Ogłoszenie z dnia 2024-09-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00532134/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-04
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa udzielenia wraz z obsługą długoterminowego kredytu w wysokości 4 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu [...]
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PRZEMĘT
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050793
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jagiellońska 8
1.5.2.) Miejscowość: Przemęt
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-234
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@przemet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: przemet.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa udzielenia wraz z obsługą długoterminowego kredytu w wysokości 4 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu [...]
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-72aeb6b7-6230-4afb-a138-aa1ed1bc1abb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00513703
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037319/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Usługa udzielenia wraz z obsługą długoterminowego kredytu w wysokości 4 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu [...]
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/przemet3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/przemet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej Zamawiający określił w punkcie 13. SWZ "13. KOMUNIKACJA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCAMI" oraz 14. SWZ "14. KWESTIE FORMALNE ZWIĄZANE Z PRZYGOTOWANIEM OFERTY"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administrator Pani/Pana danych: Wójt Gminy Przemęt z siedzibą w Urzędzie Gminy Przemęt, ul. Jagiellońska 8, 64-234 Przemęt, dane kontaktowe: urzad@przemet.pl, 65 549 60 71, 65 615 69 49.
2. Inspektor Ochrony Danych: we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych możesz kontaktować się pod adresem: iod@przemet.pl oraz nr telefonów: 728-706-901, 667-941-610.
3. Cele przetwarzania | podstawa prawna
• Przeprowadzenie postępowania i udzielenie zamówienia publicznego oraz udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku Ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
• Archiwizacja danych | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
• Realizacja umowy z wybranym oferentem | art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której dane dotyczą przez okres trwania umowy,
• Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami | art. 6 ust. 1 lit. e) RODO – w zw. z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych art. 42 ust. 5.
4. Okres przechowywania: Pani/Pana dane osobowe w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane przez okres oznaczony kategorią archiwalną wskazaną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt, który zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach został przygotowany w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych. Dla dokumentów wytworzonych w ramach zamówień publicznych krajowych jest to okres 5 lat, dla zamówień publicznych unijnych jest to okres 10 lat.
5. Odbiorcy:
• osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych; Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679 (tzw. danych wrażliwych / szczególnej kategorii danych),
• Podmioty z którymi administrator zawarł umowy powierzenia.
6. Przysługujące Pani/Panu prawa:
• Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 75 ustawy PZP),
• Prawo żądania sprostowania lub uzupełnienia danych - (zgodnie z art. 19 ust. 2 i art. 76 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników),
• Prawo żądania usunięcia danych,
• Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania),
• Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
7. Obowiązek podania danych: Podanie przez Panią/Pana danych jest niezbędne do przyjęcia i rozpatrzenia oferty, a w przypadku wybranej oferty do zawarcia umów oraz ich realizacji.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.20.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest „Usługa udzielenia wraz z obsługą długoterminowego kredytu w wysokości 4 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów”.
3.2. Kwota kredytu 4.400.000,00 zł.
3.3. Wykorzystanie kredytu:
• I transza 2.200.000,00 zł,
• II transza 2.200.000,00 zł.
3.4. Okres kredytowania: od podpisania umowy do dnia 31.12.2030 r.
3.5. Karencja w spłacie kredytu: do dnia 30 marca 2025 r.
3.6. Zabezpieczenie: weksel in blanco wraz z deklaracja wekslową.
3.7. Spłaty kapitału wg harmonogramu:
1) 31.03.2025 r. – 50.000,00 zł,
2) 30.06.2025 r. – 50.000,00 zł,
3) 30.09.2025 r. – 50.000,00 zł,
4) 31.12.2025 r. – 50.000,00 zł,
5) 31.03.2026 r. – 100.000,00 zł,
6) 30.06.2026 r. – 100.000,00 zł,
7) 30.09.2026 r. – 100.000,00 zł,
8) 31.12.2026 r. – 100.000,00 zł,
9) 31.03.2027 r. – 175.000,00 zł,
10) 30.06.2027 r. – 175.000,00 zł,
11) 30.09.2027 r. – 175.000,00 zł,
12) 31.12.2027 r. – 175.000,00 zł,
13) 31.03.2028 r. – 275.000,00 zł,
14) 30.06.2028 r. – 275.000,00 zł,
15) 30.09.2028 r. – 275.000,00 zł,
16) 31.12.2028 r. – 275.000,00 zł,
17) 31.03.2029 r. – 250.000,00 zł,
18) 30.06.2029 r. – 250.000,00 zł,
19) 30.09.2029 r. – 250.000,00 zł,
20) 31.12.2029 r. – 250.000,00 zł,
21) 31.03.2030 r. – 250.000,00 zł,
22) 30.06.2030 r. – 250.000,00 zł,
23) 30.09.2030 r. – 250.000,00 zł,
24) 31.12.2030 r. – 250.000,00 zł.
3.8. Spłata odsetek w okresach kwartalnych do 15. dnia miesiąca następującego po kwartale.
3.9. Oprocentowanie kredytu jest ustalone o zmienną stawkę bazową WIBOR 3M powiększoną o stałą marżę Banku (ustalona na podstawie złożonej oferty). WIBOR 3M oznacza notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych złotowych depozytów 3-miesiecznych. Należy zastosować rzeczywisty kalendarz odsetkowy tj. miesiąc-rzeczywista liczba dni a rok 365/366
(z uwzględnieniem lat przestępnych).
3.10. Stawka bazowa WIBOR, określana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 3M obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy. Ustalona stawka bazowa będzie obowiązywać w okresie od pierwszego do ostatniego dnia stanowiącego dany okres odsetkowy. Spłata następować będzie za okresy kwartalne.
3.11. Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie kredytowania.
3.12. W przypadku płatności odsetkowych i rat kapitałowych przypadających na dzień wolny od pracy należy przyjąć, że płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty.
3.13. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są od kwoty aktualnego zadłużenia.
3.14. Spłata rat i odsetek będzie następować przelewem.
3.15. Za datę spłaty kredytu i odsetek rozumie się datę wpływu środków na rachunek kredytowy.
3.16. Odsetki od udzielonego kredytu będą stanowić jedyne wynagrodzenie wykonawcy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z obsługą kredytu.
3.17. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz wcześniejszej spłaty kapitału w okresie obowiązywania umowy po wystąpieniu z wnioskiem do wykonawcy, co najmniej 7 dni przed planowaną spłatą. Powyższe spowoduje ponowne przeliczenie wielkości rat kapitałowych i odsetkowych oraz przesłanie przez wykonawcę nowego harmonogramu spłaty kredytu. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów z tytułu aneksowania umowy,
w tym w szczególności z tytułu zmiany harmonogramu spłaty kredytu lub z tytułu niewykorzystania całości kredytu.
3.18. Zamawiający zastrzega sobie prawo renegocjacji kwot i terminów spłaty kapitału.
3.19. Kredyt zostanie udzielony bez odrębnego wniosku kredytowego.
3.20. Ponadto opis przedmiotu umowy zamówienia stanowią załączniki do niniejszej SWZ:
1) Uchwała Nr SO-12/0950/137/2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 19 wrzesień 2024 roku w sprawie: wydania na wniosek kredytobiorcy opinii o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu,
2) sprawozdania budżetowe za 2023 r. (Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS),
3) sprawozdania budżetowe na 30.06.2024 r. (Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS),
4) sprawozdania finansowe za 2023 r. (bilans z wykonania budżetu, bilans jednostki, RZiS, ZZFJ),
5) aktualny stan zobowiązań wobec innych instytucji finansowych wg stanu na 30.09.2024 r.
6) Uchwały:
UCHWAŁA NR 554/2023 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Przemęt na 2024 rok,
UCHWAŁA NR 553/2023 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Przemęt na lata 2024-2030,
UCHWAŁA NR 34/2024 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Przemęt na 2024 rok,
UCHWAŁA NR 35/2024 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Przemęt na lata 2024-2030,
UCHWAŁA NR 36/2024 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Przemęt kredytu długoterminowego,
7) Uchwała Nr SO-12/0954/76/2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 11 kwietnia 2024 r. w sprawie: wyrażenia opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Przemęt za rok 2023 wraz z informacją o stanie mienia jednostki i objaśnieniami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 11.2.1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:
a) zostaną złożone przez Wykonawców niewykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania,
b) nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
11.2.2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
a) cena – waga kryterium 60%,
b) termin wypłaty transzy kredytu – waga kryterium 40%.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów, wyliczoną zgodnie ze wzorem:
L = C + T
gdzie:
L – całkowita liczba punktów przyznana badanej ofercie w zakresie kryterium „cena” i kryterium „termin wypłaty transzy kredytu”
C – ilość punktów przyznana badanej ofercie w zakresie kryterium „cena”
T – ilość punktów przyznana badanej ofercie w zakresie kryterium „termin wypłaty transzy kredytu”
11.2.3. Zasady oceny kryterium "Cena" (C)
W przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc
po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Cena najtańszej oferty [PLN]
C = ------------------------------------------- X 60
Cena badanej oferty [PLN]
gdzie:
C - ilość punktów jakie otrzyma badana oferta za kryterium "Cena"
Maksymalna ilość punktów jaką może otrzymać oferta za kryterium "Cena" – 60 pkt (waga kryterium – 60%).
11.2.4. Zasady oceny kryterium "Termin wypłaty transzy kredytu" (T)
W przypadku kryterium "Termin wypłaty transzy kredytu" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą
z działania:
2 (dni)
T = ------------------------------------------------- X 40
Termin wypłaty transz kredytu
badanej oferty (w dniach)
gdzie:
T – ilość punktów przyznana badanej ofercie w zakresie kryterium "Termin wypłaty transzy kredytu"
Maksymalna ilość punktów jaką może otrzymać oferta za kryterium "Termin wypłaty transzy kredytu" – 40 pkt (waga kryterium – 40%).
Zamawiający ustala minimalny termin wypłaty transz kredytu na 2 dni
oraz maksymalny termin na 4 dni.
Jeżeli wykonawca poda termin wypłaty transz kredytu dłuższy niż 4 dni, zamawiający do obliczeń przyjmie wartość 4 dni.
Jeżeli wykonawca poda termin wypłaty transz kredytu krótszy niż 2 dni, zamawiający do obliczeń przyjmuje wartość 2 dni.
Jeżeli wykonawca nie poda terminu wypłaty transz kredytu, zamawiający do obliczeń przyjmie wartość 4 dni.
Wykonawca zobowiązany jest określić termin wypłaty poszczególnych transz kredytu w pełnych dniach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wypłaty transzy kredytu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące:7.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie przewiduje warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
7.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez wykazanie, że Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 2488, ze zm.), tj. zezwolenie Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Komisji Nadzoru Finansowego lub innego właściwego organu na wykonywanie czynności bankowych.
Ocena spełniania powyższego warunku zostanie dokonana w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w tym także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe lub dokument równoważny.
7.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie przewiduje warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
7.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający nie przewiduje warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej „postępowaniem”, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2024 r., poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
8.10. Informacje dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami RP
8.10.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu określonego w pkt 8.6.1. ppkt b) SWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
8.10.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8.6.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument miał dotyczyć nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
8.10.3. Dokumenty/oświadczenia, o których mowa w powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.6.2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 7.1.2. SWZ:
a) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w tym także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 2488, ze zm.), tj. zezwolenie Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Komisji Nadzoru Finansowego lub innego właściwego organu na wykonywanie czynności bankowych lub dokument równoważny.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
14.1.16. Wykonawca jest zobowiązany złożyć:a) wypełniony formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1 do SWZ;
b) oświadczenie/oświadczenia Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wypełnione zgodnie z Załącznikiem nr 2a i 2b do SWZ;
c) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa dla osoby/ osób podpisujących ofertę, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (o ile upoważnienie to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty);
d) W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum), do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla Osoby Uprawnionej do reprezentowania ich
w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy;
e) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w pkt 8.4. SWZ – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
f) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 7.2.3. – załącznik nr 4 do SWZ, jeśli Wykonawca korzysta z zasobów innych podmiotów;
g) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 4a do SWZ;
h) Oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
9.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 8.6.1. i 8.6.2. SWZ.9.2. Wykonawcy, o których mowa w 9.1. SWZ ustanawiają Pełnomocnika
do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
9.3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
9.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, mogą zostać wezwani do przedstawienia Zamawiającemu umowy regulującej ich współpracę.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
16.1. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić projekt umowy, uwzględniający wymogi stawiane przez Zamawiającego w niniejszej SWZ oraz proponowane przez siebie warunki.16.2. Umowa nie może być sprzeczna z warunkami przedstawionymi niniejszej SWZ, ustawą Prawo zamówień publicznych oraz ustawą Prawo bankowe.
16.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do przedstawionego przez wykonawcę projektu umowy, jeżeli jego zapisy są niezgodne z niniejszą SWZ lub są niejednoznaczne.
16.4. W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się możliwość wprowadzenia zmian w tej umowie z zastrzeżeniem zapisów wskazanych w art. 454-455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
16.5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy, o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku zmiany:
16.5.1. stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
16.5.2. wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
16.5.3. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
16.5.4. zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 427)
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
16.6. Podstawą wprowadzenia zmian, o których mowa w pkt 16.5. będzie przedstawienie każdorazowo Zamawiającemu kalkulacji kosztów Wykonawcy uwzględniających wpływ wejścia w życie przepisów dokonujących zmian na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę oraz dokumentów potwierdzających ten wpływ.
16.7. Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
16.8. Zmiany nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określony w SWZ.
16.9. Wszelkie zmiany umowy możliwe są za obopólnym pisemnym porozumieniem stron w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
16.10. Umowa musi uwzględniać w swojej treści wymogi postawione w treści niniejszej SWZ, w szczególności:
16.10.1. Odsetki od udzielonego kredytu będą stanowić jedyne wynagrodzenie wykonawcy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z obsługą kredytu.
16.10.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz przedterminowej spłaty kapitału w okresie obowiązywania umowy po wystąpieniu z wnioskiem do wykonawcy, co najmniej 7 dni przed planowaną spłatą. Powyższe spowoduje ponowne przeliczenie wielkości rat kapitałowych i odsetkowych oraz przesłanie przez wykonawcę nowego harmonogramu spłaty kredytu. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów z tytułu aneksowania umowy, w tym w szczególności z tytułu zmiany harmonogramu spłaty kredytu lub z tytułu niewykorzystania całości kredytu.
16.10.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bezkosztowej rezygnacji
z uruchomienia części kredytu określonego w przedmiocie zamówienia. Minimalna kwota kredytu wyniesie 50% kwoty kredytu, o którym mowa w pkt 3. SWZ, z zastrzeżeniem art. 89 i art. 217 ustawy o finansach publicznych.
(Pozostałe istotne dla stron postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego określone zostały w punkcie 16. SWZ)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem dedykowanej platformy zakupowej, na profilu nabywcy Zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/przemet
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-09 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-11-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
6.2. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się:1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą
w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Lubochnia oraz jednostek organizacyjnych
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 1 000 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego na 2024 rok
- "Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego z przeznaczeniem na spłatę rat pożyczek i kredytów podlegających spłacie w 2024 roku"
- Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w kwocie 2.000.000,00 zł
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4.101.000,00 zł
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego dla Gminy Rzeczniów
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.