eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceZakup i dostawa pakietów kryminalistycznych: 1. do pobierania wymazów ze śluzówki policzków (FTA) i 2. do zabezpieczania śladów przestępstw na tle seksualnym na potrzeby Policji Garnizonu Śląskiego



Ogłoszenie z dnia 2024-10-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa pakietów kryminalistycznych: 1. do pobierania wymazów ze śluzówki policzków (FTA) i 2. do zabezpieczania śladów przestępstw na tle seksualnym na potrzeby Policji Garnizonu Śląskiego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach

1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270208292

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Lompy 19

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-038

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ka.policja.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.slaska.policja.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://slaska-policja.eb2b.com.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa pakietów kryminalistycznych: 1. do pobierania wymazów ze śluzówki policzków (FTA) i 2. do zabezpieczania śladów przestępstw na tle seksualnym na potrzeby Policji Garnizonu Śląskiego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-efe78057-1b1d-4705-b48e-8bd26c258f42

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00539181

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00244141/40/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.21 Zakup i dostawa pakietów kryminalistycznych do pobierania wymazów ze śluzówki policzków(FTA),pakietów kryminalistycznych do zabezpieczenia śladów przestępstw na tle seksualnym na potrz.Policji gar. śl

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00434944

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP-2380-303/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 662721,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 1 – Zakup i dostawa pakietów kryminalistycznych do pobierania wymazów ze śluzówki policzków (FTA).
1. Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia Zamawiający opisał w załączniku nr 3a (dla Zadania 1) i 3b (dla Zadania 2) do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
2. Zamawiający wymaga, aby dostarczany towar był fabrycznie nowy, gatunku I. Dostarczony w nowych, bezzwrotnych, oryginalnych i nienaruszonych opakowaniach fabrycznych producenta.
3. Zamawiający wymaga, aby dostarczany asortyment w zakresie karty FTA (Zadanie 1) odpowiadał przeznaczeniu i użytkowi wynikającemu z umowy oraz posiadał kartę rejestracyjną próbki biologicznej wydrukowaną z zachowaniem pełnej zgodności ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 1 Zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji z dnia 12 kwietnia 2021r. w sprawie zbioru danych DNA dostępnym pod adresem https://edziennik.policja.gov.pl/legalact/2021/27/
4. UWAGA!!!!!!!!! Zamawiający wymaga, aby karta FTA, wchodząca w skład pakietu posiadała pozytywną opinię Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji (CLKP). Wykonawca winien opinię CLKP złożyć wraz z ofertą zgodnie z Sekcją VIII SWZ.
5. Zamawiający wymaga co najmniej 30 - miesięcznej daty ważności dostarczonego asortymentu dla Zadania 1 (pakiet DNA) oraz co najmniej 12 – miesięcznej daty ważności dostarczonego asortymentu dla Zadania 2 (pakiet seksualny), licząc od dnia dostawy przedmiotu umowy do bezpośrednich odbiorców, wymienionych w załączniku nr 2 do umowy. Data ważności pakietu stanowi drugie kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej. Szczegóły wyboru oferty najkorzystniejszej zostały omówione w Sekcji XX SWZ.
6. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku zmiany towaru dostarczanego w przypadku gdy np. przestanie być produkowany lub jest nie dostępny w sprzedaży na dzień złożenia zamówienia; w przypadku takiej zmiany Wykonawca zobowiązany jest uzyskać akceptację Zamawiającego oraz udokumentować, że produkt wskazany w ofercie jest niedostępny na rynku, a produkt, który proponuje jest równoważny, bądź lepszy od dotychczas dostarczanego z jednoczesnym zachowaniem niezmienności cen.
7. Zamawiający przewiduje w ramach umowy zakup pakietów kryminalistycznych w ramach prawa opcji do wysokości maksymalnie 10% wartości zamówienia podstawowego. Asortyment dostarczony w ramach prawa opcji musi być tego samego producenta, o tych samych parametrach co asortyment oferowany w ramach zamówienia podstawowego oraz w cenie jednostkowej zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy. O zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę drogą e-mail.
8. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako „prawo opcji” jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji, skorzystać z niego w mniejszym niż wskazany w punkcie 8 zakresie, w szczególności w przypadku nieuzyskania środków finansowych na ten cel, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.
9. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia (w tym w załącznikach) pojawiłyby się nazwy własne, nazwy norm, specyfikacji technicznych, standardów oznacza to, iż Zamawiający dopuszcza produkt równoważny. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert zawierających rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca musi wraz z formularzem ofertowym przedstawić oferowane rozwiązanie oraz dołączyć dowody dokumentujące podstawowe parametry techniczne i analizę porównawczą, z których jednoznacznie wynikać będzie, że są one w pełni równoważne do wskazanych przez zamawiającego materiałów w dokumentacji postępowania. Zaproponowane rozwiązanie równoważne powinno posiadać wymagane prawem świadectwa, certyfikaty, dopuszczenia, oraz spełniać wymagania określone w dokumentacji postępowania.
10. Zamawiający dopuszcza podwykonawców. W przypadku gdy Wykonawca będzie korzystał z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, które zamierza im powierzyć oraz podania nazw firm podwykonawców i danych kontaktowych, jeśli są już znane (załącznik nr 1 do SWZ).
11. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
12. Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę w załączniku nr 1 do SWZ nazwy handlowej i/lub numeru katalogowego oferowanego produktu. Brak wpisania ceny jednostkowej, nazwy handlowej i/lub numeru katalogowego oferowanego produktu będzie skutkować odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 pkt 5 ustawy Pzp jako niezgodnej z warunkami zamówienia.
13. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
14. Wykonawca zapewni ochronę przekazywanych danych osobowych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej RODO). Obowiązek poinformowania podwykonawców, podmiotów trzecich i członków konsorcjum o przetwarzaniu danych osobowych spoczywa na Wykonawcy. Oświadczenie Wykonawcy o wypełnieniu obowiązków wynikających z art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o niniejsze zamówienie złożone w załączniku nr 1 do SWZ – formularz ofertowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33954000-2 - Zestawy do zbierania dowodów biologicznych

4.5.5.) Wartość części: 497750,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 2 – Zakup i dostawa pakietów kryminalistycznych do zabezpieczania śladów przestępstw na tle seksualnym.
1. Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia Zamawiający opisał w załączniku nr 3a (dla Zadania 1) i 3b (dla Zadania 2) do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
2. Zamawiający wymaga, aby dostarczany towar był fabrycznie nowy, gatunku I. Dostarczony w nowych, bezzwrotnych, oryginalnych i nienaruszonych opakowaniach fabrycznych producenta.
3. Zamawiający wymaga, aby dostarczany asortyment w zakresie karty FTA (Zadanie 1) odpowiadał przeznaczeniu i użytkowi wynikającemu z umowy oraz posiadał kartę rejestracyjną próbki biologicznej wydrukowaną z zachowaniem pełnej zgodności ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 1 Zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji z dnia 12 kwietnia 2021r. w sprawie zbioru danych DNA dostępnym pod adresem https://edziennik.policja.gov.pl/legalact/2021/27/
4. UWAGA!!!!!!!!! Zamawiający wymaga, aby karta FTA, wchodząca w skład pakietu posiadała pozytywną opinię Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji (CLKP). Wykonawca winien opinię CLKP złożyć wraz z ofertą zgodnie z Sekcją VIII SWZ.
5. Zamawiający wymaga co najmniej 30 - miesięcznej daty ważności dostarczonego asortymentu dla Zadania 1 (pakiet DNA) oraz co najmniej 12 – miesięcznej daty ważności dostarczonego asortymentu dla Zadania 2 (pakiet seksualny), licząc od dnia dostawy przedmiotu umowy do bezpośrednich odbiorców, wymienionych w załączniku nr 2 do umowy. Data ważności pakietu stanowi drugie kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej. Szczegóły wyboru oferty najkorzystniejszej zostały omówione w Sekcji XX SWZ.
6. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku zmiany towaru dostarczanego w przypadku gdy np. przestanie być produkowany lub jest nie dostępny w sprzedaży na dzień złożenia zamówienia; w przypadku takiej zmiany Wykonawca zobowiązany jest uzyskać akceptację Zamawiającego oraz udokumentować, że produkt wskazany w ofercie jest niedostępny na rynku, a produkt, który proponuje jest równoważny, bądź lepszy od dotychczas dostarczanego z jednoczesnym zachowaniem niezmienności cen.
7. Zamawiający przewiduje w ramach umowy zakup pakietów kryminalistycznych w ramach prawa opcji do wysokości maksymalnie 10% wartości zamówienia podstawowego. Asortyment dostarczony w ramach prawa opcji musi być tego samego producenta, o tych samych parametrach co asortyment oferowany w ramach zamówienia podstawowego oraz w cenie jednostkowej zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy. O zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę drogą e-mail.
8. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako „prawo opcji” jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji, skorzystać z niego w mniejszym niż wskazany w punkcie 8 zakresie, w szczególności w przypadku nieuzyskania środków finansowych na ten cel, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.
9. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia (w tym w załącznikach) pojawiłyby się nazwy własne, nazwy norm, specyfikacji technicznych, standardów oznacza to, iż Zamawiający dopuszcza produkt równoważny. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert zawierających rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca musi wraz z formularzem ofertowym przedstawić oferowane rozwiązanie oraz dołączyć dowody dokumentujące podstawowe parametry techniczne i analizę porównawczą, z których jednoznacznie wynikać będzie, że są one w pełni równoważne do wskazanych przez zamawiającego materiałów w dokumentacji postępowania. Zaproponowane rozwiązanie równoważne powinno posiadać wymagane prawem świadectwa, certyfikaty, dopuszczenia, oraz spełniać wymagania określone w dokumentacji postępowania.
10. Zamawiający dopuszcza podwykonawców. W przypadku gdy Wykonawca będzie korzystał z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, które zamierza im powierzyć oraz podania nazw firm podwykonawców i danych kontaktowych, jeśli są już znane (załącznik nr 1 do SWZ).
11. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
12. Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę w załączniku nr 1 do SWZ nazwy handlowej i/lub numeru katalogowego oferowanego produktu. Brak wpisania ceny jednostkowej, nazwy handlowej i/lub numeru katalogowego oferowanego produktu będzie skutkować odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 pkt 5 ustawy Pzp jako niezgodnej z warunkami zamówienia.
13. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
14. Wykonawca zapewni ochronę przekazywanych danych osobowych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej RODO). Obowiązek poinformowania podwykonawców, podmiotów trzecich i członków konsorcjum o przetwarzaniu danych osobowych spoczywa na Wykonawcy. Oświadczenie Wykonawcy o wypełnieniu obowiązków wynikających z art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o niniejsze zamówienie złożone w załączniku nr 1 do SWZ – formularz ofertowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33954000-2 - Zestawy do zbierania dowodów biologicznych

4.5.5.) Wartość części: 164971,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 455529,89 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 467558,55 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 455529,89 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Orfix Polska Sp. z o.o. Sp. k.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5842586842

7.3.3) Ulica: ul. Kartuska 462

7.3.4) Miejscowość: Gdańsk

7.3.5) Kod pocztowy: 80-298

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 500806,19 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 146577,60 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 148206,24 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 146577,60 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Crimat Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7133090690

7.3.3) Ulica: Tomaszowice Kolonia 24

7.3.4) Miejscowość: Tomaszowice

7.3.5) Kod pocztowy: 21-008

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 161157,60 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zadanie 1 - umowę zawarto na kwotę 500 806,19 zł brutto, w tym: wartość zamówienia podstawowego 455 529,89 zł oraz w ramach opcji 45 276,30 zł
Zadanie 2 - umowę zawarto na kwotę 161 157,60 zł brutto, w tym: wartość zamówienia podstawowego 146577,60 zł oraz w ramach opcji 14 580,00 zł

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.