eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi StawigudaRemont dróg gminnych oraz budowa przejść dla pieszych w ciągu dróg gminnych na terenie gminy Stawiguda w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg



Ogłoszenie z dnia 2023-12-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont dróg gminnych oraz budowa przejść dla pieszych w ciągu dróg gminnych na terenie gminy Stawiguda w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stawiguda

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743195

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Olsztyńska 10

1.5.2.) Miejscowość: Stawiguda

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-034

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@stawiguda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.stawiguda.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/stawiguda/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont dróg gminnych oraz budowa przejść dla pieszych w ciągu dróg gminnych na terenie gminy Stawiguda w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1fa0de58-62ab-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00528960

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00031710/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.21 Remont drogi gminnej nr 162027N w Gryżlinach

1.1.22 Remont drogi gminnej nr 162104N w Dorotowie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00427763

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.40.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1- Remont drogi gminnej nr 162104N w Dorotowie wraz z budową przejść dla pieszych w ciągu drogi, na dz. 41/2 i 63/1
Zadanie 1 - Remont drogi gminnej nr 162104N w Dorotowie
a) istniejąca droga gminna nr 162104N w Dorotowie posiada nawierzchnię brukową,
b) remont drogi gminnej nr 162104N polega na położeniu warstwy asfaltowej,
c) długość drogi 395 m,
d) zakres robót remontowych obejmuje drogi położenie warstwy wyrównawczej w miejscu kolein i lokalnych zaniżeń jakie powstały w czasie użytkowania istniejącej drogi, położenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, wykonanie remontu chodników i istniejących zjazdów – rozbiórka istniejących chodników brukowych oraz zjazdów oraz wykonanie nowych chodników i zjazdów z kostki brukowej 8 cm, dla potrzeb odwodnienia w obrębie drogi zostaną wykonane odpowiednie spadki podłużne i poprzeczne w celu odprowadzenia wody na tereny zielone, remont przepustu.
Zadanie 2 - Budowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi gminnej nr 162104N w Dorotowie na dz. 41/2
i 63/1
a) budowa wyniesionego przejścia dla pieszych z betonu asfaltowego
b) oznakowanie pionowe i poziome zgodnie z projektem SOR,
c) wybudowanie fakturowych elementów oznaczeń nawierzchni dla osób niedowidzących,
d) obniżenie krawężników na szerokości przejścia,
e) ustawienie hybrydowej latarni doświetlającej przejście,
f) ustawienie radarowego wyświetlacza prędkości,
Szczegółowy opis robót wchodzących w skład zadania 2 zawiera dokumentacja projektowa, projekt SOR oraz przedmiar robót
Zadanie 3 - Budowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi gminnej nr 162104N w Dorotowie na dz. 41/2
a) budowa wyniesionego przejścia dla pieszych z betonu asfaltowego,
b) wykonanie peronu chodnikowego z nawierzchnią z kostki betonowej,
c) oznakowanie pionowe i poziome zgodnie z projektem SOR,
d) wybudowanie fakturowych elementów oznaczeń nawierzchni dla osób niedowidzących,
e) obniżenie krawężników na szerokości przejścia,
f) ustawienie hybrydowej latarni doświetlającej przejście – 1 szt.,
g) ustawienie radarowego wyświetlacza prędkości,
Szczegółowy opis robót wchodzących w skład zadania 3 zawiera dokumentacja projektowa, projekt SOR oraz przedmiar robót
Zakres zadania 1, 2 i 3 obejmuje również:
a) wprowadzenie stałej organizacji ruchu,
b)wykonanie i montaż tablicy pamiątkowej (wym. 180 cm x 120 cm) o realizacji zadania z udziałem środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zgodnie z wytycznymi „Wytyczne dotyczące wyglądu i ustawienia tablic informacyjnych dla zadań gminnych, powiatowych oraz mostowych” (wytyczne dostępne na stronie internetowej Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie pod adresem: https://www.gov.pl/web/uw-warminskomazurski/fundusz-drog-samorzadowych2). Wymiary tablic zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. 2021 poz. 953 ze zm.). Przed zakończeniem realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest zgłosić się do Zamawiającego o szczegółowe dane, o których mowa w niniejszym punkcie w celu ich umieszczenia na tablicy,
c) po zakończeniu robót sporządzenie i dostarczenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

4.5.5.) Wartość części: 873225,32 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 - Remont drogi gminnej nr 162027N w Gryźlinach wraz z budową przejścia dla pieszych w ciągu drogi, na dz. 439/9
Zadanie 1 – remont drogi gminnej nr 162027N w Gryźlinach,
a) istniejąca droga gminna nr 162027N w Gryźlinach posiada nawierzchnię brukową,
b) remont drogi gminnej nr 162027N polega na położeniu warstwy asfaltowej,
c) długość drogi 705 m,
d) zakres robót remontowych obejmuje drogi położenie warstwy wyrównawczej w miejscu kolein i lokalnych zaniżeń jakie powstały w czasie użytkowania istniejącej drogi, położenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, wykonanie remontu chodników i istniejących zjazdów – rozbiórka istniejących chodników brukowych oraz zjazdów oraz wykonanie nowych chodników i zjazdów z kostki brukowej 8 cm, dla potrzeb odwodnienia w obrębie drogi zostaną wykonane odpowiednie spadki podłużne i poprzeczne w celu odprowadzenia wody na tereny zielone,
Zadanie 2 – budowa przejścia dla pieszych na ul. Baczewskiego w Gryźlinach na dz. nr 439/9
a) budowa wyniesionego przejścia dla pieszych z betonu asfaltowego,
b) oznakowanie pionowe i poziome zgodnie z projektem SOR,
c) wybudowanie fakturowych elementów oznaczeń nawierzchni dla osób niedowidzących,
d) obniżenie krawężników na szerokości przejścia,
e) ustawienie hybrydowej latarni doświetlającej przejście – 1 szt.,
Szczegółowy opis robót wchodzących w skład zadania 2 zawiera dokumentacja projektowa, projekt SOR oraz przedmiar robót
Zakres zadania 1, 2 obejmuje również:
a) wprowadzenie stałej organizacji ruchu,
b) wykonanie i montaż tablicy pamiątkowej (wym. 180 cm x 120 cm) o realizacji zadania z udziałem środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zgodnie z wytycznymi „Wytyczne dotyczące wyglądu i ustawienia tablic informacyjnych dla zadań gminnych, powiatowych oraz mostowych” (wytyczne dostępne na stronie internetowej Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie pod adresem: https://www.gov.pl/web/uw-warminskomazurski/fundusz-drog-samorzadowych2). Wymiary tablic zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. 2021 poz. 953 ze zm.). Przed zakończeniem realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest zgłosić się do Zamawiającego o szczegółowe dane, o których mowa w niniejszym punkcie w celu ich umieszczenia na tablicy,
c) po zakończeniu robót sporządzenie i dostarczenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

4.5.5.) Wartość części: 1224671,73 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3 - Budowa przejść dla pieszych w ciągu ulicy Adama i Ewy w Majdach
Zadanie 1 – budowa przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Adama i Ewy w Majdach na dz. 53/2, 124/5
a) budowa wyniesionego przejścia dla pieszych z betonu asfaltowego,
b) wykonanie chodnika w miejscu istniejącego zieleńca,
c) wykonanie mat antypoślizgowych, linie warunkowego zatrzymania, linię rozgraniczającą pasy ruchu w obrębie przejścia,
d) przy pasach wykonanie punktów świetlnych „kocie oczka”,
e) oznakowanie akustyczne – pasy wibracyjne,
f) oznakowanie pionowe i poziome zgodnie z projektem SOR,
g) wybudowanie fakturowych elementów oznaczeń nawierzchni dla osób niedowidzących,
h) ustawienie hybrydowej latarni doświetlającej przejście – 1 szt.,
i) przy placu zabaw znajdującego się na działce 124/5 przebudowa części ogrodzenia z siatki stalowej (ok. 17m) – rozbiórka i montaż w innym miejscu, wycinka kolidujących z chodnikiem drzew owocowych.
Szczegółowy opis robót wchodzących w skład zadania 1 zawiera dokumentacja projektowa, projekt SOR oraz przedmiar robót

Zadanie 2 - budowa przejścia dla pieszych w ciągu Adama i Ewy w Majdach na dz. 65, 38/6
a) budowa wyniesionego przejścia dla pieszych z betonu asfaltowego,
b) wykonanie chodnika w miejscu istniejącego zieleńca,
c) wykonanie mat antypoślizgowych, linie warunkowego zatrzymania, linię rozgraniczającą pasy ruchu w obrębie przejścia,
d) przy pasach wykonanie punktów świetlnych „kocie oczka”,
e) oznakowanie akustyczne – pasy wibracyjne,
f) oznakowanie pionowe i poziome zgodnie z projektem SOR,
g) wybudowanie fakturowych elementów oznaczeń nawierzchni dla osób niedowidzących,
h) ustawienie hybrydowej latarni doświetlającej przejście – 1 szt.,
i) ustawienie radarowego wyświetlacza prędkości,
Szczegółowy opis robót wchodzących w skład zadania 2 zawiera dokumentacja projektowa, projekt SOR oraz przedmiar robót
Zakres zadania 1, 2 obejmuje również:
a) wprowadzenie stałej organizacji ruchu,
b) wykonanie i montaż tablicy pamiątkowej (wym. 180 cm x 120 cm) o realizacji zadania z udziałem środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zgodnie z wytycznymi „Wytyczne dotyczące wyglądu i ustawienia tablic informacyjnych dla zadań gminnych, powiatowych oraz mostowych” (wytyczne dostępne na stronie internetowej Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie pod adresem: https://www.gov.pl/web/uw-warminskomazurski/fundusz-drog-samorzadowych2). Wymiary tablic zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. 2021 poz. 953 ze zm.). Przed zakończeniem realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest zgłosić się do Zamawiającego o szczegółowe dane, o których mowa w niniejszym punkcie w celu ich umieszczenia na tablicy,
c) po zakończeniu robót sporządzenie i dostarczenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

4.5.5.) Wartość części: 184654,58 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1268813,44 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1689720,56 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1268813,44 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: HEMIBUD Emilia Wasilewska-Smółka

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7393772624

7.3.4) Miejscowość: Olsztyn

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1268813,44 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3,5 miesiące

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1395992,22 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1991298,72 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1395992,22 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: HEMIBUD Emilia Wasilewska-Smółka

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7393772624

7.3.4) Miejscowość: Olsztyn

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1395992,22 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3,5 miesiące

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 295200,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 397663,46 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 295200,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TIOMAN GROUP Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8792050063

7.3.4) Miejscowość: Ostaszewo

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 295200,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3,5 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.