Ogłoszenie z dnia 2024-10-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00498711/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
2024- Zapewnienie tymczasowego schronienia w schronisku bezdomnym kobietom kierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach (2)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GLIWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003451973
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Górnych Wałów 9
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 335 97 00
1.5.8.) Numer faksu: 32 230 80 27
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@ops.gliwice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://opsgliwice.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9b51a44a-0cbf-43d2-b0c3-847bd82a7a5c1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
2024- Zapewnienie tymczasowego schronienia w schronisku bezdomnym kobietom kierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach (2)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b51a44a-0cbf-43d2-b0c3-847bd82a7a5c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00537474
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00029591/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Zapewnienie tymczasowego schronienia w schronisku osobom bezdomnym
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00498711
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OPS-ZP.321.31.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 150037,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od dnia 01.10.2024r. do 30.09.2025r. lub wcześniejszego wykorzystania maksymalnej liczby 4745 osobodni.
1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie tymczasowego schronienia w schronisku osobom bezdomnym – kobietom kierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach na podstawie:
a) art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2024 poz. 1283),
b) Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896)
2. Liczba zleconych osobodni będzie wynosi maksymalnie 4745 osobodni natomiast minimalnie 3285 na okres obowiązywania umowy.
Wykonawcy nie przysługuje roszczenie finansowe z tytułu niewykorzystania maksymalnej liczby osobodni.
3. Obiekt, w którym realizowane będzie zamówienie oraz kwalifikacje osób świadczących usługi w schronisku są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896) oraz z art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2024 poz. 1283 ze zm.)
Szczegółowy zakres usług świadczonych w ramach pobytu w placówce zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. (Dz.U. z 2018 poz. 896), oraz zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. to m.in.:
a) możliwość całodobowego przebywania w schronisku,
b) miejsce noclegowe w pokoju wieloosobowym (nie więcej niż 10 osób w jednym pomieszczeniu), w którym temperatura nie jest niższa niż 20°C,
c) swobodny dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło i pokrycie na koc) oraz dostęp do szafy,
d) dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju oraz jego spożycia, wyposażone w co najmniej jedną kuchenkę i lodówkę oraz szafki kuchenne,
e) dostęp do toalety, prysznica z dostępem do bieżącej ciepłej i zimnej wody,
f) możliwość prania i suszenia odzieży, a w przypadku braku możliwości jej wymiany – dezynfekcję i dezynsekcję,
g) informację o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu,
h) zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności,
i) zapewnienie przez 24 godziny na dobę opieki przez opiekunów posiadających wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Nie dopuszcza się do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia na stanowisku opiekuna osób korzystających z ww. usługi. W przypadku zatrudnienia na innych stanowiskach wymaganą formą zatrudnienia jest umowa o pracę w minimalnym wymiarze czasu pracy odpowiadającym ½ etatu,
j) zatrudnienie w schronisku pracownika socjalnego i ścisła współpraca z pracownikami socjalnymi OPS Gliwice.
4. Wykonawca wyznacza osobę/osoby do kontaktu z Zamawiającym oraz zapewnia możliwość całodobowego kontaktu telefonicznego z personelem placówki. Do realizacji umowy niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego i kontakt z Zamawiającym przez ePUAP.
5. Zamawiający nie odpowiada za niewłaściwe zachowanie osób skierowanych przez Zamawiającego do Schroniska Wykonawcy.
6. Podstawą do realizacji usługi przez Wykonawcę, będzie imienna lista osób uprawnionych do korzystania ze schronienia, przekazywana 2 dni robocze przed rozpoczęciem miesiąca, na który przyznano schronienie. Lista przekazywana będzie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP lub zakodowanego emaila.
7. W przypadku przyznania schronienia w trakcie miesiąca Zamawiający będzie dokonywał zgłoszenia w formie elektronicznej zgodnie z załączonym wzorem – załącznik nr 1 do umowy.
8. Inne wymagania do spełnienia przez wykonawcę:
a) Wykonawca zapewnia usługę przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu. Przyjęcie osoby bezdomnej do schroniska odbywa się w dni robocze w godz. 8:00-19:00.
b) W wyjątkowej sytuacji np. zagrożenia życia lub zdrowia lub w okresie jesienno-zimowym, na telefoniczne zlecenie wyznaczonego pracownika, Wykonawca zapewni przyjęcie osoby bezdomnej poza dniami i godzinami ustalonymi w ppkt a). Pisemne zlecenie (załącznik nr 1 do umowy) zostanie przekazane przez Zamawiającego za pośrednictwem platformy ePUAP lub zakodowanego e-maila pierwszego dnia roboczego następującego po zgłoszeniu telefonicznym.
c) W przypadku placówki/placówek znajdującej się poza miastem Gliwice, w sytuacji wyjątkowej Wykonawca zapewnia dowóz osoby bezdomnej do placówki własnym transportem, na własny koszt.
d) Wykonawca zapewnia całodobowy kontakt telefoniczny z placówką oraz kontakt w trakcie realizacji usługi poprzez profil zaufany ePUAP.
e) Wykonawca zobowiązany jest do stworzenia regulaminu placówki określającego zasady współżycia i gwarantującego wszystkim skierowanym osobom bezpieczny pobyt z poszanowaniem godności i prawa do samostanowienia oraz przeciwdziałający praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym ze strony personelu i współmieszkańców i przekazania ww. regulaminu Zamawiającemu do akceptacji w dniu podpisania umowy oraz informowanie, konsultowanie i uzgadnianie wszelkich wprowadzonych zmian.
f) Wykonawca zapoznaje osobę skierowaną z regulaminem placówki i odbiera od niej oświadczenie o przestrzeganiu regulaminu schroniska.
g) W przypadku, gdy osoba bezdomna złamie regulamin schroniska, a tym samym postanowienia kontraktu socjalnego i zmuszona będzie do opuszczenia schroniska lub w przypadku dobrowolnego opuszczenia schroniska pracownik schroniska zobowiązany będzie pobrać oświadczenie o miejscu pobytu lub adresu do korespondencji oraz opisane okoliczności i powody opuszczenia placówki przez osobę skierowaną (załącznik nr 3 do umowy).
h) Wykonawca zobowiązuje się informować Zamawiającego niezwłocznie (tzn. w tym samym lub następnym dniu roboczym) w formie elektronicznej poprzez profil zaufany ePUAP lub zakodowanym emailem, o każdym przypadku, o którym mowa w ppkt g) oraz o pobycie na przepustce, w szpitalu, areszcie.
i) Wykonawca zobowiązuje się prowadzić dokumentację dotyczącą przebywających w niej osób umożliwiającą ich identyfikację oraz dokumentację działalności placówki w postaci:
• list obecności mieszkańców,
• indywidualnej dokumentacji mieszkańca zawierającej w szczególności: oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem placówki i deklaracją jego przestrzegania, opis podejmowanych działań z klientem i na rzecz klienta i wszystkie inne istotne informacje dot. sytuacji klienta mające znaczenie i wpływ na uzyskanie samodzielności życiowej.
j) Zadania pracownika socjalnego mającego świadczyć wsparcie na terenie schroniska dla bezdomnych:
• prowadzenie indywidualnej kartoteki,
• przekazywanie raz na 2 m-ce Zamawiającemu sprawozdania o realizacji zobowiązań,
• w razie potrzeby zgłaszanie do POZ, monitoring ewentualnego procesu leczenia, pomoc w wykupie leków,
• pomoc przy załatwianiu orzeczenia o niepełnosprawności, prawa do renty/emerytury,
• monitoring poszukiwania pracy, trening dbałości o higienę osobistą, czystość odzieży i wizerunek,
• monitoring leczenia uzależnień (uczestnictwo w grupach wsparcia),
• monitoring uzyskania mieszkania,
• wsparcie w spłacie zadłużenia,
• zgłaszanie wszystkich sytuacji nieprzestrzegania regulaminu w szczególności zgłoszenia się w stanie nietrzeźwości,
• wsparcie w podtrzymywaniu kontaktów z rodziną.
k) Wykonawca zobowiązuje się przekazywać Zamawiającemu harmonogram pracy pracownika socjalnego na każdy miesiąc do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego.
l) Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć placówkę w apteczkę pierwszej pomocy medycznej spełniającą normę DIN 13157.
m) Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu list obecności osób skierowanych i zestawienia miesięcznego rozliczenia za zapewnienie całodobowego schronienia zawierającego informację o liczbie osób bezdomnych i ilości faktycznych osobodni wykorzystanych przez osoby skierowane do placówki w miesiącu poprzednim do 10-go dnia miesiąca następnego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 109135,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 109135,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 109135,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Fundacja Zacisze Grażyny
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 969-161-20-11
7.3.3) Ulica: Leśna 4
7.3.4) Miejscowość: Niewiesze
7.3.5) Kod pocztowy: 44-172
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 109135,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-10-01 do 2025-09-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zgodnie z art. 239 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 1320) (zwanej dalej ustawa Pzp) - Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia.
Uzasadnienie faktyczne:
Wybrana oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów - jest zgodna z warunkami zamówienia i ustawa Prawo zamówień publicznych, a kwota mieści się w kwocie jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- 4WOG-1200.2712.104.2024 Roboty budowlane: Naprawa systemu wentylacji w budynku nr 6 Bytom.
- Dostawy artykułów żywnościowych do Zespołu Szkolno Przedszkolnego nr 15 w Gliwicach.
- Ochorna obiektów zarządzanych przez MZUK Gliwice
- Dostawa mineralizatora mikrofalowego
- DZ/0270/ZP-27/2024 Ubezpieczenie zdrowotne dla pracowników: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny
- Dostawa mięsa, wędlin i drobiu do stołówki Internatu w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach w 2025 roku
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Ożarów od grudnia 2024 r. do listopada 2025r.
- Świadczenie usług schronienia z usługami opiekuńczymi dla osób bezdomnych z terenu gminy Miasto Inowrocław w 2025 r.
- Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi z terenu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski w 2025 roku w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
- Udzielenie schronienia osobom bezdomnym - Świadczeniobiorcom Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kościerzynie z podziałem na 2 części
- Udzielenie schronienia osobom bezdomnym z terenu Gminy Siechnice
- Tymczasowe schronienie dla osób bezdomnych oraz tymczasowe schronienie dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi na rok 2025
więcej: Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.