Ogłoszenie z dnia 2024-09-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00582185/01 - Wynik z dnia 2024-11-07
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„OCHRONA OBIEKTÓW, OSÓB I MIENIA SĄDU REJONOWEGO W WAŁBRZYCHU”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SĄD REJONOWY W WAŁBRZYCHU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000325328
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Juliusza Słowackiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Wałbrzych
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: (74) 84 30 300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@walbrzych.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.walbrzych.sr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
SĄD
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„OCHRONA OBIEKTÓW, OSÓB I MIENIA SĄDU REJONOWEGO W WAŁBRZYCHU”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-570c39b6-8131-4722-97a4-5e4b386cd2fd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00506526
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00221245/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 „OCHRONA OBIEKTÓW, OSÓB I MIENIA SĄDU REJONOWEGO W WAŁBRZYCHU”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-570c39b6-8131-4722-97a4-5e4b386cd2fd3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
szczegółowe informacje zawarto w Rozdziale 12 SWZ
1) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zdefiniowanych w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U.2020.344).
2) W sytuacji awarii lub niedostępności Systemu uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego poprzez System/ Platformę zakupową, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej e-mail: przetargi@walbrzych.sr.gov.pl – nie dotyczy składania ofert.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się wskazanym w SWZ i ogłoszeniu nr ref postępowania, a mianowicie: ZP-6/2024/P.
2) Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, w formie elektronicznej, przy użyciu systemu zapewniającego obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi Sprawiedliwości, dostępnego pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl
3) Warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia reguluje Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia dostępny na stronie https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/
4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji/ dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z usług Systemu (Regulamin Portalu e-Usług) dostępnym z poziomu modułu E-learning dla wszystkich użytkowników Systemu oraz podczas rejestracji konta Wykonawcy dla Wykonawców (wymagana akceptacja Regulaminu korzystania z usług Systemu na witrynie internetowej przy zakładaniu profilu Wykonawcy);
oraz opisane w Rozdziale 12 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sąd Rejonowy w Wałbrzychu, ul. Słowackiego 10, 58-300 Wałbrzych, tel. 74 84 30 300; e-mail: administracja administracja@walbrzych.sr.gov.pl
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Sądzie Rejonowym w Wałbrzychu jest Pani Magdalena Dudzic-Goljasz, e-mail: administracja@walbrzych.sr.gov.pl
3. Pani/Pana dane osobowe (Wykonawcy) przetwarzane będą na podstawie art. 6ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „OCHRONA OBIEKTÓW, OSÓB I MIENIA SĄDU REJONOWEGOW WAŁBRZYCHU” nr ref. ZP-6/2024/P.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U..2023.1605).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-6/2024/P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest stała, bezpośrednia usługa ochrony fizycznej osób i mienia pełniona całodobowo, zmianowo, we wszystkie dni tygodnia – w tym soboty, niedziele i święta oraz dni ustawowo wolne od pracy, przy wykorzystaniu bramkowych oraz podręcznych wykrywaczy metali, prześwietlarek bagażu RTG oraz obsługa monitoringu obiektów (system wizyjny kamer zewnętrznych i wewnętrznych) i innych systemów bezpieczeństwa w budynkach, lokalach i na terenach będących w użytkowaniu Sądu Rejonowego w Wałbrzychu wraz
z przylegającymi miejscami postojowymi oraz drogą wewnętrzna (w przypadku jej przekazania w trwały zarząd Zamawiającemu).
2. Usługa wskazana w ust. 1 niniejszego rozdziału polega w szczególności na:
1) stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach
i systemach alarmowych pozostających na wyposażeniu budynków Zamawiającego, Przyjaznym Pokoju Przesłuchań w Wałbrzychu ul. Słowackiego 12/3 oraz w Ośrodkach Kuratorskich:
w Wałbrzychu przy ul. Słowackiego 15a/1a,
w Boguszowie-Gorcach przy ul. Pl. Odrodzenia 8,
w Wałbrzychu przy ul. Hetmańskiej 1,
w Wałbrzychu przy ul.1 Maja 154;
W przypadku zmiany siedziby Ośrodka Kuratorskiego bądź siedziby Przyjaznego Pokoju Przesłuchań usługa będzie świadczona w nowej lokalizacji.
2) bezpośredniej i stałej ochronie fizycznej realizowanej w budynkach Sądu przy ul. Słowackiego 10, Słowackiego 11 i Słowackiego 11a:
codziennie (od wtorku do piątku) w dni robocze dla sądów:
a) w godzinach od 6:30 do 15:30:
po trzech kwalifikowanych pracowników ochrony w/na budynkach sądu przy ul. Słowackiego 10 oraz Słowackiego 11a,
przez dwóch kwalifikowanych pracowników ochrony w/na budynku Sądu przy ul. Słowackiego 11,
b) w godzinach od 15:30 do 6:30 przez jednego kwalifikowanego pracownika ochrony w/na każdym budynku – łącznie trzech kwalifikowanych pracowników ochrony na zmianie (dyżurze),
poniedziałek (roboczy dla sądów):
a) w godzinach od 6:30 do 18:00:
po trzech kwalifikowanych pracowników ochrony w/na budynkach sądu przy ul. Słowackiego 10 oraz Słowackiego 11a,
przez dwóch kwalifikowanych pracowników ochrony w/na budynku Sądu przy ul. Słowackiego 11,
b) w godzinach od 18:00 do 6:30 przez jednego kwalifikowanego pracownika ochrony w/na każdym budynku – łącznie trzech kwalifikowanych pracowników ochrony na zmianie (dyżurze)
dozór całodobowy w dni wolne od pracy dla sądów (soboty, niedziele, święta oraz dni ustawowo wolne od pracy) – łącznie trzech pracowników:
− jeden kwalifikowany pracownik ochrony w/na każdym z budynków.
3. Wykonawca zapewnia pozostałą ochronę to jest:
1) zapewnienie natychmiastowego (do 15 minut) przyjazdu grupy interwencyjnej od momentu odebrania sygnału alarmowego, lub/i w razie wystąpienia zagrożenia lub/i otrzymania wezwania przez pracowników ochrony lub upoważnianych pracowników Zamawiającego, która spełnia wymagania określone w §1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (t.j. Dz.U.2015.992) – zgodnie z zapisami zawartymi w OPZ
2) monitoring i obsługę systemu nadzoru wizyjnego zainstalowanego w/na budynkach sądowych;
3) Centrum Dowodzenia funkcjonującego nieprzerwanie przez całą dobę
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w szczegółowym OPZ – załącznik nr 1 do SWZ oraz we Wzorze Umowy – załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: szczegółowo opisany w Rozdziale 16 SWZ
1Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Lp. KRYTERIUM WAGA
1 Cena 60%
2 doświadczenie 30%
3 szkolenie 10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: szkolenie
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach wskazanych w Rozdziale 6 niniejszej SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziałuw postępowaniu w zakresie:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że posiada ważną (aktualną) koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia realizowanych w formie ochrony osób i mienia, a wymaganej przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U.2021.0.1995),
W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, każdy z Wykonawców musi wykazywać spełnianie określonego w niniejszym punkcie warunku – (obowiązek dotyczy również podwykonawcy).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych 00/100).
W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, co najmniej jeden z Wykonawców musi wykazywać spełnianie określonego w niniejszym punkcie warunku - nie stosuje się sumowania potencjałów.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
a) wykaże, że należycie wykonał, bądź wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) usługi całodobowej ochrony osób i mienia i posiada referencje na potwierdzenie wskazanych okoliczności, każda wykazana usługa musi spełniać łącznie następujące warunki:
− trwająca minimum 12 miesięcy (przed terminem składania ofert),
− o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł (pięćset tysięcy zł 00/100) zł brutto każda – jeśli usługa jest nadal wykonywana, to podana wartość odnosi się do już wykonanej części,
− realizowane na podstawie odrębnych umów,
− wykonana/wykonywana w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia w/na budynkach użyteczności publicznej*:
W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, co najmniej jeden z Wykonawców musi wykazywać spełnianie określonego w niniejszej literze warunku - nie stosuje się sumowania potencjałów,
z zastrzeżeniem, iż Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach tego z Wykonawców, który wykaże spełnienie ww. warunku jeżeli wykona on usługi do realizacji których te zdolności oraz uprawnienia są wymagane.
b) wykaże, że, dysponuje/będzie dysponować łącznie co najmniej 18 osobami które będą uczestniczyć
w wykonywaniu przedmiotu zamówienia, w tym:
co najmniej 18 osobami:
wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U.2021.1995),
posiadającymi zaświadczenie o odbyciu szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,
co najmniej 6 osobami:
posiadającymi ukończone szkolenie z obsługi urządzeń rentgenowskich (obsługa prześwietlarki bagażu RTG) i posiadającymi paszport dozymetryczny,
posiadającymi 5 letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w charakterze pracownika ochrony w obiektach użyteczności publicznej
W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, warunek opisany w niniejszej literze Wykonawcy mogą spełniać łącznie.
c) wykaże, że, dysponuje lub będzie dysponować grupą interwencyjną, która spełnia wymagania określone w §1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (t.j. Dz.U.2015.992)
W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, co najmniej jeden z Wykonawców musi wykazywać spełnianie określonego w niniejszej literze warunku lub podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca musi wykazywać spełnianie określonego w niniejszej literze warunku.
*UWAGA!
pojęcie budynku użyteczności publicznej zgodnie z §3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, a mianowicie: przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym lub wodnym śródlądowym oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny;
Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu usługi. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanej usługi oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynikał zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur;
w przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca warunku udziału w postępowaniu wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę publikacji ogłoszenia o zamówieniu na stronie prowadzonego postępowania). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania;
2. W przypadku bazowania przez Wykonawcę na udostępnionych zasobach przez podmioty trzecie, zgodnie z zasadami opisanymi w art. 118 ustawy Pzp:
W odniesieniu do kluczowych zadań (zastrzeżonych do osobistego wykonania przez Wykonawcę), Wykonawca nie może powoływać się zdolności podmiotu udostępniającego zasoby w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
1) warunek udziału opisany w ust. 1 pkt 2 musi zostać spełniony w całości i łącznie przez każdego z Wykonawców, a w przypadku „grupy interwencyjnej” także przez podmiot trzeci w przypadku powoływania się na jego zasoby jak i przez ewentualnego podwykonawcę;
2) warunek udziału opisany w ust. 1 pkt 3 musi zostać spełniony w całości i łącznie przez co najmniej jednego z Wykonawców - nie stosuje się sumowania potencjałów;
3) warunek udziału opisany w ust. 1 pkt 4 lit a musi zostać spełniony w całości i łącznie przez co najmniej jednego z Wykonawców - nie stosuje się sumowania potencjałów,
4) warunek udziału opisany w ust. 1 pkt 4 lit b Wykonawcy mogą spełniać łącznie,
5) warunek udziału opisany w ust. 1 pkt 4 lit c musi zostać spełniony w całości i łącznie przed podmiot lub w całości i łącznie przez co najmniej jednego z Wykonawców – nie stosuje się sumowania potencjałów
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej - wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych/tego z Wykonawców, którzy wykonują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy – oświadczenie stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
− art. 108 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 Ustawy Pzp,
− art. 108 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne tytułem środka karnego sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,
b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U.2023.1689), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ,
c) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
d) oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych złożonym wraz z ofertą dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego - wzór stanowi załącznik nr 11 do SWZ;
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w ust. 5 pkt 1 lit a – składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w ust. 5 pkt 1 lit a – dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem;
2) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 5 pkt 1 lit c – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury – dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w niniejszym ustępie lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1,2 lit a i b oraz pkt 3 ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazanie osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy z zachowaniem określonych w niniejszym ustępie terminów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale 5 niniejszej SWZ:
a) aktualnej koncesji udzielonej przez Ministra właściwego do spraw wewnętrznych na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U.2021.0.1995)
w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o zamówienie ww. dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dotyczy także podmiotu udostępniającego zasoby oraz podwykonawcy,
b) Ubezpieczenie - dokumenty (umowa ubezpieczenia i potwierdzenie opłacenia) potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych)
w przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, co najmniej jeden z Wykonawców musi wykazywać spełnianie określonego w niniejszej literze warunku;
c) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia oraz odbytych szkoleń z: zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, BHP i p.poż, obsługi urządzeń rentgenowskich (posiadających paszport dozymetryczny) niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ
składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnienie warunku;
Wykaz jest podstawą do przyznania punktacji w poza cenowym kryterium oceny ofert.
d) Wykaz usług wykonywanych lub wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie na co najmniej 2 (dwie) usługi całodobowej ochrony osób i mienia:
trwające minimum 12 miesięcy (przed terminem składania ofert),
o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł (pięćset tysięcy zł 00/100) brutto każda – jeśli usługa jest nadal wykonywana, to podana wartość odnosi się do już wykonanej części,
realizowane na podstawie odrębnych umów,
w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia w budynkach użyteczności publicznej oraz załączy dowody* określające, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (zgodnie z umową), przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ - składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnienie warunku
*Dowodami tymi, zgodnie z § 9ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy, i Technologii z dn. 30.12.2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń jakich możne żądać zamawiający od wykonawcy (t.j. Dz. U. 2020, poz. 2415), są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zawarto w Rozdziale 7 SWZ3) oświadczenie, z którego wynika jakie części zamówienia wykonywać będą poszczególni Wykonawcy występujący wspólnie lub podwykonawca – wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
Uwaga: oświadczenie należy wypełnić w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia (dotyczy także części zleconej podwykonawcy);
4) oświadczenie, z którego wynika zobowiązanie podmiotu udostępniającego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia – wzór stanowi załącznik nr 9 do SWZ – jeśli dotyczy;
5) oświadczenie Wykonawcy składane w związku z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - oświadczenie zawarte w załączniku nr 4 do SWZ.
Uwaga: w przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o zamówienie (konsorcjum, spółki cywilne) oświadczenie wstępne składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia;
Oświadczenie składa także podwykonawca oraz podmiot udostępniający zasoby, jeśli Wykonawca przewiduje powierzenie realizacji części zamówienia podwykonawcy
6) Pełnomocnictwo lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli w imieniu (odpowiednio: Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) – w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.
a) Pełnomocnictwo winno określać jego zakres, być podpisane przez osobę/-y upoważnione do reprezentacji wskazane we właściwym rejestrze, z którego wynika prawo do podpisania oferty oraz do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą,
b) Pełnomocnictwo określające zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania w postępowaniu, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia;
Uwaga:
w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składają Wykonawcy wspólnie. W tym celu załączają do oferty dokument, który będzie potwierdzał ustanowienie pełnomocnika (np. lidera konsorcjum);
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: – 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu do składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. przed dniem i godziną
27 września 2024 r., godzina 10:00.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U.2024.0.419).
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa ust. 3 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej i musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Ustawy Pzp;
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania oferta jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Skarb Państwa – Sąd Rejonowy w Wałbrzychu przy ul. Słowackiego 10, 58-300 Wałbrzych.
5. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGK Bank Gospodarstwa Krajowego
nr rachunku 04 1130 1017 0021 1001 9590 0004
z określeniem tytułu wpłaty: „Wadium - Ochrona - znak sprawy: ZP-6/2024/P”
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust.2 pkt 3 Ustawy Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasada zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Ustawy Pzp.
9. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Wykonawca w Formularzu oferty musi wskazać nazwę banku oraz numer konta na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:1) Wykonawcy mogą wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) ubiegać się o udzielenie zamówienia. Ustanawiają wówczas pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty; dokument winien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną/e do jego udzielenia, tj. zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców; W przypadku wspólników spółki cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej, z której wynika zakres i sposób reprezentacji, a w przypadku konsorcjum przedłożenie umowy konsorcjum.
2) Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalne jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
Podmioty zobowiązane są do złożenia dokumentów zgodnie z zapisami Rozdziału 7 SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Istotne postanowienia Umowy zawiera wzór Umowy stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.2. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze Umowy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy, w zakresie terminu wykonania Umowy, sposobu wykonania Umowy oraz wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w razie zaistnienia okoliczności zawartych i zgodnie z zapisami we wzorze Umowy.
4. Zamawiający przewiduje waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy na zasadach określonych we wzorze Umowy.
5. Zmiana Umowy wymaga formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-27 10:20
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
szczegółowe informacje zawarto w SWZ, Opisie przedmiotu zamówienia i wzorze Umowy15. Wykonawca może podpisać dokumenty za pomocą:
1) kwalifikowanego podpisu elektronicznego;
2) podpisu zaufanego udostępnianego na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej;
3) podpisu osobistego udostępnianego w dowodzie osobistym wydanym po dniu 4 marca 2019 r.
(UWAGA: podpis osobisty nie jest równoznaczny z podpisem własnoręcznym)
INNE PRZETARGI Z WAŁBRZYCHA
- Wykonanie robót remontowo - utrzymaniowych w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha na drogach publicznych
- Ochrona fizyczna mienia: Al. Wyzwolenia 20-24 w Wałbrzychu
- Ochrona osób i mienia II
- Dostawa Echokardiografu z funkcją echokardiografii przezprzełykowej w ramach realizacji zadania pn. Poprawa dostępu do szpitalnej diagnostyki i leczenia chorób sercowo naczyniowych
- Usługa kompleksowego sprzątania pomieszczeń w budynkach Miejskiego Zarządu Budynku Sp. z o.o. w Wałbrzychu
- Zamówienie dot. kompleksowej usługi przeprowadzenia 2-dniowego szkolenia dla kadry EURES na rzecz osób bezrobotnych z pokolenia Baby Boomers, generacji X,Y,Z" we Wrocławiu.
więcej: przetargi w Wałbrzychu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa ochrony fizycznej
- USŁUGA DOZORU I OCHRONY OSÓB I MIENIA SĄDU APELACYJNEGO W RZESZOWIE
- Świadczenie usługi ochrony fizycznej budynku Urzędu Gminy Sochaczew przy ul. Warszawska 115 w Sochaczewie
- Kompleksowa usługa ochrony fizycznej mienia oraz monitoringu obiektów Instytutu Ogrodnictwa - Państwowego Instytutu Badawczego
- ŚWIADCZENIE USŁUG SPRZĄTANIA I OCHRONY BUDYNKÓW I NIERUCHOMOŚCI STAROSTWA POWIATOWEGO ORAZ USŁUG INKASO I KONWOJU
- Usługa sprzątania codziennego i ochrona siedziby Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu w roku 2025
więcej: Usługi ochroniarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.