eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadecznicaPrzedmiotem zamówienia jest: "Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego".



Og³oszenie z dnia 2024-09-26


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Przedmiotem zamówienia jest: „Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Radecznica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368546

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: B. Prusa 21

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Radecznica

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-463

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Che³msko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: 846826855

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wojt@gminaradecznica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.gminaradecznica.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przedmiotem zamówienia jest: „Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego”.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-3aaa8532-5119-404a-b0da-d47408440ab4

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00518656

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-09-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00021533/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.1 Sukcesywna dostawa oleju opa³owego

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://gminaradecznica.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminaradecznica.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy zakupowej lub poczty elektronicznej. O¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wp³yn± do Zamawiaj±cego, uwa¿a siê za dokumenty z³o¿one w terminie, je¶li ich czytelna tre¶æ dotrze do Zamawiaj±cego przed up³ywem tego terminu. Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przekazywanym na adres e-mail Zamawiaj±cego przyjmuje siê datê zapisu wiadomo¶ci na serwerze odbiorczym. W przypadku skorzystania z Platformy za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich rejestracji na Platformie.
Zg³oszenie do postêpowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gminy Radecznica; https://gminaradecznica.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.
Wykonawca po wybraniu opcji „przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj siê”.
Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W zwi±zku z tym Zamawiaj±cy zaleca Wykonawcom uwzglêdnienie czasu niezbêdnego na rejestracjê w procesie z³o¿enia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem z³o¿enia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o mo¿liwo¶ci przyspieszenia procedury za³o¿enia konta, wówczas nale¿y skontaktowaæ siê pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
Po za³o¿eniu konta Wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia Oferty w postêpowaniu. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami, w szczególno¶ci zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej. Za datê przekazania za¶wiadczeñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich wys³ania za po¶rednictwem sekcji „Wiadomo¶ci”.
Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ. Wniosek nale¿y przes³aæ za po¶rednictwem Platformy Zakupowej przez:
1) Akcjê „Zadaj pytanie” (przed przyst±pieniem do postêpowania). W celu zadania pytania Zamawiaj±cemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym nale¿y uzupe³niæ dane Wykonawcy tj. Nazwê i adres mail, temat oraz tre¶æ/przedmiot pytania, po wype³nieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikuj±cym z obrazka Wykonawca klika akcjê POTWIERD¬, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wys³ania pytania poprzez komunikat systemowy "Pytanie wys³ane".
2) Kafel „Wiadomo¶ci” (po przyst±pieniu do postêpowania) dostêpny
w postêpowaniu. W celu wys³ania wiadomo¶ci do Zamawiaj±cego klika na akcjê „Utwórz now± wiadomo¶æ” wype³nia temat oraz tre¶æ/przedmiot pytania, a nastêpnie klika akcjê „Wy¶lij”. . Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zakupowej tj.:
1.1. Sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
1.2. Komputer klasy PC lub MAC spe³niaj±cy wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania u¿ywanej przegl±darki internetowej;
1.3. Zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obs³uguj±ca TLS 1.2;
1.4. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki
w formacie .pdf. Ofertê oraz o¶wiadczenie, o którym mowa w ar. 125 ust 1 sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegó³owe wymagania techniczne okre¶lone zosta³y w rozdziale 11 SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: „Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego”.

Zamawiaj±cy szacuje, ¿e ³±czna ilo¶æ oleju opa³owego w okresie obowi±zywania umowy wyniesie 90 m3 (+/- 20%), co oznacza, ¿e ilo¶æ zamawianego oleju, mo¿e byæ wiêksza lub mniejsza od zak³adanej o 20%. Skorzystanie przez Zamawiaj±cego z opcji uzale¿nione jest od warunków atmosferycznych, które determinuj± wiêksze lub mniejsze zu¿ycie oleju opa³owego bêd±cego przedmiotem umowy.
Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia na w³asny koszt i ryzyko do kot³owni mieszcz±cych siê w budynku:
Urzêdu Gminy w Radecznicy, ul. B. Prusa 21 (do dyspozycji zbiorniki o ³±cznej pojemno¶ci 6 m3.),
przy ul. B. Prusa 65A w Radecznicy (do dyspozycji zbiorniki o ³±cznej pojemno¶ci 4m3.),
Publicznej Szko³y Podstawowej im. ¶w. Antoniego z Padwy w Radecznicy, ul. Gwarna 4 (do dyspozycji zbiorniki o ³±cznej pojemno¶ci 10 m3),
Publicznej Szko³y Podstawowej im. Kardyna³a Stefana Wyszyñskiego
w Gorajcu, Gorajec – Stara Wie¶ 114 (do dyspozycji zbiorniki o ³±cznej pojemno¶ci 10 m3),
Publicznej Szko³y Podstawowej im. b³. ks. Zygmunta Pisarskiego
w Czarnymstoku, Czarnystok 129a (do dyspozycji zbiorniki o ³±cznej pojemno¶ci 4,5 m3.).
Dostarczony olej opa³owy musi spe³niaæ wszystkie standardy jako¶ciowe wed³ug Polskiej Normy PN-C-96024 w zakresie oleju opa³owego lekkiego gatunku L1
w temperaturze referencyjnej 15oC. (Wykonawca/Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczaj± dodatkowo o spe³nianiu standardów jako¶ciowych oferowanego oleju opa³owego- Za³±cznik nr 4 do SWZ).
Dostawa oleju opa³owego bêdzie realizowana sukcesywnie w trakcie trwania umowy, zgodnie ze zg³aszanym zapotrzebowaniem przez poszczególne jednostki, wobec czego rzeczywista ilo¶æ zamawianego w okresie realizacji zadania oleju opa³owego przez poszczególne jednostki, bêdzie zale¿na od ich faktycznych potrzeb.
Jednorazowo mo¿e zostaæ zamówiona dostawa oleju opa³owego w ilo¶ci nie mniejszej ni¿ 3 m3.
Zamówienia bêd± sk³adane drog± elektroniczn± przez nastêpuj±ce jednostki:
Urz±d Gminy w Radecznicy do budynku przy ul. B. Prusa 21 oraz ul. B. Prusa 65A
w Radecznicy;
Publiczna Szko³a Podstawowa im. ¶w. Antoniego z Padwy w Radecznicy do budynku przy ul. Gwarnej 4;
Publiczna Szko³a Podstawowa im. Kardyna³a Stefana Wyszyñskiego w Gorajcu do budynku w miejscowo¶ci Gorajec-Stara Wie¶ 114;
Publiczna Szko³a Podstawowa im. b³. ks. Zygmunta Pisarskiego w Czarnymstoku do budynku w miejscowo¶ci Czarnystok 129a.
Ilo¶æ dostarczonego oleju opa³owego musi byæ potwierdzona przez jednostkê, do której olej jest dostarczany.
Autocysterna dostarczaj±ca olej opa³owy ma byæ wyposa¿ona w atestowany, zalegalizowany licznik prawid³owo wskazuj±cy dostarczon±/zatankowan± ilo¶æ opa³u.
Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczyæ zamawian± ilo¶æ oleju opa³owego
w terminie 5 dni od dnia z³o¿enia zamówienia.
Wykonawca jest odpowiedzialny za jako¶æ dostarczanego oleju opa³owego, która bêdzie zgodna z wymaganiami opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
Wykonawca ponosi ca³kowit± odpowiedzialno¶æ za straty i szkody powsta³e
w zwi±zku z realizacj± przez Wykonawcê umowy lub przy okazji jej wykonania,
a bêd±ce nastêpstwem dzia³ania lub zaniechania Wykonawcy, a tak¿e osób przez niego upowa¿nionych do realizacji poszczególnych czynno¶ci objêtych umow±.
Wykonawca ponosi ca³kowit± odpowiedzialno¶æ za straty i szkody powsta³e
w zwi±zku z dostarczeniem wadliwej partii oleju opa³owego, nie spe³niaj±cego normy PN-C-96024 dla oleju opa³owego oraz nie spe³niaj±cej wymagañ jako¶ciowych dla paliw p³ynnych zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Energii z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych dotycz±cych zawarto¶ci siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których bêd± stosowane ciê¿kie oleje opa³owe Dostawy oleju opa³owego bêd± realizowane od poniedzia³ku do pi±tku w godzinach od 8:00 do 14:00.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

Zamawiaj±cy szacuje, ¿e ³±czna ilo¶æ oleju opa³owego w okresie obowi±zywania umowy wyniesie 90 m3 (+/- 20%), co oznacza, ¿e ilo¶æ zamawianego oleju, mo¿e byæ wiêksza lub mniejsza od zak³adanej o 20%. Skorzystanie przez Zamawiaj±cego z prawa opcji uzale¿nione jest od warunków atmosferycznych, które determinuj± wiêksze lub mniejsze zu¿ycie oleju opa³owego bêd±cego przedmiotem umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert: Lp. Nazwa kryterium Znaczenie kryterium (w %) 1 Cena 100 Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt. Punkty za kryterium „Cena” zostan± obliczone wed³ug wzoru: Cn Pc= ------- x 100 pkt Cb gdzie, Pc - ilo¶æ punktów za kryterium cena, Cn - najni¿sza cena ofertowa spo¶ród ofert nieodrzuconych, Cb – cena oferty badanej. W kryterium „Cena”, oferta z najni¿sz± cen± otrzyma 100 punktów a pozosta³e oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najni¿szej ceny odpowiednio mniej. Koñcowy wynik powy¿szego dzia³ania zostanie zaokr±glony do dwóch miejsc po przecinku. Za najkorzystniejsz± ofertê zostanie uznana oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów w kryterium cena:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

3) O¶wiadczenie w zakresie spe³nienia standardów jako¶ciowych oleju opa³owego- Za³±cznik nr 4 do SWZ
4) Pe³nomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, je¶li w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru (je¿eli dotyczy),
5) Pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê
o udzielenie zamówienia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1) zmiana wska¼nika ceny 1m3 oleju grzewczego w przypadku braku publikacji obowi±zuj±cej ceny oleju lub zawieszenia jej publikacji na stronie www.orlen.pl.
2) wstrzymania/przerwania wykonania Przedmiotu Umowy z przyczyn bêd±cych nastêpstwem zaistnienia si³y wy¿szej definiowanej jako - zdarzenie lub po³±czenie zdarzeñ obiektywnie niezale¿nych od Stron, które zasadniczo i istotnie utrudniaj± wykonywanie czê¶ci lub ca³o¶ci zobowi±zañ wynikaj±cych z Umowy,
3) zmian powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê Umowy i dostosowania Umowy do tych zmian;
2. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci
3. Z wnioskiem o zmianê umowy mo¿e wyst±piæ zarówno Wykonawca, jak
i Zamawiaj±cy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-10-04 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://gminaradecznica.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-04 11:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-11-02

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Z postepowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza sie wykonawców na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507 z pó¼n.zm.).

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.