 18.12.2023 r.,
3. Planowana data spłaty ostatniej raty kredytu: 31.12.2037 r.,
4. Planowana data spłaty ostatniej raty odsetkowej kredytu: 31.12.2037 r.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-28

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie kryterium cena – 100%.
2. Sposób oceny ofert.
W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń.
Zamawiający poprawi w ofercie omyłki zgodnie z art. 223 ust. 2 i 3 ustawy PZP, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Zamawiający odrzuci ofertę w przypadkach określonych w art. 226 ustawy PZP.
Oferty odrzucone nie będą brały udziału w dalszej części postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pozostałe oferty oceniane będą punktowo.
Maksymalna ilość punktów jaką może otrzymać oferta wynosi 100 pkt.
Przyjmuje się, że 1%=1 pkt. i tak zostanie przeliczona liczba punktów w przyjętych kryteriach.
2. Kryterium „Cena”
Kryterium CENA waga 100 %
Cmin
C = ----------------- x 100
Cx
C - ilość punktów przyznanych danej ofercie za cenę brutto.
Cmin - najniższa cena brutto wśród ważnych ofert.
Cx – cena brutto rozpatrywanej oferty.
Maksymalna ilość punktów jaką może otrzymać oferta w kryterium cena wynosi 100 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, które zostały określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu
o zamówieniu oraz w niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
- warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 1896 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na zasadzie spełnienia / nie spełnienia, w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty. Nie spełnienie przez wykonawcę choćby jednego z warunków opisanych powyżej skutkować będzie odrzuceniem oferty.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy kapitałowej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Dokument potwierdzający uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
2) warunki udziału w postępowaniu wykonawcy mogą spełniać łącznie,
3) warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o którym mowa w pkt. 2 ppkt. 2), jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane,
4) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych
z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,
5) w przypadku, o którym mowa w ppkt. 3) i 4), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający będzie wymagał zagwarantowania w umowie następujących warunków:
1) Zawarcie umowy z wybranym wykonawcą wymaga dopełnienia przez strony formalności wynikających z przepisów ustawy Prawo bankowe i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, a zwłaszcza dokumentów wskazujących źródła zabezpieczenia kredytu.
2) Udzielenie kredytu nie zobowiązuje Gminy Czermin do przeniesienia konta bankowego do Banku Wykonawcy,
3) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów związanych z przekazywaniem środków pieniężnych z rachunku bankowego na rachunek budżetu Gminy Czermin.
4) płatności rat kapitałowych i odsetkowych będą realizowane zgodnie z zaktualizowanym harmonogramem spłat stanowiącym integralną część umowy,
5) odsetki będą liczone od faktycznie wykorzystanego kredytu,
6) płatność rat kapitałowych w terminach, o którym mowa w lit. a może ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony w banku najpóźniej na 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczeniu terminu płatności. Z tytułu opisanych czynności bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji.
7) w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu spłaty kredytu o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania określonego w umowie. Z tytułu przedłużenia terminu spłaty kredytu oprocentowanie kredytu będzie naliczane na zasadach zaproponowanych w ofercie. Z tytułu przesunięcia terminu spłaty wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji.
8) zamawiający zastrzega możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania, jak również możliwość spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat. Wykonawca dokona stosownego przeliczenia spłaty rat kapitałowych i odsetkowych. Za powyższą czynność wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji.
9) bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści oferty.
10) Zamawiający zastrzega sobie, iż w trakcie umowy kredytowej w przypadku powstania jakichkolwiek okoliczności powodujących, iż marża banku lub prowizje uległyby zmianie lub powstałaby okoliczność opłacania przez Zamawiającego nowych marży lub prowizji – nie będą one dotyczyły Zamawiającego i przyszłej umowy kredytowej.
11) prawne zabezpieczenie spłaty kredytu będzie stanowił weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
a) Zmiany wysokości kwoty kredytu/ niewykorzystania w całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat,
b) Możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów (naliczane odsetki
w takim przypadku będą tylko za okres kredytowania),
c) Wypłaty kredytu w transzach i terminach zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego,
d) Przelania kwoty kredytu na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego,
e) Zmiany przeznaczenia kredytu,
f) Zmiany terminu spłaty kredytu.
13) Wszelkie zmiany umowy kredytowej będą dokonywane na wniosek Zamawiającego jedynie
w formie pisemnej, uzgodnione w wyniku negocjacji z Wykonawcą z zastrzeżeniem, że Zamawiający nie będzie ponosił z tytułu tych zmian żadnych dodatkowych prowizji i opłat.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-28 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/848375

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-28 10:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-27

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.