Ogłoszenie z dnia 2023-12-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00549938/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-13
- 2024/BZP 00103178/01 - Wynik z dnia 2024-02-13
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie Wielobranżowej Koncepcji Projektowej oraz Programu Funkcjonalno – Użytkowego dla zadania pn.: „Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań z liniami kolejowymi nr 17 i 541 na przedłużeniu (...)”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 364429563
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piotrkowska 175
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-447
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zim.uml.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zim.lodz.bip-e.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie Wielobranżowej Koncepcji Projektowej oraz Programu Funkcjonalno – Użytkowego dla zadania pn.: „Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań z liniami kolejowymi nr 17 i 541 na przedłużeniu (...)”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-59a14b70-9291-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00541717
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-59a14b70-9291-11ee-9ee7-e2087ac16d093.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej za pośrednictwem e-mail: zamowienia@zim.uml.lodz.pl. Dokumenty zamówienia dostępne są pod adresem: https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne/14899,Opracowanie-Wielobranzowej-Koncepcji-Projektowej-oraz-Programu-Funkcjonalno-Uzyt.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: [numeracja zgodna z SWZ] 14.5.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
14.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
14.7. Dokumenty elektroniczne , o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
14.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty , inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej np. w treści wiadomości e-mail (lub w treści „Formularza do komunikacji”).
14.9. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa”.
14.10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem e-mail: zamowienia@zim.uml.lodz.pl lub za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj
załącznik”).
14.10.1.W przypadku załączników, które są zgodnie z Ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju
podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
14.10.2. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania przesłanego za pośrednictwem e-mail pisma lub dokumentu lub wiadomości.
14.10.3. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem sprawy: ZIM-DZ.2620.62.2023.
[więcej informacji w SWZ]
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Administratorem danych osobowych jest Zarząd Inwestycji Miejskich, siedziba, Łódź ul.
Piotrkowska 175, tel. 42 272 62 80, e-mail: zim@zim.uml.lodz.pl, reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich.
2) W sprawach ochrony danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem ochrony danych: e-mail: iod@zim.uml.lodz.pl.
Dane dotyczące inspektora podane są na stronie internetowej: zim.lodz.bip-e.pl.
3) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w związku z pełnieniem przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich obowiązków kierownika zamawiającego w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na rzecz Miasta Łodzi w związku z realizacją zadań powierzonych jednostce na podstawie zarządzenia Nr 429/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 3 marca 2022 r. w sprawie
powierzenia Zarządowi Inwestycji Miejskich realizacji zadań inwestycyjnych oraz udzielenia pełnomocnictwa do reprezentowania Miasta Łodzi jako inwestora zadań inwestycyjnych ze zm. w związku z § 3 statutu Zarządu Inwestycji Miejskich stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXVI/650/16 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie utworzenia i nadania statutu dla
jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Inwestycji Miejskich (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego poz. 1431 ze zm.), w tym między innymi niniejszego postępowania (...)
Ciąg dalszy w SWZ, rozdział Rozdział XV ust. 1 pkt 4 i następne oraz ust. 2
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZIM-DZ.2620.62.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Wielobranżowej Koncepcji Projektowej oraz Programu Funkcjonalno – Użytkowego dla zadania pn.: „Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań z liniami kolejowymi nr 17 i 541 na przedłużeniu ulicy Hetmańskiej oraz w ciągu ulicy Malowniczej w Łodzi z podziałem na dwa zadania:
1.1. Zadanie 1
Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania z liniami kolejowymi nr 17 i 541 na przedłużeniu ul. Hetmańskiej wraz budową przyległego układu drogowego oraz likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego kat A w km 7,709 linii kolejowej nr 17 ( Łódź Fabryczna - Koluszki) i w km 2,437 linii kolejowej nr 541 ( Łódź Widzew –Łódź Olechów).
1.2. Zadanie 2
Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania z liniami kolejowymi nr 17 i 541 w ciągu ulicy Malowniczej wraz z przebudową przyległego układu drogowego oraz likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego kat A w km 8,834 linii kolejowej nr 17 ( Łódź Fabryczna - Koluszki) i w km 3,562 linii kolejowej nr 541 ( Łódź Widzew –Łódź Olechów
1.3. W zakresie prawa opcji - przedmiotem zamówienia jest przygotowanie kompletu materiałów niezbędnych do złożenia kompletnego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej oraz uzyskanie ww. decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności dla zadania 1 i zadania 2
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach prawa opcji:1. Zamówienie obejmuje przygotowanie materiałów niezbędnych do złożenia kompletnego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej oraz uzyskanie ww. decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności.
2. Dla każdego zadania, należy opracować oddzielny wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, uzyskać decyzje środowiskową.
3. W przypadku skorzystania z prawa opcji Wykonawca jest zobowiązany do realizacji zamówienia objętego prawem opcji tj. przygotowania materiałów niezbędnych do złożenia kompletnego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej oraz uzyskanie ww. decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności osobno dla każdego zadania w terminie 8 miesięcy od dnia złożenia oświadczenia woli przez Zamawiającego o skorzystaniu prawa opcji.
4. Zamawiający zobowiązuję się do złożenia oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy. W przypadku, gdyby oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji nie zostało złożone przez ZIM w terminie 3 miesięcy od zawarcia umowy, skorzystanie z prawa opcji, po tym terminie wymaga zgody Wykonawcy wyrażonej w formie pisemnej.
5. Wartość prawa opcji powinna wynosić 10% wartości zamówienia podstawowego (tj. dla zadania 1 - 5% wartości zamówienia podstawowego i dla zadania 2 - 5% wartości zamówienia podstawowego).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Ustawy Pzp, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego.
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usług projektowych nie ujętych w OPZ ale funkcjonalnie powiązanych przedmiotem zamówienia podstawowego, znajdujących się w obszarze inwestycji (jeżeli zajdzie taka potrzeba). Przygotowanie dodatkowych materiałów /wniosków niezbędnych do wykonania koncepcji, PFU oraz wniosków o wydanie decyzji administracyjnych wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami.
Zamówienie zostanie udzielone na podstawie negocjacji z dotychczasowym Wykonawcą na warunkach określonych w umowie podstawowej.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości i rękojmia na wykonane opracowania wchodzące w skład przedmiot umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
[numeracja zgodna z SWZ]3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
3.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.4. zdolności technicznej lub zawodowej
3.4.1. posiadają wiedzę i doświadczenie tj.: w okresie ostatnich 10 (dziesięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał usługi polegające na:
3.4.1.1. - 2 (dwóch) programów funkcjonalno – użytkowych lub
- 2 (dwóch) dokumentacji projektowych lub
- 1 (jednej) dokumentacji projektowej i 1 (jednej) koncepcji projektowej lub
- 1(jednej) dokumentacji projektowej i 1 (jednego) programu funkcjonalno – użytkowego lub
-1 (jednej) koncepcji projektowej i 1 (jednego) programu funkcjonalno – użytkowego
obejmującego/ej budowę lub przebudowę drogi/dróg wraz z budową, lub przebudową tunelu/wiaduktu/estakady, budową lub przebudową odwodnienia układu drogowego i obiektów inżynierskich oraz budową lub przebudową oświetlenia drogowego.
Wykonawca musi wykazać, że min. jedno z ww. opracowań obejmowało swoim zakresem budowę/przebudowę tunelu pod torami PKP lub budowę/przebudowę wiaduktu/estakady nad torami PKP
3.4.1.2. uzyskaniu 1 (jednej) decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy lub przebudowy drogi/dróg wraz z odwonieniem układu drogowego.
3.4.2. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
3.4.2.1. jedną osobą na stanowisku projektanta branży drogowej posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń,
3.4.2.2. jedną osobą na stanowisku projektanta branży mostowej posiadającą, uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń
3.4.2.3. jedną osobą na stanowisku projektanta branży telekomunikacyjnej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,
3.4.2.4. jedną osobą na stanowisku projektanta branży wodociągowo – kanalizacyjnej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
3.4.2.5. jedną osobą na stanowisku projektanta branży elektroenergetycznej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
3.4.3. Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6, 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
3.4.4. Przez pojęcie „droga” – rozumie się, zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1693 ze zm.), budowlę wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi, urządzeniami oraz instalacjami, stanowiącą całość techniczno-użytkową, przeznaczoną do prowadzenia ruchu drogowego, zlokalizowaną w pasie drogowym.
3.4.5. Przez pojęcie „dokumentacji projektowej” rozumie się zakres prac projektowych wskazany w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.
3.4.6. Przez definicję „obiektu inżynierskiego” należy rozumieć drogowy obiekt inżynierski - obiekt mostowy, tunel, przepust i konstrukcję oporową;
3.4.7. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający z zastrzeżeniem pkt 3.4.8. nie dopuszcza, by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
3.4.8. W przypadku zamówień/kontraktów obejmujących większy zakres prac niż wymagany przez zamawiającego, należy wyodrębnić rzeczowo i wykazać zakres usług zgodnych z zakresem określonym w pkt. 3.4.1.
3.4.9. W przypadku, gdy ofertę w niniejszym postępowaniu składa konsorcjum/spółka cywilna w takim samym składzie podmiotowym (lub szerszym) w jakim realizowali wykazywane usługi, Zamawiający nie będzie badał zakresu usług wykonanych przez poszczególnych wykonawców.
3.4.10. W przypadku wykazywania ww. warunków przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), a także w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Pzp Zamawiający dopuszcza wykazanie spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt 3.4.1. w taki sposób, że warunek określony w pkt 3.4.1.1. spełnia jeden podmiot, a warunek określony w pkt 3.4.1.2. spełnia drugi podmiot z zastrzeżeniem pkt 3.4.9.
3.4.11. W przypadku warunku o którym mowa w pkt 3.4.2. każdą ze wskazanych w punktach 3.4.2.1. – 3.4.2.5. osób może wykazać inny z podmiotów wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia pod warunkiem, że łącznie wykażą, że dysponują lub będą dysponowali wszystkimi wymaganymi osobami.
Przykład: podmiot A wykazuje dysponowanie osobami, o których mowa w pkt. 3.4.2.1-3.4.2.2, a podmiot B wykazuje dysponowanie osobami, o których mowa w pkt. 3.4.2.3 -3.4.2.5.
3.4.12. Zamawiający dopuszcza wykazanie usług wykonanych w trybie zaprojektuj i wybuduj. W tym przypadku w wykazie usług należy osobno podać zakres i wartość wykonanych usług, potwierdzający spełnianie warunku udziału w postępowaniu.
3.4.13. Uprawnienia, o których mowa w pkt 3.4.2. powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do projektowania i pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
3.4.14. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
3.4.15. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
3.4.16. Ocena spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w niniejszym rozdziale specyfikacji, nastąpi na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, których wykaz został określony w rozdziale IV SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu ( wzór) - wg zał. nr 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy – wg zał. nr 10 do SWZ (wzór);
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wówczas w powyższym wykazie usług zobowiązany jest podać jedynie te usługi w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg zał. nr 11 do SWZ (wzór)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wymagania dotyczące wadium:a) Przystępując do postępowania wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5 400,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy czterysta 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
b) Wadium może być wnoszone w pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych i poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
c) Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy prowadzącego postępowanie w Banku PEKAO S.A, nr konta: 76 1240 1037 1111 0011 0925 1836 (zaleca się podać w tytule nr referencyjny postępowania ZIM-DZ.2620.62.2023).
d) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego zamawiającego.
e) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej i musi obejmować cały okres związania ofertą. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązane wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Wadium należy załączyć jako załącznik do zaszyfrowanej zgodnie z zapisami rozdziału VIII SWZ oferty wykonawcy.
f) Dokument, o którym mowa w lit. e) musi być podpisany podpisem elektronicznym przez gwaranta/ poręczyciela.
g) W treści poręczenia lub gwarancji winna znaleźć się nazwa postępowania tj.: oraz numer referencyjny postępowania: Opracowanie Wielobranżowej Koncepcji Projektowej oraz Programu Funkcjonalno – Użytkowego dla zadania pn.: „Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań z liniami kolejowymi nr 17 i 541 na przedłużeniu ulicy Hetmańskiej oraz w ciągu ulicy Malowniczej w Łodzi z podziałem na dwa zadania”; ZIM-DZ.2620.62.2023.
h) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna).
i) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp zostanie odrzucona.
j) Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 Ustawy Pzp. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w Formularzu ofertowym dane umożliwiające Zamawiającemu zwrot wadium:
• nr rachunku bankowego (w przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu) lub
• adres email gwaranta/poręczyciela (w przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia).
W przypadku braku wskazania powyższych informacji zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi na rachunek z którego dokonano wpłaty wadium, a w przypadku gwarancji lub poręczenia na adres email uzyskany ze strony internetowej gwaranta lub poręczyciela
k) Zamawiający zatrzyma wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust. 6 Ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W toku prowadzonego postępowania komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia następować będzie za pośrednictwem lidera (pełnomocnika), o którym mowa w pkt. 1 w rozdziale V SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, każdy z wykonawców wraz z ofertą składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu wg zał. nr 5 do SWZ (wzór).
4. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu wg zał. nr 5 do SWZ (wzór).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (wspólnicy spółki cywilnej) składają wraz z ofertą oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – wg zał. nr 6 do SWZ (wzór).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie ze wzorem Umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-18 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-18 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne/14899,Opracowanie-Wielobranzowej-Koncepcji-Projektowej-oraz-Programu-Funkcjonalno-Uzyt.htmldot. 2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:Opracowanie Wielobranżowej Koncepcji Projektowej oraz Programu Funkcjonalno – Użytkowego dla zadania pn.: „Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań z liniami kolejowymi nr 17 i 541 na przedłużeniu ulicy Hetmańskiej oraz w ciągu ulicy Malowniczej w Łodzi z podziałem na dwa zadania”
dot. 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia w terminie:
• Dla zadania podstawowego (bez prawa opcji)
4 miesiące od dnia zawarcia umowy.
• Dla zadania w prawie opcji
8 miesięcy od złożenia oświadczenia woli przez ZIM o skorzystaniu z prawa opcji.
Zamawiający zobowiązuję się do złożenia oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Utrzymanie czystości pomieszczeń w przychodniach WOMP CP-L w Łodzi
- Usługi pralnicze wraz z transportem dla Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Łodzi
- Świadczenie usług ochrony osób i mienia w obiektach MOSiR w 2025
- ZSTI.KPLUS.2.2024 Wykonanie dostawy sprzętu dydaktycznego - wyposażenia pracowni w ramach Projektu "Kwalifikacje+". Zamówienie podzielono na 10 części
- Dostawa preparatu do rozkładu pni drzew leśnych.
- Dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego i jednorazowych materiałów ochrony osobistej dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Łodzi (III).
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wyk . dokumentacji projektowo-kosztorysowej, sprawow. nadz autorskiego oraz opracow. projektu powyk w zakresie konserwacji i remontu budowlanego zabytkowego baraku murowanego o nr. inw. B-143.
- Wyk dokumentacji projektowo-kosztorysowej, sprawowanie nadz. autorskiego oraz oprac. projektu powykonawyk. w zakresie konserwacji i remontu budowlanego zabytkowego baraku murowanego o nr. inw. B-136
- Budowa zbiorników retencyjnych w obrębach Ogórki, Poluńce, Pełele, Gmina Puńsk, Powiat Sejneński, Województwo Podlaskie
- ,,Budowa krytych kortów tenisowych Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach" (przetarg nr 1)"
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej rozbudowy stacji uzdatniania wody w miejscowości Długi Ług
- Przebudowa systemu retencji wód opadowych w Gryźlinach i Tomaszkowie
więcej: Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.