Ogłoszenie z dnia 2023-12-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00066002/01 - Wynik z dnia 2024-01-25
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie części planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciąganych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIJEWO
1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA WIJEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050706
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: PARKOWA 1
1.5.2.) Miejscowość: Wijewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-150
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65 549 40 85
1.5.8.) Numer faksu: 655494755
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wijewo@wijewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wijewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie części planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciąganych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3c19d27f-981e-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00544813
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00063960/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie części planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciąganych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się, pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały ujęte w rozdziale XV i XVI SWZ nr
RR.271.1.11.2023. Z uwagi na limit znaków w ogłoszeniu Zamawiający w niniejszym punkcie nie ma możliwości opisać wszystkich
wymagań
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy
Wijewo ul. Parkowa 1, 64-150 Wijewo.2) Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się
kontaktować pod adresem e-mail: iod@wijewo.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora Danych. 3) Pani/Pana dane
osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do wypełnienie obowiązku pranego ciążącego na Administratorze Danych na
podstawie ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO 4) Pani/Pana dane
osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów i nie będą przekazywane
do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny
do realizacji celu, w którym zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa. 6)
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia skargi do
organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO. 7) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 8) Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób
zautomatyzowany i nie będą profilowane.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RR 271.1.11.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 900.000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę planowanego deficytu budżetu oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
2) Będzie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat – odsetki naliczane do dnia spłaty kredytu.
3) Uruchomienie kredytu przez Bank nastąpi do dnia 28.12.2023r.
4) Oprocentowanie: zmienne – i ustalone na podstawie stawki bazowej Wibor dla depozytów 3M notowanej na 2 dni robocze przed rozpoczęciem każdego kolejnego okresu trzymiesięcznego spłaty raty kapitałowo-odsetkowej. Spłata następować będzie na podstawie zawiadomienia przekazywanego przez bank.
5)Wykonawca jest obowiązany do skalkulowania i podania w ofercie wyłącznie dwóch stawek w następujący sposób:
a) Oprocentowanie kredytu w stosunku do stopy procentowej Wibor 3M według stawki na dzień 30.11.2023r. Wykonawca jest obowiązany wliczyć wszelkie opłaty do oprocentowania kredytu w taki sposób, aby skalkulować w ofercie jedną stawkę procentową zwaną bazową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania.
b) Wysokość prowizji liczonej jako % kredytu od całej kwoty kredytu. Poprzez prowizję należy rozumieć wszystkie opłaty związane z uruchomieniem kredytu.
Do obliczeń należy przyjąć kalendarz rzeczywisty tj. 365 dni.
6) Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco, kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy wraz z deklaracją wekslową.
7) Zamawiający zastrzega możliwość wykorzystania niniejszej kwoty kredytu lub całkowitej rezygnacji z niego lub wcześniejszej spłaty bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
8) Kredytobiorca nie będzie liczył odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu.
9) Do złożonej oferty Wykonawca załączy projekt umowy o udzielenie kredytu spełniającej wyżej wymienione warunki udzielenia zamówienia.
10) Karencja w spłacie kapitału: od roku 2023 do roku 2028
11) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla „Udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego” (w celu przedstawiania oferentowi zdolności kredytowej), Zamawiający dołącza następujące dokumenty, umieszczone w załączniku nr 5 SWZ:
- Uchwała nr LII/384/2023 Rady Gminy Wijewo z dnia 14 września 2023r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie w części planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek
- Uchwała nr SO-100950-196/2023 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 16 października 2023r. w sprawie wydania na wniosek kredytobiorcy opinii o możliwości spłaty kredytu
- Sprawozdania roczne Rb-NDS, RB-Z, Rb-N za 2022r.
- Sprawozdania półroczne Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N za I półrocze 2023r.
- Sprawozdania Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N za okres od początku roku do dnia 30 września 2023r.
- Uchwała nr LIII/392/2023 Rady Gminy Wijewo z dnia 4 października 2023r. w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wijewo na lata 2023-2042
12) Raty kapitałowe kredytu – płatne kwartalnie.
Spłata kwartalnych rat kredytu - płatna w ostatnim dniu miesiąca kończącego kalendarzowy kwartał począwszy od I kwartału roku 2029
Liczba rat kredytowych – 28, w tym spłata na dzień:
- 31 marzec 2029r. – 25.000,00zł
- 30 czerwca 2029r. – 25.000,00zł
- 30 września 2029r. – 25.000,00zł
- 31 grudnia 2029r.- 25.000,00zł
- 31 marzec 2030r. – 25.000,00zł
- 30 czerwca 2030r. – 25.000,00zł
- 30 września 2030r. – 25.000,00zł
- 31 grudnia 2030r.- 25.000,00zł
- 31 marzec 20231. – 25.000,00zł
- 30 czerwca 20231. – 25.000,00zł
- 30 września 2031r. – 25.000,00zł
- 31 grudnia 2031r.- 25.000,00zł
- 31 marzec 2032r. – 25.000,00zł
- 30 czerwca 2032r. – 25.000,00zł
- 30 września 2032r. – 25.000,00zł
- 31 grudnia 2032r.- 25.000,00zł
- 31 marzec 2033r. – 25.000,00zł
- 30 czerwca 2033r. – 25.000,00zł
- 30 września 2033r. – 25.000,00zł
- 31 grudnia 2033r.- 25.000,00zł
- 31 marzec 2034r. – 50.000,00zł
- 30 czerwca 2034r. – 50.000,00zł
- 30 września 2034r. – 50.000,00zł
- 31 grudnia 2034r.- 50.000,00zł
- 31 marzec 2035r. – 50.000,00zł
- 30 czerwca 2035r. – 50.000,00zł
- 30 września 2035r. – 50.000,00zł
- 31 grudnia 2035r.- 50.000,00zł
13) Odsetki od kredytu płatne będą w okresach kwartalnych w ostatnim dniu miesiąca kończącego kalendarzowy kwartał począwszy od IV kwartału roku 2023.
14) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco z deklaracja wekslową.
15) Kredyt zostanie przelany na konto wskazane przez zamawiającego jednorazowo, najpóźniej do dnia 28 grudnia 2023r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2035-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie odpowiadać wymaganiom
zawartym w ustawie Pzp, SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną w oparciu o kryteria oceny ofert określone w rozdziale
XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas uruchomienia kredytu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga
składania podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu. Zamawiający wymaga złożenia
oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SWZ)
oraz złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r.,
poz. 835 ze zm.) – załącznik nr 4 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ.2. Do oferty należy załączyć odpowiednie oświadczenia/dokumenty, o których mowa w Rozdziale X SWZ (tj. oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu zawarte z załączniku 2 do SWZ, oświadczenie
o wspólnym ubieganiu się o udzielenie zamówienia - zał. nr 3 do SWZ - JEŻELI DOTYCZY, oraz oświadczenie o nie
podleganiu wykluczeniu stanowiące
załącznik nr 4 do SWZ).
3. Oferta oraz oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu powinny być podpisana przez osobę upoważnioną do
reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) Jeżeli upoważnienie nie
wynika z ogólnie dostępnych danych rejestrowych (wpis KRS, CEIDG) do oferty należy załączyć dokument potwierdzający
umocowanie danej osoby/osób do podpisania oferty.
4. W przypadku gdy Wykonawcę/-ów reprezentuje pełnomocnik, należy do oferty załączyć pełnomocnictwo do
reprezentowania Wykonawcy/-ów określające jego zakres i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania
Wykonawcy/-ów. Pełnomocnictwo składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. Dopuszcza się także złożenie cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa
(sporządzonego uprzednio w postaci papierowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej dokonuje
mocodawca lub notariusz (w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia
14 lutego 1991 r.
- Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym). Cyfrowe
odwzorowanie pełnomocnictwa nie może być poświadczone przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo
do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia
o których mowa w Rozdziale X SWZ, składa każdy z Wykonawców (jeżeli dotyczy).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Umowa zawierana będzie zgodnie ze wzorem banku.2. Projekt umowy przygotowuje Wykonawca.
3. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp.
5. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
6. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmiany umowy – poprzez zmianę harmonogramu spłat kredytu w zakresie terminów płatności i wysokości rat.
7. Warunki wprowadzenia zmian do umowy:
- zmiana może być inicjowana na wniosek złożony wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem podstawy prawnej i umownej,
- zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy.
8. Za datę dokonania spłaty kredytu i odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek w banku wskazany przez Wykonawcę w umowie.
9. Wykonawca powiadomi faxem, lub drogą elektroniczna najpóźniej na 3 dni przed data zapłaty o naliczonej wysokości odsetek przypadających do spłaty.
10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania wcześniejszej spłaty kredytu (rat) bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów oraz możliwości przesunięcia spłat rat kredytu w ramach ustalonych lat kredytowania, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia kwoty planowanego do zaciągnięcia kredytu bez naliczenia przez Wykonawcę kosztów obsługi kredytu od wartości pomniejszonej kwoty kredytu.
12. Transze uruchamiane będą w terminie maksymalnie 3 dni od dnia złożenia przez Zamawiającego pisemnego zlecenia w drodze realizacji przez Kredytodawcę (Wykonawcę) poleceń przelewu w ciężar rachunku kredytowego. Wysokość transz kredytu określona będzie przez Zamawiającego każdorazowo w zleceniu.
13. Do zawarcia umowy nie jest wymagany wniosek kredytowy.
14. W sprawach nieuregulowanych w umowie, stosuje się ogólnie obowiązujące przepisy prawa a w szczególności: ustawa - Prawo zamówień publicznych, ustawa - Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2023.2488 ze zm.) i ustawa - Kodeks cywilny.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: strona postępowania na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-19 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawcy przysługują przewidziane w ustawie Pzp środki ochrony prawnej. Szczegółowe zasady wnoszenia środkówochrony prawnej oraz postępowania toczonego wskutek ich wniesienia określa Dział IX ustawy Pzp.
2. Odwołanie przysługuje na:
a. niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania
wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;
b. zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie
zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców
lub konkursie, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
c. zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy,
mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
3. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów
zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz
Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
4. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz
uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu (na zasadach określonych w art. 579-590 ustawy
Pzp).
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Andrespol oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2026r.
- Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 2.000.000,00 PLN
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 4.000.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych
- Obsługa bankowa Gminy Otyń oraz jej jednostek organizacyjnych na lata 2025-2026
- Udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym w wysokości 4 000 000,00 zł na okres do 30.06.2025 r.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.