Ogłoszenie z dnia 2024-11-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00513703/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-24
- 2024/BZP 00532134/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa udzielenia wraz z obsługą długoterminowego kredytu w wysokości 4 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu [...]
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PRZEMĘT
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050793
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jagiellońska 8
1.5.2.) Miejscowość: Przemęt
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-234
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@przemet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: przemet.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/przemet1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa udzielenia wraz z obsługą długoterminowego kredytu w wysokości 4 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu [...]2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-72aeb6b7-6230-4afb-a138-aa1ed1bc1abb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00620927
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037319/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Usługa udzielenia wraz z obsługą długoterminowego kredytu w wysokości 4 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu [...]
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00513703
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RI.271.20.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 868500,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest „Usługa udzielenia wraz z obsługą długoterminowego kredytu w wysokości 4 400 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów”.
3.2. Kwota kredytu 4.400.000,00 zł.
3.3. Wykorzystanie kredytu:
• I transza 2.200.000,00 zł,
• II transza 2.200.000,00 zł.
3.4. Okres kredytowania: od podpisania umowy do dnia 31.12.2030 r.
3.5. Karencja w spłacie kredytu: do dnia 30 marca 2025 r.
3.6. Zabezpieczenie: weksel in blanco wraz z deklaracja wekslową.
3.7. Spłaty kapitału wg harmonogramu:
1) 31.03.2025 r. – 50.000,00 zł,
2) 30.06.2025 r. – 50.000,00 zł,
3) 30.09.2025 r. – 50.000,00 zł,
4) 31.12.2025 r. – 50.000,00 zł,
5) 31.03.2026 r. – 100.000,00 zł,
6) 30.06.2026 r. – 100.000,00 zł,
7) 30.09.2026 r. – 100.000,00 zł,
8) 31.12.2026 r. – 100.000,00 zł,
9) 31.03.2027 r. – 175.000,00 zł,
10) 30.06.2027 r. – 175.000,00 zł,
11) 30.09.2027 r. – 175.000,00 zł,
12) 31.12.2027 r. – 175.000,00 zł,
13) 31.03.2028 r. – 275.000,00 zł,
14) 30.06.2028 r. – 275.000,00 zł,
15) 30.09.2028 r. – 275.000,00 zł,
16) 31.12.2028 r. – 275.000,00 zł,
17) 31.03.2029 r. – 250.000,00 zł,
18) 30.06.2029 r. – 250.000,00 zł,
19) 30.09.2029 r. – 250.000,00 zł,
20) 31.12.2029 r. – 250.000,00 zł,
21) 31.03.2030 r. – 250.000,00 zł,
22) 30.06.2030 r. – 250.000,00 zł,
23) 30.09.2030 r. – 250.000,00 zł,
24) 31.12.2030 r. – 250.000,00 zł.
3.8. Spłata odsetek w okresach kwartalnych do 15. dnia miesiąca następującego po kwartale.
3.9. Oprocentowanie kredytu jest ustalone o zmienną stawkę bazową WIBOR 3M powiększoną o stałą marżę Banku (ustalona na podstawie złożonej oferty). WIBOR 3M oznacza notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych złotowych depozytów 3-miesiecznych. Należy zastosować rzeczywisty kalendarz odsetkowy tj. miesiąc-rzeczywista liczba dni a rok 365/366
(z uwzględnieniem lat przestępnych).
3.10. Stawka bazowa WIBOR, określana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 3M obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy. Ustalona stawka bazowa będzie obowiązywać w okresie od pierwszego do ostatniego dnia stanowiącego dany okres odsetkowy. Spłata następować będzie za okresy kwartalne.
3.11. Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie kredytowania.
3.12. W przypadku płatności odsetkowych i rat kapitałowych przypadających na dzień wolny od pracy należy przyjąć, że płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty.
3.13. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są od kwoty aktualnego zadłużenia.
3.14. Spłata rat i odsetek będzie następować przelewem.
3.15. Za datę spłaty kredytu i odsetek rozumie się datę wpływu środków na rachunek kredytowy.
3.16. Odsetki od udzielonego kredytu będą stanowić jedyne wynagrodzenie wykonawcy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z obsługą kredytu.
3.17. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz wcześniejszej spłaty kapitału w okresie obowiązywania umowy po wystąpieniu z wnioskiem do wykonawcy, co najmniej 7 dni przed planowaną spłatą. Powyższe spowoduje ponowne przeliczenie wielkości rat kapitałowych i odsetkowych oraz przesłanie przez wykonawcę nowego harmonogramu spłaty kredytu. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów z tytułu aneksowania umowy,
w tym w szczególności z tytułu zmiany harmonogramu spłaty kredytu lub z tytułu niewykorzystania całości kredytu.
3.18. Zamawiający zastrzega sobie prawo renegocjacji kwot i terminów spłaty kapitału.
3.19. Kredyt zostanie udzielony bez odrębnego wniosku kredytowego.
3.20. Ponadto opis przedmiotu umowy zamówienia stanowią załączniki do niniejszej SWZ:
1) Uchwała Nr SO-12/0950/137/2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 19 wrzesień 2024 roku w sprawie: wydania na wniosek kredytobiorcy opinii o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu,
2) sprawozdania budżetowe za 2023 r. (Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS),
3) sprawozdania budżetowe na 30.06.2024 r. (Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS),
4) sprawozdania finansowe za 2023 r. (bilans z wykonania budżetu, bilans jednostki, RZiS, ZZFJ),
5) aktualny stan zobowiązań wobec innych instytucji finansowych wg stanu na 30.09.2024 r.
6) Uchwały:
UCHWAŁA NR 554/2023 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Przemęt na 2024 rok,
UCHWAŁA NR 553/2023 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Przemęt na lata 2024-2030,
UCHWAŁA NR 34/2024 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Przemęt na 2024 rok,
UCHWAŁA NR 35/2024 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Przemęt na lata 2024-2030,
UCHWAŁA NR 36/2024 RADY GMINY PRZEMĘT z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Przemęt kredytu długoterminowego,
7) Uchwała Nr SO-12/0954/76/2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 11 kwietnia 2024 r. w sprawie: wyrażenia opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Przemęt za rok 2023 wraz z informacją o stanie mienia jednostki i objaśnieniami.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1075599,31 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1091095,29 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1075599,31 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Siedlcu
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9230025994
7.3.3) Ulica: Zbąszyńska
7.3.4) Miejscowość: Siedlec
7.3.5) Kod pocztowy: 64-212
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1075599,31 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2030-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Mińsk Mazowiecki, gminnych jednostek organizacyjnych oraz Biblioteki Publicznej
- "Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań"
- Obsługa bankowa budżetu gminy Nowa Sucha i gminnych jednostek organizacyjnych w okresie od 1 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2028r.
- Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotówkowego w kwocie 2 500 000,00 zł przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu Gminy i Miasta Tuliszków
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Prusice oraz jednostek organizacyjnych w latach 2025-2026 oraz zaciągnięcie przez Gminę Prusice kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym w kwocie (...)
- Udzielenie kredytu długoterminowego
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.