Ogłoszenie z dnia 2024-09-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00536312/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-08
- 2024/BZP 00553861/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-18
- 2024/BZP 00562511/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-24
- 2024/BZP 00654525/01 - Wynik z dnia 2024-12-16
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlano-instalacyjnych wraz z instalacją sprzętu multimedialnego w zakresie projektu pn.: „Pełna czytelnia Rzeczypospolitej” (...)
Pełna nazwa zamówienia w Sekcji IX Ogłoszenia.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: BIBLIOTEKA NARODOWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000275955
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 213
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-086
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bn.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bn.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlano-instalacyjnych wraz z instalacją sprzętu multimedialnego w zakresie projektu pn.: „Pełna czytelnia Rzeczypospolitej” (...)
Pełna nazwa zamówienia w Sekcji IX Ogłoszenia.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4273a576-7978-4b61-8db6-20c3a9aeba99
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00516273
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00029789/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Roboty budowlano-instalacyjne wraz z instalacją sprzętu multimedialnego dla projektu pn.: „Pełna czytelnia Rzeczypospolitej” w ramach FENX.07.01 priorytet FENX.07 Kultura Programu FEnIKS 2021-2027
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Pełna czytelnia Rzeczypospolitej" w ramach działania FENX.07.01 Infrastruktura kultury i turystyki kulturowej priorytet FENX.07 Kultura Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=2e20f960-d926-4498-8417-cf74dc190586. Powyższy link prowadzi do wykazu ogłoszeń Zamawiającego, gdzie w dziale "ROBOTY BUDOWLANE" należy wybrać sygnaturę XIV.263.8.20243.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w niniejszym postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między
Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002
r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem wymogów określonych w Rozdziale VIII SWZ. Środkiem komunikacji
elektronicznej w niniejszym postępowaniu jest platforma on-line działająca pod adresem https://e-ProPublico.pl/ (dalej także jako:
„Platforma”) oraz poczta elektroniczna (e-mail: przetargi@bn.org.pl)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: #1. Wykonawca zamierzający złożyć
ofertę w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto na Platformie. Zamawiający zaleca Wykonawcom założenie konta na
Platformie z odpowiednim wyprzedzeniem, przed dniem upływu terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. #2. Wykonawca,
przystępując do postępowania, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie
internetowej https://e-ProPublico.pl/ oraz uznaje go za wiążący. #3. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę
upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub
podpisu osobistego. #4. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z
Platformy:
1) stały dostęp do sieci Internet,
2) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
3) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,
4) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa – Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich
głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),
5) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.
#5. Zamawiający dopuszcza następujący format danych przesyłanych przy użyciu Platformy:
1) pliki w formatach określonych w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej
oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, przy czym zaleca się wykorzystanie plików w formacie: .pdf, .doc,
.docx., .xls, .xlsx;
2) w celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: .zip lub .7Z;
3) maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików.
#6. Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych na Platformie:
1) załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami nie jest dostępny dla
Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku
dopiero po upływie terminu otwarcia ofert;
2) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny
czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie „Data przesłania”;
3) o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie.
#7. Zamawiający określa wymagania techniczne dotyczące użycia wskazanej skrzynki poczty elektronicznej do komunikacji w
postępowaniu przy użyciu poczty elektronicznej
(e-mail: przetargi@bn.org.pl):
1) dopuszczalna wielkość załączników dla jednej wiadomości e-mail: 50MB,
2) niedopuszczalne rozszerzenia plików: .ace, .vbe, .app, .docm, .exe, .ani, .reg, .scr, .vbs, .js, .ps1, .ps1xml, .ps2, .ps2xml, .psc1,
.psc2.
#8. W postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem Platformy
(odpowiednio na karcie „Zapytania/Wyjaśnienia” albo „Wiadomości”) lub poczty elektronicznej (e-mail: przetargi@bn.org.pl), z
zastrzeżeniem określonym w Rozdziale VIII ust. 14 SWZ. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji
przekazanych za pośrednictwem Platformy przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): #1. Administratorem danych jest: Biblioteka Narodowa z siedzibą w Warszawie, al.
Niepodległości 213, 02-086 Warszawa. #2. Inspektor Ochrony Danych: kontakt jest możliwy poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: daneosobowe@bn.org.pl lub wysyłanie pisma na adres Biblioteki Narodowej, podany powyżej. #3. Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych: dane osobowe niezbędne do udziału w postępowaniu będą przetwarzane w celu
przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO. #4. Więcej informacji na temat ochrony danych osobowych w Bibliotece Narodowej znajduje się w Polityce Prywatności na stronie administratora: www.bn.org.pl oraz w Rozdziale XIX SWZ. #5.Wykonawca, ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązany jest do wypełnienia obowiązku informacyjnego: przewidzianego w art. 13 RODO wobec osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą, i od których dane te wykonawca pozyskał bezpośrednio; przewidzianego w art. 14 RODO wobec osób fizycznych, których dane osobowe przekazuje Zamawiającemu i Bibliotece Narodowej, i których dane pośrednio pozyskał, chyba że znajdzie zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Prawa osób, których dane dotyczą: prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy określające sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych, prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub uzupełnienia, a także ograniczenia przetwarzania, z tym zastrzeżeniem, że:
a) skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia danych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą treści umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może spowodować naruszenia integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
b) skorzystanie z prawa do ograniczenia przetwarzania nie znajdzie zastosowania w odniesieniu do przechowywania danych w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej/prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
Osobie, której dane dotyczą, nie przysługuje prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) z uwagi na wyłączenie art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 ust. 1 RODO, prawo sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest
art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: XIV.263.8.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-instalacyjnych wraz instalacją sprzętu multimedialnego w zakresie projektu pn.: „Pełna czytelnia Rzeczypospolitej” w ramach VII Priorytetu Kultura, Działania 7.1 Infrastruktura kultury i turystyki kulturowej Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 na podstawie podpisanej Umowy Finansowej, zgodnie wymaganiami określonymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ, dokumentacji projektowej stanowiącej Załącznik nr 8 do SWZ, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Załącznik nr 9 do SWZ oraz zgodnie z postanowieniami umowy, której projekt stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
42961000-0 - System sterowania i kontroli
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45321000-3 - Izolacja cieplna
45212000-6 - Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanych
32000000-3 - Sprzęt radiowy, telewizyjny, komunikacyjny, telekomunikacyjny i podobny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zakres prac jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego, tj.:
1) wzmocnienie konstrukcji i podmurowania,
2) prace posadzkarskie i okładzinowe,
3) dodatkowe elementy ślusarskie,
4) rozbudowa drugiej nitki glikolu dla serwerowni w budynku B,
5) wykonanie okablowania elektrycznego, tras kablowych oraz rozdzielnic elektrycznych wraz z montażem osprzętu i opraw oświetleniowych,
6) układy sterowań i automatyka,
7) wykonanie okablowania strukturalnego wraz z osprzętem; montaż sterowników i urządzeń sieciowych,
8) integracja systemów automatyki i teletechniki z BMS oraz systemem integrującym SMS,
9) rozbudowa systemów SSWiN, CCTV, kontroli dostępu,
10) rozbudowa systemów pożarowych,
11) aktualizacja systemu SMS – procedury, oprogramowanie.
Zamawiający udzieli zamówienia w przypadku, gdy zajdzie potrzeba udzielenia takiego zamówienia i będzie posiadał środki na jego realizację. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach takich samych na jakich udzielono zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Rozdziale XVI SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postepowaniu określone przez Zamawiającego, zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:#1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5.000.000,00 zł (słownie złotych: pięć milionów).
Uwaga!
a) W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, warunek, o którym mowa wyżej muszą spełnić łącznie Wykonawcy występujący wspólnie.
b) Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
#2. zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
2.1. posiada doświadczenie w okresie ostatnich pięciu lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w wykonaniu* co najmniej dwóch robót budowlanych w budynku użyteczności publicznej** o wartości zamówienia co najmniej 10.000.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć milionów) brutto*** każda.
2.2. posiada doświadczenie w okresie ostatnich pięciu lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w wykonaniu* co najmniej dwóch zamówień realizowanych w budynku użyteczności publicznej**, w których wartość wykonanej instalacji dedykowanej wraz ze sprzętem multimedialnym**** oraz gablotami w standardzie muzealnym***** wynosiła co najmniej 1.000.000,00 zł (słownie złotych: jeden milion) brutto*** każda.
2.3. dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe lub doświadczenie:
2.3.1. dysponuje osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, będącej czynnym członkiem samorządu zawodowego, która wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat kierowała robotami budowlanymi, w tym robotami budowlanymi w co najmniej 2 budynkach użyteczności publicznej**.
2.3.1. dysponuje osobą do pełnienia funkcji kierownika projektu w zakresie prac związanych z montażem instalacji sprzętu multimedialnego****, posiadającą doświadczenie przy realizacji lub/i nadzorze jako kierownik projektu co najmniej 3 instalacji dedykowanych wraz ze sprzętem multimedialnym4, przy czym wartość każdej instalacji wynosiła co najmniej 1.000.000,00 zł (słownie złotych: jeden milion) brutto***.
* Za „wykonaną robotę budowlaną” Zamawiający rozumie taką robotę, która została zrealizowana na rzecz podmiotu (Zamawiającego/Odbiorcy) i odebrana przez ten podmiot, jako należycie wykonana. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego sprawdzenia prawdziwości przedstawianych danych, które będą wyszczególnione w ofercie.
** Przez „budynek użyteczności publicznej”, Zamawiający rozumie budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny.
*** W przypadku, gdy rozliczenie pomiędzy Wykonawcą/podmiotem a Zamawiającym/odbiorcą za wykonane zamówienie zostało dokonane w innej walucie niż w złotych polskich - Zamawiający dokona przeliczenia tej kwoty na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych, określonych w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego (tabela A) na dzień zamieszczenia ogłoszenia. Jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia nie było publikacji NBP średnich kursów walut (tabela A), to Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP (tabela A) dla danej waluty z pierwszego dnia następującego po zamieszczeniu ogłoszenia o zamówieniu,
w którym opublikowane zostały przez NBP średnie kursy walut (tabela A).
**** Przez „sprzęt multimedialny” Zamawiający rozumie urządzenia nagłośnieniowe lub/i urządzenia do projekcji audiowizualnej.
***** Przez „gabloty w standardzie muzealnym” Zamawiający rozumie gabloty, spełniające wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dn. 02.09.2014 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz. U. 2014 poz. 1240), wykonane z materiałów zapewniających neutralność chemiczną względem zbiorów (potwierdzone wynikami badań „Oddy testy”) o szczelności na poziomie współczynnika ACD nie większym niż 0.4.
Uwaga:
1) W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, wykonaniem robót budowlanych muszą wykazać się łącznie Wykonawcy występujący wspólnie.
2) W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, dysponowaniem osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe lub doświadczenie muszą wykazać się łącznie Wykonawcy występujący wspólnie.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W ww. przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,
o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: #1. Do oferty Wykonawca dołącza oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Rozdziale VI ust. 2 SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, Wykonawca składa także oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp podmiotu udostępniającego zasoby. Wzór oświadczenia o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, stanowi Załącznik nr 15 do SWZ. #2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, składa z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego
zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, ze Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. #3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, składają wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4
ustawy Pzp, z którego będzie wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - w celu potwierdzenia, że polegają na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wzór Oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, stanowi Załącznik nr 16 do SWZ. #4. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta
została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia: 1) na potwierdzenie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej: 1.1) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. 2) na potwierdzenie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej: 2.1) Wykazu robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ) oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył (które zrealizował).
2.2) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, oświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór stanowi Załącznik Nr 5 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: #1. Do oferty Wykonawca dołącza oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 15 do SWZ. #2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. #3. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji pomiotów udostepniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, Wykonawca składa także oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp podmiotu udostępniającego zasoby.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia zgodności oferowanych robót budowlanych z wymaganiami określonymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia, Wykonawca wraz z ofertą składa "Tabele równoważności" (Załącznik nr 3 do SWZ/Załącznik nr 1a do Formularza Oferty) w której oświadcza, że oferuje równoważne: materiały, wyroby budowlane, urządzenia, osprzęt, systemy i sprzęt.W przypadku, gdy Wykonawca oferuje równoważne: materiały, wyroby budowlane, urządzenia, osprzęt, systemy i sprzęt zobowiązany jest do:
- wskazania równoważnego: materiału, wyrobu budowlanego, urządzenia, osprzętu, systemu i sprzętu przez wypełnienie kolumny 3 i 4 Załącznika nr 3 do SWZ / Załącznika nr 1a do Formularza Oferty - „Tabela Równoważności”, zgodnie z instrukcją zawartą w załączniku;
- załączenia do oferty karty technicznej lub innego dokumentu określającego parametry techniczne lub właściwości fizyczne proponowanego materiału, wyrobu budowlanego, urządzenia, osprzętu, systemu i sprzętu zawierającego dane techniczne. Karta techniczna lub inny dokument określający parametry techniczne lub właściwości fizyczne sporządzone w języku polskim muszą być podpisane przez wykonawcę, a jeżeli złożone wyżej wymienione dokumenty są sporządzone w języku obcym, konieczne jest załączenie tłumaczenia na język polski, podpisanego przez wykonawcę.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego, tj. Tabelę równoważności lub złożony ww. przedmiotowy środek dowodowy jest niekompletny, Zamawiający wezwie Wykonawcę, na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy Pzp, do złożenia lub uzupełnienia ww. przedmiotowego środka dowodowego w wyznaczonym terminie, chyba że pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
#1. Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, w odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia i kwalifikacji zawodowych, Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wyk., którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, złożą wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.#2. W przypadku Wyk. wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wyk. wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
#3. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wyk. jest umocowana do jego reprezentowania, do oferty Wykonawca dołącza odpis lub informację z KRS, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gosp. lub innego właściwego rejestru.
#4. W przypadku Wyk. wspólnie ubiegających się o zamówienie, do oferty Wykonawcy załączają dokumenty, o których mowa powyżej w ust. #3, dotyczące każdego z tych Wykonawców.
#5. Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobligowani, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, składają wraz z ofertą pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, w którym wskazano w szczególności:
1) postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz zakres uprawnień pełnomocnika.
#6. Zgodnie z Rozdz. VI ust. 14, Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdziale VI ust. 7 pkt 4, w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, składają wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, sporządzone wg wzoru w Załączniku nr 16 do SWZ, z którego będzie wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – w celu potwierdzenia, że polegają na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
#7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum) pod warunkiem, że ustanowią oni pełnomocnika, określając zakres jego uprawnień, oraz spełnione będą następujące wymagania:
1) zgodnie z Rozdziałem VII część A ust. 10, Wyk. wspólnie ubiegający się o zamówienie złożą wraz z ofertą pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w którym wskazano w szczególności:
a) postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy,
b) wszystkich Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
c) ustanowionego pełnomocnika Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz zakres uprawnień pełnomocnika;
2) oferta Wyk. wspólnie ubiegających się o zamówienie musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) z treści Formularza ofertowego powinno wynikać, że oferta składana jest w imieniu Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: w odpowiednim miejscu w Formularzu (Załącznik nr 6 do SWZ) należy wpisać nazwy wszystkich
Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i dane umożliwiające ich identyfikację;
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następujących okolicznościach:1.1. w przypadku, gdy zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nie objętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych,
w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie
w Umowie,
1.2. w przypadku, gdy zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany Umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający działając
z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie,
1.3. w przypadku zaprzestania produkcji oferowanych materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń, osprzętu, systemów i sprzętu lub długotrwałym brakiem ich dostępności na rynku. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zamawiającego o tym fakcie pisemnie, jednakże w terminie nie krótszym niż 3 dni robocze przed przewidywaną datą montażu lub dostawy oraz przedstawić specyfikację techniczną oferowanych materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń, osprzętu, systemów i sprzętu o parametrach nie gorszych niż zaoferowane pierwotnie w ofercie Wykonawcy i spełniające wymagania postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana taka wymaga akceptacji przez Zamawiającego i nie może wiązać się ze zmianą wynagrodzenia umownego, ani ze zmianą terminu wykonania zamówienia z zastrzeżeniem postanowień niniejszej Umowy,
1.4. zmian w wynagrodzeniu Wykonawcy w sytuacjach wskazanych w § 3 ust. 13 i 14 Umowy,
1.5. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym istotny wpływ na realizację przedmiotu Umowy,
1.6. zmiany terminu końcowego realizacji przedmiotu Umowy, zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy.
2. Każda istotna zmiana postanowień zawartej Umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do Umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Adres strony internetowej, na której można składać oferty: https://e-ProPublico.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-11 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-11-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Pełna nazwa zamówienia:Wykonanie robót budowlano-instalacyjnych wraz z instalacją sprzętu multimedialnego w zakresie projektu pn.: „Pełna czytelnia Rzeczypospolitej” w ramach VII Priorytetu Kultura, Działania 7.1 Infrastruktura kultury i turystyki kulturowej Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Modernizacja suwnicy o udźwigu Q=4,5 T
- Prowadzenie ochrony mostu na rz. Wisła w m. Warszawa w ciągu drogi ekspresowej S2
- "Rozbudowa DW 805 polegająca na rozbiórce istniejącego przepustu w miejscowości Pogorzel w km 8+641 i budowie nowego obiektu przepustu wraz z dojazdami w niezbędnym zakresie" - nr postępowania 279/24
- Wykonanie robót drogowych w zakresie remontów uszkodzonych nawierzchni wewnętrznych ciągów komunikacyjnych i ich oznakowania oraz wykonanie nowych obiektów drogowych i utwardzeń (...)
- Usługa prania bielizny pościelowej, ręczników, ścierek, obrusów, narzut, koców, kołder, poduszek, dywaników, pokrowców w Domu Studenta Nr 7 Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Sulimy 4 w Warszawie
- Usługa dzierżawy dystrybutorów wody dla Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przez okres 24-ch miesięcy.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
więcej: Sprzęt radiowy, telewizyjny, komunikacyjny, telekomunikacyjny i podobny »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.