Og³oszenie z dnia 2024-10-03
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rewitalizacja terenu cmentarza ¿ydowskiego w Miko³owie
przy ulicy Konstytucji 3 Maja / Stara Droga”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Miko³owski reprezentowany przez Zarz±d Powiatu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255016
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ¯wirki i Wigury 4a
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Miko³ów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@mikolowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mikolowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rewitalizacja terenu cmentarza ¿ydowskiego w Miko³owie
przy ulicy Konstytucji 3 Maja / Stara Droga”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-fa3a1db2-6891-4ea7-ab36-b5bf555db4b0
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00528283
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00009283/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Rewitalizacja terenu Cmentarza ¯ydowskiego w Mikolowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://e-zp.mikolowski.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.mikolowski.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: : 1) W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu systemu do elektronicznej obs³ugi
zamówieñ Powiatu Miko³owskiego (zwanej dalej: „Systemem”) dostêpnej pod adresem: https://e-zp.mikolowski.pl
2) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto w Systemie
e-ZP. 3) Rejestracja i korzystanie z Systemu E-ZP jest bezp³atne.
4) U¿ytkownik niezarejestrowany mo¿e jedynie przegl±daæ tre¶ci udostêpniane w czê¶ci publicznej Systemu. Jest to równoznaczne
z tym, ¿e u¿ytkownicy niezarejestrowani nie posiadaj± dostêpu do wszystkich funkcjonalno¶ci systemu. 5) Dokonuj±c rejestracji
Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne Powiatu Miko³owskiego.
6) W Systemie E-ZP znajduj± siê tak¿e instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obs³ugi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz
filmy instrukta¿owe - prezentuj±ce podstawowe czynno¶ci dokonywane przez Wykonawców za pomoc± Systemu (rejestracja,
zadawanie pytañ, z³o¿enie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostêpna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
7) Specyfikacja po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu E-ZP:
a. Format kodowania tre¶ci w obrêbie Systemu - UTF8,
b. Komunikacja pomiêdzy przegl±dark± Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy u¿yciu bezpiecznego protoko³u HTTPS,
c. Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera
synchronizowany odpowiednim ¼ród³em czasu.
8) Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia, formatu
przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a) sta³y dostêp do sieci Internet i minimalna prêdko¶æ po³±czenia internetowego nie mniejsza ni¿ 512 kb/s;
b) zaktualizowana przegl±darka internetowa Chrome w wersji 77 i pó¼niejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i pó¼niejsze;
c) system operacyjny Microsoft Windows 7 i pó¼niejsze lub Apple macOS 10.14 i pó¼niejsze, dystrybucje systemu Linux.
9) Z³o¿enie oferty w trybie podstawowym poprzez System e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcê kwalifikowanego podpisu
elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego. 14) Korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalno¶ci
sk³adania podpisu elektronicznego (kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis osobisty, podpis zaufany) mo¿liwe jest pod
warunkiem, ¿e system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposa¿ony jest w jeden z poni¿szych komponentów:
• wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obs³ug± technologii Java Web
Start (JavaWS) lub
• wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
15) Powy¿sze wymagania nie ograniczaj± mo¿liwo¶ci korzystania przez Wykonawcê z zewnêtrznego oprogramowania do sk³adania
podpisu elektronicznego,
a) kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozosta³e formaty);
b) podpis zaufany;
c) podpis osobisty;
16) Maksymalny rozmiar przesy³anych plików z³o¿enia, wycofania: oferty oraz wiadomo¶ci wynosi 150 MB;
17. W zale¿no¶ci od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES,
XAdES) i jego typu (zewnêtrzny, otaczaj±cy) Wykonawca do³±cza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z
wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z podpisem (typ otaczaj±cy). Pozosta³e zapisy w sekcji XI
og³oszenia.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Starosta Miko³owski z siedzib± : ul. ¯wirki i Wigury 4a, 43-190 Miko³ów , tel. (32) 32 – 48 – 102, faks (32) 32 – 48 – 211, e-mail: kancelaria@mikolowski.pl
b) inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Sebastian Dziuban, adres poczty elektronicznej: iod@mikolow.starostwo.gov.pl; adres do korespondencji pisemnej jak w punkcie 1 litera „a”.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: nr MNZ.272.12.2024 , na : „„Rewitalizacja terenu cmentarza ¿ydowskiego w Miko³owie
przy ulicy Konstytucji 3 Maja / Stara Droga”
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku – Pzp ( t.j Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwana dalej „ustawa Pzp”;
e) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych (tj. Dz.U z 2011 nr 14, poz. 67 z pó¼n. zm.) teczki aktowe bêd± przechowywane w archiwum zak³adowym przez okres 5 lat w przypadku dokumentacji zamówieñ publicznych oraz 10 lat w przypadku umów zawartych w wyniku postêpowania w trybie zamówieñ publicznych;
5) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
− w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postepowania o udzielenie zamówienia publicznego.
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (przy czym korzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników)
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
− wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO , nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, je¶li uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
8) nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
9) Jednocze¶nie Zamawiaj±cy przypomina o ci±¿±cym na Wykonawcy obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku z prowadzonym postêpowaniem i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od Wykonawcy bior±cego udzia³ w postêpowaniu, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
10) Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp.
11) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MNZ.272.12.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1 Przedmiotem zamówienia jest :rewitalizacja terenu cmentarza ¿ydowskiego w Miko³owie
przy ulicy Konstytucji 3 Maja / Stara Droga.
1.2. Cmentarz ¿ydowski w Miko³owie jest obiektem nieczynnym, o charakterze historycznym, zlokalizowanym na terenie gminy Miko³ów.
Teren zajmowany przez tê nekropoliê obejmuje nieruchomo¶æ przy ul. Konstytucji 3 Maja/Stara Droga.
Aleja g³ówna biegn±ca na osi pó³noc – po³udnie rozdziela teren na dwie czê¶ci: starsz± i nowsz±. Na terenie starszej czê¶ci zlokalizowany jest zespó³ stalli nagrobnych wykonanych w kamieniu w XVIII-XIX wieku, zdobionych p³askorze¼bami i reliefami ma walor zabytku i zosta³ wpisany do rejestru zabytków decyzj± Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 05.11.1973r. (pierwsze datowane nagrobki nosz± datê 1726r). Nowsza czê¶æ u¿ytkowana od pocz±tku lat 70. XIX wieku do pocz±tku lat 40. XX wieku. Obszar cmentarza ¿ydowskiego ujêty jest w Gminnej Ewidencji Zabytków Gminy Miko³ów. Teren czê¶ciowo poro¶niêty bluszczem, obiekty nagrobne poprzemieszczane, zdekompletowane i poprzewracane. Cmentarz ogrodzony metalowym p³otem z lat 80-tych XX wieku, który wymaga wymiany / remontu.
1.3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególno¶ci:
• rozbiórka fragmentu ogrodzenia od strony po³udniowej wzd³u¿ ulicy Stara Droga,
• odtworzenie nowego ogrodzenia,
• remont pozosta³ej czê¶ci ogrodzenia,
• urz±dzenie furtki (remont istniej±cej) i bramy wjazdowej (monta¿ nowej) od strony zachodniej,
• roboty ziemne prowadz±ce do odkrycia nagrobków,
• zabezpieczenie skarpy p³ytami betonowymi a¿urowymi o pow. ok. 72m2 od strony pó³nocnej,
• poziomowanie i wzmocnienie fundamentów oraz obramowañ grobów, naprawa w niezbêdnym zakresie i ustawienie w pozycji pionowej macew grobowych,
• wykonanie / odtworzenia alejki na terenie cmentarza o powierzchni oko³o 165 m2.
1.4 Przedmiot zamówienia obejmuje dodatkowo:
1) wykonanie i zamontowanie przez Wykonawcê ,na w³asny koszt , w uzgodnionym z Zamawiaj±cym miejscu, tablicy informacyjnej dotycz±cej dofinansowania inwestycji bêd±cej przedmiotem zamówienia z Rz±dowego Programu Odbudowy Zabytków, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 roku w sprawie okre¶lenia dzia³añ informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizuj±ce zadania finansowane lub dofinansowane z bud¿etu pañstwa lub z pañstwowych funduszy celowych
( Dz.U. z 2021 roku, poz. 953 z pó¼niejszymi zmianami.).
1.5. Wymagany okres gwarancji i rêkojmi na ca³y przedmiot zamówienia tj. na roboty budowlane wraz z wbudowanymi materia³ami wynosi 60 miesiêcy.
1.6 Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja projektowa stanowi±ca za³±cznik nr 2 do SWZ., postanowienia specyfikacji warunków zamówienia i za³±czników do niej, w tym projektowanych postanowieñ umowy. Przedmiot zamówienia musi byæ wykonany zgodnie z tre¶ci± pozwolenia na budowê.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45215400-1 - Roboty na cmentarzach
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeñ
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 3. Zamawiaj±cy dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu nastêpuj±ce kryterium oceny ofert: cena brutto (waga - 100%)
4. Za najkorzystniejsz± ofertê zostanie uznana ta spo¶ród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwy¿sz± ocenê w ramach przyjêtego kryterium oceny ofert.
5. Sposób obliczenia punktów w kryterium - Cena brutto - waga 100% (Kc): Kc = (Cmin / Cbad) x 100% przy czym 1% = 1 pkt gdzie:
Cmin - najni¿sza cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia spo¶ród z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu Cbad - cena brutto zaoferowana w ofercie badanej
Kc - ilo¶æ punktów przyznanych ofercie badanej w kryterium ceny.
Maksymaln± ilo¶æ punktów - 100 - otrzyma oferta z najni¿sz± oferowan± cen± brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia. Punktacja bêdzie obliczana z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
6. Je¿eli nie mo¿na wybraæ oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, ¿e zosta³y z³o¿one oferty o takiej samej cenie, Zamawiaj±cy wzywa wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê. Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± oferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
INFORMACJE O WARUNKACH UDZIA£U W POSTÊPOWANIU1.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust.1 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego,
2. spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, o ile zosta³y one okre¶lone
1.2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej; Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
4.1. w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie:
1) jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie ogrodzenia , o warto¶ci wykonanej roboty budowlanej minimum 100.000,00 z³ brutto; ( w ramach jednej umowy/kontraktu).
Okres okre¶lony w warunku liczy siê wstecz od dnia , w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
Uwaga!
1. Pod pojêciem „budowa” Zamawiaj±cy rozumie wykonanie robót budowlanych , zgodnie z definicj± okre¶lon± w art.3 pkt 6 ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2024 poz.725 z pó¼n. zm..
2. Pod pojêciem „przebudowa” Zamawiaj±cy rozumie wykonanie robót budowlanych , zgodnie z definicj± okre¶lon± w art.3 pkt 7a ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2024 poz.725 z pó¼n. zm..
3. Pod pojêciem „remont” Zamawiaj±cy rozumie wykonanie robót budowlanych , zgodnie z definicj± okre¶lon± w art.3 pkt 8 ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2024 poz.725 z pó¼n. zm
4. Przy dokonywaniu oceny spe³niania ww. warunku udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy uzna tylko roboty budowlane, które zosta³y zakoñczone i odebrane przez podmioty, na rzecz których by³y wykonywane. Jako zakoñczenie robót budowlanych nale¿y rozumieæ podpisanie protoko³u odbioru robót lub równowa¿nego dokumentu.
4.2. skieruje do realizacji zamówienia:
a) minimum jedn± osobê, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót (1 osoba) posiadaj±c± uprawnienia, które upowa¿niaj± do pe³nienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeñ, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z pó¼n. zm.) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Kierownik robót musi spe³niaæ wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 840),
4.2.1 Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) osoby, które, przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy, uzyska³y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnieñ budowlanych nale¿y odczytywaæ zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy bêd±ce podstaw± ich nadania.
4.2.2 Zgodnie z art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych, tj. ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz.U. z 2023 poz. 334 ze zm.) oraz ustawie z dnia 15.12.2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów budownictwa (tekst jednolity Dz. U. z 2023 poz. 551 ze zm.).zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity – Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z pó¼.zm.) i Rozporz±dzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r., poz. 831) lub im odpowiadaj±ce wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r., poz. 2272, z 2019 r. poz. 534, 577)
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona , do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania , aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót budowlanych stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ ;
Uwaga!
1. Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powy¿ej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³;
2. Je¿eli zakres roboty budowlanej przedstawiony w dokumencie z³o¿onym na potwierdzenie, ¿e roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie jest szerszy od opisanego przez Zamawiaj±cego nale¿y, w wykazie robót budowlanych, podaæ warto¶æ robót, odpowiadaj±cych zakresowi przedmiotu zamówienia, przedstawionych na potwierdzenie warunku udzia³u w postêpowaniu w zakresie do¶wiadczenia.
3. W przypadku roboty, której warto¶æ wyra¿ona jest w innej walucie ni¿ z³oty polski nale¿y dokonaæ przeliczenia wed³ug ¶redniego kursu polskiego z³otego w stosunku do waluty, w której wyra¿ona jest warto¶æ roboty, og³oszonego przez Narodowy Bank Polski obowi±zuj±cego w dniu, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Oferta sk³adana jest pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Ofertê nale¿y sporz±dziæ zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ .1.2. Wykonawca do³±cza do oferty o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale III sekcja 1 oraz sekcja 2 SWZ. O¶wiadczenie to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane podmiotowe ¶rodki dowodowe, wskazane w rozdziale IV sekcja 2 ust. 2.1 SWZ. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ .
1.3. O¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 1.2 sk³adaj± odrêbnie:
1) wykonawca/ka¿dy spo¶ród wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;
2) podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na którego potencja³ powo³uje siê Wykonawca celem potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostêpnia swoje zasoby Wykonawcy
1.4. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest za³±czyæ:
1) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru potwierdzaj±cego, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
2) pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów opisanych w pkt 1),
3) zobowi±zanie, o którym mowa w rozdziale I, sekcja 5 ust. 5.3 oraz 5.4 SWZ w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostepniaj±cego zasób Wykonawcy;
4) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) pe³nomocnictwo, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postepowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
- postêpowania o zamówienie publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z okre¶leniem adresu siedziby,
- ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego pe³nomocnictwa,
b) o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale I sekcja 4 ust. 4.3 SWZ (Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enia tego o¶wiadczenia na formularzu ofertowym);
1.5 Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w ust. 1.4 pkt. 1), je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
1.6 Zapisy ust. 1.4 pkt 2) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
1.7 Zapisy ust. 1.4 pkt 1) i pkt 2), ust. 1.5 stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
4.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.4.2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia (o ile zosta³y sformu³owane) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi , do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4.3 W przypadku, o którym mowa w ust. 4.2. wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy – patrz pkt. 7 formularza ofertowego (za³±cznik nr 1 do SWZ) Dotyczy to tak¿e wspólników spó³ki cywilnej.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w zakresie zmiany terminu i/lub warto¶ci umowy i/lub zakresu oraz sposobu ¶wiadczenia wykonawcy w nastêpuj±cych przypadkach:1) gdy zajdzie konieczno¶æ przerwania robót ze wzglêdu na niekorzystne warunki uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót zgodnie ze specyfikacj± techniczn±, potwierdzone przez Inspektora nadzoru i udokumentowane w dzienniku budowy (je¿eli jest prowadzony) lub w formie protoko³u spisanego przez strony umowy. Za niekorzystne warunki Zamawiaj±cy uzna w szczególno¶ci:a) stan klêski ¿ywio³owej;b) stan epidemii lub zagro¿enia epidemicznego;c) gdy wyst±pi±, co prawda zgodne z naturalnym cyklem pogodowym warunki atmosferyczne, ale na tyle niekorzystne i intensywne, ¿e uniemo¿liwiaj± prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej: umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych. Za niekorzystne warunki atmosferyczne nale¿y uznaæ w szczególno¶ci warunki atmosferyczne odbiegaj±ce od typowych maj±cych wp³yw na niemo¿no¶æ prowadzenia robót budowlanych takie jak: intensywne opady deszczu lub ¶niegu trwaj±ce powy¿ej nastêpuj±cych po sobie 3 dni, utrzymywanie siê w ci±gu kolejnych 3 dni temperatury ni¿szej ni¿ – 5ºC, powód¼ (czas niezbêdny na ust±pienie wody z zalanego terenu i mo¿liwo¶æ kontynuacji lub rozpoczêcia robót), wczesny okres zimy, przed³u¿aj±cy siê okres zimy, niskie temperatury, które zgodnie ze szczegó³ow± specyfikacj± techniczn± uniemo¿liwiaj± prowadzenie robót;
2) wyst±pienie zmian bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci:a)wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego;b) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej;3) gdy zajdzie okoliczno¶æ powoduj±ca przed³u¿enie z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, czasu wydania decyzji administracyjnych przez w³a¶ciwe organy lub inne podmioty w stosunku do terminów wynikaj±cych z obowi±zuj±cych przepisów prawa, je¿eli uniemo¿liwia to lub wstrzymuje w istotny sposób realizacjê zadania;4) innych przyczyn zewnêtrznych niezale¿nych od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac;5) gdy zajdzie konieczno¶æ usuwania kolizji, usterek, awarii, napraw niezinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego i nadziemnego b±d¼ urz±dzeñ przez ich u¿ytkowników, co mo¿e uniemo¿liwiæ terminow± realizacjê zadania;6) gdy zajdzie okoliczno¶æ wstrzymania robót przez uprawiony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy;7) gdy wyst±pi si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. Zamawiaj±cy precyzuje, ¿e pojêcie „Si³a wy¿sza” oznacza wydarzenie zewnêtrzne, nieprzewidywalne i poza kontrol± stron niniejszej umowy, którego skutkom nie mo¿na zapobiec, wystêpuj±ce po podpisaniu umowy. Za si³ê wy¿sz±, warunkuj±ca zmianê umowy uwa¿aæ siê bêdzie w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, zamieszki, strajki, nag³e za³amania warunków atmosferycznych, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej, stan pandemii, epidemii zmiany zwi±zane ze stanami pandemii, epidemii, w tym ich przebiegiem;
8) konieczno¶ci zmiany wydanych decyzji administracyjnych, pozwoleñ lub wyst±pienia koniecznych zmian;9) powstanie potrzeba przeprowadzenia dodatkowych badañ lub ekspertyz, warunkuj±cych wykonanie niniejszej umowy, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w momencie zawarcia umowy;
10) projektant w trybie nadzoru autorskiego dokona zmian w projekcie budowlanym, na podstawie którego Wykonawca realizuje roboty budowlane, uniemo¿liwiaj±ce wykonanie umowy;
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-10-21 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ poprzez System E-ZP w terminie do dnia 21.10.2024 r. do g o dz. 10:00 . Oferta musi byæ z³o¿ona przed up³ywem terminu sk³adania ofert. O terminie z³o¿enia oferty decyduje czas wygenerowania Urzêdowego Po¶wiadczenia Przed³o¿enia (UPP) w Systemie E-ZP.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-21 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-11-19
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
c.d. pkt 3.6. 1. Ofertê, o¶wiadczenie, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp nale¿y z³o¿yæ pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.2. Oferty, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe, w tym o¶wiadczenie,o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w art.118 ust. 3 ustawy Pzp, zwane dalej w niniejszym rozdziale „zobowi±zaniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby”, przedm. ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwo, dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2 ustawy Pzp, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 307). 3. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ okre¶lone w ust. 2,przekazywane w postêpowaniu, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. c.d.sek.VII pkt.7.411)zaistnienie odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych kategoria gruntu (kurzawka, ska³a, niekontrolowane nasypy, obecno¶æ p³yt betonowych itp.) skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± realizowania Przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych. W przypadku wyst±pienia tego typu odstêpstw od za³o¿onych termin realizacji umowy zostanie wyd³u¿ony, o czas w jakim zosta³y zaktualizowane warunki geologiczne poprzez przeprowadzenie dodatkowych badañ oraz o czas równy wyd³u¿eniu realizacji Przedmiotu umowy w zwi±zku z innymi od przyjêtych warunkami geologicznymi;12) zaistnienia odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci napotkania innych niezinwentaryzowanych sieci, niewybuchów, artefaktów archeologicznych, urz±dzeñ podziemnych koliduj±cych z realizowanymi robotami, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± prowadzenia robót. W przypadku wyst±pienia tego typu odstêpstw od za³o¿onych, termin realizacji umowy zostanie wyd³u¿ony o czas uzyskania niezbêdnych uzgodnieñ, zaprojektowania niezbêdnych zabezpieczeñ sieci oraz dokonania prze³o¿enia koliduj±cego uzbrojenia; 13) gdy Zamawiaj±cy dokona zmiany umowy na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, która to zmiana wp³ynie na wyd³u¿enie terminu wykonania Przedmiotu umowy; zmiana terminu mo¿e obejmowaæ maksymalnie czas trwania robót wynikaj±cych ze zmiany umowy w oparciu o art. 455 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. Je¿eli powy¿sze determinuje mo¿liwo¶æ wykonania robót objêtych Przedmiotem umowy, przesuniêciu ulegnie równie¿ czas ich realizacji;14) wyst±pienia wad lub braków dokumentacji projektowej lub konieczno¶ci wprowadzenia zmian w tej dokumentacji; zamiana terminu mo¿e obejmowaæ maksymalnie czas niezbêdny na wprowadzenie zmian do dokumentacji projektowej oraz czas realizacji Przedmiotu umowy w zakresie objêtym zmienion± dokumentacj± projektow±;15)zmian wynikaj±cych z konieczno¶ci wykonania robót niezwi±zanych bezpo¶rednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których niewykonanie uniemo¿liwia lub utrudnia prawid³owe wykonanie przedmiotu umowy; zamiana terminu mo¿e obejmowaæ maksymalnie czas niezbêdny do wykonania tych robót;16)w przypadku konieczno¶ci przeprowadzenia przez Zamawiaj±cego odrêbnego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, które wstrzymuje lub wyd³u¿a realizacjê przedmiotu umowy.17) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, dodatkowych, których realizacjê Zamawiaj±cy dopuszcza zgodnie z zapisem § 20 umowy.c.d w za³±czniku nr 6 do SWZ projekt. post.umowyINNE PRZETARGI Z MIKO£OWA
- Dostawa sprzêtu medycznego jednorazowego u¿ytku i drobnego sprzêtu medycznego
- ¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek pocztowych i ich zwrotów dla Starostwa Powiatowego w Miko³owie
- Zakup i sukcesywna dostawa ¿ywno¶ci na potrzeby ¯³obka Miejskiego w Miko³owie w roku 2025
- Wykonywanie drobnych robót awaryjnych w bran¿ach : ogólnobudowlanej, instalacyjnej, elektrycznej oraz dekarsko blacharskich dla budynków administrowanych przez ZGL w roku 2025
- Wykonanie i dostawa tablic rejestracyjnych na potrzeby Starostwa Powiatowego w Miko³owie oraz odbiór i z³omowanie wycofanych z u¿ytku tablic rejestracyjnych w latach 2025-2026
wiêcej: przetargi w Miko³owie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na now± siedzibê Pañstwowej Szko³y Muzycznej I i II stopnia w Zduñskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wyk³adowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposa¿enia
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Ko¶ciuszki 40
- Remont ³azienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
- "Budowa ujêcia wody wraz z budow± sieci wodoci±gowej w miejscowo¶ci Markocin, gmina Cedynia "
- "Odrestaurowanie piwnic budynku Szpitala Jerozolimskiego w Malborku"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.