Ogłoszenie z dnia 2024-10-01
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
CNC.4.2024.1 Wykonanie usługi cateringowej dla uczestników szkoleń realizowanych w ramach Projektu „Obrabiarki sterowane numerycznie – nowe technologie dla Przemysłu 4.0. Edycja czwarta”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 471390387
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kopcińskiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-142
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.grzeszczyk@lcdnikp.elodz.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wckp.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
CNC.4.2024.1 Wykonanie usługi cateringowej dla uczestników szkoleń realizowanych w ramach Projektu „Obrabiarki sterowane numerycznie – nowe technologie dla Przemysłu 4.0. Edycja czwarta”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c387ab6e-636b-4c62-a8fb-50ada5b7ba95
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00525271
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00514636/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługa cateringowa dla uczestników szkoleń w ramach projektu „Programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie - dziś staż, jutro praca. Edycja czwarta”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Obrabiarki sterowane numerycznie – nowe technologie dla Przemysłu 4.0. Edycja czwarta””.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c387ab6e-636b-4c62-a8fb-50ada5b7ba953.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z art. 61 ust. 1 oraz art. 63 ust. 2 Upzp, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl (jedyny dopuszczalny sposób złożenia oferty), ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal (z wyłączeniem składania oferty) oraz poczty elektronicznej (z wyłączeniem składania oferty): k.grzeszczyk@lcdnikp.elodz.edu.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane „RODO”) uprzejmie informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Województwa Łódzkiego z siedzibą w Łodzi 90-051, al. Piłsudskiego 8, tel.: 42 663 30 00, e-mail: info@lodzkie.pl
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych – Pana Artura Błażyńskiego, z którym można się skontaktować w sprawie przetwarzania danych osobowych pisząc na adres e-mail: iod.lcdnikp@cuwo.lodz.pl lub na adres siedziby administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
rozliczenia projektu, w szczególności potwierdzenia kwalifikowalności wydatków, monitoringu, kontroli, audytu i sprawozdawczości w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, a także w celach archiwizacyjnych.
4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest- art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO w związku z:
• Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającym wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego
i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznegoi Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej;
• Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającym Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013;
• ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
• ustawą z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027;
• ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
5. Przetwarzane dane to:
Imię i nazwisko/nazwa instytucji, NIP, REGON, data zawarcia umowy, kwota na którą zawarto umowę.
6. Źródłem Pani/Pana danych jest: Beneficjent – Miasto Łódź / Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego
7. Odbiorcami/kategoriami odbiorców Pani/Pana danych osobowych będą:
- Minister właściwy ds. rozwoju regionalnego
- podmioty, które na zlecenie Beneficjenta uczestniczą w realizacji Projektu;
- użytkownicy stron internetowych dotyczących zamówień publicznych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. Dane będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia 31 grudnia roku, w którym Instytucja Zarządzająca dokonała ostatniej płatności na rzecz Beneficjenta. Okres, o którym mowa w zdaniu pierwszym, zostaje wstrzymany w przypadku wszczęcia postępowania prawnego albo na wniosek Komisji Europejskiej. Dokumenty dotyczące pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom Beneficjent zobowiązuje się przechowywać przez 10 lat, licząc od dnia jej przyznania, o ile Projekt dotyczy pomocy publicznej.
9. Posiada Pani/Pan prawo do:
• dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
• sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne;
• usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 17 i 18 RODO;
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 21 RODO;
• wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CNC.4.2024.1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi cateringu – przygotowania, dowozu
i serwisu posiłków, w siedzibie Zamawiającego, w formie gotowych posiłków oddzielnie dla każdego uczestnika, w czasie wyznaczonych przerw w trakcie zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach Projektu.
2. Realizacja przedmiotowej usługi jest wprost powiązana usługą szkoleniową (będącą przedmiotem odrębnego postępowania).
3. Przewiduje się utworzenie 12 grup szkoleniowych. W każdej grupie uczestniczyć będzie co do zasady 10 osób, przy czym Zamawiający pozostawia sobie prawo do swobodnego kształtowania liczebności grup w przedziale 8-12 osób. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o ostatecznym układzie osobowym (liczebność każdej z grup) nie później niż na 3 dni robocze przed dniem rozpoczęcia świadczenia usługi tj. przed dniem pierwszego serwisu (dostawy posiłków).
4. Każda grupa szkoleniowa odbędzie po 46 spotkań w całym czasookresie świadczenia usługi, zgodnie z podziałem na Edycje (patrz pkt. 6 oraz w terminie realizacji zamówienia.
5. Celem Projektu w tym zakresie, w całym okresie jego realizacji, jest objęcie usługą grupy maksymalnie 120 uczniów (po 60 uczniów w każdej z Edycji). Zatem łącznie przewiduje się dostarczenie 5520 ciepłych posiłków.
6. Przewiduje się realizację zamówienia z zachowaniem podziału na dwie Edycje rozłożone w okresie o którym mowa w zdaniu pierwszym w ten sposób że:
a) Edycja I, zgodnie z założeniem Projektu, trwa w okresie od października lub listopada 2024 r. przy założeniu przystąpienia do realizacji umowy przez wykonawcę świadczącego usługi szkoleniowe (odrębne postepowanie) w możliwie najszybszym terminie licząc od dnia zawarcia umowy przy uwzględnieniu przepisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie procedury o udzielenie zamówienia publicznego) do czerwca/lipca 2025 r.
b) Edycja II, zgodnie z założeniem Projektu, trwa w okresie od września 2025 r. do czerwca 2026 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która spełnia postawione
warunki, nie została odrzucona, nie została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu oraz która uzyska największą
ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert. Zamawiający wyznaczył kryteria oceny ofert przypisując im odpowiednie
wagi punktowe i przyjął, że w zakresie każdego kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej 1% wagi kryterium = 1 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: „Różnorodność posiłków II dania” (R)
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: „Zwiększenie gramatury posiłku” (ZGP)
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: „Aspekt społeczny” (AS)
4.3.6.) Waga: 15,00
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: „Zapewnienie dodatku do obiadu – sok owocowy” (S)
4.3.6.) Waga: 5,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu.1.1 Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny spełniania warunków dotyczących:
a) posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
b) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
d) zdolności technicznej lub zawodowej
1.2 Na potrzeby udziału w przedmiotowym postępowaniu, za wystarczające w odniesieniu do warunków o których mowa powyżej w lit. a)-c) oraz zdolności technicznej o której mowa w lit. d), Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę własnego oświadczenia o treści potwierdzającej, iż posiada potencjał techniczny oraz że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej w stopniu niezbędnym do prawidłowego wykonywania i ukończenia realizacji usługi zgodnie z wymogami Zamawiającego i niniejszej SWZ.
2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie potencjału osobowego zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednim potencjałem osobowym tj. że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej trzema osobami z których:
a) jednej zostanie powierzone wykonanie funkcji kucharza – osoby odpowiedzialnej za wykonanie przedmiotowej usługi w zakresie osobistego udziału w przygotowywaniu posiłków (z wyłączeniem gotowych napojów) oraz posiadającej co najmniej jednoroczne udokumentowane doświadczenie zawodowe w zakresie przygotowania posiłków,
b) dwie będą odpowiedzialne za wykonanie przedmiotowej usługi w zakresie transportu, dostawy, serwisu produktów oraz pozostałych usług świadczonych bezpośrednio na miejscu (zgodnie z Dział III pkt. 2.2. lit. c),
oraz posiadającymi (- wszystkie osoby uczestniczące w realizacji zamówienia
w ww. zakresie tj. lit. a i b) ważną książeczkę zdrowia na potrzeby sanitarno-epidemiologiczne lub orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U.2019.0.1239 t.j.).
3. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia zawodowego zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje doświadczeniem zawodowym tożsamym z przedmiotem zamówienia tj. że wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwie usługi tożsame z przedmiotem zamówienia tj. z których każda obejmowała/obejmuje świadczenie usługi gastronomicznej/cateringowej dla zorganizowanej grupy odbiorców polegającej na serwowaniu wyżywienia wraz
z dowozem bezpośrednio do odbiorcy – trwające w sposób ciągły nie krócej niż 3 miesiące.
4. UWAGA: Zamawiający informuje, że możliwe jest wystąpienie sytuacji (na etapie realizacji przyszłego świadczenia umownego) w której w jednym czasie zostaną wyznaczone terminy realizacji usługi (zajęć edukacyjnych/szkoleniowych), dla więcej niż jednej grupy uczestników.
W związku z powyższym, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował odpowiednio licznym personelem - osobami wskazanymi w wykazie osób
(tj. w szczególności osobami o których mowa powyżej w pkt. 2 lit. b).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: A. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 Upzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Upzp dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania.
B. DOKUMENTY SKŁADANE PO OTWARCIU OFERT:
1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających:
1) brak podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia,
o których mowa w art. 108 i art. 109 Upzp tj.:
a) art. 108 ust. 1 pkt. 5 Upzp - oświadczenia wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2023.1689 t.j.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) art. 109 ust. 1 pkt. 4 Upzp – odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Upzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty, o których mowa w powyższym punkcie składa każdy z nich.
1.1). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt. 1 ppkt. 1 lit. b), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, że jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, że jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani że nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ich złożenia.
1.2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1 ppkt. 1 lit. b), lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt. 4 Upzp zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ:
1. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Upzp dotyczące spełniania warunku udziału w postępowaniu.
B. DOKUMENTY SKŁADANE PO OTWARCIU OFERT:
1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej (o którym mowa w SWZ w Dziale X pkt. 2):
a) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za osobiste świadczenie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
1.1.) Opracowany przez Wykonawcę Wykaz osób będzie podstawą do badania oferty i ustalenia przez Zamawiającego oferty najkorzystniejszej.
2) spełnianie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej (o którym mowa w SWZ w Dziale X pkt. 3):
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane,
a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
2.1.) Opracowany przez Wykonawcę Wykaz doświadczenia będzie podstawą do badania oferty i ustalenia przez Zamawiającego oferty najkorzystniejszej.
3. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazałw oświadczeniu, o stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W określonych przypadkach tego wymagających, Wykonawca wraz z ofertą składa także:1) pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawca samodzielnie składający ofertę jest reprezentowany przez pełnomocnika;
a) Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
b) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
c) Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
d) Jeżeli pełnomocnictwo zostało wystawione jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument. W przypadku, gdy Wykonawca będzie dysponował jedynie pełnomocnictwem w formie papierowej, przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
e) Wyżej wymienionego poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w lit. d), w przypadku dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie, który każdego z nich dotyczy.
f) Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, może dokonać również notariusz.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Upzp, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Wadium w wysokości 2.200,00 PLN (dwa tysiące dwieście złotych 00/100) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt. 2 i 3 uPzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach, tj.:
3.1. w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego tj. nr 94 1240 1037 1111 0011 0912 0174 z dopiskiem: WADIUM nr postępowania CNC.4.2024.1.
3.2. w gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu zostanie uznane za wniesione, jeżeli zostanie zaksięgowane przez Bank na rachunku o którym mowa w pkt. 3.1. przed upływem terminu składania ofert.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (możliwość składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów np. konsorcjum firm, spółkę cywilną), pod warunkiem, że taka oferta będzie spełniać następujące wymagania:1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie przedłożą wraz z ofertą stosowny dokument (pełnomocnictwo) potwierdzający umocowanie pełnomocnika, o którym mowa w pkt. 1;
3) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika);
4) korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z Wykonawcą występującym jako Pełnomocnik pozostałych.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ) oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaiu (wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnianie warunku udziału
w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy
z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2.1. Ponadto, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 Upzp, z którego wynika które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (załącznik nr 9 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przedwiduje możliwość zmiany wynagrodzenia wykonawcy -postanowienia dotyczące waloryzacji wynagrodzenia Zleceniobiorcy, wprowadzone na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców (Dz. U. 2022 poz. 2185), opisane zostały szczegółowo w załączniku nr 4 do SWZ (projekt umowy).(...)
1.1. Wysokość wynagrodzenia (..), może ulec zmianie na zasadach (..), w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy.
1.2. Zleceniodawca przewiduje waloryzację wynagrodzenia Zleceniobiorcy z tytułu realizacji Umowy raz w każdym roku kalendarzowym trwania umowy jednak nie wcześniej niż po 6 (sześciu) miesiącach od dnia zawarcia Umowy (początkowym terminem ustalenia zmiany wynagrodzenia Zleceniobiorcy będzie miesiąc kalendarzowy następujący po miesiącu, w którym wystąpiły okoliczności powodujące zmianę).
2. (..) W przypadku wystąpienia opóźnień w przystąpieniu do realizacji zamówienia albo jego ukończenia, wynikających z siły wyższej oraz okoliczności niezawinionych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, o której mowa w zdaniu pierwszym, Zamawiający i Wykonawca ustalą harmonogram realizacji uwzględniający możliwości świadczenia usługi z tym zastrzeżeniem, że zachowane zostaną podstawowe ramy czasowe realizacji zamówienia – w odniesieniu do wskazanych terminów realizacji Edycji I/Edycji II.
2.1. Zamawiający informuje, że w przypadku ogłoszenia stanu pandemii lub stanu wyjątkowego lub innego opartego w przepisach prawa obowiązującego na terenie RP, który w sposób bezwzględny uniemożliwi lub wykluczy możliwość realizacji i świadczenia przedmiotowej usługi, Zamawiający uprawniony będzie do:
a) wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym (co do zasady następuje to automatycznie z chwilą ogłoszenia tych przepisów w informatorze publicznym) (..),
b) zawieszenia realizacji umowy (...) – pod warunkiem że:
- z przepisów prawa wprowadzających jeden ze stanów prawnych, o których mowa w pkt. 2.1. wynika, że ograniczenia te zostają wprowadzone na czas oznaczony nie wykraczający ponad ramowy termin zakończenia realizacji przedmiotowej usługi
- dalsze obowiązywanie umowy leży w interesie publicznym i nie spowoduje powstania po stronie Zamawiającego kosztów (wynikających z realizacji umowy), które mogą zostać w przyszłości (np. przez podmioty uprawnione do kontroli wydatkowania środków publicznych) uznane za niekwalifikowane (..)
3. Zleceniodawca dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w wyniku działania siły wyższej, za zgodą obydwu stron, w szczególności w sytuacji:
a) konieczności dokonania zmian terminów rozpoczęcia lub zakończenia poszczególnych Edycji
b) gdy wystąpią czynniki zewnętrzne niezależne od Zleceniodawcy i Zleceniobiorcy, które nie pozwalają na prawidłowe wykonanie zamówienia,
b) gdy pojawią się nieprzewidziane oraz niezawinione przez Zleceniodawcę lub Zleceniobiorcę okoliczności powodujące, iż realizacja Projektu nie może być kontynuowana.
c) zmiany umowy w zakresie zmiany terminów płatności w przypadku konieczności dokonania zmiany wynikającej z realizacji Projektu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-16 15:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę w formie elektronicznej (opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym należy złożyć w terminie składania ofert za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-16 16:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-11-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający ustala następujące terminy realizacji zamówienia: od października lub listopada 2024 r. do 30.06.2026 r. z zastrzeżeniem ppkt. 1.1. oraz ppkt. 1.2.1.1. Mając na uwadze, że Zamawiający jest zainteresowany możliwie jak najszybszym rozpoczęciem realizacji Projektu, świadczenie usługi może rozpocząć się przed początkowym terminem, o którym mowa w pkt. 1 pod warunkiem, że:
a) sytuacja ta wynika wprost z przebiegu procedury niniejszego postępowania przetargowego,
b) Wykonawca wyrazi pisemną gotowość przystąpienia do realizacji usługi
w pełnym zakresie w terminie zaproponowanym przez Zamawiającego.
1.2. Natomiast, w każdym innym przypadku (tj. z wyłączeniem wyjątku o którym mowa w pkt. 1.1.), realizacja usługi nastąpi w miarę możliwości niezwłocznie po zawarciu umowy z Wykonawcą – z zachowaniem właściwych przepisów Upzp regulujących procedurę (terminy) zawierania umowy.
2. Składając ofertę i kalkulując jej cenę, Wykonawca zobowiązany jest przyjąć obowiązującą stawkę podatku VAT.
2.1 Przedmiotowa usługa jest sklasyfikowana jako usługa cateringowa i obłożona obowiązkiem naliczenia podatku VAT w wysokości 8%. W przypadku przyjęcia przez Wykonawcę innej stawki VAT lub złożenia oferty z zastosowaniem zwolnienia z naliczania podatku VAT (VAT Zw.), wówczas Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą własne oświadczenie z uzasadnieniem i wyjaśnieniem.
2.2 W sytuacji, gdy Wykonawca nie złoży oświadczenia o którym mowa w zdaniu poprzednim i na wezwanie Zamawiającego Wykonawca nie złoży wyjaśnień lub złoży wyjaśnienia nieprzekonywujące, wówczas Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty na podstawie art. 226 pkt. 1 ppkt. 10) Upzp.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Usługa ubezpieczenia Sieci Badawczej Łukasiewicz - Łódzkiego Instytutu Technologicznego
- Dostawa wraz z montażem mebli drewnianych, krzeseł i różnego rodzaju siedzisk w ramach programu "Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi - Projekt 2"
- MZŻ.262.26.2024.Ż SUKCESYWNA DOSTAWA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH DO 32 ŻŁOBKÓW NA TERENIE ŁODZI W PODZIALE NA CZĘŚCI
- Dostawa 10.788 sztuk koszulek sportowych dla szkół realizujących program "Mały Mistrz"
- Remont wybranych pomieszczeń w budynku C6 Politechniki Łódzkiej
- "ZP/42/2024 Całodobowe świadczenie usług transportu medycznego i sanitarnego na rzecz pacjentów Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi z podziałem na 3 części"
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa dostarczania posiłków do Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Płoskiem, Gmina Zamość 2025
- Przygotowanie i dostarczenie posiłków do Szkoły Podstawowej im. Lotników Polskich w Płocicznie-Tartak i Punktu Przedszkolnego w Płocicznie-Tartak
- Dożywianie uczniów w szkołach na terenie Gminy Górowo Iławeckie w 2025 roku.
- przygotowania i dostawy 3 posiłków dziennie dla dzieci uczęszczających do Przedszkola nr 95 przy ul. Hangarowej 14 w Poznaniu
- Przygotowanie i dostarczenie obiadów do Szkoły Podstawowej nr 28 w Zespole Szkolno - Przedszkolnym nr 14 w Gliwicach
- "Przygotowanie posiłków z dostawą do Dziennego Domu ,,Senior+" w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Limanowskiego 17
więcej: Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.