Og³oszenie z dnia 2023-11-23
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00055177/01 - Wynik z dnia 2024-01-22
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Przewóz uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunami w okresie od 2 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIASTO BIA£OGARD - URZ¡D MIASTA BIA£OGARD
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920452
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 18
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ogard
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliñski
1.5.7.) Numer telefonu: 94 35 79 100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um.zamowienia.publiczne@bialogard.info
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.bialogard.info
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przewóz uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunami w okresie od 2 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-ad79d2d3-8392-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00510075
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-11-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00050751/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.2 Przewóz uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny z podzia³em na 4 czê¶ci
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ad79d2d3-8392-11ee-a60c-9ec5599dddc13.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy
Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê Wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail:
um.zamowienia.publiczne@bialogard.info (nie dotyczy sk³adania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
2. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
3. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania
4. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci
papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w
sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
5. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla
dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach
rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje siê jako za³±czniki.
6. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci
elektronicznej: a) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub b) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy
u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
7. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê
przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) Wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
8. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji
dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w
szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby,
podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny). Pozosta³e informacje znajduj± siê w SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Szczegó³y w Rozdziale XXXV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegó³y w Rozdziale XXXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.1.22.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 4
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Czê¶æ nr 1: Przewóz niepe³nosprawnych uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunem na trasie Bia³ogard - Kowalki i z powrotem.
2. Czê¶æ nr 1 obejmuje przewóz niepe³nosprawnych uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunem z miejscowo¶ci Bia³ogard z miejsca zamieszkania uczniów do O¶rodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno - Wychowawczego w Kowalkach, Kowalki 21, 78-220 Tychowo i z powrotem.
3. Przewóz odbywaæ siê bêdzie od poniedzia³ku do pi±tku, z wy³±czeniem dni przypadaj±cych na dni wolne od zajêæ szkolnych, w okresie od dnia 2 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r..
4. Przewidywana liczba uczniów w dniach: poniedzia³ek, ¶roda i pi±tek - wynosi 7, a we wtorki i w czwartki - wynosi 8 i mo¿e ulec zmianie, w zale¿no¶ci od rzeczywistych potrzeb zamawiaj±cego.
5. Przewidywana liczba przejazdów (rozumianych jako „tam i powrotem”) wynosi 244 i mo¿e ulec zmianie, w zale¿no¶ci od rzeczywistych potrzeb zamawiaj±cego.
6. Godziny dowo¿enia i odwo¿enia oraz ewentualne zmiany godzin dowozu Wykonawca bêdzie ustala³ bezpo¶rednio z rodzicami / opiekunami prawnymi uczniów niepe³nosprawnych.
7. Wykonawca musi zapewniæ co najmniej 1 osobê do opieki nad uczniami w trakcie przewozu (pe³noletni± osobê posiadaj±c± przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej)
Do zadañ opiekuna nale¿y:
• zapewnienie bezpieczeñstwa i komfortu podczas wsiadania i wysiadania;
• wykonywanie podstawowych czynno¶ci opiekuñczo – pielêgnacyjnych wobec dzieci;
• eliminowaniu niew³a¶ciwych zachowañ mog±cych sprowokowaæ niebezpieczne sytuacje podczas jazdy;
• udzielenie pomocy przedmedycznej w sytuacji zagro¿enia ¿ycia lub zdrowia;
• opiekun czuwa nad bezpieczeñstwem podopiecznych od momentu odebrania ich od swoich rodziców/opiekunów do momentu przekazania ich pod opiekê pracownikowi placówki;
• po zakoñczeniu zajêæ opiekun odbiera uczniów od pracownika placówki, sprawuje opiekê w czasie przejazdu dziecka do domu i do momentu przekazania dziecka rodzicom/opiekunom;
• w czasie gdy uczniowie niepe³nosprawni znajduj± siê pod nadzorem opiekuna, ponosi on za nich odpowiedzialno¶æ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Us³ugi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena w poszczególnych kryteriach zostanie dokonana z dok³adno¶ci±
do dwóch miejsc po przecinku.
2. Punktacja obliczona na podstawie kryteriów opisanych odpowiednio w Rozdziale XXIV SWZ w pkt 2.1 i 2.2, po zsumowaniu stanowiæ bêdzie koñcow± ocenê oferty.
3. Za najwy¿ej ocenion±, zostanie uznana oferta z najwy¿sz± liczb± punktów, spo¶ród nieodrzuconych ofert z³o¿onych w postêpowaniu.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastêpczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Czê¶æ nr 2: Przewóz niepe³nosprawnych uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunem na trasie Bia³ogard – Karlino i z powrotem.
2.Czê¶æ nr 2 obejmuje przewóz niepe³nosprawnych uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunem z miejscowo¶ci Bia³ogard z miejsca zamieszkania ucznia do:
• Niepublicznego O¶rodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczego przy ulicy Koszaliñskiej 96 A, 78-230 Karlino,
• Niepublicznej Szko³y Specjalnej Przysposabiaj±cej do Pracy przy ulicy Koszaliñskiej 96 A, 78-230 Karlino i z powrotem;
3. Przewóz odbywaæ siê bêdzie od poniedzia³ku do pi±tku, z wy³±czeniem dni przypadaj±cych na dni wolne od zajêæ szkolnych, w okresie od dnia 2 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.;
4. Przewidywana liczba uczniów - wynosi 7 i mo¿e ulec zmianie, w zale¿no¶ci od rzeczywistych potrzeb zamawiaj±cego;
2.2.4 Przewidywana liczba przejazdów (rozumianych jako „tam i powrotem”) wynosi 244 i mo¿e ulec zmianie, w zale¿no¶ci od rzeczywistych potrzeb zamawiaj±cego;
5. Godziny dowo¿enia i odwo¿enia oraz ewentualne zmiany godzin dowozu Wykonawca bêdzie ustala³ bezpo¶rednio z rodzicami / opiekunami prawnymi uczniów niepe³nosprawnych;
6. Wykonawca musi zapewniæ co najmniej 1 osobê do opieki nad uczniami w trakcie przewozu (pe³noletni± osobê posiadaj±c± przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej)
Do zadañ opiekuna nale¿y:
• zapewnienie bezpieczeñstwa i komfortu podczas wsiadania i wysiadania;
• wykonywanie podstawowych czynno¶ci opiekuñczo – pielêgnacyjnych wobec dzieci;
• eliminowaniu niew³a¶ciwych zachowañ mog±cych sprowokowaæ niebezpieczne sytuacje podczas jazdy;
• udzielenie pomocy przedmedycznej w sytuacji zagro¿enia ¿ycia lub zdrowia;
• opiekun czuwa nad bezpieczeñstwem podopiecznych od momentu odebrania ich od swoich rodziców/opiekunów do momentu przekazania ich pod opiekê pracownikowi placówki;
• po zakoñczeniu zajêæ opiekun odbiera uczniów od pracownika placówki, sprawuje opiekê w czasie przejazdu dziecka do domu i do momentu przekazania dziecka rodzicom/opiekunom;
• w czasie gdy uczniowie niepe³nosprawni znajduj± siê pod nadzorem opiekuna, ponosi on za nich odpowiedzialno¶æ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Us³ugi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena w poszczególnych kryteriach zostanie dokonana z dok³adno¶ci±
do dwóch miejsc po przecinku.
2. Punktacja obliczona na podstawie kryteriów opisanych odpowiednio w Rozdziale XXIV SWZ w pkt 2.1 i 2.2, po zsumowaniu
stanowiæ bêdzie koñcow± ocenê oferty.
3. Za najwy¿ej ocenion±, zostanie uznana oferta z najwy¿sz± liczb± punktów, spo¶ród nieodrzuconych ofert z³o¿onych w
postêpowaniu.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastêpczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Czê¶æ nr 3: Przewóz niepe³nosprawnych uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunem na trasie Bia³ogard – Czaplinek – Bobrowo – Drawsko Pomorskie i z powrotem.
2. Czê¶æ nr 3 obejmuje przewóz niepe³nosprawnych uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunem z miejscowo¶ci Bia³ogard z miejsca zamieszkania ucznia do:
• Zespo³u Placówek Edukacyjno – Terapeutycznych ul. Wa³ecka 57, 78-550 Czaplinek,
• Zespo³u Placówek Edukacyjno - Terapeutycznych w Bobrowie, Bobrowo 7, 78 - 520 Z³ocieniec,
• Zespo³u Placówek Edukacyjno – Terapeutycznych ul. Seminaryjna 2, 78-500 Drawsko Pomorskie, i z powrotem.
3. Przewóz odbywaæ siê bêdzie 2 dni w tygodniu w poniedzia³ek i pi±tek ka¿dego tygodnia, z wy³±czeniem dni przypadaj±cych na dni wolne od zajêæ szkolnych, w okresie od dnia 2 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.;
4. Przewidywana liczba uczniów - wynosi 4 i mo¿e ulec zmianie, w zale¿no¶ci od rzeczywistych potrzeb zamawiaj±cego;
5. Przewidywana liczba przejazdów (rozumianych jako „tam i powrotem”) wynosi 122 i mo¿e ulec zmianie, w zale¿no¶ci od rzeczywistych potrzeb zamawiaj±cego;
6. Godziny dowo¿enia i odwo¿enia oraz ewentualne zmiany godzin dowozu Wykonawca bêdzie ustala³ bezpo¶rednio z rodzicami / opiekunami prawnymi uczniów niepe³nosprawnych;
7. Wykonawca musi zapewniæ co najmniej 1 osobê do opieki nad uczniami w trakcie przewozu (pe³noletni± osobê posiadaj±c± przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej)
Do zadañ opiekuna nale¿y:
• zapewnienie bezpieczeñstwa i komfortu podczas wsiadania i wysiadania;
• wykonywanie podstawowych czynno¶ci opiekuñczo – pielêgnacyjnych wobec dzieci;
• eliminowaniu niew³a¶ciwych zachowañ mog±cych sprowokowaæ niebezpieczne sytuacje podczas jazdy;
• udzielenie pomocy przedmedycznej w sytuacji zagro¿enia ¿ycia lub zdrowia;
• opiekun czuwa nad bezpieczeñstwem podopiecznych od momentu odebrania ich od swoich rodziców/opiekunów do momentu przekazania ich pod opiekê pracownikowi placówki;
• po zakoñczeniu zajêæ opiekun odbiera uczniów od pracownika placówki, sprawuje opiekê w czasie przejazdu dziecka do domu i do momentu przekazania dziecka rodzicom/opiekunom;
• w czasie gdy uczniowie niepe³nosprawni znajduj± siê pod nadzorem opiekuna, ponosi on za nich odpowiedzialno¶æ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Us³ugi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena w poszczególnych kryteriach zostanie dokonana z dok³adno¶ci±
do dwóch miejsc po przecinku.
2. Punktacja obliczona na podstawie kryteriów opisanych odpowiednio w Rozdziale XXV SWZ w pkt 2.1 i 2.2, po zsumowaniu
stanowiæ bêdzie koñcow± ocenê oferty.
3. Za najwy¿ej ocenion±, zostanie uznana oferta z najwy¿sz± liczb± punktów, spo¶ród nieodrzuconych ofert z³o¿onych w
postêpowaniu.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastêpczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Czê¶æ nr 4: Przewóz niepe³nosprawnych uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunem na trasie Bia³ogard – Waniorowo - Police i z powrotem.
2.Czê¶æ nr 4 obejmuje przewóz niepe³nosprawnych uczniów realizuj±cych obowi±zek szkolny i obowi±zek nauki wraz z opiekunem z miejscowo¶ci Bia³ogard z miejsca zamieszkania ucznia do:
• M³odzie¿owego O¶rodka Socjoterapii w Waniorowie, Waniorowo 4, 72-300 Gryfice,
• Specjalnego O¶rodka Szkolno – Wychowawczego Nr 1 dla Dzieci Niepe³nosprawnych Ruchowo przy ul. Korczaka 53, 72-010 Police, i z powrotem.
3. Przewóz odbywaæ siê bêdzie:
• co 2 tygodnie tj. w poniedzia³ek i pi±tek 2 uczniów doje¿d¿aj±cych do Waniorowa,
• dodatkowo 2 dni w tygodniu tj. poniedzia³ek i pi±tek 2 uczniów doje¿d¿aj±cych do Polic, w okresie od 2 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. lub inny wcze¶niej wskazany przez Zamawiaj±cego dzieñ tygodnia.
4. Przewidywana liczba uczniów - wynosi 4 i mo¿e ulec zmianie, w zale¿no¶ci od rzeczywistych potrzeb zamawiaj±cego;
5.Przewidywana liczba przejazdów (rozumianych jako „tam i powrotem”) wynosi 122 i mo¿e ulec zmianie, w zale¿no¶ci od rzeczywistych potrzeb zamawiaj±cego;
6. Godziny dowo¿enia i odwo¿enia oraz ewentualne zmiany godzin dowozu Wykonawca bêdzie ustala³ bezpo¶rednio z rodzicem/ opiekunem prawnym ucznia;
7. Wykonawca musi zapewniæ co najmniej 1 osobê do opieki nad uczniami w trakcie przewozu (pe³noletni± osobê posiadaj±c± przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej)
Do zadañ opiekuna nale¿y:
• zapewnienie bezpieczeñstwa i komfortu podczas wsiadania i wysiadania;
• wykonywanie podstawowych czynno¶ci opiekuñczo – pielêgnacyjnych wobec dzieci;
• eliminowaniu niew³a¶ciwych zachowañ mog±cych sprowokowaæ niebezpieczne sytuacje podczas jazdy;
• udzielenie pomocy przedmedycznej w sytuacji zagro¿enia ¿ycia lub zdrowia;
• opiekun czuwa nad bezpieczeñstwem podopiecznych od momentu odebrania ich od swoich rodziców/opiekunów do momentu przekazania ich pod opiekê pracownikowi placówki;
• po zakoñczeniu zajêæ opiekun odbiera uczniów od pracownika placówki, sprawuje opiekê w czasie przejazdu dziecka do domu i do momentu przekazania dziecka rodzicom/opiekunom;
• w czasie gdy uczniowie niepe³nosprawni znajduj± siê pod nadzorem opiekuna, ponosi on za nich odpowiedzialno¶æ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Us³ugi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena w poszczególnych kryteriach zostanie dokonana z dok³adno¶ci±
do dwóch miejsc po przecinku.
2. Punktacja obliczona na podstawie kryteriów opisanych odpowiednio w Rozdziale XXV SWZ w pkt 2.1 i 2.2, po zsumowaniu
stanowiæ bêdzie koñcow± ocenê oferty.
3. Za najwy¿ej ocenion±, zostanie uznana oferta z najwy¿sz± liczb± punktów, spo¶ród nieodrzuconych ofert z³o¿onych w
postêpowaniu.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastêpczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1.1 zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym
Zamawiaj±cy nie stawia warunków w ww. zakresie.
1.2 uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (dotyczy wszystkich czê¶ci zamówienia)
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada uprawnienia do wykonywania krajowego transportu drogowego osób, tj. licencjê na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustaw± o transporcie drogowym z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. (Dz. U z 2022 r. poz. 2201).
1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiaj±cy nie stawia warunków w ww. zakresie
1.4 zdolno¶ci techniczne lub zawodowej
a) Zamawiaj±cy uzna ww. warunek za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ w czê¶ciach 1, 2, 3, 4 zamówienia po 1 osobie przeszkolonej w zakresie udzielenia pierwszej pomocy przedmedycznej.
b) Zamawiaj±cy uzna ww. warunek za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej jednym spe³niaj±cym warunki techniczne:
w czê¶ciach 1,2,3:
• pojazdem do przewo¿enia osób niepe³nosprawnych (opinia techniczna/homologacja), który posiada, aktualny przegl±d techniczny pojazdu, pasy bezpieczeñstwa oraz odpowiedni± do ka¿dej czê¶ci zamówienia ilo¶æ miejsc siedz±cych;
w czê¶ci 4:
• pojazdem do przewo¿enia osób niepe³nosprawnych (opinia techniczna/homologacja), który posiada podno¶nik lub podjazd dla wózków inwalidzkich wraz z atestem, aktualny przegl±d techniczny pojazdu, pasy bezpieczeñstwa oraz odpowiedni± do tej czê¶ci zamówienia ilo¶æ miejsc siedz±cych wraz z wymaganym miejscem na wózek inwalidzki.
Ilo¶æ miejsc siedz±cych odpowiednio na ka¿dej trasie:
Czê¶æ 1: Na trasie Bia³ogard - Kowalki w dniach: poniedzia³ek, ¶roda i pi±tek przewóz bêdzie siê odbywa³ pojazdem posiadaj±cym co najmniej 8 miejsc siedz±cych a we wtorki i w czwartki – pojazdem posiadaj±cym co najmniej 9 miejsc siedz±cych;
Czê¶æ 2: Na trasie Bia³ogard – Karlino i z powrotem ilo¶æ miejsc siedz±cych nie mniej ni¿ 8;
Czê¶æ 3: Na trasie Bia³ogard - Czaplinek –Bobrowo – Drawsko Pomorskie i z powrotem ilo¶æ miejsc siedz±cych nie mniej ni¿ 5;
Czê¶æ 4: Na trasie Bia³ogard – Waniorowo – Police i z powrotem ilo¶æ miejsc siedz±cych nie mniej ni¿ 5; w tym przynajmniej 1 miejsce na wózek inwalidzki.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni aktualnych na dzieñ z³o¿enia ¶rodków dowodowych, o którym mowa w niniejszym Rozdziale.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika Urzêdu Skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
2) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia ¶rodków dowodowych, o którym mowa w niniejszym Rozdziale.
2. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów, Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cego podmiotowego ¶rodka dowodowego:
1) licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustaw± o transporcie drogowym z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. (Dz. U z 2022 r. poz. 2201).
3. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) wykazu narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami; wzór wykazu stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ;
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Do oferty nale¿y do³±czyæ:1) Wype³niony i podpisany Formularz oferty – wzór stanowi Za³±cznik nr 2 do SWZ;
2) O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ;
3) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, które sk³ada Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Pzp, wzór stanowi Za³±cznik nr 6 do SWZ (je¿eli dotyczy);
4) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ (je¿eli dotyczy);
5) Pe³nomocnictwo do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy (je¿eli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.1.Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy. Do oferty wspólnej Wykonawcy do³±czaj± pe³nomocnictwo podpisane przez osoby upowa¿nione do sk³adania o¶wiadczeñ woli ka¿dego ze wspólników.
2. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane
3. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 i 3, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zapisy dotycz±ce zmiany postanowieñ umowy zawarte s± w § 9 wzoru umowy.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-12-01 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-01 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
INNE PRZETARGI Z BIA£OGARDU
- "Organizacja wycieczki na Maltê dla osób uprawnionych do korzystania z Zak³adowego Funduszu ¦wiadczeñ Socjalnych S±du Rejonowego w Bia³ogardzie"
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy Zespole Szkó³ Ponadpodstawowych w Bia³ogardzie.
wiêcej: przetargi w Bia³ogardzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dowóz dzieci niepe³nosprawnych z terenu gminy Kosakowo do placówek o¶wiatowych i z powrotem w 2025 r. - 3 edycja
- 2025 r. Przewóz i przechowywanie zw³ok lub szcz±tków ludzkich na obszarze dzia³ania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury okrêgu koszaliñskiego.
- Dowóz uczniów do placówek o¶wiatowych na terenie gminy Sadowne wraz z zapewnieniem opieki w roku szkolnym 2025/2026
- ¦wiadczenie us³ug w zakresie transportu medycznego karetk± typu S.
- "Dostawa kruszywa wraz z jego zabudow± w ramach utrzymania przejezdno¶ci dróg le¶nych na terenie Nadle¶nictwa Siewierz 2025"
- Dostawa atestowanej stali do produkcji wyrobów budowlanych w roku 2025. Czê¶æ 2.
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.