Ogłoszenie z dnia 2023-12-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00516571/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-27
- 2024/BZP 00238734/01 - Wynik z dnia 2024-03-11
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa budynku internatu dla Zespołu Szkół w Kaliszu Pomorskim wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Drawski
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920765
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Plac Elizy Orzeszkowej 3
1.4.2.) Miejscowość: Drawsko Pomorskie
1.4.3.) Kod pocztowy: 78-500
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: a.gagalska@powiatdrawski.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatdrawski.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00527442
2.2.) Data ogłoszenia: 2023-12-01
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00516571
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 5 SWZ oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału
w postępowaniu.
Część nr I – „Budowa budynku internatu dla ZS w Kaliszu Pomorskim wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu” w formule zaprojektuj i wybuduj.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu
3) warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych).
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawca będzie zobowiązany przedstawić, w szczególności dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. Przedmiotowe dokumenty mają być aktualne na dzień składania oraz potwierdzają spełnianie warunku udziału przez cały czas trwania postępowania, od dnia składania ofert.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
A. Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
1) jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu: budowy i/lub rozbudowy i/lub przebudowy obiektu o wartości min. 5 000 000,00 zł brutto
oraz
2) dwie usługi polegającą na opracowaniu pełnobranżowej dokumentacji projektowej dotyczącej budowy i/lub rozbudowy i/lub przebudowy obiektu budowlanego o powierzchni użytkowej min. 1 000 m2.
B. Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował poniżej wymienionymi łącznie osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia:
1) jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu art. 15a Prawa budowlanego,
2) jedną osobą posiadającą kwalifikacje o których mowa w art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
3) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika zespołu projektowego, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, pozwalające na wykonanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotem zamówienia w zakresie branży ogólnobudowlanej,
4) jedną osobę pełniącą funkcję projektanta specjalności architektonicznej, posiadającą uprawnienia architektoniczne bez ograniczeń, pozwalające na wykonanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotem zamówienia w zakresie architektury,
5) jedną osobę pełniącą funkcję projektanta branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w zakresie branży sanitarnej,
6) jedną osobę pełniącą funkcję projektanta branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w zakresie branży elektrycznej,
7) jedną osobę pełniącą funkcję projektanta branży inżynieryjno-drogowej
i hydrotechnicznej, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń,
8) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w zakresie branży sanitarnej,
9) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w zakresie branży elektrycznej,
10) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjno – drogowej,
11) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
Część nr II – Nadzór inwestorski nad prowadzonymi usługami i robotami budowlanymi opisanymi w Części I.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawca będzie zobowiązany przedstawić dokument, potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. Przedmiotowe dokumenty mają być aktualne na dzień składania oraz potwierdzają spełnianie warunku udziału przez cały czas trwania postępowania, od dnia składania ofert.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
A. Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia:
1) jedną osobą pełniącą funkcję Lidera Zespołu Inspektorów Nadzoru, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu art. 15a Prawa budowlanego,
2) jedną osobą posiadającą kwalifikacje o których mowa w art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
3) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w zakresie branży sanitarnej,
4) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w zakresie branży elektrycznej
5) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjno – drogowej,
6) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,
7) jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunki mogą być spełnione łącznie.
Po zmianie:
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 5 SWZ oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału
w postępowaniu.
Część nr I – „Budowa budynku internatu dla ZS w Kaliszu Pomorskim wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu” w formule zaprojektuj i wybuduj.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu
3) warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych).
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawca będzie zobowiązany przedstawić, w szczególności dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. Przedmiotowe dokumenty mają być aktualne na dzień składania oraz potwierdzają spełnianie warunku udziału przez cały czas trwania postępowania, od dnia składania ofert.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
A. Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
1) jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu: budowy i/lub rozbudowy i/lub przebudowy obiektu o wartości min. 5 000 000,00 zł brutto
oraz
2) dwie usługi polegającą na opracowaniu pełnobranżowej dokumentacji projektowej dotyczącej budowy i/lub rozbudowy i/lub przebudowy obiektu budowlanego o powierzchni użytkowej min. 1 000 m2.
B. Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował poniżej wymienionymi łącznie osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia:
1) jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu art. 15a Prawa budowlanego,
2) jedną osobą posiadającą kwalifikacje o których mowa w art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
3) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika zespołu projektowego, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, pozwalające na wykonanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotem zamówienia w zakresie branży ogólnobudowlanej,
4) jedną osobę pełniącą funkcję projektanta specjalności architektonicznej, posiadającą uprawnienia architektoniczne bez ograniczeń, pozwalające na wykonanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotem zamówienia w zakresie architektury,
5) jedną osobę pełniącą funkcję projektanta branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w zakresie branży sanitarnej,
6) jedną osobę pełniącą funkcję projektanta branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w zakresie branży elektrycznej,
7) jedną osobę pełniącą funkcję projektanta branży inżynieryjno-drogowej
i hydrotechnicznej, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń,
8) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w zakresie branży sanitarnej,
9) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w zakresie branży elektrycznej,
10) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjno – drogowej,
11) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
Część nr II – Nadzór inwestorski nad prowadzonymi usługami i robotami budowlanymi opisanymi w Części I.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawca będzie zobowiązany przedstawić dokument, potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. Przedmiotowe dokumenty mają być aktualne na dzień składania oraz potwierdzają spełnianie warunku udziału przez cały czas trwania postępowania, od dnia składania ofert.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
A. Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia:
1) jedną osobą pełniącą funkcję Lidera Zespołu Inspektorów Nadzoru, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu art. 15a Prawa budowlanego,
2) jedną osobą posiadającą kwalifikacje o których mowa w art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
3) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w zakresie branży sanitarnej,
4) jedną osobę pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w zakresie branży elektrycznej
5) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjno – drogowej,
6) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,
7) jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunki mogą być spełnione łącznie.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. Zamawiający wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych.
2. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
A. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług kierowania pracami, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - jako spełnianie warunku określonego w Rozdziale 4 ust. 1 SWZ
– załącznik nr 5 a do SWZ dla CZĘŚCI NR I,
– załącznik nr 5 b do SWZ dla CZĘŚCI NR II;
B. wykazu robót budowlanych - jako spełnianie warunku określonego w Rozdziale 4 ust. 1 SWZ, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ, z załączeniem dowodów należytego wykonania robót;
C. wykazu usług - jako spełnianie warunku określonego w Rozdziale 4 ust. 1 SWZ, zgodnie z załącznikiem nr 7a do SWZ, z załączeniem dowodów należytego wykonania usług;
D. wykazu usług - jako spełnianie warunku określonego w Rozdziale 15 ust. 2 SWZ, zgodnie z załącznikiem nr 7b do SWZ, z załączeniem dowodów należytego wykonania usług;
E. informację potwierdzającą sytuację ekonomiczną lub finansową – dotyczy CZĘŚCI I oraz CZĘŚCI NR II,
Po zmianie:
1. Zamawiający wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych.
2. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
A. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług kierowania pracami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - jako spełnianie warunku określonego w Rozdziale 4 ust. 1 SWZ
– załącznik nr 5 a do SWZ dla CZĘŚCI NR I,
– załącznik nr 5 b do SWZ dla CZĘŚCI NR II;
B. wykazu robót budowlanych - jako spełnianie warunku określonego w Rozdziale 4 ust. 1 SWZ, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ, z załączeniem dowodów należytego wykonania robót;
C. wykazu usług - jako spełnianie warunku określonego w Rozdziale 4 ust. 1 SWZ, zgodnie z załącznikiem nr 7a do SWZ, z załączeniem dowodów należytego wykonania usług;
D. wykazu usług - jako spełnianie warunku określonego w Rozdziale 15 ust. 2 SWZ, zgodnie z załącznikiem nr 7b do SWZ, z załączeniem dowodów należytego wykonania usług;
E. informację potwierdzającą sytuację ekonomiczną lub finansową – dotyczy CZĘŚCI I oraz CZĘŚCI NR II,
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4. Zamawiający wymaga wadium Przed zmianą:
NIE
Po zmianie:
TAK
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
Po zmianie:
Zamawiający przewiduje konieczność wniesienia wadium – TYLKO DLA CZĘŚCI NR I:
1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Zamawiającego: 76 1020 2847 0000 1202 0009 6859 z dopiskiem „wadium na „Budowa budynku internatu dla ZS w Kaliszu Pomorskim”. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez wykonawcę. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Istotne postanowienia umowy zawarte zostały w Załączniku nr 9b do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień projektu umowy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w razie:
a) złożenia przez Wykonawcę wniosku o skrócenie terminu wykonania przedmiotu umowy,
b) wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy,
c) skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych,
d) wystąpienia kolizji z instalacjami wewnętrznymi lub zewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcę,
e) wystąpienia niezawinionej przez Wykonawcę konieczności wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian lub usunięcia błędów, powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych,
f) wystąpienia warunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od założonych w dokumentacji projektowej i powodujących konieczność wstrzymania robót
g) konieczności wykonania robót zamiennych lub zamówień dodatkowych niezbędnych do wykonania zmówienia podstawowego,
2) zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:
a) z uwagi na możliwość osiągnięcia wymaganego efektu przy niższych kosztach wykonania robót;
b) z uwagi na możliwość osiągnięcia wymaganego efektu przez zastosowanie innych rozwiązań technicznych lub materiałowych zwiększających jakość, parametry techniczne lub eksploatacyjne obiektów budowlanych;
c) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
d) konieczność wykonania robót oraz usunięcia wad w celu zmniejszenia zagrożenia, gdy zaistnieje wypadek wpływający na bezpieczeństwo życia, zdrowia, mienia,
e) w wyniku konieczności wykonania dodatkowych uzgodnień, badań, ekspertyz, analiz dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia,
f) uzasadnionych przyczyn technicznych lub funkcjonalnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania umowy,
g) złożenia wniosku o likwidację wykonawcy, producenta, dystrybutora lub gwaranta produktu/ usługi - nie dotyczy Wykonawcy (strony niniejszej umowy), a jedynie wykonawcy, producenta itd produktów/usług, które miały być wykorzystane do wykonania umowy;
3) zmiany umowy dotyczące zmiany osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w tym zmiany kierownika budowy, przy czym osoby zastępujące muszą spełniać warunki określone na etapie postępowania przetargowego (kwalifikacje i doświadczenie),
4) zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy może nastąpić wskutek zaistnienia przyczyn organizacyjnych lub finansowych leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wynikających ze zmiany zasad płatności programów.
3. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w treści umowy w zakresie zmiany ceny/ wynagrodzenia za wykonanie zamówienia w następujących przypadkach zgodnie z art. 436 pkt 4b PZP:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokość minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczaniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenia zdrowotne,
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych.
Po zmianie:
1. Istotne postanowienia umowy zawarte zostały w Załączniku nr 9a i b do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień projektu umowy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w razie:
a) złożenia przez Wykonawcę wniosku o skrócenie terminu wykonania przedmiotu umowy,
b) wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy,
c) skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych,
d) wystąpienia kolizji z instalacjami wewnętrznymi lub zewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcę,
e) wystąpienia niezawinionej przez Wykonawcę konieczności wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian lub usunięcia błędów, powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych,
f) wystąpienia warunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od założonych w dokumentacji projektowej i powodujących konieczność wstrzymania robót
g) konieczności wykonania robót zamiennych lub zamówień dodatkowych niezbędnych do wykonania zmówienia podstawowego,
2) zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:
a) z uwagi na możliwość osiągnięcia wymaganego efektu przy niższych kosztach wykonania robót;
b) z uwagi na możliwość osiągnięcia wymaganego efektu przez zastosowanie innych rozwiązań technicznych lub materiałowych zwiększających jakość, parametry techniczne lub eksploatacyjne obiektów budowlanych;
c) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
d) konieczność wykonania robót oraz usunięcia wad w celu zmniejszenia zagrożenia, gdy zaistnieje wypadek wpływający na bezpieczeństwo życia, zdrowia, mienia,
e) w wyniku konieczności wykonania dodatkowych uzgodnień, badań, ekspertyz, analiz dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia,
f) uzasadnionych przyczyn technicznych lub funkcjonalnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania umowy,
g) złożenia wniosku o likwidację wykonawcy, producenta, dystrybutora lub gwaranta produktu/ usługi - nie dotyczy Wykonawcy (strony niniejszej umowy), a jedynie wykonawcy, producenta itd produktów/usług, które miały być wykorzystane do wykonania umowy;
3) zmiany umowy dotyczące zmiany osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w tym zmiany kierownika budowy, przy czym osoby zastępujące muszą spełniać warunki określone na etapie postępowania przetargowego (kwalifikacje i doświadczenie),
4) zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy może nastąpić wskutek zaistnienia przyczyn organizacyjnych lub finansowych leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wynikających ze zmiany zasad płatności programów.
3. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w treści umowy w zakresie zmiany ceny/ wynagrodzenia za wykonanie zamówienia w następujących przypadkach zgodnie z art. 436 pkt 4b PZP:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokość minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczaniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenia zdrowotne,
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych.
INNE PRZETARGI Z DRAWSKA POMORSKIEGO
- Dostawa tablic rejestracyjnych na potrzeby Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim
- KOMPLEKSOWE UTRZYAMNIE CZYSTOŚCI W BUDYNKACH NALEŻĄCYCH DO SĄDU REJONOWEGO W DRAWSKU POMORSKIM
więcej: przetargi w Drawsku Pomorskim »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Utrzymanie i konserwacja nawierzchni drogi leśnej w leśnictwach: Podlesie nr 1001 i 1002, Panewnik nr 1130, Ochojec nr 601, 0621, 0638/2,0638/3, 0154 Giszowiec nr 0201/2
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.