eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szastarka"Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego w roku 2023"



Og³oszenie z dnia 2022-12-29


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
„Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego w roku 2023”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA SZASTARKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409650

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Szastarka 121

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Szastarka

1.5.3.) Kod pocztowy: 23-225

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Pu³awski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gminaszastarka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://ugszastarka.e-biuletyn.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego w roku 2023”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-333a6fb9-8759-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00521146

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-12-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00039790/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.1 „Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego w roku 2023”

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://gminaszastarka.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminaszastarka.ezamawiajacy.pl https://oneplace.marketplanet.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: O¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wp³yn± do Zamawiaj±cego, uwa¿a siê za dokumenty z³o¿one w terminie, je¶li ich czytelna tre¶æ dotrze do Zamawiaj±cego przed up³ywem tego terminu. Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przekazywanym na adres e-mail Zamawiaj±cego przyjmuje siê datê zapisu wiadomo¶ci na serwerze odbiorczym. W przypadku skorzystania z Platformy za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich rejestracji na Platformie.
4 Zg³oszenie do postêpowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gminy Szastarka: https://gminaszastarka.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
5 Wykonawca po wybraniu opcji „przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod
z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj siê”.
6 Rejestracja konta nastêpuje automatycznie poprzez:
6.1 podpisanie siê pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym)
lub 6.2 kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu
lub 6.3 je¿eli u¿ytkownik nie podpisze siê na wniosku ani nie skontaktuje siê telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ci±gu maksymalnie 6 godzin roboczych
7 Po za³o¿eniu konta Wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia Oferty w postêpowaniu. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej. Za datê przekazania za¶wiadczeñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich wys³ania za po¶rednictwem zak³adki „Korespondencja”.
11 Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
11.1 dokumenty w formacie „pdf" zaleca siê podpisywaæ formatem PAdES,
11.2 dopuszcza siê podpisanie dokumentów w formacie innym ni¿ „pdf", wtedy bêdzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W zwi±zku z tym Wykonawca bêdzie zobowi±zany za³±czyæ, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
12 Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo- aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zakupowej tj.:
12.1 Sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
12.2 Komputer klasy PC lub MAC spe³niaj±cy wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania u¿ywanej przegl±darki internetowej;
12.3 Zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obs³uguj±ca TLS 1.2;
12.4 Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf.
13 Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych tj. plików o wielko¶ci do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
14 Zamawiaj±cy okre¶la informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
14.1 Plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu otwarcia ofert.
15 Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” ,Zamawiaj±cy
informuje, ¿e:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego w roku 2023” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ.
5) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.9.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego w 2023 r.
2. Olej opa³owy lekki bêdzie dostarczany do obiektu w:
- Publicznej Szko³y Podstawowej w Blinowie w ilo¶ci szacunkowej 25 m 3
- Zespo³u Szkó³ w Szastarce w ilo¶ci szacunkowej 42 m3
- Samodzielnego Publicznego Zak³adu Opieki Zdrowotnej- O¶rodek Zdrowia w Szastarce w ilo¶ci szacunkowej 7 m3
- Samodzielnego Publicznego Zak³adu Opieki Zdrowotnej- O¶rodek Zdrowia w Polichnie w ilo¶ci szacunkowej 28 m3
- Wiejskiego Domu Kultury w Szastarce w ilo¶ci o szacunkowej 7 m3
zgodnie z za³±cznikiem nr 1 (swz) i za³±cznikiem nr 2 (formularzem ofertowym) do niniejszej umowy, które stanowi integraln± czê¶æ umowy.
3. Olej napêdowy grzewczy bêd±cy przedmiotem zamówienia musi spe³niaæ wymagania okre¶lone przez Polsk± Normê PN-C96024 „Przetwory naftowe. Oleje opa³owe” i posiadaæ parametry nie gorsze ni¿:
- warto¶æ opa³owa - min. 42,6 MJ/kg;
- gêsto¶æ w temp. 15˚C: max. 860 kg/m3;
- temperatura zap³onu - min. 56˚C,
- lepko¶æ kinematyczna w temp. 20˚C max. 6,0 mm2/s,
- sk³ad frakcyjny:
• do 250˚C destyluje - max. 65% (v/v),
• do 325˚C destyluje - min. 85% (v/v),
- temperatura p³yniêcia - max. – 20˚C,
- pozosta³o¶æ po koksowaniu z 10% pozosta³o¶ci destylacyjnej max. 0,3% (m/m),
- zawarto¶æ siarki - max. 0,10 % (m/m),
- zawarto¶æ wody - max. 0,02 (m/m),
- zawarto¶æ zanieczyszczeñ sta³ych - max. 24 mg/kg,
- pozosta³o¶ci po spopieleniu – max. 0,01% (m/m),
- barwa czerwona.
4. Podana w pkt. 2 ilo¶æ oleju opa³owego lekkiego jest szacunkowym zapotrzebowaniem w okresie trwania umowy. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zwiêkszenia lub zmniejszenia szacunkowej ilo¶ci oleju w ramach przedmiotu zamówienia, które dostosowywane bêd± do potrzeb i warunków zaopatrzenia w ciep³o. Ostatecznie zamówiona ilo¶æ bêdzie wynikaæ ze stwierdzonych potrzeb Zamawiaj±cego.
Minimalna jednorazowa dostawa to 2 m3 oleju.
5. Zamawiaj±cy wymaga, aby paliwa spe³nia³y wymagania okre¶lone w:
- Rozporz±dzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 pa¼dziernika 2015 r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych paliw ciek³ych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1680)
- Rozporz±dzenia Ministra Energii z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych dotycz±cych zawarto¶ci siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, których bêd± stosowane ciê¿kie oleje opa³owe (Dz. U. z 2016 r. poz. 2008)
- Polskiej normy PN-C-96024 lub równowa¿nej
- jak równie¿ bêd± zgodne z nowelizowanymi w trakcie dostaw normami i przepisami okre¶laj±cymi wymagania jako¶ciowe oraz ze ¦wiadectwem jako¶ci wystawionym przez producenta paliw.
6. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy stanowi±cy za³±cznik nr 2 do SWZ.
7. Olej napêdowy grzewczy bêdzie dostarczany przez Wykonawcê pod wskazany przez Zamawiaj±cego adres kot³owni, autem – cystern±, która musi posiadaæ aktualne dopuszczenie do przewozu paliw ciek³ych zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami w dniu dostawy, w tym w szczególno¶ci z Rozporz±dzeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ bazy i stacje paliw p³ynnych, ruroci±gi przesy³owe dalekosiê¿ne s³u¿±ce do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2004 r., poz. 1853 z pó¼n, zm.)
8. Wykonawca ponosi ryzyko oraz wszelkie koszty transportu oleju napêdowego grzewczego do miejsca realizacji zamówienia, jak równie¿ koszty ubezpieczenia przedmiotu dostawy oraz koszty przemieszczania oleju opa³owego ze ¶rodka transportu do kot³owni wskazanych przez Zamawiaj±cego.
9. Dostawy oleju opa³owego bêd± odbywaæ siê na ka¿dorazowe zg³oszenie zapotrzebowania przez Zamawiaj±cego. Zg³oszenia bêd± przekazywane Wykonawcy od poniedzia³ku do pi±tku w godzinach 8:00 – 15:00 za po¶rednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. Wykonawca bêdzie zobowi±zany zrealizowaæ dostawê objêt± zg³oszeniem w czasie 48 godzin od dnia otrzymania zg³oszenia (od poniedzia³ku do pi±tku), w godzinach pracy Zamawiaj±cego tj. od 8:00 do 15:00. Wykonawca przy ka¿dej dostawie przedstawia ¶wiadectwo jako¶ci dostarczonego oleju.
10. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do zamówienia ilo¶ci mniejszej ni¿ wskazana maksymalna ilo¶æ paliw, nie mniejsza jednak ni¿ wskazana ilo¶æ minimalna.
11. Wszêdzie tam, gdzie w SWZ i za³±cznikach do niej znajduj± siê okre¶lenia wskazuj±ce znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, ¼ród³a lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê, przyjmuje siê, ¿e wskazaniu takiemu towarzysz± wyrazy „lub równowa¿ny", a Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zaoferowania przez Wykonawców produktów, materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych.
12. Wszêdzie tam, gdzie Zamawiaj±cy opisuje przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, przyjmuje siê, ¿e odniesieniu takiemu towarzysz± wyrazy „lub równowa¿ny", a Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym.
13. Zamawiaj±cy nie dokona³ podzia³u zamówienia na czê¶ci ze wzglêdu na to, ¿e odzia³ taki grozi³by nadmiernymi trudno¶ciami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, a tak¿e z uwagi na fakt, i¿ wszystkie elementy ¶wiadczenia Wykonawcy s± ze sob± powi±zane funkcjonalnie. Potrzeba skoordynowania dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia mog³yby powa¿nie zagroziæ w³a¶ciwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podzia³u zamówienia podyktowane by³o, zatem wzglêdami technicznymi, organizacyjnymi oraz charakterem przedmiotu zamówienia. G³ównym powodem niedokonania podzia³u zamówienia by³y wzglêdy techniczne, organizacyjne i ekonomiczne. Przy równoleg³ym realizowaniu dostaw przez wiêksz± liczbê wykonawców koszty po¶rednie zamówienia zosta³yby powielane w ofertach na poszczególne czê¶ci zamówienia co zwiêkszy³oby cenê. Dodatkowo podczas badañ jako¶ci paliwa prowadzonych na podstawie próbek pobranych ze zbiornika zamawiaj±cego nie by³oby mo¿liwe ustalenie podmiot odpowiedzialnego za z³ej jako¶ci produkt. Zastosowany ewentualnie podzia³ zamówienia na czê¶ci nie zwiêkszy³y konkurencyjno¶ci w sektorze ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw - zakres zamówienia jest zakresem typowym, umo¿liwiaj±cym z³o¿enie oferty wykonawcom z grupy ma³ych lub ¶rednich przedsiêbiorstw. Zgodnie z tre¶ci± motywu 78 dyrektywy, Instytucja Zamawiaj±ca powinna mieæ obowi±zek rozwa¿enia celowo¶ci podzia³u zamówieñ na czê¶ci, jednocze¶nie zachowuj±c swobodê autonomicznego podejmowania decyzji na ka¿dej podstawie, jak± uzna za stosown±, nie podlegaj±c nadzorowi administracyjnemu ani s±dowemu.
14. Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ, o których mowa
w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy.
15. Nazwa/y i kod/y Wspólnego S³ownika Zamówieñ:
(CPVJ: 09135100-5 Olej opa³owy.
16. Minimalna wielko¶æ zamówienia oleju napêdowego grzewczego w 2023 r. do:
- Publicznej Szko³y Podstawowej w Blinowie - 20 m3
- Zespo³u Szkó³ w Szastarce w ilo¶ci szacunkowej - 38 m3
- Samodzielnego Publicznego Zak³adu Opieki Zdrowotnej- O¶rodek Zdrowia w Szastarce w ilo¶ci szacunkowej - 5 m3
- Samodzielnego Publicznego Zak³adu Opieki Zdrowotnej- O¶rodek Zdrowia w Polichnie w ilo¶ci szacunkowej - 25 m3
- Wiejskiego Domu Kultury w Szastarce w ilo¶ci o szacunkowej - 5 m3
17. Zamawiaj±cy nie wymaga w niniejszym postêpowaniu przedmiotowych ¶rodków dowodowych.
18. Dostawy muszê byæ realizowane transportem wykonawcy ze wzglêdu na utrudniony dojazd do poszczególnych kot³owni, wykonawca musi realizowaæ dostawy, wyposa¿onym w w±¿ spustowy o d³ugo¶ci co najmniej 50 m.
19. Zamawiaj±cy zaleca aby wykonawcy dokonali wizji lokalnej trasy przejazdu cysterny do poszczególnych punktów dostaw.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:
1) cena o wadze 100 pkt
2. Ka¿da oferta bêdzie oceniana w skali 100 pkt.
3. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt.
4. Punkty za kryterium „Cena" zostan± obliczone wed³ug wzoru:
Cn
Pc= ………. x 100 pkt
Cb
gdzie,
Pc - ilo¶æ punktów za kryterium cena,
Cn - najni¿sza cena ofertowa spo¶ród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena oferty badanej.
5. W kryterium „Cena", oferta z najni¿sz± cen± otrzyma 100 punktów a pozosta³e oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najni¿szej ceny odpowiednio mniej. Koñcowy wynik powy¿szego dzia³ania zostanie zaokr±glony do dwóch miejsc po przecinku.
6. Za najkorzystniejsz± ofertê zostanie uznana oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów w ramach kryterium oceny ofert.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w niniejszym postêpowaniu.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia: o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale 8 pkt.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia w postêpowaniu.
3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1) Stawki podatku od towarów i us³ug VAT. Stawka i kwota podatku VAT oraz wynagrodzenie brutto ulegn± zmianie odpowiednio do przepisów, co oznacza, ¿e Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmniejszenia i zwiêkszenia wynagrodzenia brutto o kwotê równ± ró¿nicy wynikaj±cej ze zmienionej stawki podatku – dotyczy to czê¶ci wynagrodzenia, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano;
2) Zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo minimalnej stawki godzinowej ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za prace (tj. Dz. U. z 2020 poz. 2207 z pó¼n. zm.). Wynagrodzenie mo¿e ulec zmianie odpowiednio do zmiany wysoko¶ci kosztów pracy ponoszonych przez Wykonawcê w zwi±zku z realizacj± przedmiotowego zamówienia, o ile zmiana kosztów pracy wynika ze zmiany przepisów prawa dot. Wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo minimalnej stawki godzinowej i ma wp³yw na koszt wykonywania zamówienia przez Wykonawcê. Wprowadzenie przedmiotowych zmian wynagrodzenia mo¿liwe bêdzie, je¿eli wykonawca:
a) Udowodni, ¿e zmiana w/w przepisów bêdzie mia³a wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê,
b) Wyka¿e, jak± czê¶æ wynagrodzenia stanowi± koszty pracy ponoszone przez Wykonawcê w trakcie realizacji zamówienia oraz jak zmiana przepisów wp³ynie na wysoko¶æ tych kosztów. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wniesienia zastrze¿eñ dotycz±cych wysoko¶ci kosztów pracy przedstawionych przez Wykonawcê.
3) Zmiana zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne. Wynagrodzenie mo¿e ulec zmianie odpowiednio do zmiany wysoko¶ci kosztów ponoszonych przez Wykonawcê w zwi±zku z realizacj± przedmiotowego zamówienia, o ile zmiana tych kosztów wynika ze zmiany przepisów prawa dot. Zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne i ma wp³yw na koszt wykonywania zamówienia przez Wykonawcê. Wprowadzenie przedmiotowych zmian wynagrodzenia mo¿liwe bêdzie, je¿eli Wykonawca:
a) Udowodni, ¿e zmiana w/w przepisów bêdzie mia³a wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê,
b) Wyka¿e, jak± czê¶æ wynagrodzenia stanowi± koszty pracy ponoszone przez Wykonawcê w trakcie realizacji zamówienia oraz jak zmiana przepisów wp³ynie na wysoko¶æ tych kosztów.
4) Zmiana zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1342). Wynagrodzenie mo¿e ulec zmianie odpowiednio do zmiany wysoko¶ci kosztów ponoszonych przez Wykonawcê w zwi±zku z realizacj± przedmiotowego zamówienia, o ile zmiana tych kosztów wynika ze zmiany przepisów prawa dot. Zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych i ma wp³yw na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcê. Wprowadzenie przedmiotowych zmian wynagrodzenia mo¿liwe bêdzie, je¿eli Wykonawca:
a) Udowodni, ¿e zmiana w/w przepisów bêdzie mia³a wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê,
b) Wyka¿e, jak± czê¶æ wynagrodzenia stanowi± koszty pracy ponoszone przez Wykonawcê w trakcie realizacji zamówienia oraz jak zmiana przepisów wp³ynie na wysoko¶æ tych kosztów.
Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wniesienia zastrze¿eñ dotycz±cych wysoko¶ci kosztów pracy przedstawionych przez Wykonawcê.
Ci±g dalszy w og³oszeniu sekcja IX

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-01-09 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 16 Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Platformy zakupowej https://gminaszastarka.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-09 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-02-08

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

5. Strona wnioskuj±ca o zmianê wskazan± w ust. 4 musi wykazaæ ¶rodkami dowodowymi, ¿e zmiany o których mowa w ust. 4 maj± bezpo¶redni wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia wykonawcy tj. wykazaæ, ¿e zmiany wskazane w ust. 4 wymuszaj± podwy¿szenie kosztów wykonania.
6. Wykonawca zobowi±zany jest w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego przed³o¿yæ zamawiaj±cemu na pi¶mie szczegó³ow± analizê porównawcz± kosztów (przed i po nowelizacji) stanowi±c± wykaz poniesionych wydatków w zwi±zku ze zmian± ww. przepisów z powo³aniem siê na stosowne przepisy, z których wynikaj± ww. zmiany, a tak¿e przed³o¿yæ konieczne dokumenty (w tym o¶wiadczenia dla celów podatkowych i ZUS)
7. W przypadku okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 4 pkt. 1 czê¶æ wynagrodzenia brutto Wykonawcy, o których mowa § 5 ust. 3 umowy, p³atna po zaistnieniu ww. okoliczno¶ci, ulegnie zmianie o warto¶æ ró¿nicy pomiêdzy now± warto¶ci± podatku od towarów i us³ug (ustalon± w oparciu o stawkê podatku od towarów i us³ug po zmianie), a dotychczasow± warto¶ci± podatku od towarów i us³ug (ustalon± w oparciu o stawkê podatku od towarów i us³ug przed zmian±). W takiej sytuacji wynagrodzenie brutto bêdzie obejmowa³o stawkê i warto¶æ obowi±zuj±c± w dniu wystawienia faktury. Wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie.
8. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 4 pkt. 2) czê¶æ wynagrodzenia brutto Wykonawcy, o którym mowa w § 4 ust. 3 umowy, p³atna po zaistnieniu ww. okoliczno¶ci, ulegnie zmianie o warto¶æ zmiany kosztu Wykonawcy, wynikaj±c± ze zmiany kwoty wynagrodzenia osób bezpo¶rednio wykonuj±cych przedmiot umowy podanych w dokumentach, o których mowa w ust. 5, do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia lub minimalnej stawki godzinowej, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych od kwoty zmiany minimalnego wynagrodzenia lub minimalnej stawki godzinowej tych osób.
9. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 4 pkt. 3) czê¶æ wynagrodzenie brutto Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 3 umowy, p³atna po zaistnieniu ww. okoliczno¶ci, po spe³nieniu warunku, o którym mowa w ust. 9 poni¿ej, ulegnie zmianie o warto¶æ zmiany kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowe kwoty netto wynagrodzenia osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie na rzecz Zamawiaj±cego podanych w dokumencie, o którym mowa w ust. 10
10. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 4 pkt. 4) czê¶æ wynagrodzenia brutto Wykonawcy, o którym mowa w § 5ust. 3 umowy, p³atna po zaistnieniu ww. okoliczno¶ci, po spe³nieniu warunku, o którym mowa w ust. 9 poni¿ej, ulegnie zmianie o warto¶æ zmiany kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowe kwoty netto wynagrodzenia osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie na rzecz Zamawiaj±cego podanych w dokumencie, o którym mowa w ust. 8
11. Warunkiem dokonania zmiany wynagrodzenia, o której mowa w st. 4 pkt 2 – 4 jest z³o¿enie przez Wykonawcê Zamawiaj±cemu wniosku o zmianê wynagrodzenia wraz z dokumentami potwierdzaj±cymi zasadno¶æ z³o¿enia takiego wniosku, a w szczególno¶ci szczegó³ow± kalkulacjê kosztów obejmuj±c± wykaz osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie wraz z wykazan± wysoko¶ci± minimalnego wynagrodzenia lub minimalnej stawki godzinowej za pracê tych osób i zwi±zanych z tym obci±¿eñ publicznoprawnych lub zmiany ich sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne b±d¼ zdrowotne bêd±cych konsekwencj± zmiany obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia i ³±czn± kwotê wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w zwi±zku z ww. zmianami maj±cymi wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy. Na podstawie przed³o¿onych wraz z wnioskiem, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dokumentów Wykonawca powinien wykazaæ, ¿e zaistnia³a zmiana ma bezpo¶redni wp³yw na koszty wykonania zamówienia oraz okre¶liæ stopieñ, w jakim wp³ynie ona na wysoko¶æ wynagrodzenia.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.